Jump to content

BMW - Tylko nie krzyczcie :)


Heller

Recommended Posts

Mój braciszek kochany na pierwsze autko kupił przed wczoraj takie coś

 

http://moto.allegro.pl/item206494147_e2 ... eczek.html

 

Samochodzik jak samochodzik - nad gustami sie nie dyskutuje.

 

A i ja akuratnie uważam, że ze wszystkich beemek to ta jest akurat najbardziej akceptowalna :) Chciał to ma.

 

Gdzie jeżeli wiecie można w Warszawie znaleźć dobrego serwisanta dla takiego antycznego autka ? Jak na dzis to nic w nim nie jest do roboty ale wiadomo, że trzeba będzie z nim regularnie wizytować u magików od autek z lat 70'

 

 

Gdzie z taką beemką można w warszawie się serwisować ?

 

Mamy jakiegoś beemkowego Korneckiego w Wawie ? :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Na (niezbyt tu lubianym :smile: ) forum BMW Klub Polska jest topic na temat warsztatów. Dobre noty zbierał - o ile pamiętam - warsztacik przy Podleśnej (100 m od Gwiaździstej) i jakiś na Burakowie i w Łomiankach.

 

Kolega z E30 318iS był chyba na Podleśnej i nie narzekał.

 

Wcześniej, jak miałem BMW 525iA E34 to jeździłem do człowieka w Wołominie, ale liczba nowych klientów sprawiła, że zmienił się poziom świadczonych usług.

Link to comment
Share on other sites

E30 318iS
525iA E34

 

[ot]

Czy bmw musi dawać w oznaczeniach modeli tyle cyferek i literek toż to połapać się nie idzie.

 

 

Kolejny powód żeby nie lubić tej marki :mrgreen:

 

 

[/ot]

Link to comment
Share on other sites

:mrgreen: Ale te oznaczenia BMW są czytelne!

Na marginesie wg niektórych najwięcej samochód z oznaczeniami M-sport jeździ właśnie ... w Polsce :lol:

 

Ja nic nie mam do BMW poza dwowa sprawami:

- typu osobowości, fizjonomii i wonii większości "kierowników"

- niestety nienajmniejszej awaryjności

Link to comment
Share on other sites

:mrgreen: Ale te oznaczenia BMW są czytelne!

Na marginesie wg niektórych najwięcej samochód z oznaczeniami M-sport jeździ właśnie ... w Polsce :lol:

 

Ja nic nie mam do BMW poza dwowa sprawami:

- typu osobowości, fizjonomii i wonii większości "kierowników"

- niestety nienajmniejszej awaryjności

 

Ad.1 - pamietac nalezy, iz M to nie tylko M Power, ale takze pakiet stylizacyjny M, calkiem zreszta ladny w przypadku E36, ale to tylko troche zmian w karoserii i obnizone zawieszenie.

Oczywiscie cala mase tych M-ek nalezy traktowac z przymruzeniem oka.

 

Ad.2 - z ta fizjonomia i osobowiscia w Polsce jest cos na rzeczy, ale nie jest to chyba akurat argument odpowiedni w dyskusji o samochodzie jako takim.

Ponadto chcialem niesmialo zauwazyc, ze np. na wyspach BMW jest bardzo popularne i to wsrod calkiem zwyczajnych uzytkownikow, natomiast Subaru Impreza jest uwazana

za swego rodzaju dresowoz :)

 

Co do awaryjnosci - nie wiem, jakie znasz przypadki, badz jakie Ci sie trafialy - E36 Compact, ktorym mialem przyjemnosc jezdzic 2 lata byl dla mnie samochodem naprawde niemalze bezawaryjnym, nie liczac efektow wynikajacych zapewne z jego przeszlosci.

Dla mnie jest to samochod raczej o solidnej konstrukcji.

 

Co do tematu watku - E21, czyli popularny Rekin jest ladnym samochodem, szkoda jedynie, ze to 316 a nie 323.

Gdyby sie wlascicielowi chcialo jezdzic ew. do serwisu w Lodzi :) , to polecic bym mogl warsztat braci Jagiello na sw. Teresy vis a vis KS Start.

Goscie specjalizuja sie w BMW - mysle, ze klasyka tez by mogli spokojnie serwisowac.

Oczywiscie tylko w temacie mechaniki. Blacharstwo i lakiernictwo - niestety czasem konieczne przy starych samochodach - to juz temat na inna bajke, tudziez inny warsztat.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Wiem, że to prowokacji, aleco mi tam :P

 

 

To nie prowokacja. Miałem GT, teraz mam CTRa i BMW 318 is ( przyszła rajdówka ) i powiem szczerze ze kiedys moze kupie Z3 coupe M albo jakąś ciemną stronę mocy EVO 340 czy cóś :twisted: . Przecież nie można całe życie tylko jedna marka - Subaru. Nie spróbujesz nic innego to nie będziesz miał porównania:) :razz:

 

Ludzie to co Wy robicie na tym forum?

 

Miałem Subaru?:) Lubię to forum i ludzi tutaj piszących bo na forum BMW lekko dresem trąca:)

Zazwyczaj tu się nie gada o rzędowych szóstkach czy drifcie :cool: :roll: :lol:

Dlaczego . A gdzie to napisane?

