Skocz do zawartości

Outback 2002 swap manual do automatu


Vercy

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Vercy napisał:

Hej Pany, jaki duży problem zeswapować skrzynie manual na automat w obku 2002 2.5 NA?

Szalony..... prościej w drugą stronę i to o wiele. Bo wiązki nie musisz dokładać gdy wyrzucasz automat, tylko zostawiasz albo wycinasz.

 

Odpowiadając na pytanie.... jest to moim zdaniem duży problem.

Porównałbym to do zmiany wolnossaka na turbo, nie opłacalne lepiej kupić automat.

 

Potrzebujesz:

1. Skrzynia i dyfer tylni (komplet z jednego samochodu, albo o tym samym przełożeniu)

2. Konwerter

3. Tarcza konwertera

4. Wał

5. Sterownik skrzyni plus wiązka kompletna

6. Wybierak do tunelu plus plastiki

7. Chyba poduszki skrzyni

8. Półosie, ale nie jestem na 100% pewien.

9. Pedały (w automacie hamulec jest szerszy, no i nie ma sprzęgła)

10. Coś o czymś nie wspomniałem i na pewno zapomniałem 

Kupa modów w elektryce, blokowanie rozruchu na innym położeniu niż P i N, dołożenie okablowania do wyłącznika FWD, sygnał z map sensora, z położenia przepustnicy (pedału gazu), dropping resistor na kielichu. 

Nie wiem może coś przeoczyłem.

Najlepiej mieć dawce rozbitka, z resztą inaczej sobie tego nie wyobrażam. 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, ewemarkam napisał:

Szalony..... prościej w drugą stronę i to o wiele. Bo wiązki nie musisz dokładać gdy wyrzucasz automat, tylko zostawiasz albo wycinasz.

 

Odpowiadając na pytanie.... jest to moim zdaniem duży problem.

Porównałbym to do zmiany wolnossaka na turbo, nie opłacalne lepiej kupić automat.

 

Potrzebujesz:

1. Skrzynia i dyfer tylni (komplet z jednego samochodu, albo o tym samym przełożeniu)

2. Konwerter

3. Tarcza konwertera

4. Wał

5. Sterownik skrzyni plus wiązka kompletna

6. Wybierak do tunelu plus plastiki

7. Chyba poduszki skrzyni

8. Półosie, ale nie jestem na 100% pewien.

9. Pedały (w automacie hamulec jest szerszy, no i nie ma sprzęgła)

10. Coś o czymś nie wspomniałem i na pewno zapomniałem 

Kupa modów w elektryce, blokowanie rozruchu na innym położeniu niż P i N, dołożenie okablowania do wyłącznika FWD, sygnał z map sensora, z położenia przepustnicy (pedału gazu), dropping resistor na kielichu. 

Nie wiem może coś przeoczyłem.

Najlepiej mieć dawce rozbitka, z resztą inaczej sobie tego nie wyobrażam. 

 

 

 

Czyli nie warto, daje sobie spokój

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trosze cię poniosło wał jest dokładnie taki sam w obydwu wersjach.
Nie wydaje mi się że jest taki sam. Tu chodzi o różnice między AT a MT nie miedzy Legacy a Outback. Generalnie nie zmienia to faktu że i tak kupa roboty i gratów, czyni to średnio opłacalnym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Miałem nic nie pisać ale po pierwsze silniki EJ25 w wersji manual i oczywiście automat są mechanicznie takie same (dziwi mnie to że ludzie mający wiedzę na ten temat milczą) Wał czy to w wersji manual czy auto jest identyko. Szanowne towarzystwo czytające ten post proszę mi wytłumaczyć jakim cudem w określonej  grupie silników bez względu na to jaka skrzynia biegów jest podpięta wał korbowy ma ten sam numer części . Pozdrawiam wielokrotny zmieniacz panewek i innych możliwych cudów korbowych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem nic nie pisać ale po pierwsze silniki EJ25 w wersji manual i oczywiście automat są mechanicznie takie same (dziwi mnie to że ludzie mający wiedzę na ten temat milczą) Wał czy to w wersji manual czy auto jest identyko. Szanowne towarzystwo czytające ten post proszę mi wytłumaczyć jakim cudem w określonej  grupie silników bez względu na to jaka skrzynia biegów jest podpięta wał korbowy ma ten sam numer części . Pozdrawiam wielokrotny zmieniacz panewek i innych możliwych cudów korbowych. 
Wał korbowy jest ten sam. Nie zmieniamy silnika tylko skrzynie. albo literówka albo czegoś nie doczytałeś.

http://opposedforces.com/parts/legacy/en_b12/type_19/train/propeller_shaft/

http://opposedforces.com/parts/legacy/en_b12/type_18/train/propeller_shaft/

To napisz mi dlaczego mają inne numery.

Półosie z tyłu mają niby te same numery a jednak zamienne nie są. Jest to informacja znaleziona tu na forum.

Poza tym wał to najmniejszy problem przy takim przeszczepie. Więc dlaczego się tak tego uczepiliście.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ale wał korbowy a wał napędowy to zupełnie inne elementy.

 

I całkowicie logicznym jest że wał z wersji AT niekoniecznie będzie pasował do MT bo skrzynie się (zwykle) różnią wymiarami.. Przecież nie pakują do jednej takiej samej obudowy MT i AT.

Edytowane przez Yanas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwracam HONOR rzeczywiście zbyt szybkie czytanie i kolejność wymienionych elementów wprowadziła mnie w błąd co do wału napędowego oczywista sprawa że jest inny. Tak więc chylę czoła i oficjalnie przyznaję się do pomyłki - za karę przez tydzień nie będę nic pisał na forum. 

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwracam HONOR rzeczywiście zbyt szybkie czytanie i kolejność wymienionych elementów wprowadziła mnie w błąd co do wału napędowego oczywista sprawa że jest inny. Tak więc chylę czoła i oficjalnie przyznaję się do pomyłki - za karę przez tydzień nie będę nic pisał na forum. 
Ok. Ale żeby mi to było przedostatni raz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...