Savio Opublikowano 5 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2021 Ostatnio obejrzałem filmik na temat testów opon typu A/T do Outbacka (swoją drogą kupiłem A/T opony Yokohama do Outbacka aby czuć się pewniej na trasach poza asfaltem). Gość pokazuje dlaczego warto obniżać ciśnienie na trasach poza asfaltem...pytanie do Was, czy gdy nie jeździ się na bardzo trudne tereny warto się w coś takiego bawić? Jakie jest Wasze zdanie? ( link do filmu poniżej) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 5 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2021 Na pewno warto na piasku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 5 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2021 1 minutę temu, przemekka napisał: Na pewno warto na piasku. Do jazdy na wprost. Na Plejadach to duży błąd, skutkujący zdjęciem opony z felgi 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 5 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2021 To zależy od opony. Są AT-ki, które tolerują 1 bar. No i oczywiście zależy od fantazji kierowcy. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 9 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2021 (edytowane) W dniu 5.10.2021 o 15:31, Aga napisał: Do jazdy na wprost. Na Plejadach to duży błąd, skutkujący zdjęciem opony z felgi Aga, to zależy przede wszystkim od rozmiaru i typu opony. W SUV/osobówce profil jest niski jak na oponę w teren, dlatego właśnie dochodzi do zdjęcia opony przy spuszczonym ciśnieniu. Dodatkowo przy małych rozmiarach opona "żre piach" - to oznacza że bloto/piach/kamyki dostają się między rant felgi, a oponę powodując nieszczelność. W aucie terenowym podczas offroadu ciśnienie spuszczać należy zawsze ponieważ: - opona staje się dodatkowym amortyzatorem, odkształca się i oczeszczędza amortyzatory i elementy zawieszenia. = poprawia się trakcja (nie tylko na piasku, ale również kamieniach, skałach, błocie) - maleje ryzyko przebicia czoła opony; Pięknie Tylko podstawowe warunki, - wystarczający profil opony (balon nie naleśnik), - odpowiednio wzmocnione barki i boki (które przy niskim ciśnieniu bardziej pracują i są bardzo narażone na uszkodzenie) . Pamiętać należy, że na obniżonym cisnieniu jeździmy powoli (aby nie przegrzać i nie zniszczyć opon) Ciśnienie dostosować do rozmiaru i rodzaju opony - w moich Yokohama g003 33.5", do offroadu spuszczałem na około 1.5 bar, przy cięższym offroadzie i w piachu około 1.2 bar. Teraz na KM3, 35" myślę że do 1.0 bar spokojnie będzie można zejść, a nawet 0.8 bar. W Subaru trudno mi powiedzieć. Niskie ciśnienie przyniesie korzyści jak wyżej, jednak wzrasta ryzyko innych uszkodzeń. Myślę że w newralgicznej sytuacji można pokusić się o spuszczenie, jednak nie tak swobodnie jak w stricte terenowej oponie. Powiem tak: w Foresterach tego nie robiłem. W terenie jest to powszechna i oczywista praktyka. Edytowane 9 Października 2021 przez mechanik 1 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiolog Opublikowano 9 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2021 W motocyklach to standardowa procedura, zwłaszcza na kostkach, upuszcza się z 2.5-2,9 do 1.8 i nic z felgi nie schodzi. Do niższych ciśnień lepiej mieć mussy, ale w autach to chyba nie ma takich rozwiązań . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 9 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2021 29 minut temu, radiolog napisał: Do niższych ciśnień lepiej mieć mussy, ale w autach to chyba nie ma takich rozwiązań W dniu 5.10.2021 o 15:31, Aga napisał: zdjęciem opony z felgi W samochodach terenowych stosuje się beadlock. Pierścień, którym przykręca się oponę do felgi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 10 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2021 10 godzin temu, mechanik napisał: Aga, to zależy przede wszystkim od rozmiaru i typu opony. Generalnie, na terenowej bez ATkow nie ma szans na przejechanie wszystkich prób. Jedzie się na czas, tak że jest presja, a trasy są kręte i im wyższy numer, tym większe koleiny. Na tej próbie wszyscy, którzy zmniejszyli ciśnienie w oponach, na mecie mieli jedną zdjetą Na szczęście serwis szybko to ogarniał. Moja kierowniczka się uparła, że tak pojedziemy mimo, że ja byłam przeciwna No ale ja ją tylko pilotuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 10 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2021 (edytowane) W dniu 10.10.2021 o 08:06, Aga napisał: Generalnie, na terenowej bez ATkow nie ma szans na przejechanie wszystkich prób AT to opony delikatne na szosę, nie są to wytrzymałe opony terenowe, zwłaszcza w rozmiarze który można założyć do np. Forestera. W dniu 10.10.2021 o 