Skocz do zawartości

MY23 Outback Touring XT US


Kowalesik

Rekomendowane odpowiedzi

Kilka lat upłynęło zanim nabyłem swoje pierwsze Subaru.

Oto jest, 2023 Subaru Outback Touring XT, w kolorze Autumn Green Metallic, wnętrze Java Brown Nappa Leather.

Z dodatków: hak holowniczy, samościemniające się lusterka zewnętrze z podświetleniem, chlapacze i osłona tylnego zderzaka.

A dodatków poza-subarowych: dywaniki rynienkowe WeatherTech, bo standardowe tekstylne wiadomo jakie są.

Pierwsze 150 mil za mną, wrażenia bardzo dobre, póki co. Cicho, komfortowo, z kopem jak potrzeba.

Kilka fotek.

obk1.jpg

obk2.jpg

obk3.jpg

obk4.jpg

obk5.jpg

  • Super! 22
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, eddie_gt4 napisał:

Super się prezentuje, szerokości! :thumbup:

 

Szkoda tylko, że nawet do XT nie dają ciemnej podsufitki... miałem takową w ex-WRX'15 i dodawało to charakteru wnętrzu

Dzięki. Póki co jeżdżę z lekka jak kapelusz, w zakresie do 4kprm, bo docieranie przez pierwsze 1000 mil (tak mówi instrukcja). Przy 1500 wymiana oleju i zobaczymy :D

Z podsufitką się zgadzam, zwłaszcza do brązowego wnętrza. Z czarnym wnętrzem może niekoniecznie - trochę grobowo by już było. Przynajmniej takie wrażenie miałem w Hondzie Passport - wszystko w środku czarne.

Porównując ze zdjęciami @dirkdiggler widzę, że w EU nie ma regulowanego podparcia ud w fotelu kierowcy, ale w EU chyba jeszcze jest oferowany model przed liftingiem.

W MY23 w US Subaru wprowadziło elastyczne mud flaps, na styl Rally Armor, bez kolorowych literek, z dyskretnym napisem Outback. Mam takie założone, zamiast krótkich splash guards. Przepraszam za angielskie nazwy, ale po polsku i jedne i drugie to chyba po prosto chlapacze, chociaż można użyć pojęcia "fartuchy przeciwbłotne" do pierwszych i "chlapacze" do drugich ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

@eddie_gt4Wrażenia coraz lepsze :D Auto inaczej się zachowuje, kiedy nie muska się gazu, ale zdecydowanie nim operuje.

Ciąglę uczę się CVT - po przesiadce z klasycznego automatu z Hondy. Dodatkowo, CVT próbuje symulować biegi, co wychodzi dość pokracznie przy nie w pełni rozgrzanym silniku/skrzyni. Czasami zdarzają się jakieś szarpnięcia, wtedy, kiedy sam nie jestem zdecydowany ile tego gazu wcisnąć, ale to zwalam na karb mojego braku doświadczenia z tego typu wynalazkami. Nie jest to tylko moje odczucie - internety o tym dość często-gęsto o tym mówią.

Silnik nie wyje, nie pyta czego od niego chcę, zbiera się dobrze czy to spod świateł czy to przy zwykłym przyspieszaniu w ruchu (jak mawia moja 80-letnia ciotka "doesn't drag her ass" :D).

Monitoring kierowcy pilnuje mnie jak strażnik więźnia - omijanie studzienek/dziur skutkuje krzykiem sytemu opuszczenia pasa ruchu, podziwianie okolicy - komunikatem "oczy na drogę", nawet zwykła rozmowa z pasażerem obok jest przykładnie karcona :biglol:

Generalnie wrażenia bardzo dobre - cicho, wygodnie, pojemnie, póki co nic nie trzeszczy/brzęczy. Generalnie szukam powodów gdzie by tutaj jeszcze pojechać.

Za 300 mil pierwsza wymiana oleju a w okolicach świątecznych długa trasa z centralnego CT do centralnej FL, nieco ponad 2000km w jedną stronę. Zobaczymy jak się spisze. Ciekaw jestem czy osiągnę spalanie katalogowe 29mpg czyli 8l/100km w trasie. Póki co średnia to prawie 11l/100km.

Z minusów - niewygodnie mi się wsiada, ale to pewnie kwestia przyzwyczajenia. Nigdy nie traktowałem OBK jako SUVa, raczej jako podniesione kombi, ale jeśli SUVy są takie albo jeszcze gorsze pod tym względem to nie mam pojęcia co ludzie w nich widzą. Mam 189cm wzrostu, odnoszę wrażenie, że muszę się do auta wdrapywać. Miejsca natomiast pod dostatkiem i pozycja za kierownicą bardzo wygodna.

Porty USB pod tabletem są trudno dostępne, zapewne mam za duże ręce, bo córka nie ma żadnych problemów :D Audio nie chciało za bardzo gadać z flashdrive USB 2.0, dopiero przesiadka na >=3.0 rozwiązała problem.

Zdjęć nowych nie ma - nic się nie zmieniło od momentu odbioru, poza silikonową podkładką pod tablicę rejestracyjną na tylnej klapie.

