Aqstyk Posted July 20, 2021 Share Posted July 20, 2021 (edited) Dzień dobry, Mam pytanie do specjalistów od tego silnika. Jadę w trybie "M" skrzyni biegów i trybie "I" silnika. Wszystko działa jak należy. Podczas przyspieszania silnik elektryczny wspomaga spalinowy, a podczas hamowania lub z górki ładuje baterie. Tutaj nie ma problemu. Teraz przełączam się na tryb "S" i... w trybie manualnym "M" skrzyni nigdy kółko wspomagania silnikiem elektrycznym na ekranie górnym nie zapełnia się zielonym kolorem. Mogę cisnąć gaz do podłogi i zawsze jest "puste". W trybie "D" i "S" wskaźnik pokazuje moment dopalenia silnika elektrycznego i kółko zaczyna się "wypełniać" zielonym kolorem . Czy jest to celowe działanie systemu i w trybie "M" i "S" silnik nie może się dołączać czy jest to wada oprogramowania? Prosiłbym o odpowiedź. Pozdrawiam Edited July 20, 2021 by Aqstyk Link to comment Share on other sites More sharing options...
DZIAŁ TECHNICZNY Posted July 21, 2021 Share Posted July 21, 2021 Praca silnika i skrzyni biegów w trybie Sport ma za zadanie jak najefektywniejsze ich wykorzystanie. Dlatego zmienia się pasek wyświetlania ładowania akumulatora. W trybie tym także następuje doładowywanie akumulatora gdy tylko zajdą stosowne warunki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aqstyk Posted July 21, 2021 Author Share Posted July 21, 2021 (edited) Wszystko ok ale... w trybie "Sport" oraz trybie skrzyni "M" czyli manual na mniejszym ekranie górnym nigdy nie włącza się doładowanie silnikiem elektrycznym. Choćby nie wiadomo jak mocno przyciskam pedał przyspieszenia to kółko nigdy nie zmieni koloru na zielony. W trybie "Sport" a skrzynia w trybie "D" działa wszystko poprawnie. Proszę to porównać podczas jazdy testowej. Edited July 21, 2021 by Aqstyk Link to comment Share on other sites More sharing options...
DZIAŁ TECHNICZNY Posted July 21, 2021 Share Posted July 21, 2021 Nie bardzo wiem co ma Pan na myśli, dlatego bardzo proszę o nagranie wideo. Dzięki temu będziemy mieli jasność na czym polega sedno sprawy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aqstyk Posted July 21, 2021 Author Share Posted July 21, 2021 Postaram się ale proszę zrobić jeden prosty eksperyment czyli jazdę próbną. Proszę włączyć tryb "Sportowy" następnie ustawić skrzynię w tryb "Manualny" i włączyć grafikę na środkowym ekranie która pokazuje który napęd pracuje. Proszę teraz dynamicznie przyspieszać. Czy włącza się Panu/Pani napęd elektryczny jako wspomagający chociaż na chwilę? Załączam grafikę jaka proszę włączyć i obserwować. Proszę o zwrotną. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DZIAŁ TECHNICZNY Posted July 21, 2021 Share Posted July 21, 2021 W niniejszej sytuacji zachęcamy Pana do podjechania do dowolnej ASO Subaru. Dzięki temu organoleptycznie będzie można sprawdzić i porównać z tożsamym samochodem zgłaszane uwagi. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aqstyk Posted July 21, 2021 Author Share Posted July 21, 2021 (edited) 22 minuty temu, DZIAŁ TECHNICZNY napisał: W niniejszej sytuacji zachęcamy Pana do podjechania do dowolnej ASO Subaru. Dzięki temu organoleptycznie będzie można sprawdzić i porównać z tożsamym samochodem zgłaszane uwagi. Rozmawiamy w temacie e-boxera w innym miejscu tutaj na forum i... inni posiadacze tego silnika mają identyczne objawy. To nie jest kwestia mojego egzemplarza. Postaram się nagrać film i go tu wrzucić. Wyjeżdżam jutro na urlop na długą trasę więc będzie materiał. Edited July 21, 2021 by Aqstyk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aqstyk Posted July 21, 2021 Author Share Posted July 21, 2021 (edited) Ok przepraszam za całe zamieszanie. Dzisiaj sprawdziłem bardzo dokładnie i... wszystko działa. Można usunąć ten cały temat. Dziękuję. Cóż @radiolog tak pisał i początkowo się tak wydawało... ale po głębszej analizie jednak nie.;) Edited July 21, 2021 by Aqstyk 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
DZIAŁ TECHNICZNY Posted July 22, 2021 Share Posted July 22, 2021 (edited) Ok, bardzo się cieszymy, że mogliśmy pomóc Edited July 22, 2021 by DZIAŁ TECHNICZNY Link to comment Share on other sites More sharing options...
radiolog Posted July 22, 2021 Share Posted July 22, 2021 To ja zapytam o coś innego, czy dłuższa jazda w trybie M i zmienianie biegów po swojemu wpływa na żywotność skrzyni? Link to comment Share on other sites More sharing options...
