Jump to content

Uszczelka pod głowicą UPG legacy 3.0 co wymienić przy uszczelkach?


Tojamt

Recommended Posts

Witam

Nadszedł czas i u mnie na UPG (zaczął się grzać oraz test na CO2 który szybko wyszedł pozytywnie)

Przekopałam całe forum i nie mogę znaleźć kilku informacji i proszę was o pomoc

Samochód przebieg 280tyś

Po jakim przebiegu wymienia się pompę wody?

Czy warto ingerować w rozrząd? Lub na jaki przebieg jest przewidziany

Co jeśli splanuje głowice i zmniejszy się odległość? Pokrywa rozrządu będzie pasować?

Nie mogę znaleść rożnych grubości uszczelek

Pytanie jeszcze czy oryginał czy Ajusa?

O szpilkach nie mogę znaleźć informacji czy wytrzymają drugie przykręcenie czy wymiana

Jest ktoś z was miał by serwisówkę z momentami dokręcenia śrub

I prosił bym o jakieś spostrzeżenia lub porady

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Tojamt napisał(a):

Co jeśli splanuje głowice i zmniejszy się odległość? Pokrywa rozrządu będzie pasować?

Nie mogę znaleść rożnych grubości uszczelek

 

Wszystko trzeba zmierzyć, ale na 90% będzie pasować.

 

2 godziny temu, Tojamt napisał(a):

Pytanie jeszcze czy oryginał czy Ajusa?

 

Tylko oryginał.

 

2 godziny temu, Tojamt napisał(a):

O szpilkach nie mogę znaleźć informacji czy wytrzymają drugie przykręcenie czy wymiana

 

Szpilki w Subaru są wielokrotnego użycia, nie daj sobie wmówić inaczej. Co najwyżej możesz je zmierzyć czy trzymają parametry.

 

2 godziny temu, Tojamt napisał(a):

I prosił bym o jakieś spostrzeżenia lub porady

Z silnikiem na stole warto sprawdzić luzy zaworowe. Co do rozrządu to są różne szkoły, ja nie zrobiłem, teraz trochę żałuje, choć koszt jest słonawy.

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Tojamt napisał(a):

Po jakim przebiegu wymienia się pompę wody?

 

Nikt nie podaje takiej informacji, po tylu km i latach warto wrzucić nową OEM.

 

3 godziny temu, Tojamt napisał(a):

Czy warto ingerować w rozrząd? Lub na jaki przebieg jest przewidziany

 

Nie ma przewidzianego przebiegu wymiany. Po demontażu dekla można ocenić jak dużo są wysunięte napinacze i stan ślizgów. Wtedy podjąć decyzję czy wymieniać.

 

3 godziny temu, Tojamt napisał(a):

Co jeśli splanuje głowice i zmniejszy się odległość? Pokrywa rozrządu będzie pasować?

 

Z głowic zbiera się zwykle okolice 0,1mm więc to nie ma kompletnie znaczenia. Pokrywy będą pasować.

 

3 godziny temu, Tojamt napisał(a):

Nie mogę znaleść rożnych grubości uszczelek

 

Zakładasz taką samą jaka jest teraz i najlepiej oryginalną. Niewielkie obniżenie głowic (0,1mm) nie ma znaczenia. 

 

3 godziny temu, Tojamt napisał(a):

O szpilkach nie mogę znaleźć informacji czy wytrzymają drugie przykręcenie czy wymiana

 

Można zostawić stare, aczkolwiek zawsze nowe to nowe i będą lepsze. 

Reszta to standard, czyli wiadro o-ringów z pokrywy wew. i zew. rozrządu. Najlepiej oryginały, wytrzymają następne 300tyś. 
Przy okazji obróbki głowic warto sprawdzić luzy zaworowe. Na zaworach dolotowych jest zmienny czas otwarcia i podwójne szklanki. Przy pomiarze luzu będą wychodziły dwa wymiary. Szklanki pod wąskimi krzywkami wycierają się. Żeby nie pakować się w koszty i wymianę szklanek(worek siana kosztuje jedna) trzeba przyjąć luz tak "mniej więcej", najważniejsze żeby nie było poniżej minimum tolerancji. Szklankę reguluje się wymienną pastylką, która jest na trzonku zaworu. Na wydechowych są zwykłe szklanki. 

Edited by ir3n3usz
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, BelegUS napisał(a):

 

W czym będą lepsze?

 


W tym, że mogą być rozciągnięte jak mu podniosło głowicę i powstał przedmuch na uszczelce. Nie rozbierałeś tego silnika i nie wiesz co dokładnie się stało.

Edited by ir3n3usz
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, ir3n3usz napisał(a):


W tym, że mogą być rozciągnięte jak mu podniosło głowicę i powstał przedmuch na uszczelce. Nie rozbierałeś tego silnika i nie wiesz co dokładnie się stało.

Takie rzeczy wyjdą po mierzeniu starych śrub. 

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, ir3n3usz napisał(a):

W tym, że mogą być rozciągnięte jak mu podniosło głowicę i powstał przedmuch na uszczelce. Nie rozbierałeś tego silnika i nie wiesz co dokładnie się stało.

Dlatego napisałem że je może zmierzyć. Ile razy spotkałeś się z sytuacją, że były rozciągnięte?

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za informację, to muszę teraz przy rozbiórce weryfikować wszytko, dość kosztowne to UPG się zaczyna robić…


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Sorry, że podpinam się do tematu. Czeka mnie takie samo spa dla serca, tylko pacjent EJ253. Jakie upg wrzucić? Macie jakieś sprawdzone? 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, czort napisał(a):

Sorry, że podpinam się do tematu. Czeka mnie takie samo spa dla serca, tylko pacjent EJ253. Jakie upg wrzucić? Macie jakieś sprawdzone? 

 

OEM MLS z turbo. 11044AA642

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...