Miki_7777 Opublikowano 6 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2023 Witam. Kiedyś kupiłem Subaru impreza GF 1999 rok 2.0 16v 125km. Samochód został uderzony w lewy tył już dawno temu. Tak czy inaczej przez to samochód już tylko stoi od ponad dwóch lat. Progi były do wymiany a potem doszła do tego lewa ćwiartka. Więc stwierdziłem że nie opłaca się go robić. Poszukam innej karoserii nawet do pospawania ale całej. Chwilowo nadal szukam ale tak szczerze zastanawiam się czy to co przyszło mi do głowy jest ogólnie możliwe czy też nie. Mój znajomy na na sprzedaż Legacy z 2009 roku w którym był silnik chyba 2.0 ale diesel. Tak czy inaczej blok mu pękł więc nawet nie składa tego samochodu. I tu właśnie się zastanawiam czy jest możliwość przełożenia samego silnika wraz z okablowaniem i ECU z mojej imprezy z 1999 roku do tego Legacy z 2009. Pewien mechanik stwierdził mi że było by potrzebne przełożenie całego napędu. Ja chciałbym aby dało się przełożyć sam silnik, oczywiście zmienić pompę paliwa jak i przerobić okablowanie w karoserii. Wiem że to nie będzie łatwy proces, ale wolę się zapytać może już ktoś kiedyś próbował czegoś podobnego. Wiem że przełożenie w tej samej generacji z tego samego samochodu z diesla na benzyne to najszybszy i najłatwiejsza rzecz( niemal PLUG AND PLAY). Ale mam działający silnik ej 201 ze starej imprezy i mogę mieć za "psie pieniądze" budę z całkiem ładnego rocznika w dodatku w niezłym stanie. Nie hejtujcie wiem że to może głupi pomysł ale serio liczę na jakieś pozytywne wieści w tej sprawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 6 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2023 Niezły kundel wyjdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miki_7777 Opublikowano 6 Marca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2023 49 minut temu, Pan Dziedzic napisał(a): Niezły kundel wyjdzie. O ile wyjdzie bo nie wiem czy bez niespodzianek połącze silnik ze skrzynią. No i czy instalacja elektryczna z budy pójdzie na współpracę. A tego właśnie nie jestem pewien. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 6 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2023 2 godziny temu, Miki_7777 napisał(a): O ile wyjdzie bo nie wiem czy bez niespodzianek połącze silnik ze skrzynią. No i czy instalacja elektryczna z budy pójdzie na współpracę. A tego właśnie nie jestem pewien. Nie połączysz, bo ten Twój ej201 nie będzie miał siły jeździć z przełożeniami diesla. Musisz przełożyć skrzynię i most. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miki_7777 Opublikowano 6 Marca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2023 33 minuty temu, ir3n3usz napisał(a): Nie połączysz, bo ten Twój ej201 nie będzie miał siły jeździć z przełożeniami diesla. Musisz przełożyć skrzynię i most. Dzięki właśnie o to mi chodziło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 6 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2023 Ponadto różnica w generacji wiązek, to tak jakbyś do Tesli chciał wsadzić napęd parowy. Da się. Tylko po co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 7 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2023 12 godzin temu, Miki_7777 napisał(a): Wiem że przełożenie w tej samej generacji z tego samego samochodu z diesla na benzyne to najszybszy i najłatwiejsza rzecz( niemal PLUG AND PLAY). Piszesz jakbyś takie przekładki 4 co najmniej zrobił w swoim życiu. Poczytaj tematy ludzi, którzy podjęli się tej roboty albo tych, którzy ją rozważali. Jest nawet jakiś świeży temat. Najszybszy i najłatwiejszy sposób to pogonić diesla i kupić benzynę - tak, wtedy jest plug and play do Twojego podjazdu/garażu. Wszystko można zrobić, tylko po co? Legacy z 2.0 165KM nie jest demonem prędkości, wiem bo mam ten samochód, jest taki akurat dla osoby jeżdżącej spokojnie. Ciężko mi sobie wyobrazić jak miałby jechać z silnikiem o mniejszej mocy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
st981777 Opublikowano 7 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2023 5 godzin temu, Orear napisał(a): Poczytaj tematy ludzi, którzy podjęli się tej roboty albo tych, którzy ją rozważali. Jest nawet jakiś świeży temat. @ewemarkam nieśmiało poproszę o komentarz 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Andrzej Opublikowano 7 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2023 (edytowane) 8 godzin temu, Orear napisał(a): Piszesz jakbyś takie przekładki 4 co najmniej zrobił w swoim życiu. Poczytaj tematy ludzi, którzy podjęli się tej roboty albo tych, którzy ją rozważali. Jest nawet jakiś świeży temat. Najszybszy i najłatwiejszy sposób to pogonić diesla i kupić benzynę - tak, wtedy jest plug and play do Twojego podjazdu/garażu. Wszystko można zrobić, tylko po co? Legacy z 2.0 165KM nie jest demonem prędkości, wiem bo mam ten samochód, jest taki akurat dla osoby jeżdżącej spokojnie. Ciężko mi sobie wyobrazić jak miałby jechać z silnikiem o mniejszej mocy. całkiem niedawno na spiderswebie złomnik pokazał legacypoprzedniej generacji do ktorego po fuckapie silnika ktoś zaadaptował niesmiertelne 1.9tdi na pompowtryskach całe 90km i to jeździło #takzeten ;] https://spidersweb.pl/autoblog/subaru-1-9-tdi-swap/ fily też są Edytowane 7 Marca 2023 przez Patryk Andrzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 7 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2023 @st981777 Nie wiem co tu pisać nawet. Facet chce przeszczepić silnik z poprzedniej epoki zamiast diesla w zasadzie z poprzedniej dekady. A jeśli pyta o takie rzeczy to zielonego pojęcia o tym nie ma. Także @Miki_7777 jeśli chcesz to zrób. Ale naprawdę nie będzie to łatwa robota. Nawet wsadzenie tam benzyny z tego samego modelu jest trudne. Nie mówiąc już o komunikacji z zegarami czy innymi modułami. Nie chce mi się tego teraz szukać, ale jest świeży temat o tym. Diesel ma 2x więcej momentu od tej benzyny i to jeszcze dostępne praktycznie ciut powyżej wolnych obrotów. Dlatego trzeba cały napęd z imprezy przełożyć. Moim zdaniem gra nie warta świeczki. Niewiem czy nie zbiore wszystkich tematów o dieslu i pytaniach o przekładki tej padaki i poproszę o przywieszenie na główniej stronie forum. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się