turdziGT Opublikowano 25 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2021 Chyba już najwyższy czas Nowe samochody nowe regulaminy i nadal niepewność kto gdzie i jak. https://pl.motorsport.com/wrc/news/loeb-ponownie-w-pumie/6819004/ Tymczasem https://pl.motorsport.com/wrc/news/wypadek-przerwal-testy-toyoty/6817676/ A Hyundai i innym wyglądem https://pl.motorsport.com/wrc/news/hyundai-bedzie-wygladal-inaczej/6816074/ 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 25 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2021 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 25 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2021 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 25 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2021 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajcev Opublikowano 25 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2021 Skoro o 2022 mowa, więc warto też przypomnieć projekt kalendarza RSMP 2022: 01-02.04 Rajd Nadwiślański 22-24.04 Rajd Świdnicki-Krause 21-22.05 Rajd Podlaski 10-12.06 Rajd Polski 08-10.07 Rajd Żmudzi (Litwa) 04-06.08 Rajd Rzeszowski 09-10.09 Rajd Śląska 30.09-01.10 Rajd Wisły 21-23.10 Rajd Koszyc z nowości, planowane jest wprowadzenie osobno tytułu "Szutrowy Mistrz Polski", "Asfaltowy Mistrz Polski" oraz już totalny mistrz wszystkich mistrzów: "Mistrz Polski" 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosman Opublikowano 26 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2021 Wszystkim zawodnikom należy jak zwykle życzyć zebrania budżetów. 9 rajdów to nie mało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 26 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2021 15 godzin temu, zajcev napisał: Skoro o 2022 mowa, więc warto też przypomnieć projekt kalendarza RSMP 2022: 01-02.04 Rajd Nadwiślański 22-24.04 Rajd Świdnicki-Krause 21-22.05 Rajd Podlaski 10-12.06 Rajd Polski 08-10.07 Rajd Żmudzi (Litwa) 04-06.08 Rajd Rzeszowski 09-10.09 Rajd Śląska 30.09-01.10 Rajd Wisły 21-23.10 Rajd Koszyc z nowości, planowane jest wprowadzenie osobno tytułu "Szutrowy Mistrz Polski", "Asfaltowy Mistrz Polski" oraz już totalny mistrz wszystkich mistrzów: "Mistrz Polski" Zrobię mały update, część z rajdów to rundy łączone z historykami. Szykuje się kilka fajnych, nowych/starych aut więc będzie ciekawie. Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski Rajd Nadwiślański (01-02.04) (+HRSMP) Rajd Świdnicki-KRAUSE (22-24.04) (+HRSMP) Rajd Podlaski (21-22.05) Rajd Polski (10-12.06) Rally Zemaitija (08-10.07) Rajd Rzeszowski (04-06.08) (+HRSMP) Rajd Śląska (09-10.09) (+HRSMP) Rajd Wisły (30.09-01.10) (+HRSMP) Rajd Koszyc (21-23.10) (+HRSMP) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajcev Opublikowano 26 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2021 18 minut temu, Bosman napisał: Wszystkim zawodnikom należy jak zwykle życzyć zebrania budżetów. 9 rajdów to nie mało. Planowany jest powrót do opcji "odliczania" rajdów.. w kuluarach mówi się o możliwości odliczenia dwóch rajdów... wtedy teoretycznie można pojechać 7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 27 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2021 Marstro w Pumie WRC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 27 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2021 Ciekawe jaki bedzie program. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 27 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2021 M-Sport zwykle projektuje świetne auta które później słabo rozwija, ale na starcie mogą być konkurencyjni. Wcale się nie zdziwię jak Loeb+ MSport to będzie walka o MŚ. O ile będzie full program. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 28 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2021 Fajnie by było ale z drugiej strony trzeba byc realistą. Czas i brak czasu w samochodzie robi swoje a poziom w tej chwili jest mega wysokiej. Z drugiej strony dochodzi aspekt tej całej technologii hybrydowej i sposobu z niej korzystać której działania na oesie ja nie do końca rozumiem tak wiec ten kto zmieni styl jazdy i ogarnie to szybko będzie mial duza przewagę. W każdym razie pierwszy odcinek Monte będzie mega ekscytujący :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosman Opublikowano 28 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2021 Mimo ogromnego szacunku dla Loeba, myślę że jednak świat WRC trochę już mu odjechał. Ale Monte jest tak nieprzewidywalne, że kto wie. W pewnych warunkach mogłaby mu sprzyjać pozycja startowa (jak chyba w 2015), ale w normalnych warunkach raczej będzie mu szkodzić i już samo to zmniejszałoby jego szanse.Swoją drogą czy ktoś w ogóle wie jak ma działać ta hybryda na oesach?To będzie jakiś przycisk czy komputer będzie decydował kiedy dołożyć z elektryka?Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosman Opublikowano 28 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2021 Sam sobie odpowiem za Motorsport.com:Teams will also utilise special engine software programs that will be pre-programmed into the car’s ECU before a stage to allow hybrid use in certain sections of stages.However, further details were revealed during a WRC 2022 presentation at the IAA Mobility event in Munich this week.These maps will be based on driver input only (throttle pedal and brake). They will allow the release of energy in a way that is tailored to the driver’s style and the road conditions.The amount of power released with each press of the throttle will be decided by the length of the stage and the state of charge (SOC) of the battery. For example, a short stage and a full battery means the electric power can be delivered longer with each throttle application. A long stage means there is less energy available at each throttle application.Electrical power can be recovered when the throttle is released and through regeneration from braking. The power can only be reused if drivers accumulate enough energy to reach a ‘valid green’ period, and after that hybrid power will return, and can be deployed depending on the ECU programmes and maps agreed.Speaking at the Munich event, the FIA’s technical director Xavier Mestelan Pinon confirmed drivers will be able to activate the hybrid power at the start of each stage for a 10 second period.