Skocz do zawartości

Gdzie kupić pompę paliwa do Forester SJ


camel00

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio coś mi się bez większego powodu przytkało w układzie paliwowym i unieruchomiło samochód.

Mechanik ostukał, opukał wszystko po kolei i samochód ożył; ale diagnoza jest 50/50, że będzie działał albo gdzieś stanie, zapewne w najmniej odpowiednim momencie.

Jedyne co można zrobić profilaktycznie to wymienić pompę paliwa. Widzę, że jest zintegrowana z filtrem w zbiorniku …i nie występuje w przyrodzie jako nowa część do kupienia. Są jakieś zamienniki na eBay, ale w kraju widzę tylko części używane.

Na jakimś filmie widziałem, że można niby całą jednostkę rozebrać i wymienić sam filtr lub pompę, ale osobno też nie występują w sklepach.

 

Jakiś pomysł gdzie to kupić? ;)

 

Forester SJ 2.0 150 KM 2013 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a filtr paliwa to wymieniany był???

on jest w baku z pompą paliwa. ( film pokazuje starsz a generacje ale w nowszej jest tak samo )

 filtr oem lub zamiennik dostępny w ASO , firmach zajmujących się dystarybucją częsci do Subaru - wpiszesz w necie to Ci wyskoczą są na allegro itp itd a troche ich jest na forum importera nazw podawac nie wypada;)

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.07.2023 o 12:57, camel00 napisał(a):

Ostatnio coś mi się bez większego powodu przytkało w układzie paliwowym i unieruchomiło samochód.

Mechanik ostukał, opukał wszystko po kolei i samochód ożył; ale diagnoza jest 50/50, że będzie działał albo gdzieś stanie, zapewne w najmniej odpowiednim momencie.

Jedyne co można zrobić profilaktycznie to wymienić pompę paliwa. Widzę, że jest zintegrowana z filtrem w zbiorniku …i nie występuje w przyrodzie jako nowa część do kupienia. Są jakieś zamienniki na eBay, ale w kraju widzę tylko części używane.

Na jakimś filmie widziałem, że można niby całą jednostkę rozebrać i wymienić sam filtr lub pompę, ale osobno też nie występują w sklepach.

 

Jakiś pomysł gdzie to kupić? ;)

 

Forester SJ 2.0 150 KM 2013 r.

 

wkład pompy paliwa jest normalnie dostępny jako część zamienna, nie trzeba wymieniać całego kosza
nr pompy dla Twojego samochodu to: 42022SG000
jeśli samochód ma ponad 100tyś km, warto zmienić filtr paliwa (42052SG120), pozostałe elementy zespołu pompy przekłada się

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, ir3n3usz napisał(a):

wkład pompy paliwa jest normalnie dostępny jako część zamienna, nie trzeba wymieniać całego kosza
nr pompy dla Twojego samochodu to: 42022SG000
jeśli samochód ma ponad 100tyś km, warto zmienić filtr paliwa (42052SG120), pozostałe elementy zespołu pompy przekłada się

 

Super, dziękuję. Numery bardzo pomogły. Na szybko sprawdzając…

- pompa paliwa - w PL nowych nie ma, za granicą jest (eBay albo sklepy które nie wysyłają do PL)

- filtr paliwa - poza jednym zamiennikiem na Allegro (cena ekstra ale jakoś dziwnie ta oferta wygląda) nie ma; za granicą jest.

 

Napisałem do 7 sklepów z częściami (w tym serwis Subaru w Łodzi, ale ostatnio mi nie odpisali w innej sprawie, więc wiele się nie spodziewam). Zobaczymy czy ktoś się zlituje :)

 

Myślicie, że mogło go zatkać tylko przez filtr? Z tego co się dowiedziałem, mechanik ruszył silnikiem z zewnętrznej pompy i auto ożyło. Na razie jeździ jak gdyby nigdy nic. Dla świętego spokoju wymieniłbym komplet, żeby nie zgadywać i dwa razy nie grzebać, ale jak nie znajdę pompy to może nie będzie wyjścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zaczął od sprawdzenia przewodów idących do pompy paliwa, a zwłaszcza wtyczek przy pompie. Może gdzieś jest słabe połączenie. Pytanie czy auto nie ma jakiegoś dołożonego odcięcia paliwa w ramach alarmu, bo to są jedne z częstszych  przyczyny problemów z pompą paliwa. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaka naprawdę jest pompa u Ciebie (może być Hitachi), zrób foto naklejki i podłączeń, np jak na zdjęciach:

Sama pompa to ten srebrny cylinder za wstępnym żółtym filtrem poduszkowym, powyżej nad pompą jest filtr wymienny.

 

Jest opis (pewnie niejeden) na forum jak ktoś wymienia wkład pompy, a nawet chyba gdzieś widziałem jak ktoś zlikwidował filtr w baku i przeniósł do komory silnika (jak to było kiedyś do 2005)

 

Jakby co mam ta co na zdjęciu, mogę odstąpić ;-)

 

 

 

 

 

pompa Subaru SG2,5 Hitachi NR.jpg

pompa Subaru SG2,5.jpg

pompa Subaru SG2,5 w.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

…muszę przyznać, że zgłupiałem :)

Filtr paliwa - rozstrzał od 168 zł za Denckermann na Allegro do 1056 zł w serwisie.

