himber Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 Wracając wczoraj z wakacji, wpadłem w poprzeczną nieoznakowaną wyrwę na Słowacji przy sporej prędkości. Gdyby to była Polska to wezwałbym policję.... 1. Ciśnienie z przednich amortyzatorów momentalnie uszło, tył lekko osiadł, ale dalej tłumi nierówności. 2. W momencie zdarzenia zaczęła migać kontrolka "HEIGHT HI" oraz na stałe świeciła "VDC OFF" i "ABS". 3. Po włączeniu i wyłączeniu silnika została tylko szybko migająca kontrolka "HEIGHT HI", która miga już w momencie włożenia kluczyka do stacyjki - jeszcze przed zapaleniem silnika. 4. ABS działa - sprawdzałem na śliskiej nawierzchni. 5. VDC - chyba nie działa, jak mocno ruszyłem do przodu zapaliła się na moment kontrolka "VDC OFF" Co się mogło stać? Gdzie w Lublinie, Warszawie znajdę dobrego i sprawdzonego mechanika, który zdiagnozuje i ew naprawi usterkę? Jak samodzielnie zdiagnozować problem? Bardzo proszę o pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 1. Ciśnienie z przednich amortyzatorów momentalnie uszło, tył lekko osiadł, ale dalej tłumi nierówności. Tył prawdopodobnie stara się wyrównać do przednich amortyzatorów by utrzymać poziom. Trzeba sprawdzić co jest powodem braku ciśnienia w przednich amorach, czy uszkodzenie amorków, czy może rozszczelnienie układu gdzieś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
himber Opublikowano 11 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 Tył prawdopodobnie stara się wyrównać do przednich amortyzatorów by utrzymać poziom. Trzeba sprawdzić co jest powodem braku ciśnienia w przednich amorach, czy uszkodzenie amorków, czy może rozszczelnienie układu gdzieś. Jak rozumiem, gdyby sprężarka była walnięta to siadłyby wszystkie amortyzatory? Jak sprawdzić amortyzatory? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 11 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 Sprawdzic mozna optycznie i akustycznie, tam gdzie slychac syk powietrza i amortyzator sie nie podnosi, jest uszkodzenie... a ze amortyzatory wymienia sie parami, wiec nie wazne czy padl lewy czy prawy. Zawieszenie pneumatyczne jest super, z zalem pozbylem sie Legacy z tym zawieszeniem, ale wiedzialem ze jeszcze pare miesiecy i bede musial kupic komplet orginalnych amortyzatorow :???: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
himber Opublikowano 11 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 To miganie kontrolki "HEIGHT HI" może być objawem nieszczelności? Sprężarka w Legacy III jest po prawej stronie w nadkolu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 11 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 Miganie tej kontrolki oznacza ogolnie uszkodzenie systemu pneumatycznego, Subaru Select Monitorem mozna odczytac co jest uszkodzone. Sprezarka jest pod lewym blotnikiem i slychac ja gdy chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
himber Opublikowano 11 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 Czy amortyzatory pneumatyczne z Legacy II pasują do Legacy III ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 11 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 Gazowe z tego co pamiętam są inne, więc i pneumatyczne mogą się różnić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 12 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 Czy amortyzatory pneumatyczne z Legacy II pasują do Legacy III ? Zawieszenie Legacy III jak i amortyzatory to inna konstrukcja niz w Legacy II, na 100% nie pasuja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
himber Opublikowano 12 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 To jest amortyzator pneumatyczny od Legacy II czy III? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 12 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 Zarowno Legacy II jak i Legacy III wystepowaly w wersji z zawieszeniem pneumatycznym, ale amortyzatory z II roznia sie konstrukcja od III. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
himber Opublikowano 12 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 Ale czy ten konkretny przedni amortyzator, którego zdjęcie wstawiłem, pochodzi od Legacy II czy III ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 12 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 A nie mozesz porownac z amortyzatorami w twoim aucie ? Na zdjeciu jest amortyzator z Legacy II. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