Lubię subaru ale lubię też BMW za to ,że jednym i drugim można się nieźle pobawić na drodze, torze , OSie, lotnisku itp.

Link to comment
Share on other sites

Ja złego słowa nie pozwolę powiedzieć o rzędowych szóstkach BMW! Inne silniki można wyszydzać :smile:

 

Chcialem tylko niesmialo zauwazyc, ze silnik w klasycznym M3, E30, jest silnikiem 4cylindrowym.

I chyba wiele zlego o nim powiedziec nie mozna.

 

Nawet o 1.8 znanym z 318is nic szczegolnie zlego powiedziec nie mozna, chociaz nie jest to najbardziej trwala jednostka. Ale do jezdzenia sie nadaje.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Od 2 tyg. jeżdżę dresowozem (E36 320i). W porównaniu do ... to straszna męczarnia, a niby mocniejszy, szybszy i oszczędniejszy. W odróżnieniu od ... cieszę się gdy wysiadam.

Link to comment
Share on other sites

zeby bylo jasne: nie twierdze ze BMW to najlepsza marka ale nie mozna sie slepo zapatrzyc w plejady :wink: patrz kilku forumowiczow z ciemnej dtrony mocy.

Aha jak poznalem tekiego jednego Irlandczyka na wakacjach z narzeczona Angielka jak sie zapytali czy jezdze ( wtedy GT ) to popatrzyli na mnie jak na alfąsa lub dresa. :evil:

Tam SI ma taką opinię jak u nas BMW więc nie ma co się boczyć na Bavarię :wink:

 

Dobra lecę na browara w końcy weekend. :)

Kurde a pod biurem stoi niedokończona rajdówka. Idę zapiąc jakiegoś boka ISem. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ja mam sentyment do BMW bo to mój pierwszy samochód. Ale nie oznacza to, że jestem bezkrytyczny...

Jeżeli chodzi o problemy z BMW to doświadczałem:

- notorycznym "dziwactw" elektryki;

- przepaleń,wypaleń,zniszczeń silniczków,podnośników szyb etc.;

- szybko zużywających się elementów zawieszenia;

- automatycznej skrzyni biegów ZF, która miała fabrycznie wpisaną wadę (chociaż skrzynia mimo wszystko fajna).

 

U mechanika widziałem, jak przyjeżdżały BMW biorące hektolitrami olej, przegrzane. I nie można powiedzieć, że wszyscy ich kierowcy nie dbali o auta albo urządzali sobie dzikie nimi gonitwy.

 

Bez dwóch słów Saab, który jeżdzę obecnie nie sprawia niemal żadnych kłopotów. Nie ma porównania.

 

ps.

 

Nie lubię stereotypów, ale niestety w naszym pięknym kraju trudno jest jednak z pełnym przekonaniem walczyć ze zwolennikami stereotypu właścicieli BMW.

Link to comment
Share on other sites

BMW zaje..sta marka, jakościowo lepsza od Subaru.. ale się zaraz gromy posypią. Właśnie buduję 318 is do PZMotu i powiem wam . Mega wózek za małe pieniądze zabawa przekozacka

 

SWRT555, chyba musimy pogadać w kwestii tego PZM... :wink: Na jakim etapie są prace?

 

:arrow: PW

Link to comment
Share on other sites

Duzo znasz samochodow innych niz terenowe, w ktorych zawieszenie nie niszczy sie szybko na polskich drogach? :)

 

Co do reszty - musze przyznac, ze moj samochod takiego ogromu nieszczesc nie kumulowal w sobie :)

 

Z przegrzanymi silnikami historie tez znam rozne - w wiekszosci jednak sprowadzaly sie one

w zakresie przyczyn do niesprawnego termostatu,co sie czasem zdarza, badz zle odpowietrzonego obiegu plynu chlodzacego.

Do tego czesc silnikow BMW faktycznie na przegrzewanie byla powiedzmy dosc wrazliwa (bodaj seria m20).

 

Moim skromnym zdaniem wiele z problemow z BMW, ktorych doswiadczaja obecni uzytkownicy wynika z tego, jak z samochodem obchodzili sie jego wczesniejsi uzytkownicy, gdzie w przypadku BMW faktycznie niestety latwo o samochod zajechany, w ktory trzeba wlozyc troche dbalosci i nowych czesci niestety.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Saab 900..... Masa prawie taka sama, jak E34.

 

Kiedyś pojechałem BMW z moją kumą i jej partnerem "gwiazdorem" w wycieczkę do Kazimierza Dolnego. Jechałem trasą przez Górę Kalwarię i Dęblin (dziury, jakich mało nawet w woj.maz) i miałem wrażenie, że sprawność zawieszenia po tych 140 km spadła

o 50% (nie wspomniając o denerwujących dzwiękach dobiegających z zawieszenia).

To oczywiście przejaskrawienie :mrgreen:

 

O BMW dbałem ale czasami to już serca mi brakowało...

 

Muszę natomiast powiedzieć, że mi nigdy się moje 525 nie zagrzało i z tym było bardzo poprawnie.

Link to comment
Share on other sites

Na marginesie wg niektórych najwięcej samochód z oznaczeniami M-sport jeździ właśnie ... w Polsce :lol:

 

Na marginesie to ja dodam, ze "M-ek" jezdzi ich w Polsce wiecej niz ich wogole wyprodukowano. :twisted::mrgreen: :wink:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...