 

  • Super! 3
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, anakinsky napisał(a):

Pytanie mam do Ciebie: zapas masz w postaci dojazdówki, czy full size? Jeśli dojazdówka, to czy możesz mi podać wymiary?

Tak, zapas mam w postaci dojazdówki. Pełne koło jest tylko w wersjach Wilderness. Po robocie zmierzę i podam.

Tak na szybko z manuala, dojazdówka ma parametry T155/80 D17.

Potrzebujesz wymiary całego ustrojstwa w postaci styropianów?

Edytowane przez Kowalesik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kowalesik napisał(a):

Tak, zapas mam w postaci dojazdówki. Pełne koło jest tylko w wersjach Wilderness. Po robocie zmierzę i podam.

Tak na szybko z manuala, dojazdówka ma parametry T155/80 D17.

Potrzebujesz wymiary całego ustrojstwa w postaci styropianów?

Dzięki! Potrzebowałbym tylko dojazdówki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Kowalesik napisał(a):

@dirkdigglerWczoraj wieczorem pakując klamoty do bagażnika odkryłem lampkę w klapie do oświetlenia bagażnika :rolleyes: Lepiej późno niż wcale :facepalm:

Osłony nadkoli i oparć się sprawdziły - byłem zapakowany po dach :D

obk_light_on.jpg

obk_light_off.jpg

 

 

O, i to jest dobre rozwiazanie, którego u nas nie ma.

 

Trzeba będzie podejrzeć nr części i spróbować z czasem zaadoptować.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2000 km jednym rzutem za mną. Spalanie 9.5dm3/100km, przy średniej prędkości 111km/h. Fizyki nie oszukasz. Rozsądne spalanie w granicach do 120km/h, powyżej niestety rośnie.

Temperatura oleju między 91C a 95C, przy temperaturze zewnętrznej od -11C do +7C.

Szczerze powiedziawszy jestem trochę rozczarowany, ale może za dużo oczekiwałem w porównaniu z hondą. To nie sedan, z napędem na przód i niskim prześwitem.

Z innych obserwacji: adaptacyjny tempomat, w określonych sytuacjach trochę zbyt gwałtownie reaguje na sytuację przed samochodem. Powrót do zadanej prędkości po hamowaniu też zbyt brutalny, ale to się akurat da regulować na tablecie. Niestety, nie można go wyłączyć i zostawić zwykłego tempomatu, bez funkcji radaru. Swego czasu jeździłem kilkoma toyotami i tam taka możliwość była.

AppleCar Play zrywał kilka razy połączenie z telefonem, ni z gruchy ni z pietruchy. Kładę to na carb wieku telefonu, aczkolwiek jest to wkurzające. Działo się to tylko przy przełączaniu na aparacie z google maps do innych aplikacji. Sam telefon reagował bardzo wolno - może nie nadaje się do nowoczesnej techniki subarowej :D

 

obk_spalanie.jpg

obk_avg_speed.jpg

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.12.2022 o 15:20, Kowalesik napisał(a):

2000 km jednym rzutem za mną. Spalanie 9.5dm3/100km, przy średniej prędkości 111km/h. Fizyki nie oszukasz. Rozsądne spalanie w granicach do 120km/h, powyżej niestety rośnie.

Temperatura oleju między 91C a 95C, przy temperaturze zewnętrznej od -11C do +7C.

Szczerze powiedziawszy jestem trochę rozczarowany, ale może za dużo oczekiwałem w porównaniu z hondą. To nie sedan, z napędem na przód i niskim prześwitem.

Z innych obserwacji: adaptacyjny tempomat, w określonych sytuacjach trochę zbyt gwałtownie reaguje na sytuację przed samochodem. Powrót do zadanej prędkości po hamowaniu też zbyt brutalny, ale to się akurat da regulować na tablecie. Niestety, nie można go wyłączyć i zostawić zwykłego tempomatu, bez funkcji radaru. Swego czasu jeździłem kilkoma toyotami i tam taka możliwość była.

AppleCar Play zrywał kilka razy połączenie z telefonem, ni z gruchy ni z pietruchy. Kładę to na carb wieku telefonu, aczkolwiek jest to wkurzające. Działo się to tylko przy przełączaniu na aparacie z google maps do innych aplikacji. Sam telefon reagował bardzo wolno - może nie nadaje się do nowoczesnej techniki subarowej :D

 

obk_spalanie.jpg

 9,5 l na 100km przy silniku 2,nie-ASO i masie prawie 1,7 tony w zimowych warunkach wydaje się być na prawdę przyzwoitym wynikiem;) ja bym nie marudził...

Edytowane przez Gacu Gac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Kowalesik napisał(a):

Właśnie sprawdziłem, masa własna Touring XT to 3946 funtów czyli 1791.5kg. Kawał grzmota :blink: Może rzeczywiście nie ma się czego czepiać.

Funkcjonalnie auto spisuje się super - póki co jestem zadowolony :D

 

auto jeszcze się dotrze, spalanie na pewno jeszcze trochę spadnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...