Skocz do zawartości

Uszczelka pod głowicą UPG legacy 3.0 co wymienić przy uszczelkach?


Tojamt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Nadszedł czas i u mnie na UPG (zaczął się grzać oraz test na CO2 który szybko wyszedł pozytywnie)

Przekopałam całe forum i nie mogę znaleźć kilku informacji i proszę was o pomoc

Samochód przebieg 280tyś

Po jakim przebiegu wymienia się pompę wody?

Czy warto ingerować w rozrząd? Lub na jaki przebieg jest przewidziany

Co jeśli splanuje głowice i zmniejszy się odległość? Pokrywa rozrządu będzie pasować?

Nie mogę znaleść rożnych grubości uszczelek

Pytanie jeszcze czy oryginał czy Ajusa?

O szpilkach nie mogę znaleźć informacji czy wytrzymają drugie przykręcenie czy wymiana

Jest ktoś z was miał by serwisówkę z momentami dokręcenia śrub

I prosił bym o jakieś spostrzeżenia lub porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Tojamt napisał(a):

Co jeśli splanuje głowice i zmniejszy się odległość? Pokrywa rozrządu będzie pasować?

Nie mogę znaleść rożnych grubości uszczelek

 

Wszystko trzeba zmierzyć, ale na 90% będzie pasować.

 

2 godziny temu, Tojamt napisał(a):

Pytanie jeszcze czy oryginał czy Ajusa?

 

Tylko oryginał.

 

2 godziny temu, Tojamt napisał(a):

O szpilkach nie mogę znaleźć informacji czy wytrzymają drugie przykręcenie czy wymiana

 

Szpilki w Subaru są wielokrotnego użycia, nie daj sobie wmówić inaczej. Co najwyżej możesz je zmierzyć czy trzymają parametry.

 

2 godziny temu, Tojamt napisał(a):

I prosił bym o jakieś spostrzeżenia lub porady

Z silnikiem na stole warto sprawdzić luzy zaworowe. Co do rozrządu to są różne szkoły, ja nie zrobiłem, teraz trochę żałuje, choć koszt jest słonawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Tojamt napisał(a):

Po jakim przebiegu wymienia się pompę wody?

 

Nikt nie podaje takiej informacji, po tylu km i latach warto wrzucić nową OEM.

 

3 godziny temu, Tojamt napisał(a):

Czy warto ingerować w rozrząd? Lub na jaki przebieg jest przewidziany

 

Nie ma przewidzianego przebiegu wymiany. Po demontażu dekla można ocenić jak dużo są wysunięte napinacze i stan ślizgów. Wtedy podjąć decyzję czy wymieniać.

 

3 godziny temu, Tojamt napisał(a):

Co jeśli splanuje głowice i zmniejszy się odległość? Pokrywa rozrządu będzie pasować?

 

Z głowic zbiera się zwykle okolice 0,1mm więc to nie ma kompletnie znaczenia. Pokrywy będą pasować.

 

3 godziny temu, Tojamt napisał(a):

Nie mogę znaleść rożnych grubości uszczelek

 

Zakładasz taką samą jaka jest teraz i najlepiej oryginalną. Niewielkie obniżenie głowic (0,1mm) nie ma znaczenia. 

 

3 godziny temu, Tojamt napisał(a):

O szpilkach nie mogę znaleźć informacji czy wytrzymają drugie przykręcenie czy wymiana

 

Można zostawić stare, aczkolwiek zawsze nowe to nowe i będą lepsze. 

Reszta to standard, czyli wiadro o-ringów z pokrywy wew. i zew. rozrządu. Najlepiej oryginały, wytrzymają następne 300tyś. 
Przy okazji obróbki głowic warto sprawdzić luzy zaworowe. Na zaworach dolotowych jest zmienny czas otwarcia i podwójne szklanki. Przy pomiarze luzu będą wychodziły dwa wymiary. Szklanki pod wąskimi krzywkami wycierają się. Żeby nie pakować się w koszty i wymianę szklanek(worek siana kosztuje jedna) trzeba przyjąć luz tak "mniej więcej", najważniejsze żeby nie było poniżej minimum tolerancji. Szklankę reguluje się wymienną pastylką, która jest na trzonku zaworu. Na wydechowych są zwykłe szklanki. 

Edytowane przez ir3n3usz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, BelegUS napisał(a):

 

W czym będą lepsze?

 


W tym, że mogą być rozciągnięte jak mu podniosło głowicę i powstał przedmuch na uszczelce. Nie rozbierałeś tego silnika i nie wiesz co dokładnie się stało.

Edytowane przez ir3n3usz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ir3n3usz napisał(a):


W tym, że mogą być rozciągnięte jak mu podniosło głowicę i powstał przedmuch na uszczelce. Nie rozbierałeś tego silnika i nie wiesz co dokładnie się stało.

Takie rzeczy wyjdą po mierzeniu starych śrub. 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ir3n3usz napisał(a):

W tym, że mogą być rozciągnięte jak mu podniosło głowicę i powstał przedmuch na uszczelce. Nie rozbierałeś tego silnika i nie wiesz co dokładnie się stało.

Dlatego napisałem że je może zmierzyć. Ile razy spotkałeś się z sytuacją, że były rozciągnięte?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informację, to muszę teraz przy rozbiórce weryfikować wszytko, dość kosztowne to UPG się zaczyna robić…


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...