Muminken Opublikowano 25 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2023 Witam . Mam zapytanie. Skrzynia w moim otb TZ1A4ZFABA-WJ , czasami potrafi nie zrzucić biegu i zadusza silnik przy próbie zatrzymania się, no i czasami mocno szarpanie. Oby zrzucała biegi przed zatrzymaniem , np na początku jazdy, pulsacyjnie hamuje, co jak zauważyłem pomaga jej zrzucać biegi. Olej raczej nie wymieniony, tylko Dolany, przez korek spustowy zeszło około 4litrow , i dolane tyle samo. A czytałem że powinno zejść 8-9 litrów. Moje pytanie brzmi czy to już końcówka i trzeba się rozglądać za jakąś na wymianę , czy jeździć obserwować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Syn Adama Opublikowano 25 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2023 W automatacie ogólnie korkiem schodzi jakaś połowa całości, czyli w tym przypadku właśnie +- 4l Warto przy okazji wymienić filtr zewnętrzny. Jeżeli obsługujesz najtańszy multimetr i dasz radę zdjąć wlot powietrza pod maską, możesz w pierwszej kolejności w łatwy sposób sprawdzić zawory elektryczne (solenoidy) skrzyni, odpinając kostkę wychodzącą ze skrzyni i sprawdzając oporność na kilku pinach, odpowiadających za zawory. Jeżeli oporność na którymś zaworze będzie poza normą, będziesz musiał go prawdopodobnie wymienić, choć w niektórych wypadkach podobno da się naprawić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muminken Opublikowano 25 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2023 Dla mnie to trochę za wysokie progi, ale mam kogoś kto się tym zajmuje. A może być też tak że te kostki są zabrudzone czy zaśniedziałe? To są te dwie kostki przy miarce poziomu oleju w dyferencjale? Właśnie dzisiaj zdejmowałem filtr powietrza , i właśnie są tam takie kostki , nawet blokują wyjęcie tego bagnetu od dyferencjału no i czyste nie są. Może jakimś WD czy innym specyfikiem te kostki spryskać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 25 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2023 Godzinę temu, Muminken napisał(a): Może jakimś WD czy innym specyfikiem te kostki spryskać? WD40 zdecydowanie nie. Najlepiej użyć jakiegoś preparatu z izopropanolem (IPA), w handlu występuje pod nazwami jak wyżej albo jakiś kontakt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Syn Adama Opublikowano 25 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2023 Tu nie kostka będzie problemem, tylko ewentualnie te zawory, do których jest ona podpięta, więc pryskanie samej kostki raczej nic nie da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muminken Opublikowano 26 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2023 Ok . Dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 26 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2023 w manualu masz procedurę i wartości jakie powinny być przy sprawdzaniu płyty sterującej skrzyni https://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Legacy_Outback/1999/Service Manual/TRANSMISSION AND DIFFERENTIAL SECTION/AUTOMATIC TRANSMISSION AND DIFFERENTIAL/ 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muminken Opublikowano 26 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2023 To żeby dostać się do tych zaworów ,wystarczy miskę ściągnąć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 26 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2023 (edytowane) Jeśli byś chciał jakieś solenoidy to Aliexpress bądź używane. Ja mam skrzynię starą w garażu, wymieniłem skrzynię na używaną która miała symboliczny przebieg. Sprawdzanie solenoidów multimetrem niestety nie daje nam pewności że dany element jest sprawny. Jednak jest dobrą metodą wstępnej weryfikacji u mnie w silniku był zakleszczony solenoid od VVT nie wydawał żadnego dźwięku podczas jego wysterowania.zdecydowałem się na jego otwarcie i wyczyszczenie. wydaje mi się że podając napięcie na solenoid i słuchając jego pracy da się wychwycić nie pewną pracę, jeśli go wyjmiemy to wtedy możemy zobaczyć czy mechanicznie nie jest zniszczony solenoid. miałem już sytuację w której wraz ze wzrostem temperatury na cewce odpowiadającej za wysterowanie solenoida. siła cewki spadała?? solenoid potrafił nie działać. Edytowane 26 Lutego 2023 przez SubaruLPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fala Opublikowano 4 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2023 Widzę, że w miarę świeży temat. Zapytam zatem (dla znajomego nie-forumowego z okolic Międzychodu) - w jego okolicach diagnostyka skrzyni biegów (4EAT w OBKu USDM) - to gdzie radzicie, lub u kogo? Kocar? Czy coś gdzieś ktoś? Dziękuję ! [PS: problem jest taki, wklejam opis: Wygląda to tak, że jadąc ok 70-80km/h daję lekko gazu i mam wrażenie, że ma problem z zrzuceniem z 4 na 3 a jak już zredukuje a przyspieszam jest jedno uderzenie. Jak jest bardziej rozgrzana to bardziej czuć, czasami jak gdyby coś kichnęło w skrzyni i lekko puknęło, jak gdyby uszło zbyt duże ciśnienie jakimś zaworem?...] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fala Opublikowano 5 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2023 Za pozwoleniem -> UP! THX Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się