Jump to content

Forester sh wysokie korekty długoterminowe.


ObywatelX

Recommended Posts

Może ktoś podpowie. Na benzynie jak i gazie mam korekty rzędu plus 15 %. Jak się trochę rozgrzeje spada do jakiś 11%. Po włączeniu klimatyzacji maleją do ok 7. Gdzies wyczytalem ze moze to nieszczelny dolot. Rozebrałem wszystko poszukałem pęknięć itp itd. Po złożeniu korekty wynosiły jakieś plus  5-7 procent i tak przez trasę ok 60 km. Na drugi dzień odpalam silnik I znowu to samo. Na luzie około 14 jak jade jakieś 10%. Co jeszcze powinienem sprawdzić?

Link to comment
Share on other sites

Przeczysc lub wymien przeplywomierz. Sam mam cztery przeplywomierze, trzy uzywane orginalne i jeden dedykowany Denso. Wszystkie sa dobre, ale na kazdym sa inne korekty.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, Legacy96 napisał(a):

Przeczysc lub wymien przeplywomierz. Sam mam cztery przeplywomierze, trzy uzywane orginalne i jeden dedykowany Denso. Wszystkie sa dobre, ale na kazdym sa inne korekty.

Ostatnio czyściłem i niestety bez zmian. Ale na jałowym wskazuje tyle co podają w książce serwisowej.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 17.06.2023 o 11:09, ObywatelX napisał(a):

Gdzies wyczytalem ze moze to nieszczelny dolot. Rozebrałem wszystko poszukałem pęknięć itp itd. Po złożeniu korekty wynosiły jakieś plus  5-7 procent

Też mam podobnie chociaż z korektami udało mi się zejść poniżej 10%. Brak pęknięć w dolocie nie jest jednoznaczne z  jego "szczelnością". W szczególności wszystkie połączenia i "wpięcia" za przepływką aż do do turbiny włącznie. Korekty na (+) wskazują na lewe powietrze w dolocie. Rury z tworzywa/gumy po latach eksploatacji "twardnieją", trudno je skutecznie doszczelnić opaskami. Bezpośrednio po ponownym poskładaniu jakiś czas może być w miarę szczelnie ale z czasem (drgania, zmiany temp.) się poluzowują i efekt wraca. Skalowania przepływek jak zaznaczył @Legacy96 też się różnią. Ja mam 3, tj 2 OEM i 1 dedykowana. Też każda inaczej wskazuje :). Dajwaj znać gdyby udało ci się zidentyfikować problem.

Edited by ura_bus
Link to comment
Share on other sites

16 godzin temu, ura_bus napisał(a):

Też mam podobnie chociaż z korektami udało mi się zejść poniżej 10%. Brak pęknięć w dolocie nie jest jednoznaczne z  jego "szczelnością". W szczególności wszystkie połączenia i "wpięcia" za przepływką aż do do turbiny włącznie. Korekty na (+) wskazują na lewe powietrze w dolocie. Rury z tworzywa/gumy po latach eksploatacji "twardnieją", trudno je skutecznie doszczelnić opaskami. Bezpośrednio po ponownym poskładaniu jakiś czas może być w miarę szczelnie ale z czasem (drgania, zmiany temp.) się poluzowują i efekt wraca. Skalowania przepływek jak zaznaczył @Legacy96 też się różnią. Ja mam 3, tj 2 OEM i 1 dedykowana. Też każda inaczej wskazuje :). Dajwaj znać gdyby udało ci się zidentyfikować problem.

W takim razie jeszcze popróbuje z tym lewym powietrzem. Wszelkie przewody gumowe sprawdzałem wizualnie przeginalem itp itd. Dodatkowo pozakładałem na wszystko opaski zaciskowe bo gdzieniegdzie nie było nic. Ale póki co dupa. Chyba najskuteczniej będzie ogarnąć jakaś maszynerie do wytwarzania dymu. Bo psikalem samostartem i też korekty stały wmiejscu. Ale pewnie to nie najlepsza metoda.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
W dniu 17.06.2023 o 20:18, ObywatelX napisał(a):

Ostatnio czyściłem i niestety bez zmian. Ale na jałowym wskazuje tyle co podają w książce serwisowej.

przepływomierz się "zużywa" ja swój wymieniłem i wszystko wróciło do normy, a było tak źle, że IAM spadał

Link to comment
Share on other sites

W dniu 20.06.2023 o 10:54, Legacy96 napisał(a):

Sprawdz tez sonde za katalizatorem.

Jaki wpływ na korekty paliwowe ma sonda za katalizatorem? Ona w ogóle bierze udział w regulacji czegokolwiek czy tylko diagnozuje poprawność działania katalizatora?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...