Tomek1988 Opublikowano 17 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2021 Witam wszystkich serdecznie. Jestem od 4 miesięcy szczęśliwym posiadaczem Subaru Legacy IV z 2006 roku, silnik 2.0/165 KM.Jestem właśnie na etapie wymiany tarcz i klocków i nadarzyła się okazja wymiany zacisków hamulcowych z Legacy 3.0 H6. Zaciski pracowały na tarczach 316mm.I tu moje pytanie. Czy zmiana zacisków z jarzmami oprócz możliwości zwiększenia tarcz wprowadza jakieś zmiany? Chodzi mi o to czy, że tak powiem operacja ta będzie na zasadzie plug&play czy należy zmieniać pompy hamulców jakieś sterowniki czy inne bajery? Chciał bym zwiększyć hamulce z powodu ciągania ciężkiej przyczepy i poprawy bezpieczeństwa.Proszę o podpowiedź czy pchać się w to czy w ogóle jest to operacja bez sensu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 17 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2021 Przenoszę do właściwego działu. Proszę zakładać wątki we odpowiednim miejscu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dracula Opublikowano 17 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2021 http://opposedforces.com/parts/legacy/Zerknij tutaj. PorownajWysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 17 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2021 (edytowane) Przecież to zwykle hydrauliczne tłoki są ;-) Ja zmieniłem ostatnio w SG na te z Outbacka D aby mieć większą tarczę, jedyna zmiana to to że lepiej hamuje. Za korekty siły hamowania odpowiada system ABS/EBD w zaciskach nic się nie dzieje. Oczywiście muszą wejść w posiadaną felgę, a punkty montażu jarzm muszą się zgadzać. Edytowane 17 Października 2021 przez artaa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 17 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2021 4 godziny temu, Tomek1988 napisał: Proszę o podpowiedź czy pchać się w to czy w ogóle jest to operacja bez sensu Jak masz minimum 17ki to jak najbardziej się pchać. Zaciski z jarzmami, klocki, tarcze, ewentualnie osłony tarcz, tylko tyle potrzebujesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek1988 Opublikowano 23 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2021 Super idę w to. Zaciski i jarzma już mam, zakupuje klocki i tarcze i montujemy 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek1988 Opublikowano 25 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2021 A warto wymieniać przewody na te w metalowym oplocie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 25 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2021 Jak cię stać to tak, pedał będzie bardziej twardo brał. W normalnej jeździe raczej bez różnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek1988 Opublikowano 2 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2021 Dobra Panowie potrzebuje trochę pomocy. Mam zaciski i jarzma już wypiaskowane i pomalowane. Zrobiłem regenerację zacisków... Ale. Zestaw który kupiłem ma inne gumki do prowadnic. Jakie prowadnice, jaki zestaw konkretnie pasuje do tych zacisków? Prowadnica ma 10 mm średnicy i szukałem takich ale wiecie że często jest to wszystko poplątane. Proszę podajcie konkretne linki bo ja szukam i ciągle mam jakieś wątpliwości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 2 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2021 A w dowolnej dużej hurtowni lokalnej nie dobiorą czegoś na wzór? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon Kuć Opublikowano 2 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2021 (edytowane) Taki mam u siebie w Legacy H6. Powinno wszystko pasować. https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-hamulcowego-i-inne-9264066826?snapshot=MjAyMC0wOC0xOVQxOTo0OToxNi44MDZaO2J1eWVyOzc3YWIwOTFmMTI0NGM0OWI4NWFhOWNlOTQ2MGVmMzFlZWU4YTI5Mjk4ZTE0YzI3MjMzYTQ5NGNhMTE1NzhiNDI%3D Edytowane 2 Listopada 2021 przez Szymon Kuć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek1988 Opublikowano 2 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2021 Ok kupione. Jak nie będą pasowały będzie na was:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek1988 Opublikowano 5 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2021 A teraz proszę podpowiedź cię jeszcze jedna rzecz. Mam blaszki do klocków montowane w jarzmach ale są różne. Która idzie na górę ktora na dół? To samo z prowadniczkami. Prowadniczka z gumką na dół czy górę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dracula Opublikowano 5 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2021 Ciekawostka odnosnie blaszek u mnie sa takie same.Co do gumek w jednym zacisku mam prowadnice z gumka na dole a w drugim zacisku obie prowadnice sa bez gumek. To chyba nie ma znaczenia ale niech wypowie sie ktos kto moze uzasadnic gdzie prowadnica z gumkaWysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 5 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2021 Co wy tu za herezje piszecie ;-) Ma być komplet: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 5 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2021 I jeszcze schemat: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dracula Opublikowano 5 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2021 Zgadzam sie ze schematem. Ale ja tez jedna prowadnice mam z gumka i tylko w jednym zaciskuWysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 5 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2021 (edytowane) Bo ze starości się sypią, a z partactwa/olewactwa mechaników, nie szukali przy wymianie nowych, tam jest ciepło, co max 5 lat powinny być nowe. Edytowane 5 Listopada 2021 przez artaa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dracula Opublikowano 5 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2021 Przy kazdej wymianie jest cala regeneracja. I w zestawach naprawczych jest ta gumka do prowadnic. Tyle ze u mnie ta gumka jest tylko na jednej prowadnicy na jednym zacisku i ja wymieniam. Prowadnice bez luzow i wszystko dziala jak trzeba. Tloczki wciskam rekoma.Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 5 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2021 Czyli sugerujesz, że`nie trzymali się w twoim przypadku własnych schematów? No cóż to Subaru, wszystko da się spier... ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dracula Opublikowano 5 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2021 Tak sugeruje ze ktos cos spierd..... Autko przytargalem z Hiszpani. Bylo udezone. Ale jest inna kwestia. Jakis czas temu kupilem na forum heble z brz. Jarzma + zaciski. I niespodzianka bo sytuacja z prowadnicami jest taka sama. Jedno jarzmo ma jedna prowadnice z gumka i tyle w temacie Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 5 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2021 (edytowane) Kultura techniczna w Hiszpanii to poziom Grecji, jeszcze gorzej niż u nas... ;-) Ma być jak na zdjęciu i schemacie, i to w każdej normalnej wersji hamulców, praktycznie dowolnej marki. Ile się naoglądałem, nie czyszczonych układów hamulcowych, nie wymienianych tarcz poniżej grubości minimalnej, brak wymiany prowadnic i blaszek to smutna norma. Przewodów elastycznych dopóki nie pękną też nikt nie wymienia. Edytowane 5 Listopada 2021 przez artaa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dracula Opublikowano 5 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2021 Fiaty maja jedna prowadnice z gumka w kazdym zacisku. Po numerach niby oryginaly bo juz to sprawdzalem. Zostawilem bo dziala prawidlowo wiec po kiego grzyba wysypywac zlotowkiWysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 5 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2021 (edytowane) Tu masz foto do czego prowadzi podejście; jeszcze działa to nie robimy nic ;-) Tarcza z tylu to mój NR1 ;-)) Edytowane 5 Listopada 2021 przez artaa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dracula Opublikowano 5 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2021 A przeczytaj wyzej. Przy kazdej wymianie klockow wszystkie gumki ida nowe zaciski rozkladam i czyszcze. Dzieki temu prowadnice ktore byly w poprzednich jarzmach sprzedalem bez luzow. I te tez dzialaja jak nowe. Wszystkie naprawy sa robione jak tylko zauwaze ze cos nie tak. Swozen ma sparciala gume to idzie nowy nie czekam az zacznie stukac. Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się