DZIAŁ TECHNICZNY Posted July 22, 2021 Share Posted July 22, 2021 Nie są nam znane żadne wyniki badań porównawczych trwałości przekładni CVT pracującej w trybie M z pracującą w trybie D. Natomiast na podstawie informacji uzyskanych z ASO możemy stwierdzić, że awarie przekładni CVT w samochodach, których kierowcy przyznali się do częstego wykorzystywania trybu M są równie sporadyczne, jak w autach eksploatowanych ponoć niemal wyłącznie w trybie D. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
radiolog Posted July 22, 2021 Share Posted July 22, 2021 No i fajnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
radiolog Posted August 30, 2021 Share Posted August 30, 2021 Po 1500 km w drodze na Korsykę stwierdzam ze najlepszy tryb w 95% to D (I) i czasami D (S) na góry . W trybie M jednak praca w trybie bateryjno- spalinowym a zwłaszcza wspomaganie elektrykiem silnika spalinowego jest prawie żadne w porównaniu do takich samych warunków w trybie D. W większości przypadków obroty są niższe niż na 7 w trybie M, a tylko krótkotrwałe obroty wzrastają w większości przypadków do 4 krpm, rzadko kiedy do 4.5-5. Ale to po aktualizacji softu, przedtem zdecydowanie częściej wchodził na 6 krpm.Tryb M to mam teraz wyłącznie do stromych zjazdów Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted August 31, 2021 Share Posted August 31, 2021 14 godzin temu, radiolog napisał: Tryb M to mam teraz wyłącznie do stromych zjazdów Tak uściślając, to nie ma potrzeby przy hamowaniu skrzynią przestawiać lewarka w tryb M, wystarczy sama redukcja łopatkami - skrzynia nie zmieni na D tak długo jak nie naciśniesz na pedał gazu. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
radiolog Posted August 31, 2021 Share Posted August 31, 2021 Tak uściślając, to nie ma potrzeby przy hamowaniu skrzynią przestawiać lewarka w tryb M, wystarczy sama redukcja łopatkami - skrzynia nie zmieni na D tak długo jak nie naciśniesz na pedał gazu.Oooo to bardzo cenna informacjaDzięki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lisek Posted August 31, 2021 Share Posted August 31, 2021 4 godziny temu, aflinta napisał: Tak uściślając, to nie ma potrzeby przy hamowaniu skrzynią przestawiać lewarka w tryb M, wystarczy sama redukcja łopatkami - skrzynia nie zmieni na D tak długo jak nie naciśniesz na pedał gazu. Lub też odczekasz kilka dłuuugich sekund to też zmieni na D. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted August 31, 2021 Share Posted August 31, 2021 4 godziny temu, Lisek napisał: Lub też odczekasz kilka dłuuugich sekund to też zmieni na D. Ale tylko jak mu obroty za nisko zejdą, na naprawdę długich zjazdach nie miałem przypadku by mi sam nieoczekiwanie się przełączył. Natomiast zdecydowanie zamiast mrugać strzałką w dół, że za wysoki bieg (tryb AT ale machnięte łopatką) to mógłby sam po prostu redukować a nie czekać..... czekać..... czekać.... Bo jak się gazu dodaje a on marudzi, że za wysoki wirtualny bieg to oczekiwałbym żwawej reakcji - szczególnie, że dźwignia na M nie jest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
radiolog Posted August 31, 2021 Share Posted August 31, 2021 Dzisiaj na cap corse tryb D był naprawdę wystarczający , sama przyjemność z jazdy, tutaj faktycznie czuć to wspomaganie elektrykiem.Na łopatkach faktycznie trzyma bieg w dół i noe przechodzi na tryb D , ale czasami za długo go trzyma na wirtualnych biegach i nie przełącza tak szybko na D po dodaniu gazu , jak używając lewarka.Z mała wprawa można nie używać hamulca tylko zbijać aż do 1, pare razy mi się udało Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aqstyk Posted September 5, 2021 Author Share Posted September 5, 2021 @radiolog a w jakim trybie masz tempomat ustawiony? Kiedy robiłeś aktualizację? Link to comment Share on other sites More sharing options...
radiolog Posted September 5, 2021 Share Posted September 5, 2021 @radiolog a w jakim trybie masz tempomat ustawiony? Kiedy robiłeś aktualizację?Tryb normalny .Aktualizowałem jakieś 3-4 miesiące temu.Po tym zdecydowanie rzadziej skrzynia po naciśnięciu gazu od razu chce 6 tys obrotów , nawet w górach , nie ma tego napięcia do włączania EV nawet na kilka sekund Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kris3k Posted November 20, 2021 Share Posted November 20, 2021 Jak to jest z tą aktualizacją softu w Foresterze eBoxer? W ASO w lipcu uzyskałem info, że nie ma żadnych info o nowym sofcie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aqstyk Posted November 20, 2021 Author Share Posted November 20, 2021 8 godzin temu, Kris3k napisał: Jak to jest z tą aktualizacją softu w Foresterze eBoxer? W ASO w lipcu uzyskałem info, że nie ma żadnych info o nowym sofcie... Ja robiłem przegląd w październiku (pierwszy po 15 tys.) i też nie było żadnych aktualizacji. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted November 21, 2021 Share Posted November 21, 2021 Trzeba porównać miesiące produkcji aut: tego do którego była aktualizacja, oraz tych do których nie ma. Może się okazać, że te późniejsze już dostały na produkcji/przed ostatecznym wydaniem do klienta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now