ObywatelX Posted June 17, 2023 Share Posted June 17, 2023 Może ktoś podpowie. Na benzynie jak i gazie mam korekty rzędu plus 15 %. Jak się trochę rozgrzeje spada do jakiś 11%. Po włączeniu klimatyzacji maleją do ok 7. Gdzies wyczytalem ze moze to nieszczelny dolot. Rozebrałem wszystko poszukałem pęknięć itp itd. Po złożeniu korekty wynosiły jakieś plus 5-7 procent i tak przez trasę ok 60 km. Na drugi dzień odpalam silnik I znowu to samo. Na luzie około 14 jak jade jakieś 10%. Co jeszcze powinienem sprawdzić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted June 17, 2023 Share Posted June 17, 2023 Przeczysc lub wymien przeplywomierz. Sam mam cztery przeplywomierze, trzy uzywane orginalne i jeden dedykowany Denso. Wszystkie sa dobre, ale na kazdym sa inne korekty. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ObywatelX Posted June 17, 2023 Author Share Posted June 17, 2023 7 godzin temu, Legacy96 napisał(a): Przeczysc lub wymien przeplywomierz. Sam mam cztery przeplywomierze, trzy uzywane orginalne i jeden dedykowany Denso. Wszystkie sa dobre, ale na kazdym sa inne korekty. Ostatnio czyściłem i niestety bez zmian. Ale na jałowym wskazuje tyle co podają w książce serwisowej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ura_bus Posted June 18, 2023 Share Posted June 18, 2023 (edited) W dniu 17.06.2023 o 11:09, ObywatelX napisał(a): Gdzies wyczytalem ze moze to nieszczelny dolot. Rozebrałem wszystko poszukałem pęknięć itp itd. Po złożeniu korekty wynosiły jakieś plus 5-7 procent Też mam podobnie chociaż z korektami udało mi się zejść poniżej 10%. Brak pęknięć w dolocie nie jest jednoznaczne z jego "szczelnością". W szczególności wszystkie połączenia i "wpięcia" za przepływką aż do do turbiny włącznie. Korekty na (+) wskazują na lewe powietrze w dolocie. Rury z tworzywa/gumy po latach eksploatacji "twardnieją", trudno je skutecznie doszczelnić opaskami. Bezpośrednio po ponownym poskładaniu jakiś czas może być w miarę szczelnie ale z czasem (drgania, zmiany temp.) się poluzowują i efekt wraca. Skalowania przepływek jak zaznaczył @Legacy96 też się różnią. Ja mam 3, tj 2 OEM i 1 dedykowana. Też każda inaczej wskazuje . Dajwaj znać gdyby udało ci się zidentyfikować problem. Edited June 18, 2023 by ura_bus Link to comment Share on other sites More sharing options...
ObywatelX Posted June 19, 2023 Author Share Posted June 19, 2023 16 godzin temu, ura_bus napisał(a): Też mam podobnie chociaż z korektami udało mi się zejść poniżej 10%. Brak pęknięć w dolocie nie jest jednoznaczne z jego "szczelnością". W szczególności wszystkie połączenia i "wpięcia" za przepływką aż do do turbiny włącznie. Korekty na (+) wskazują na lewe powietrze w dolocie. Rury z tworzywa/gumy po latach eksploatacji "twardnieją", trudno je skutecznie doszczelnić opaskami. Bezpośrednio po ponownym poskładaniu jakiś czas może być w miarę szczelnie ale z czasem (drgania, zmiany temp.) się poluzowują i efekt wraca. Skalowania przepływek jak zaznaczył @Legacy96 też się różnią. Ja mam 3, tj 2 OEM i 1 dedykowana. Też każda inaczej wskazuje . Dajwaj znać gdyby udało ci się zidentyfikować problem. W takim razie jeszcze popróbuje z tym lewym powietrzem. Wszelkie przewody gumowe sprawdzałem wizualnie przeginalem itp itd. Dodatkowo pozakładałem na wszystko opaski zaciskowe bo gdzieniegdzie nie było nic. Ale póki co dupa. Chyba najskuteczniej będzie ogarnąć jakaś maszynerie do wytwarzania dymu. Bo psikalem samostartem i też korekty stały wmiejscu. Ale pewnie to nie najlepsza metoda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted June 20, 2023 Share Posted June 20, 2023 Sprawdz tez sonde za katalizatorem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdaSch Posted July 5, 2023 Share Posted July 5, 2023 W dniu 17.06.2023 o 20:18, ObywatelX napisał(a): Ostatnio czyściłem i niestety bez zmian. Ale na jałowym wskazuje tyle co podają w książce serwisowej. przepływomierz się "zużywa" ja swój wymieniłem i wszystko wróciło do normy, a było tak źle, że IAM spadał Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buuubaru Posted July 5, 2023 Share Posted July 5, 2023 W dniu 20.06.2023 o 10:54, Legacy96 napisał(a): Sprawdz tez sonde za katalizatorem. Jaki wpływ na korekty paliwowe ma sonda za katalizatorem? Ona w ogóle bierze udział w regulacji czegokolwiek czy tylko diagnozuje poprawność działania katalizatora? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now