Vercy Opublikowano 5 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2021 (edytowane) Hej Pany, jaki duży problem zeswapować skrzynie manual na automat w obku 2002 2.5 NA? Edytowane 5 Października 2021 przez Vercy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 5 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2021 Godzinę temu, Vercy napisał: Hej Pany, jaki duży problem zeswapować skrzynie manual na automat w obku 2002 2.5 NA? Szalony..... prościej w drugą stronę i to o wiele. Bo wiązki nie musisz dokładać gdy wyrzucasz automat, tylko zostawiasz albo wycinasz. Odpowiadając na pytanie.... jest to moim zdaniem duży problem. Porównałbym to do zmiany wolnossaka na turbo, nie opłacalne lepiej kupić automat. Potrzebujesz: 1. Skrzynia i dyfer tylni (komplet z jednego samochodu, albo o tym samym przełożeniu) 2. Konwerter 3. Tarcza konwertera 4. Wał 5. Sterownik skrzyni plus wiązka kompletna 6. Wybierak do tunelu plus plastiki 7. Chyba poduszki skrzyni 8. Półosie, ale nie jestem na 100% pewien. 9. Pedały (w automacie hamulec jest szerszy, no i nie ma sprzęgła) 10. Coś o czymś nie wspomniałem i na pewno zapomniałem Kupa modów w elektryce, blokowanie rozruchu na innym położeniu niż P i N, dołożenie okablowania do wyłącznika FWD, sygnał z map sensora, z położenia przepustnicy (pedału gazu), dropping resistor na kielichu. Nie wiem może coś przeoczyłem. Najlepiej mieć dawce rozbitka, z resztą inaczej sobie tego nie wyobrażam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vercy Opublikowano 5 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2021 37 minut temu, ewemarkam napisał: Szalony..... prościej w drugą stronę i to o wiele. Bo wiązki nie musisz dokładać gdy wyrzucasz automat, tylko zostawiasz albo wycinasz. Odpowiadając na pytanie.... jest to moim zdaniem duży problem. Porównałbym to do zmiany wolnossaka na turbo, nie opłacalne lepiej kupić automat. Potrzebujesz: 1. Skrzynia i dyfer tylni (komplet z jednego samochodu, albo o tym samym przełożeniu) 2. Konwerter 3. Tarcza konwertera 4. Wał 5. Sterownik skrzyni plus wiązka kompletna 6. Wybierak do tunelu plus plastiki 7. Chyba poduszki skrzyni 8. Półosie, ale nie jestem na 100% pewien. 9. Pedały (w automacie hamulec jest szerszy, no i nie ma sprzęgła) 10. Coś o czymś nie wspomniałem i na pewno zapomniałem Kupa modów w elektryce, blokowanie rozruchu na innym położeniu niż P i N, dołożenie okablowania do wyłącznika FWD, sygnał z map sensora, z położenia przepustnicy (pedału gazu), dropping resistor na kielichu. Nie wiem może coś przeoczyłem. Najlepiej mieć dawce rozbitka, z resztą inaczej sobie tego nie wyobrażam. Czyli nie warto, daje sobie spokój 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STRAZAK Opublikowano 5 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2021 2 godziny temu, ewemarkam napisał: 4. Wał trosze cię poniosło wał jest dokładnie taki sam w obydwu wersjach. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 6 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2021 trosze cię poniosło wał jest dokładnie taki sam w obydwu wersjach.Nie wydaje mi się że jest taki sam. Tu chodzi o różnice między AT a MT nie miedzy Legacy a Outback. Generalnie nie zmienia to faktu że i tak kupa roboty i gratów, czyni to średnio opłacalnym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 6 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2021 13 godzin temu, STRAZAK napisał: trosze cię poniosło wał jest dokładnie taki sam w obydwu wersjach. Różnią się długością. Z kolei Obk i Legacy różnią się wysokością podpory. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 6 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2021 A se ludki szukają rozrywki, płaczu i zgrzytania zębów 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STRAZAK Opublikowano 15 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2021 Miałem nic nie pisać ale po pierwsze silniki EJ25 w wersji manual i oczywiście automat są mechanicznie takie same (dziwi mnie to że ludzie mający wiedzę na ten temat milczą) Wał czy to w wersji manual czy auto jest identyko. Szanowne towarzystwo czytające ten post proszę mi wytłumaczyć jakim cudem w określonej grupie silników bez względu na to jaka skrzynia biegów jest podpięta wał korbowy ma ten sam numer części . Pozdrawiam wielokrotny zmieniacz panewek i innych możliwych cudów korbowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 16 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2021 Miałem nic nie pisać ale po pierwsze silniki EJ25 w wersji manual i oczywiście automat są mechanicznie takie same (dziwi mnie to że ludzie mający wiedzę na ten temat milczą) Wał czy to w wersji manual czy auto jest identyko. Szanowne towarzystwo czytające ten post proszę mi wytłumaczyć jakim cudem w określonej grupie silników bez względu na to jaka skrzynia biegów jest podpięta wał korbowy ma ten sam numer części . Pozdrawiam wielokrotny zmieniacz panewek i innych możliwych cudów korbowych. Wał korbowy jest ten sam. Nie zmieniamy silnika tylko skrzynie. albo literówka albo czegoś nie doczytałeś.http://opposedforces.com/parts/legacy/en_b12/type_19/train/propeller_shaft/http://opposedforces.com/parts/legacy/en_b12/type_18/train/propeller_shaft/To napisz mi dlaczego mają inne numery.Półosie z tyłu mają niby te same numery a jednak zamienne nie są. Jest to informacja znaleziona tu na forum.Poza tym wał to najmniejszy problem przy takim przeszczepie. Więc dlaczego się tak tego uczepiliście. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yanas Opublikowano 16 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2021 (edytowane) Panowie ale wał korbowy a wał napędowy to zupełnie inne elementy. I całkowicie logicznym jest że wał z wersji AT niekoniecznie będzie pasował do MT bo skrzynie się (zwykle) różnią wymiarami.. Przecież nie pakują do jednej takiej samej obudowy MT i AT. Edytowane 16 Października 2021 przez Yanas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 19 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2021 @STRAZAKchyba nie doczytał, a tylko zerknął na skrót myślowy ewemarkam (4. Wał), bo przecież wiadomo że nie chodzi o wał korbowy w kontekście zmiany z AT na MT. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STRAZAK Opublikowano 21 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2021 Zwracam HONOR rzeczywiście zbyt szybkie czytanie i kolejność wymienionych elementów wprowadziła mnie w błąd co do wału napędowego oczywista sprawa że jest inny. Tak więc chylę czoła i oficjalnie przyznaję się do pomyłki - za karę przez tydzień nie będę nic pisał na forum. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 21 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2021 Zwracam HONOR rzeczywiście zbyt szybkie czytanie i kolejność wymienionych elementów wprowadziła mnie w błąd co do wału napędowego oczywista sprawa że jest inny. Tak więc chylę czoła i oficjalnie przyznaję się do pomyłki - za karę przez tydzień nie będę nic pisał na forum. Ok. Ale żeby mi to było przedostatni raz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się