himber Opublikowano 14 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 Z braku wolnych mechaników zabrałem się za to zawieszenie razem ze znajomym. 1. Nie było żadnych słyszalnych nieszczelności. Przednie zawieszenie leżało, a z tyłu utrzymywała się jeszcze resztka ciśnienia. 2. Sprężarka nie działała, po sprawdzeniu okazało się, że nie dochodzi do niej zasilanie (!!!) 3. Sprawdziliśmy wszystkie bezpieczniki i przekaźniki, były sprawne. 4. Bezpośrednio z akumulatora zasililiśmy sprężarkę - zadziałała! Ufff 5. Zasilaliśmy bezpośrednio z akumulatora kolejne elektrozawory pompując wszystkie 4 amortyzatory. 6. Po przekręceniu kluczyka.... WSZYSTKO DZIAŁAŁO tak jakby nigdy nic się nie stało, zgasła migająca kontrolka, można było regulować zawieszenie przyciskiem, działało jak dawniej. Czy ktoś wie co mogło się stać? Dlaczego nie dochodziło zasilanie do sprężarki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 15 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2007 himber, może szczotki się powiesiły na silniku sprężarki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 15 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2007 Ktorys zawor sie mogl zawiesic, sprezarka ma zabezpieczenie termiczne, po kilku minutach ciaglej pracy zabezpieczenie ja wylacza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
himber Opublikowano 15 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2007 Nie sądzę... sprężarka w ogóle nie była zasilana!!! Sprawdzaliśmy przewody zasilające do niej dochodzące - oczywiście po uruchomieniu silnika. Mam następującą teorię: Jak zeszło zupełnie ciśnienie z amortyzatorów poniżej "krytycznego" poziomu czujniki, które są w nich zamontowane przekazały informacje do komputera, który odciął zasilanie od sprężarki. Ma to potwierdzenie w tym, że w momencie gdy napompowaliśmy amortyzatory przez zasilenie elektrozaworów z akumulatora po uruchomieniu silnika wróciło zasilanie do sprężarki. Co o tym sądzicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 15 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2007 himber, IMHO wtedy ten zawias byłby nieco przeintelektualizowany Czemu miałby komputer odciąć zasilanie sprężarki tylko dlatego, że amorki są puste? Wymagało by to wtedy też specjalnej procedury startowej takiego układu po każdej wymianie amorków albo rozszczelnieniu układu ciśnieniowego. Oczywiście tak sobie spekuluję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
himber Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Temat niestety wrócił Tym razem są to już na 100% oba przednie amotyzatory. Z pod obu gum amortyzatorów uchodzi powietrze. Po wyłączeniu silnika przód momentalnie opada do zera. Czy da się naprawić/uszczelnić gumy miechów amortyzatora :?: Gdzie kupić nowe :?: Gdzie szukać używanych :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark L.A. Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Najlepiej kupic nowe w SIP-ie :wink: ... sorki ale po portfelu dostaniesz i to zdrowo . Miechow sie nie regeneruje . Mozesz szukac uzywek ale tak naprawde nigdy nie wiesz na co trafisz ... wil3 bedzie w najblizszym czasie zozbywal sie swojego ( kiedys mojego ) zawiasu ... i to nawet dwoch kapletow . Zawsze mozecie na ten temat pogadac . [edit] ... dupa zbita ... z II do III nie pasuja ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wil3 Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 W ogole ten zawias (pneu) na polskie warunki (finansowe i drogowe) to jest po prostu bez sensu. W moim nastepnym subaraku bede unikal tego zawiasu jak ognia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kofcio Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Wracając wczoraj z wakacji, wpadłem w poprzeczną nieoznakowaną wyrwę na Słowacji przy sporej prędkości. Gdyby to była Polska to wezwałbym policję.... himber, pls napisz coś więcej o tym feralnym miejscu. Ile miałeś na budziku i jak głęboko wpadłeś... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
himber Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 himber, pls napisz coś więcej o tym feralnym miejscu. Ile miałeś na budziku i jak głęboko wpadłeś... 15-20km od Barwinka w stronę Svidnika. 10cm wyrwa była na dole zjazdu. Jak ją zobaczyłem to było za późno na hamowanie. Prędkość ok 130km/h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
himber Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Najlepiej kupic nowe w SIP-ie :wink: ... sorki ale po portfelu dostaniesz i to zdrowo . 2.080zł sztuka Wymienia się parami więc wyjdzie 4.160zł + ok. 400zł wymiana. Niezła cena Może już lepiej wstawić normalne amortyzatory i sprężyny :?: Jak sądzicie :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wil3 Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Może już lepiej wstawić normalne amortyzatory i sprężyny :?: Jak sądzicie :?: Oczywiscie ze lepiej. Ja przez pewien czas probowalem reanimowac ten zawias, ale prawda jest taka, ze wszystkie drogi prowadza do.. standardowego zawiasu. Wlasnie w tej chwili jestem na etapie wymiany.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się