Skocz do zawartości

Outback III 2.5 + LPG


Quosik

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

 

Od kilku dni czytam forum i wszystkie inne możliwe źródła. Zastanawiam się nad zakupem Outbacka III z silnikiem 2.5 SOHC (bez turbo) z LPG lub z dołożeniem LPG. Potrzebuje auta z 4x4, które pociągnie przyczepkę i wjedzie w trudniejszy teren, do tego duży bagażnik też odgrywa ważną rolę. Przy tym wszystkim chciałbym mieć też frajdę z jazdy. Myślałem o RAV4, czy też Grand Vitara, ale jeździłem tymi autami i dla mnie jeździ się nimi jak taboretami.  Dodatkowo chciałbym w tym wszystkim zachować trochę ekonomii, stąd szukam auta z LPG. Nie chciałbym diesla, w którym naprawy są zdecydowanie droższe. I tu moje zasadnicze pytanie, bo widziałem wiele opinii mówiących o tym jak to strasznie drogie części są ogólnie do Subaru. Patrzyłem ceny podstawowych części i nie widzę aż tak dramatycznych różnic. Jak to jest w przypadku Outbacka? Co lubi się psuć i co jest najdroższe i najtrudniejsze w naprawie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Trudno coś odpisać jednym zdaniem. Powożę takim OBK III 2.5 SOHC z LPG sekwencyjnym Stag. To nie jest samochód 4x4 lecz AWD. Jak poczytasz więcej na temat różnic między automatyczną a manualną skrzynią biegów, to jeszcze się okaże, że jednej bliżej do dwunapędówki. Są tacy co napiszą, że tylko silnik H6 da Ci frajdę z jazdy, choć ja do nich nie należę. Mój samochód jest dziadkiem z rocznika 2008, przyjechał z USA, to co mogło się zepsuć, już się zepsuło. Dobry mechanik na luzie Ci wszystko naprawi. Części bywają drogie. Fajne auto.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto, którego szukasz, jest na tyle fajne, że przekonało mnie do zakupu kolejnego subaru. Czy części są droższe niż w innych autach? W sumie nie wiem, ile kosztują w innych autach. Mechanik mówił, że jest drożej niż np. do skody, ale nie wydaje mi się, żeby różnice miały być jakieś zapierające dech w piersiach.

Zajrzyj do działu Sprzedam, znajdziesz tam wystawionego mojego outbacka 2.5 SOHC (bez turbo), z hakiem, ale bez LPG.

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Quosik napisał(a):

Cześć.

 

Od kilku dni czytam forum i wszystkie inne możliwe źródła. Zastanawiam się nad zakupem Outbacka III z silnikiem 2.5 SOHC (bez turbo) z LPG lub z dołożeniem LPG. Potrzebuje auta z 4x4, które pociągnie przyczepkę i wjedzie w trudniejszy teren, do tego duży bagażnik też odgrywa ważną rolę. Przy tym wszystkim chciałbym mieć też frajdę z jazdy. Myślałem o RAV4, czy też Grand Vitara, ale jeździłem tymi autami i dla mnie jeździ się nimi jak taboretami.  Dodatkowo chciałbym w tym wszystkim zachować trochę ekonomii, stąd szukam auta z LPG. Nie chciałbym diesla, w którym naprawy są zdecydowanie droższe. I tu moje zasadnicze pytanie, bo widziałem wiele opinii mówiących o tym jak to strasznie drogie części są ogólnie do Subaru. Patrzyłem ceny podstawowych części i nie widzę aż tak dramatycznych różnic. Jak to jest w przypadku Outbacka? Co lubi się psuć i co jest najdroższe i najtrudniejsze w naprawie?

