Skocz do zawartości

Problem z hamulcami


Lipton

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu borykam się z problemem z hamulcami. Otóż pewnego majowego dnia dojeżdżając do ronda nacisnąłem hamulec i pedał wpadł do podłogi, a samochód nie zahamował (żadnych błędów, czy świecących się kontrolek). Po puszczeniu hamulca i naciśnięciu ponownie, zahamował już normalnie. Pojechałem do mechanika i rozebrał wszystko, wymienił klocki, ponownie złożył i wydawało się, że jest ok. Przed i po zimie zawsze robię przegląd hamulców, ale tym razem tego nie robiłem, bo wówczas miałem w planie sprzedaż auta na części. Wracając do hamulców - przez 2-3 miesiące było ok, aż nagle w sierpniu zjeżdżając stromą i krętą drogą, nagle przed zakrętem znów to samo: pedał wpadł, zero hamowania, drugie naciśnięcie i hamuje normalnie. Kolejna wizyta u mechanika i wymiana płynu. Znów przez 1,5 miesiąca było ok, a wczoraj ponownie pedał wpadł. Jakieś pomysły co teraz sprawdzić, albo co może być przyczyną? Pompa ABS?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Lipton napisał:

Od jakiegoś czasu borykam się z problemem z hamulcami. Otóż pewnego majowego dnia dojeżdżając do ronda nacisnąłem hamulec i pedał wpadł do podłogi, a samochód nie zahamował (żadnych błędów, czy świecących się kontrolek). Po puszczeniu hamulca i naciśnięciu ponownie, zahamował już normalnie. Pojechałem do mechanika i rozebrał wszystko, wymienił klocki, ponownie złożył i wydawało się, że jest ok. Przed i po zimie zawsze robię przegląd hamulców, ale tym razem tego nie robiłem, bo wówczas miałem w planie sprzedaż auta na części. Wracając do hamulców - przez 2-3 miesiące było ok, aż nagle w sierpniu zjeżdżając stromą i krętą drogą, nagle przed zakrętem znów to samo: pedał wpadł, zero hamowania, drugie naciśnięcie i hamuje normalnie. Kolejna wizyta u mechanika i wymiana płynu. Znów przez 1,5 miesiąca było ok, a wczoraj ponownie pedał wpadł. Jakieś pomysły co teraz sprawdzić, albo co może być przyczyną? Pompa ABS?

 

w takiej sytuacji pompa hamulcowa bezwzględnie do wymiany 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Lipton napisał:

A jakieś alternatywne rozwiązania? Naprawa pompy, regeneracja?

Brzmi jak coś to miałem w Foresterze. Poddawało się łożysko koła. 

2 minuty temu, ir3n3usz napisał:


Jak ktoś nie szanuje swojego życia i zdrowia, to może sobie regenerować. Regeneracja jednej z najważniejszych części w samochodzie, to zwykle druciarstwo 

W starych konstrukcjach to bardzo prosty mechanizm. To tak, jak byś sugerował że regeneracja zacisków to druciarstwo. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ir3n3uszRozumiem, że lepiej kupić nówkę za 18 tysięcy zł, ale jakoś mam przed tym delikatne opory...

 

55 minut temu, 133699 napisał:

Brzmi jak coś to miałem w Foresterze. Poddawało się łożysko koła.

Dzięki, wezmę to również pod uwagę.

 

Zastanawiam się jeszcze czy w ogóle kierunek pompy ABS jest słuszny, bo może to pompa hamulcowa, która jest pod zbiorniczkiem z płynem (26401AC190)? W tym wypadku nowy zamiennik to koszt 500-700 zł...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, ir3n3usz napisał:

 

w takiej sytuacji pompa hamulcowa bezwzględnie do wymiany 

Pompa Hamulcowa jest dosyć prostym urządzeniem.

Przynajmniej te które rozbierałem były proste.

Jeśli korpus będzie w pompie hamulcowej się zużywać to będzie to widoczne w postaci opiłków aluminium ? 

Ponoć pompę ABSu czasem jest bardzo trudno odpowietrzyć w VW masz opcję bodaj odpowietrzania pompy z tego co pamiętam.

Zniszczone łożyska czy nie dokręcone koło też może dać taki objawy dlaczego? a to dlatego że jeśli tarcza będzie mieć duży luz osiowy to tłoczki się cofną zupełnie tak samo jak cofamy tłoczki przy zmianie klocków... do tego wysoki luz na prowadnicach zacisków może pogłębiać efekt.

Przewody elastyczne do sprawdzenia wymiany oraz do przeglądnięcia przewody stałe.