Pompa paliwa - od ręki nie ma, na zamówienie podjął się tylko jeden sklep (1200 - długi termin) i serwis (1726 zł - obiecują szybko)

Jednocześnie, na eBay widzę całe zestawy (koszyk, filtr, pompa) od 100 do ~500 usd; ale musiałbym popisać do sprzedawców czy na pewno będą pasowały.

Sama pompa o numerach zbliżonych do tego co szukam (czyli zamiast 42022SG000 jest np. 42022CA000 albo 42022FJ000) kosztują od 20 do 200 usd

 

I tak oto z czegoś co powinienem zamówić przy kawie i wymienić dwa dni później w 10 minut zrobił się dylemat egzystencjonalny :blink: Ma ktoś jakiś sensowny pomysł? Na razie jestem rozdarty między zamówieniem najtańszego filtra Denckermann'a (co to w ogóle za firma?) i przeczyszczenia całości jakimś spray-kontaktem a zamówieniem kompletu od chińczyka z nadzieją, że będzie pasował. W obu przypadkach całość trzeba zwieńczyć modlitwą, żebym nie stanął kiedyś w środku lasu. Oczywiście kumam, że to forum dystrybutora i nie miałbym nic przeciwko wydaniu dwu- czy trzykrotności ceny za święty spokój, ale w przypadku kiedy nie mam pewności co dokładnie padło, płacenie 6× więcej to lekka awangarda ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to zwyczajna pompa o ciśnieniu 4,5bara i wydajności ok.120l/min jak w 90% aut z wtryskiem .

Dopasuj coś z innego auta w cenie do 150zł i zapomnij o temacie.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Gustaf napisał(a):

Przecież to zwyczajna pompa o ciśnieniu 4,5bara i wydajności ok.120l/min jak w 90% aut z wtryskiem .

Dopasuj coś z innego auta w cenie do 150zł i zapomnij o temacie.

 

Podejrzewam, że są tą części zamienne z innymi markami/modelami i powinny być dostępne w każdym sklepie od ręki, ale ten wątek powstał dlatego, że nijak nie mogę ich znaleźć :)

Na 7 sklepów do których napisałem, pompa była w dwóch na zamówienie (cena ×10 w stosunku do tej którą podajesz); filtr bodaj w 4 (chyba tylko w jednym od ręki) z kosmicznym rozstrzałem cenowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Gustaw napisał, to zwykła pompa, ty z uporem szukasz po numerach Subaru, zamiast po numerach producenta np Hitachi z mojego foto.

Sama pompa (cylinder z silnikiem) może być jeszcze innego producenta, ale na 100% nie jest produkcji Subaru... ;-)

Pompka musi się tylko zmieścić i dać zamontować i podłączyć, i może być trochę mocniejsza, ale nie może być słabsza...

 

Przykładowa oferta pompy 4,5 bar:

https://allegro.pl/oferta/pompa-paliwa-audi-a4-50mm-4-5-bar-13608964216

oczywiście ta raczej nie będzie do ciebie pasować, ale chodzi o pokazanie że to proste urządzenie

 

a tu droższa za to bardziej z opisu pasująca:

https://www.ebay.ie/itm/323779358874?hash=item4b62c0f09a:g:VFcAAOSw7PpctVZO&amdata=enc%3AAQAIAAAA8B437kq8x1OSAdN17y4f%2FGutgkrgONCIZz7gJtvfkXwSeW%2FAAs%2FZjuJJA9wDNqwORobM2%2BlHHj8XJwUlThqAbT%2BliDmD4Fv1S39RCLx2fFOoGglHtDY8%2Bn%2BdRmNhCpD1DeguCPE65FZjQXVBgNOoy0ZugtS%2Bzmeptx%2FhTA9CAoH8ehQtoKQJPUvUwab4reguseeLDdbvdgB53xZscoCA0aG20bmoIlUkHbk%2FQtYgECOB0p33kOUuhaXpOl06afADpDO6iSch1WUEoQl6Jh1Gifo6emyIEDS4laptz%2BKIH1XQmPJFvsPhkBv4RmXmckmxmA%3D%3D|tkp%3ABk9SR4aQvNWsYg

 

 

 

Zrób zdjęcie naklejki i podłączeń i przynajmniej numery zespołu pompy się potwierdzą albo nie. ;-)

A najlepiej wyjmij (lub mechanik) i będziesz wiedział wszystko na 100%, jaki filtr, jaki wkład pompy.

 

A tu jest przykładowy filmik jak się to wymienia i jak widać wcale nie musi być taka sama:

 

I odróżniaj w opisie i pytaniach do sklepów (bo oni często sami nie ogarniają...)

 

- zespół pompy z pływakiem i filtrem i jego numer

- samą pompę (wkład) i jej producenta i numer

- sam filtr i jego numer

 

 

Edytowane przez artaa
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba znalazłem.

