Skocz do zawartości

OBK IV, cvt, 167KM - Dziwny hałas, jak łożysko koła ale to nie łożysko


DuchPuszczy

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,
Mam problem z huczeniem w swoim aucie, może ktoś miał podobnie?
Pacjent OBK IV 2009r. 2.5 167km cvt
Objawy: huczenie w czasie jazdy rozpoczynające się w okolicy 50km/h nasilające się (najgłośniej w okolicy 80-90km/h)
Dźwięk podobny do uszkodzonego łożyska koła, lecz nie zmieniający swojego natężenia przy zakrętach i przenoszeniu masy lewo-prawo (może lekko w prawo jest ciszej ale nieznacznie). Huczenie zależne i ściśle powiązane z prędkością obrotową kół, a nie obrotami silnika.
Na podnośniku napędzenie auta daje objaw ten sam lecz źródło hałasu jest raczej nie do zlokalizowania.. Przynajmniej ja nie potrafię go zlokalizować. Najbliższa prawdopodobna lokalizacja to okolice przedniego dyfra, skrzyni?! Skrzynia wydaje się pracować prawidłowo - nie szarpie, nie ciągnie - jest jak było wcześniej jeśli chodzi o jazdę
Czy ktoś miał podobny problem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, tedimy99 napisał(a):

Co prawda w Foresterze SH ,ale objawy takie dawało łożysko podpory wału napędowego. Na podnośniku  Było dobrze słychać skąd.

Dzięki, jest to jakiś trop, a przynajmniej coś czego do tej pory nie brałem pod uwagę. Sprawdzę w poniedziałek 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, mam taki sam samochód i właśnie zaczął robić to samo :) @DuchPuszczy daj znać proszę jak dojdziesz co dzieje się u Ciebie, u mnie warsztat sugerował tylny dyferencjał. Na razie niespecjalnie mnie stać na zaglądanie tam i naprawy ewentualne więc chętnie się dowiem co wyszło w Twoim OBK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Jackname napisał(a):

dyferencjał. Na razie niespecjalnie mnie stać na zaglądanie tam i naprawy

Kiedyś miałem podobne auto do Twojego. Też w pewnym momencie podejrzewałem tylny dyfer (okazało się jednak, że łożysko koła). Używany tylny dyfer to wg moich ustaleń koszt ok. 150 zł. Wymiana łożyska okazała się znacznie droższa, więc jeśli rzeczywiście masz problem z tylnym dyfrem, to cenowo dramatu nie ma :)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, DuchPuszczy napisał(a):
Dzień dobry,
Mam problem z huczeniem w swoim aucie, może ktoś miał podobnie?
Pacjent OBK IV 2009r. 2.5 167km cvt
Objawy: huczenie w czasie jazdy rozpoczynające się w okolicy 50km/h nasilające się (najgłośniej w okolicy 80-90km/h)
Dźwięk podobny do uszkodzonego łożyska koła, lecz nie zmieniający swojego natężenia przy zakrętach i przenoszeniu masy lewo-prawo (może lekko w prawo jest ciszej ale nieznacznie). Huczenie zależne i ściśle powiązane z prędkością obrotową kół, a nie obrotami silnika.
Na podnośniku napędzenie auta daje objaw ten sam lecz źródło hałasu jest raczej nie do zlokalizowania.. Przynajmniej ja nie potrafię go zlokalizować. Najbliższa prawdopodobna lokalizacja to okolice przedniego dyfra, skrzyni?! Skrzynia wydaje się pracować prawidłowo - nie szarpie, nie ciągnie - jest jak było wcześniej jeśli chodzi o jazdę
Czy ktoś miał podobny problem?

Raczej standard niestety, łożyska kół CVT ( nie występują osobno ) , a coraz częściej niestety  trzeba wymieniać koła + łańcuch, niestety droga sprawa. Ale są na to i skuteczne rozwiązania :) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, carfit napisał(a):

Raczej standard niestety, łożyska kół CVT ( nie występują osobno ) , a coraz częściej niestety  trzeba wymieniać koła + łańcuch, niestety droga sprawa. Ale są na to i skuteczne rozwiązania :) 

 

Mógłbyś podpowiedzieć te skuteczne rozwiązania?

Jedyne co mnie przeraża to remont cvt... Jeśli to będą łożyska kół, dyfry czy podpora to luz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.10.2023 o 10:23, DuchPuszczy napisał(a):

Mógłbyś podpowiedzieć te skuteczne rozwiązania?

Jedyne co mnie przeraża to remont cvt... Jeśli to będą łożyska kół, dyfry czy podpora to luz

 

Łańcuch kupujesz nowy, kosztuje z 2-3tyś. Zgaduję, nie pamiętam dokładnie jaka jest teraz cena. Koła stożkowe oddajesz do szlifowania. Łożysk szukasz w internecie. Z 3-4 lata temu robiłem łożyska w CVT, w Legacy V polifitowym z FB20, przyjechały z Azji... Skrzynia działa do dzisiaj.  Są zakłady, które robią te skrzynie. Musisz liczyć się z kosztem kompleksowej regeneracji 10-12tyś zł. 

Edytowane przez ir3n3usz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.10.2023 o 19:31, Jackname napisał(a):

Ciekawe, mam taki sam samochód i właśnie zaczął robić to samo :) @DuchPuszczy daj znać proszę jak dojdziesz co dzieje się u Ciebie, u mnie warsztat sugerował tylny dyferencjał. Na razie niespecjalnie mnie stać na zaglądanie tam i naprawy ewentualne więc chętnie się dowiem co wyszło w Twoim OBK.

Podaje rozwiązanie rebusu :) - łożysko koła 
Osłuchując po raz kolejny auto na podnośniku zauważyłem nieznaczny wyciek z lewej półosi. Jako, że nie toleruję i nie lubię bardzo wszelkich wycieków od razu postanowiłem wymienić uszczelniacz i przy okazji olej w przednim dyferencjale. Jakież było moje zdziwienie po zdemontowaniu półosi gdy okazało się, że łożysko koła wydaje lekki hałas... Łożysko wymienione, poskładane wszystko do kupy, jazda testowa i cisza..

Jeden z mechaników z którymi wcześniej rozmawiałem o problemie powiedział tak (podobnie jak @carfit w odpowiedzi)- objawy dziwne, wskazujące na łożyska kół cvt ale przy tym napędzie może być wszystko :)
Dawno tak się nie cieszyłem z naprawy za prawie 1000zł :D 

  • Super! 1
  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...