dragon666666 Posted April 22, 2021 Share Posted April 22, 2021 Hej, zastanawiam sie nad wymiana maglownicy z krótszym przełożeniem do SF-a . Orientuje sie ktos czy z innych modeli cos podejdzie ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mly96 Posted April 22, 2021 Share Posted April 22, 2021 Magiel PRS ma 2.2 obrotu, seria gt/wrx/s turbo 3.2 obrotu, ewentualnie taniej magiel z sti gd, ale ma 2.6 obrotu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirasek Posted April 22, 2021 Share Posted April 22, 2021 S-turbo ma prawie 3,5 obrotu z dużym przełożeniem, każda inna maglownica będzie lepsza (oprócz obk pierwszej generacji, bo ma taką samą), to jedna z największych wad tego auta w serii. W jednym z forków mam włożoną z legacy/imprezy, lock to lock jest niewiele mniej bo 3,2 ale ma mniejsze przełożenie i lepszy skręt, tam gdzie w egzemplarzu z fabrycznym maglem muszę przekładać ręce, to w tym zmienionym ten sam manewr robię bez odrywania rąk. Ogólnie magiel z GC czy BD powinien być p&p do SF, nowsze mają inny wieloklin ale to też jest do obejścia. Z kolei bardzo krótki magiel bez zmiany zawieszenia to też nie jest dobry pomysł. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mly96 Posted April 23, 2021 Share Posted April 23, 2021 19 godzin temu, mirasek napisał: S-turbo ma prawie 3,5 obrotu z dużym przełożeniem, każda inna maglownica będzie lepsza (oprócz obk pierwszej generacji, bo ma taką samą), to jedna z największych wad tego auta w serii. W jednym z forków mam włożoną z legacy/imprezy, lock to lock jest niewiele mniej bo 3,2 ale ma mniejsze przełożenie i lepszy skręt, tam gdzie w egzemplarzu z fabrycznym maglem muszę przekładać ręce, to w tym zmienionym ten sam manewr robię bez odrywania rąk. Ogólnie magiel z GC czy BD powinien być p&p do SF, nowsze mają inny wieloklin ale to też jest do obejścia. Z kolei bardzo krótki magiel bez zmiany zawieszenia to też nie jest dobry pomysł. A co ma "krótszy" magiel do zawieszenia? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirasek Posted April 23, 2021 Share Posted April 23, 2021 Seryjnie SF jest raczej miękkim i bujającym samochodem, słabo sobie wyobrażam jazdę z maglem 2,6 , chyba że to kwestia przyzwyczajenia? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mly96 Posted April 23, 2021 Share Posted April 23, 2021 5 godzin temu, mirasek napisał: Seryjnie SF jest raczej miękkim i bujającym samochodem, słabo sobie wyobrażam jazdę z maglem 2,6 , chyba że to kwestia przyzwyczajenia? W e60 miałem 1.5 obrotu (tak jest seryjnie) i jeździło się świetnie, a to jest komfortowy dupowóz, a nie sportowy, więc raczej zawieszenie nie ma tu nic do rzeczy Link to comment Share on other sites More sharing options...
133699 Posted April 23, 2021 Share Posted April 23, 2021 41 minut temu, mly96 napisał: W e60 miałem 1.5 obrotu (tak jest seryjnie) i jeździło się świetnie, a to jest komfortowy dupowóz, a nie sportowy, więc raczej zawieszenie nie ma tu nic do rzeczy No tak, ale E60 niema magla ze zmienną siłą wspomagania? 2.6 to by było tak akurat w SF. W Imprezie tak mam i na ulice jest tak akurat. Forkiem to nawet nie szaleje bo by mi rąk zabrakło. Tej zimy to i tak jak się przekładałem to już samą siłą wspomagania i geometrii bo to niema opcji za tym nadążyć Link to comment Share on other sites More sharing options...
mly96 Posted April 24, 2021 Share Posted April 24, 2021 9 godzin temu, 133699 napisał: No tak, ale E60 niema magla ze zmienną siłą wspomagania? 2.6 to by było tak akurat w SF. W Imprezie tak mam i na ulice jest tak akurat. Forkiem to nawet nie szaleje bo by mi rąk zabrakło. Tej zimy to i tak jak się przekładałem to już samą siłą wspomagania i geometrii bo to niema opcji za tym nadążyć Active steering podobno zmienia przełożenie, ale szczerze mówiąc nie odczułem tego zbytnio. 2.6 na pewno będzie tańszą opcją i optymalną, magiel 2.2 kosztuje znacznie więcej, może być problem z pompą, do tego kręci się ciężko Można jeszcze szukać magla z hawka wrx 2.7 obrotu, powinien być tańszy niż ten z sti. Link to comment Share on other sites More sharing options...
133699 Posted April 24, 2021 Share Posted April 24, 2021 (edited) Właśnie z 2.2 jest ten problem, że poza maglem dochodzi zaraz inna pompa wspomagania + chłodniczka wspomy. Dlatego Imprezę pozostawiam RHD. Nawet mi mignął ostatnio magiel ze spec C 2.2 obrotu za 400 czy 500zł tak można się bawić Edited April 24, 2021 by 133699 Link to comment Share on other sites More sharing options...
M_isza Posted April 24, 2021 Share Posted April 24, 2021 magiel PRS kosztuje chyba ok 5k pln... do cywila to chyba przerost formy... Link to comment Share on other sites More sharing options...
M_isza Posted April 24, 2021 Share Posted April 24, 2021 22 minuty temu, 133699 napisał: Właśnie z 2.2 jest ten problem, że poza maglem dochodzi zaraz inna pompa wspomagania + chłodniczka wspomy. Dlatego Imprezę pozostawiam RHD. Nawet mi mignął ostatnio magiel ze spec C 2.2 obrotu za 400 czy 500zł tak można się bawić po przekladce, zewsze to wiecej wciac 500 niz ze zlomu Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragon666666 Posted April 26, 2021 Author Share Posted April 26, 2021 W dniu 22.04.2021 o 21:25, mirasek napisał: S-turbo ma prawie 3,5 obrotu z dużym przełożeniem, każda inna maglownica będzie lepsza (oprócz obk pierwszej generacji, bo ma taką samą), to jedna z największych wad tego auta w serii. W jednym z forków mam włożoną z legacy/imprezy, lock to lock jest niewiele mniej bo 3,2 ale ma mniejsze przełożenie i lepszy skręt, tam gdzie w egzemplarzu z fabrycznym maglem muszę przekładać ręce, to w tym zmienionym ten sam manewr robię bez odrywania rąk. Ogólnie magiel z GC czy BD powinien być p&p do SF, nowsze mają inny wieloklin ale to też jest do obejścia. Z kolei bardzo krótki magiel bez zmiany zawieszenia to też nie jest dobry pomysł. hej, Dzieki za odpowiedz. Mam zmodyfikowane, obniżone zawieszenie , przymierzam sie do odnowienia calosci gum w zawieszeniu i od razu pomyślałem o modyfikacji układu kierowniczego. Reasumując idealnym rozwiązaniem P&P powinno byc przeszczepienie magla z imprezy GD. Chyba ze w tej cenie jest cos lepszego ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now