Pedał hamulca nie jest zbyt twardy? miałem kiedyś taką sytuację że zacisk przeciekał od strony tłoczka (uszczelnienie które odpowiada za cofanie się tłoczka oraz trzymanie płynu zostało zniszczone przez skorodowany tłoczek)

Jeśli w ostatnim czasie była wykonywana regeneracja zacisków(wykręcany zacisk z przewodu elastycznego) to też możesz mieć tam niewielką nieszczelność...

Pamiętaj że jeśli pompa ABSu zaczyna pracować to ciśnienia w układzie hamulcowym mają dużą amplitudę a w takim wypadku łatwiej o nieszczelność niż w przypadku stałego ciśnienia.

 

Możesz na próbę wyłączyć pompę ABS(wyjąć bezpiecznik) jednak nie polecam takich metod bo jeśli masz ABS to układ ten w pełni sprawnie działa z ABSem. pozbawienie takiego układu ABSu bez jego przeróbki to zła droga.

 

 

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie to dział techniczny...

trochę właściwego słownictwa to życie uprości

 

Nie ma żadnej pompy ABS...

jest pompa hamulcowa, i z reguły przy niej jej wspomaganie, oraz modulator ABS ze swoją elektroniką (i np dodatkowym ESP, czujniki itp)

 

https://dobrymechanik.pl/artykuly/czytaj/525/porady/co-to-jest-abs-i-jak-dziala-w-samochodzie/

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@SubaruLPGDziękuję za szereg wskazówek. Zacznę zatem od ponownego odpowietrzenia układu. Potem przy wymianie tylnego zawieszenia zlecę kompletną regenerację hamulców, bo tak jak mówiłem auto miało iść na części, więc wiosną zostało to tylko przeczyszczone, nasmarowane, ale bez kompletnej regeneracji. Rdzę to aż słychać z tyłu samochodu, więc bardzo możliwe, że prowadnice znów stoją, albo coś innego przerdzewiało. W każdym razie w budżecie i tak zaplanowałem wymianę wszystkiego poza zaciskiem i jarzmem. Dopiero wówczas, jeśli problem znów wystąpi, to przejdę do pompy.

Pedał hamulca jest moim zdaniem bardziej miękki niż był normalnie, ale może już sobie to wkręcam. W każdym razie na pewno nie jest twardy.

No i powtórzę jeszcze pytanie: Zastanawiam się jeszcze czy w ogóle kierunek pompy ABS jest słuszny, bo może to pompa hamulcowa, która jest pod zbiorniczkiem z płynem (26401AC190)? W tym wypadku nowy zamiennik to koszt 500-700 zł...

Edytowane przez Lipton
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.10.2022 o 20:28, Lipton napisał:

@SubaruLPGbo może to pompa hamulcowa, która jest pod zbiorniczkiem z płynem (26401AC190)? W tym wypadku nowy zamiennik to koszt 500-700 zł...

 

napisałem Ci to wcześniej, że masz pompę hamulcową do wymiany. Może przepuszczać płyn między sekcjami dlatego wpada pedał. Oczywiście zaciski, prowadnice, klocki, tarcze trzeba doprowadzić do porządku zanim coś wymienisz

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

@ir3n3uszNajpierw pisałem o pompie ABS, a potem, że nowa pompa ABS kosztuje 18 tys. a dalej nikt mnie nie wyprowadził z błędu, że jest pompa czy zwał jak zwał od ABS i jeszcze pompa hamulcowa pod zbiorniczkiem, która nie kosztuje majątku. Nie powiesz mi chyba, że w przypadku tej "pompy" ABS, która kosztuje 18 tys. naprawa byłaby druciarstwem, bo nie sądzę, żeby znalazł się choćby jeden użytkownik na forum, który do 22 letniego samochodu dokonałby takiego zakupu:D W takim wypadku jednak wolałbym zregenerować/naprawić pompę, niż kupić używaną nieznanego pochodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@artaaEchh...:( Przeczytaj i przeanalizuj wypowiedzi od początku w kontekście mojego pytania to może zrozumiesz skąd moja konsternacja, o czym właściwie rozmawiamy.

P.S. Rozumiem, że sklepy i firmy sprzedające i naprawiające pompy ABS, nie wiedzą, że to nie pompy...podobnie ASO, które odpisuje "Wg. numeru VIN wychodzi mi numer na pompę 27539AE000", a ja jako laik powinienem to według Ciebie wiedzieć i rozumieć, że wszyscy nie wiedzą o czym mówią/piszą. Super...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...