08:06, Aga napisał: Jedzie się na czas, tak że jest presja, a trasy są kręte i im wyższy numer, tym większe koleiny. Przecież tak jest na każdym rajdzie offroad. OESY są na czas, nic w tym dziwnego. W dniu 10.10.2021 o 08:06, Aga napisał: Na tej próbie wszyscy, którzy zmniejszyli ciśnienie w oponach, na mecie mieli jedną zdjetą Niestety wyprowadziłaś nieprawidłowe wnioski z sytuacji. Ciśnienie w oponach na offroad, rajd, os itd należy spuścić. Na oesie masz zapitalać i spuszczasz jeszcze niżej. Tutaj sedno przede wszystkim tkwi w rozmiarze, następnie typie opon. W Subaru nie ma możliwości założenia opon w rozmiarze który zapewnia bezproblemową jazdę na sensownie obniżonym cisnieniu. W dniu 10.10.2021 o 08:06, Aga napisał: Na załączonej przez Ciebie przykładowej fotce opona nie jest zdjęta, tylko zeszło powietrze. Winowajcą typuję przede wszystkim felgę. Takie stalówki łatwo zbierają błoto/piach między rant i oponę. Dodatkowo widać też jaki niski profil ma ta opona. Tak jak pisałem, spuszczanie powietrza w Subaru to sprawa trudna i dyskusyjna ze względu na rozmiar i rodzaj opon (tak AT to też delikatne opony, bez pręta chroniącego rant felgi, zwłaszcza że w małych rozmiarach są one jeszcze delikatniejsze). W dniu 10.10.2021 o 08:06, Aga napisał: W dniu 9.10.2021 o 21:24, mechanik napisał: Moja kierowniczka się uparła, że tak pojedziemy mimo, że ja byłam przeciwna. Twoja kierowniczka co do zasady ma rację. Ciśnienie w offroadzie należy spuszczać, tym bardziej na rajdzie. Nie wzięła jednak pod uwagę rodzaju i rozmiaru opon oraz felg jakimi dysponuje. Ponadto istotne jest w jakiej sytuacji opona schodzi z felgi. Czasem przy silnym uderzeniu, silnym obciążeniu, opona faktycznie zejdzie z felgi, jednak uratuje zawieszenie, osie, satelity dyfra i jest to efekt pożądany. Tym niemniej jeśli Twoja fotka jest z tego rajdu o którym piszesz, to opona nie została zdjęta, jedynie zeszło ciśnienie. Jeśli mogę coś podpowiedzieć Twojej Kierowniczce, to na pewno sugerowałbym zmianę rodzaju felg na dobre alu, gdzie opona bardziej wystaje na zewnątrz. Tu na fotce właśnie zdjęta opona MT, o zacnym profilu, a kolega nie spuścił ciśnienia. Powietrze zeszło samo właśnie przez stalową felgę i kształt jej rantu odstającego, tak jak na Twojej fotce. Dodam, że mnóstwo problemów stwarzają felgi stalowe. Chętnie żrą błoto rozszczelniając opony, ranty się gną, trudno się wyważają i są ciezkie. Nawiązując do tytułu wątku (obniżenie ciśnienia w Foresterach i Outback) powiedziałbym że ze względu na rozmiar opon, raczej nie. Chyba że zgodnie z cytatem, który lubił powtarzać nasz wykładowca z mechaniki na AM, "Wszystko można co nie można, byle z wolna i z ostrożna" - nieco upuścić nie powinno zaszkodzić tyle że pomoże też niewiele. Co do ograniczenia prędkości na niskim ciśnieniu, chodzi o autostradę, ekspresówkę czy drogę asfaltową gdzie nie należy raczej przekraczać około 80 km/h (w zależności od wartości ciśnienia oczywiście). W offroadzie zapierniczać na szutrach czy OESACH oczywiście można. Edytowane 11 Października 2021 przez mechanik 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tremba Opublikowano 11 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2021 4 godziny temu, mechanik napisał: "Wszystko można co nie można, byle z wolna i z ostriżna" To on jeszcze żyje ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 11 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2021 8 godzin temu, tremba napisał: To on jeszcze żyje ... Niestety nie Natomiast cytat jest z Gabrieli Zapolskiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
keyman Opublikowano 11 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2021 W dniu 5.10.2021 o 15:55, Savio napisał: ...pytanie do Was, czy gdy nie jeździ się na bardzo trudne tereny warto się w coś takiego bawić? My w XV w lekkim terenie spuszczamy ciśnienie, ale nieznacznie. Jak na asfalcie mam 2.2-2.3 to w terenie 1.9-2.0 W trakcji niewiele się zmienia, ale jest za to bardziej komfortowo. Przetaczanie się na nabitych oponach po korzeniach nie jest przyjemne, a te 0,2 bara w dół już robi różnicę. Opony w teren mam 225/65R17, z tego co czytałem to zostałeś na R18, tu profil jest niższy, balonu z opony nie ma więc trzeba rozsądnie - głównie dla komfortu. 12 godzin temu, mechanik napisał: nieco upuścić nie powinno zaszkodzić tyle że pomoże też niewiele. dokładnie tak. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 11 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2021 3 godziny temu, keyman napisał: głównie dla komfortu. Możemy to również odbierać jako komfort, ale bardzo oszczędzamy łożyska. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się