Narrator Opublikowano 1 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2021 Witam Jako że nie mam zielonego pojęcia o remontowaniu silników, postanowiłem jeden wyremontować Niestety nie jest to żaden bokser tylko rzędowa 4 z Mini Coppera w którym popękały zawory. W oczekiwaniu na regeneracje głowicy i w ramach walki z codzienną nudą w czasach pandemii (i oczywiście w imię nauki) rozebrałem dół silnika. Wymieniłem pierścienie i panewki korbowodowe ale nie wiem czy ruszać panewki główne. Nie wiem jak powinny wyglądać takie panewki żeby kwalifikowały się do wymiany. Załączam zdjęcia, może jakaś dobra dusza podpowie czy mogą zostać czy powinny wylecieć. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STRAZAK Opublikowano 1 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2021 teraz jak już rozebrałeś to musisz sprawdzić pasowanie, bo z wyglądu to jeszcze się trochę pokręcą. A jak wyglądają czopy wału, sposoby na sprawdzenie pasowania znajdziesz w internetach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narrator Opublikowano 1 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2021 (edytowane) Czopy wału na oko wyglądają idealnie. Sprawdzę czy trzymają wymiary jak tylko dorwę średicówkę. Pasowanie panewek? Ok już wiem. Edytowane 1 Marca 2021 przez Narrator Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narrator Opublikowano 2 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2021 @STRAZAK dzisiaj odebrałem wał z pomiaru i każdy czop trzyma nominał. Czy w takim wypadku też należy sprawdzać pasowanie panewek? Teoretycznie jeżeli czopy mają fabryczy wymiar i panewki będą standardowe to wszystko powinno pasować. Chodzi mi o korbowe bo główne raczej zostawię stare i będę sprawdzał pasowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danko Opublikowano 2 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2021 5 godzin temu, Narrator napisał: @STRAZAK dzisiaj odebrałem wał z pomiaru i każdy czop trzyma nominał. Czy w takim wypadku też należy sprawdzać pasowanie panewek? Teoretycznie jeżeli czopy mają fabryczy wymiar i panewki będą standardowe to wszystko powinno pasować. Chodzi mi o korbowe bo główne raczej zostawię stare i będę sprawdzał pasowanie. Jak masz już rozebrany motor - sprawdzałbym wszystko jak leci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 3 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2021 Polecałbym specjalne pręciki/paski do pomiaru luzów. Wkładasz, skręcasz i na podstawie "stopnia rozgniecenia" tegoż plastiku określasz luzy. Czym szersza tasiemka wychodzi, tym luz mniejszy. Chyba mało znana metoda, ale nawet dokładniejsza od średnicówki. Do pasków masz dołączoną tabelkę. Np. pasek po zgnieceniu ma 3 mm szerokości to oznacza, że luz ma 0,07 mm . To był tylko przykład. Zależy od kupionych pasków. Pewnie taniej niż inwestowanie w średnicówkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 3 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2021 To jest panewka która wymontowałem niedawno więc twoimi się nie przejmuj O dziwo nie pukało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STRAZAK Opublikowano 4 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2021 W dniu 2.03.2021 o 15:32, Narrator napisał: @STRAZAK dzisiaj odebrałem wał z pomiaru i każdy czop trzyma nominał. Czy w takim wypadku też należy sprawdzać pasowanie panewek? Teoretycznie jeżeli czopy mają fabryczy wymiar i panewki będą standardowe to wszystko powinno pasować. Chodzi mi o korbowe bo główne raczej zostawię stare i będę sprawdzał pasowanie. jeśli zostawiasz stare części i skręcisz całość w identyczny sposób jak było to nie musisz sprawdzać ale jeśli masz zamiar cokolwiek zmienić zamienić czy też podmienić to już bez pomiaru się nie obędzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się