Dla potomnych: HELLA 8TF 358 305-961

Wg karty produktu zamiennik 42021-SG000 (czyli całego zestawu)

Cena około 465 zł. Jak przyjdzie, dam znać czy pasuje.

 

Z tego punktu można pewnie szukać innych zamienników, ale tak mi to zmieliło beret, że już nie mam siły :)

 

Dziękuję wszystkim za pomoc.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw przyszedł, wymieniłem, pojeździłem, działa (jak na razie ;))

 

Reasumując:

Zespół zasilający w paliwo: HELLA 8TF 358 305-961

Zamiennik 42021-SG000 (czyli całego zestawu - filtr, pompa, obudowa), zawiera uszczelkę; do wymiany plug&play

Na dzień dzisiejszy - cena około 465 zł (dostawa 1-2 dni)

 

Instrukcja:

0 - lepiej mieć mniej paliwa niż więcej (20-55%) i zaparkować na płaskim terenie

1 - wyjmujemy bezpiecznik od pompy (pod maską)

2 - odpalamy samochód, gaśnie, odpalamy ponownie, gaśnie.

3 - odpinamy akumulator (na wszelki, najpierw + potem -)

4 - zdejmujemy kanapę (dwa zaczepy do odciągnięcia, z przodu pod siedziskiem z lewej i prawej strony)

5 - odkręcamy metalową osłonę (4 wkręty, mały krzyżak)

6 - odpinamy wtyczkę z prądem, trzeba trochę siły i cierpliwości (jeden zaczep do wciśnięcia, są jeszcze 3 zaczepy do odciągnięcia, ale to jest tylko osłona przewodów i nie trzeba ich ruszać)

7 - odkurzamy i wycieramy syf który się zebrał w otworze

8 - otwieramy korek wlewu paliwa (zmniejszy ciśnienie w zbiorniku, żeby przesadnie nie rzygało paliwem)

9 - zdejmujemy przewody paliwowe (przyda się mały słoik na paliwo z przewodów i szmata do wytarcia tego co wyleci z "dziubków", przy okazji czyścimy wszystko dookoła)

10 - odkręcamy śrubki mocujące zestaw (nasadka 8'ka, przyda się śrubokręt do poluzowania i ew. wkrętarka, żeby szybciej poszło)

11 - zdejmujemy metalowy docisk z plastikowym pierścieniem centrującym (nie wyrzucamy, to jest nam potrzebne)

12 - wyjmujemy starą jednostkę z uszczelką (w jednostce będzie paliwo, trzeba uważać, żeby wszystkiego nie zaświnić)

13 - zdejmujemy fabryczne zabezpieczenia z nowej jednostki i zakładamy na nią nową uszczelkę (spodem)

14 - wsadzamy nową jednostkę z nową uszczelką (jednostka jest rozsunięta na teleskopach, po oparciu na dnie baku trzeba ją docisnąć i przytrzymać)

15 - zakładamy i dokręcamy metalowy docisk z pierścieniem (śruby w samochodzie, otwory i wypustki na uszczelce, metalowa osłona z pierścieniem - pasują tylko w jednym układzie, trzeba dopasować)

16 - wpinamy wtyczkę z prądem i przewody z paliwem

17 - wsadzamy bezpiecznik od pompy, podłączamy akumulator, uruchamiamy samochód żeby sprawdzić czy wszystko działa

18 - zakładamy metalową osłonę i kanapę

 

Gotowe ;) 

Poziom trudności: bardzo łatwe

Narzędzia: mały krzyżak, klucz z nasadką 8 (chyba), odkurzacz, szmata, słoik; opcjonalnie - wkrętarka (kompatybilna z nasadką) i latarka

Wskazówka: pompa jest po stronie pasażera

Czas: za pierwszym razem ~30 min

 

Doświadczenie to jest coś, co zdobywamy kiedy jest już za późno:

- odpięcie wtyczki z prądem (niepotrzebnie się gimnastykowałem z trzema zaczepami do odciągnięcia, wystarczyło jeden wcisnąć)

- rzygające z jednostki paliwo (pluło dopóki nie otworzyłem korka wlewu)

- dociśnięcie jednostki (myślałem, że jest wyższa niż oryginał, dopiero jak ją wyjąłem i przymierzyłem do starej to się zorientowałem, że trzeba ją ścisnąć / wcisnąć o dno przy wsadzaniu)

- ułożenie jednostki do śrub do uszczelki do pierścienia (jak wspomniałem wyżej, jest tylko jeden układ w którym wszystkie dziubki w siebie wchodzą; wypustka na uszczelce najbliżej otworu/śruby jest najbliżej złamanego przewodu paliwa - obiecuję, że to zdanie nabiera sensu w trakcie składania całości)

 

ps: wnętrze samochodu i ręce będą śmierdziały paliwem. Czyli nie planować operacji przed randką i/lub wożeniem bąbelków :)

Edytowane przez camel00
  • Super! 3
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...