 

Jak zwykle, to zależy... Kupisz gruza, to nie wypłacisz się. Kupisz dobry wóz, to trochę pojeździ. Z doświadczenia wiem, że ceny części potrafią być zgubne. Do Subaru, części oryginalne są najlepszej jakości i warto je stosować, bo wiele zamienników jest totalnym badziewiem. Prosty przykład: sworzeń wahacza oryginalny potrafi jeździć 15 lat i 200tyś a nawet więcej, zamiennik często nie wytrzymuje nawet 50tyś. km. Potem płacisz kolejny raz za wymianę i finalnie i tak wyjdzie drożej niż wymienić raz na oryginał. Poza tym wiele zamienników w ogóle nie istnieje do Subaru, będzie skazany tylko na oryginał albo na używane.
Kolejna sprawa: silnik. 2.5 to silnik z wadą genetyczną. Może być najpiękniejszym egzemplarzem na świecie, a i tak prędzej czy później będziesz musiał zrobić uszczelki pod głowicami. Nie jest to tragedia, bo to prosty silnik pod warunkiem, że będziesz miał dobrego mechanika.
Większych wad i problemów nie ma w tym samochodzie. Jak zwykle sprawdza się zasada "jak dbasz, tak masz" i tyle.
Rav4 nie jeździłem, za to G. Vitara to traktor i nie ma totalnie porównania do Subaru, które jest 100 razy wygodniejsze. 
 

1 godzinę temu, Jackname napisał(a):

To nie jest samochód 4x4 lecz AWD.


Czym się różni napęd na cztery koła z czterech od napędu na wszystkie koła? Wytłumacz logicznie
Ja uważam, że to dokładnie to samo.
A sposób realizacji tego napędu, to odrębny temat.

Edytowane przez ir3n3usz
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ir3n3usz napisał(a):

Kupisz gruza, to nie wypłacisz się. Kupisz dobry wóz, to trochę pojeździ.

Tak naprawdę to tak do końca nigdy nie wiadomo, o ile nie jest się pierwszym właścicielem. Jeśli chodzi o mój samochód, to jestem absolutnie pewien wszystkiego, czego naprawę sam zleciłem. Cała reszta? Działa dopóki się nie zepsuje... Dla mnie plus tych samochodów, a przynajmniej mojego egzemplarza, jest taki: przez 2,5 roku musiałem w nim zrobić sporo rzeczy, ale OBK nigdy nie stanął w połowie drogi i nie powiedział: dalej nie jadę. Tak naprawdę to wszystko tematy mniej lub bardziej eksploatacyjne, albo wynikające z tego, że samochód ma już swoje lata. Może się mylę, ale przy 17-letnim samochodzie marka chyba przestaje mieć jakieś szczególne znaczenie w temacie dbania i inwestowania w to dbanie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, ir3n3usz napisał(a):

Kolejna sprawa: silnik. 2.5 to silnik z wadą genetyczną. Może być najpiękniejszym egzemplarzem na świecie, a i tak prędzej czy później będziesz musiał zrobić uszczelki pod głowicami. Nie jest to tragedia, bo to prosty silnik pod warunkiem, że będziesz miał dobrego mechanika.

 

Wada jest rozwiązywalna raz i na amen: planowanie bloku, głowic i uszczelki OEM MLS z turbodoładowanego EJ25.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, BelegUS napisał(a):

 

Wada jest rozwiązywalna raz i na amen: planowanie bloku, głowic i uszczelki OEM MLS z turbodoładowanego EJ25.

 

Podniesie głowicę jak w każdym. Problemem nie jest uszczelka tylko tuleje które trzymają się powietrza. Weź w łapę uszczelkę z wolnossaka i turbo, wyglądają tak samo, w turbo nie ma rozwiązań technologicznych z NASA. W turbo potrafi dmuchnąć po 65tyś uszczelkę, a po 80tyś w STI można od razu silnik rozbierać bez testów co2.

Edytowane przez ir3n3usz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ir3n3usz napisał(a):

Weź w łapę uszczelkę z wolnossaka i turbo, wyglądają tak samo, w turbo nie ma rozwiązań technologicznych z NASA.

