Skocz do zawartości

Nierówna praca silnika oraz tępa reakcja na gaz


FrenzE

Rekomendowane odpowiedzi

Subarki i subarynki przyszło mi udać się do kopalni wiedzy na forum z problemem. Do tej pory ogarniałem brykę bez problemu a teraz mały chochlik się wkradł i jest problem. 

 

Nierówna praca silnika i tępa reakcja na gaz. 

Zabrałem się za ogarnięcie mojego Forestera SG 2.0 Dohc 158km skażonego podtlenkiem biedoty (ja mu zakładałem :P): miała być regulacja zaworów a nie poszło jak chciałem - skasowałem kupny klucz do wydechowych kół rozrządu (chyba zrobiony z g.. litu), przy okazji wyczyszczone EGR i zaślepione, czyszczenie przepustnicy. Rozrząd sprawdzany z 5 razy na znaki i problem bo nie chce palić a jak odpali miesza i tępo reaguje na gaz - brak jakich kolwiek błędów. Proszę o poradę bo wolne się kończy a pasuje dupowóz uruchomić do roboty. 

 

Edytowane przez FrenzE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, FrenzE napisał(a):

Subarki i subarynki przyszło mi udać się do kopalni wiedzy na forum z problemem. Do tej pory ogarniałem brykę bez problemu a teraz mały chochlik się wkradł i jest problem. 

 

Nierówna praca silnika i tępa reakcja na gaz. 

Zabrałem się za ogarnięcie mojego Forestera SG 2.0 Dohc 158km skażonego podtlenkiem biedoty (ja mu zakładałem :P): miała być regulacja zaworów a nie poszło jak chciałem - skasowałem kupny klucz do wydechowych kół rozrządu (chyba zrobiony z g.. litu), przy okazji wyczyszczone EGR i zaślepione, czyszczenie przepustnicy. Rozrząd sprawdzany z 5 razy na znaki i problem bo nie chce palić a jak odpali miesza i tępo reaguje na gaz - brak jakich kolwiek błędów. Proszę o poradę bo wolne się kończy a pasuje dupowóz uruchomić do roboty. 

 

 

sprawdź kompresję, będzie wiadomo czy problem leży w mechanice czy elektryce 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, FrenzE napisał(a):

Wczoraj rozebrałem jeszcze raz i wywaliło dzisiaj kod p0123 i p0223

 

Odłącz obie sondy lambda, akumulator na 2 minuty, potem podłącz aku i spróbuj odpalić. Kiedyś miałem taki wóz, że druga sonda robiła zwarcie i wywalało błędy przepustnicy i nie dało się nawet ruszyć z miejsca samochodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, ir3n3usz napisał(a):

 

Odłącz obie sondy lambda, akumulator na 2 minuty, potem podłącz aku i spróbuj odpalić. Kiedyś miałem taki wóz, że druga sonda robiła zwarcie i wywalało błędy przepustnicy i nie dało się nawet ruszyć z miejsca samochodem.

Stawiam 100:1 że to błędny trop. Z tego co wynika ma ECU Hitachi, jak się domyślam ma AM030 lub AM420 itp. obydwie sondy nie mają kompletnie żadnego połączenia z przepustnicą. Moim zdaniem źle wpiął kostkę lub wtyczki w przepustnicę, i tam szukać problemu, albo zajął się likwidacją ekologii w sposób .... z netu, a tu już zdalnie nie pomogę, albo nie chcę ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak dzisiaj powróciłem do wersji Ori - wszystkie zawory czy to EGR i pompy wtórnej plus sama pompa są sprawne i wyczyszczone, auto zaczęło gadać choć dalej wariuje na obrotach - jutro jak znajdę czas to jeszcze raz rozrząd sprawdzę. Normalnie auto mnie w balona robi bo niema żadnego błędu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd sprawdzony już nawet świece zmieniałem i dalej robi mi jaja. Nie chcę od razu odpalać i miesza na obrotach (już mniej). Żadnego błędu niema - brak już pomysłów co to jest przed sprawdzaniem zaworów pracował miodzio a teraz takie jaja - gdzie popełniłem błąd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz poprawiona- miesza dalej na obrotach i odczucie jak by nie miał mocy po wbiciu D lub R na wolnych obrotach. Już nie wiem co go boli - gdzieś mu ziaziu zrobiłem i nie mogę znaleźć. Chciałem za dobrze i przedobrzyłem. 

Edytowane przez FrenzE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie spiąłeś czasem wtyczek serwisowych ??? Znajdują się pod maskownicami przy drzwiach lub pod kierownicą.

Kiedyś tak zrobiłem, bo zauważyłem rozpiętą kostkę przy wymianie filtra kabinowego, objawem przy jednej była choinka na desce i brak mocy, a przy drugiej właśnie brak mocy i żadnych błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
W dniu 12.01.2023 o 23:04, FrenzE napisał(a):

Moja gafa i źle poskładałem jedno koło od jednego walka rozrządu i pracował na dwa gary 

Witam. Jestem świeży w te klocki. Czy piszesz o kole zębatym ssącym czy wydechowym. Jest możliwość. Źle zamocowania tych kół?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...