“It will not be a push to pass system,” said Pinon.“From the start of each stage you will be able to activate it for 10 seconds so you will have maximum power, but after that to have more power the driver will need to regenerate enough power on the way.”Pinon also revealed that should the hybrid system, which can withstand a 70G impact, fail a safe mode will engage, but crews will have limited power thereafter. It was also revealed that the charging of batteries to full power will take approximately 30 minutes.M-Sport team boss Malcolm Wilson says the hybrid technology is providing plenty of challenges to the teams and that smart drivers will benefit from clever management of the extra power next year.“There has been a great deal of effort, thought and design and engineering that goes into doing all of that and doing all of the programming,” said Wilson.“There is certainly a lot more to it then probably what we all envisage. The drivers that are clever and smart are the ones that are going to be at the forefront I believe.”Brzmi jak ciężki koszmar dla kierowcy. Czasem masz pod nogą 370 a czasem 500 koni, nie bardzo wiesz ile kiedy, a przecież idziesz na granicy i musisz wiedzieć jak auto się zachowa...Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 28 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2021 Zgadzam sie i zaczyna pelna strategia ktora z czysta jazda nie bedzie miala wiele wspolnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 28 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2021 Godzinę temu, Bosman napisał: Sam sobie odpowiem za Motorsport.com: Teams will also utilise special engine software programs that will be pre-programmed into the car’s ECU before a stage to allow hybrid use in certain sections of stages. However, further details were revealed during a WRC 2022 presentation at the IAA Mobility event in Munich this week. These maps will be based on driver input only (throttle pedal and brake). They will allow the release of energy in a way that is tailored to the driver’s style and the road conditions. The amount of power released with each press of the throttle will be decided by the length of the stage and the state of charge (SOC) of the battery. For example, a short stage and a full battery means the electric power can be delivered longer with each throttle application. A long stage means there is less energy available at each throttle application. Electrical power can be recovered when the throttle is released and through regeneration from braking. The power can only be reused if drivers accumulate enough energy to reach a ‘valid green’ period, and after that hybrid power will return, and can be deployed depending on the ECU programmes and maps agreed. Speaking at the Munich event, the FIA’s technical director Xavier Mestelan Pinon confirmed drivers will be able to activate the hybrid power at the start of each stage for a 10 second period. “It will not be a push to pass system,” said Pinon. “From the start of each stage you will be able to activate it for 10 seconds so you will have maximum power, but after that to have more power the driver will need to regenerate enough power on the way.” Pinon also revealed that should the hybrid system, which can withstand a 70G impact, fail a safe mode will engage, but crews will have limited power thereafter. It was also revealed that the charging of batteries to full power will take approximately 30 minutes. M-Sport team boss Malcolm Wilson says the hybrid technology is providing plenty of challenges to the teams and that smart drivers will benefit from clever management of the extra power next year. “There has been a great deal of effort, thought and design and engineering that goes into doing all of that and doing all of the programming,” said Wilson. “There is certainly a lot more to it then probably what we all envisage. The drivers that are clever and smart are the ones that are going to be at the forefront I believe.” Brzmi jak ciężki koszmar dla kierowcy. Czasem masz pod nogą 370 a czasem 500 koni, nie bardzo wiesz ile kiedy, a przecież idziesz na granicy i musisz wiedzieć jak auto się zachowa... Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka Czyli zamiast walka i flatout na ułamki sekund to kombinacje alpejskie żeby się prąd nie skończył. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosman Opublikowano 28 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2021 Jeszcze niech się dogadają z Pirelli i zrobią opony, które trzeba oszczędzać bo inaczej nie starczą na pętlę i mamy F1 pełną gębą....Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 28 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2021 Dokladnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 28 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2021 Seb to ma jednak szczęście. W okolicach odcinków Rally Monza tez pada śnieg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 1 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2021 Ups.... To kiepski znak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosman Opublikowano 1 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2021 Pod koniec wyraźnie widać ten ekologiczny aspekt nowych hybryd 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 1 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2021 Godzinę temu, Bosman napisał: Pod koniec wyraźnie widać ten ekologiczny aspekt nowych hybryd Para wodna z generatora wodorowego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 1 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2021 Yyy ale to w Toyocie Mirai, tam chyba klasyczne baterie są? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 5 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2021 Testy Neuville'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 5 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2021 10 minut temu, Jumpman napisał: Testy Neuville'a. Grubo skasowane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się