 

Bzdura, dowiodłeś że nie masz pojęcia o czym mówisz :) Materiał uszczelki jest zupełnie inny, turbo ma wielowarstwową stalową vs tworzywo w NA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie moje największe objawy to uszczelka z tego co się wczytuje, zawieszenie samopoziomujące (jest w Outbacku tak?) i sprzęgło wiskotyczne. Poza cenami części OEM, z którymi się zapoznałem, to jak wygląda cena robocizny +/- z Waszych przypadków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Quosik napisał(a):

uszczelka

 

Jakieś 3-4 tysiące, zależnie od mechanika i inflacji. Należy pamiętać żeby założyć MLS z turbo dla permanentnego (lub kilkukrotnie wydłużonego) interwału. Planowanie bloku i głowic obowiązkowe, to podnosi koszt operacji ale bez tego rezultat może być krótkotrwały.

 

10 minut temu, Quosik napisał(a):

zawieszenie samopoziomujące (jest w Outbacku tak?)

 

Można wymienić na klasyczne: amortyzatory (np. KYB Excel G), sprężyny Pedders zastępujące SLS i z głowy. Około 1500zł + robocizna.

 

10 minut temu, Quosik napisał(a):

sprzęgło wiskotyczne

 

Nie pada aż tak często, koszt około 1500 (parę lat temu, teraz nie wiem) zresztą i tak do wożenia tyłka czy targania przyczepy skłaniałbym się raczej ku skrzyni automatycznej. Jest trwała, a ceny sprawnych używanych na rynku wtórnym są niskie.

 

W dniu 31.01.2023 o 16:52, Jackname napisał(a):

Jak poczytasz więcej na temat różnic między automatyczną a manualną skrzynią biegów, to jeszcze się okaże, że jednej bliżej do dwunapędówki

 

To też jest bzdura. Automaty w Subaru występują w dwóch wersjach: ACT-4 z podziałem inicjalnym ~60:40 przód:tył i tarczami ciernymi jako centralnym dyfrem spinającymi do 50:50 w uślizgu oraz VTD z podziałem inicjalnym 45:55 i przekładnią planetarną jako centralnym dyfrem, również max spięcie 50:50 w uślizgu. Żadnej nie jest "bliżej do dwunapędówki" cokolwiek to ma znaczyć a VTD jest bardziej zdolnym i zaawansowanym napędem od prostego 50:50 we wszystkich (oprócz DCCD z STi) wersjach manualnych - wersje manualne dostają też często baty od ACT-4.

Edytowane przez BelegUS
  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od 3 lat mam OBK, kupiłem go z UPG, rozrządem do wymiany, sprzęgłem do wymiany, drżącym wałem, luźnym przednim i tylnym zawiasem. UPG robiłem dwa razy, ale to z mojej winy, montując za pierwszym razem gówniane uszczelki z RockAuto. Za drugim razem zamontowałem uszczelki MLS do wersji turbo z AJUSA , przejechane przeszło 60kkm i odpukując jest OK. Wał i cały tylny wózek z wszystkimi wahaczami, kupiłem od diesla. Przedni zawias zrobiony na zamiennikach, głównie Febest, po 50kkm wymieniłem sworznie, łączniki i końcówki drążków, ale to przy okazji wymiany przekładni kierowniczej, która przyszła z nowymi końcówkami. W międzyczasie jeden przedni amortyzator zaczął wyciekać, kupiłem całe McPersony z diesla. Przednie półosie też już były wymęczone, założone od diesla.  Musisz wiedzieć że dużo używanych części w miarę dobrym stanie można kupić od diesla, którym ciężko dojechać do 200kkm. Co do części eksploatacyjnych jak klocki, tarcze, piasty, filtry to wcale nie są droższe jak do innych marek a porównuje to do Opla i Audi, jakie stoją mi pod domem. Mój OBK na chwilę obecną ma przejechane 402kkm. 

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...