Jump to content

Prośba o ocenę stanu panewek


Recommended Posts

Witam

 

Jako że nie mam zielonego pojęcia o remontowaniu silników, postanowiłem jeden wyremontować

Niestety nie jest to żaden bokser tylko rzędowa 4 z Mini Coppera w którym popękały zawory. W oczekiwaniu na regeneracje głowicy i w ramach walki z codzienną nudą w czasach pandemii (i oczywiście w imię nauki) rozebrałem dół silnika. 

Wymieniłem pierścienie i panewki korbowodowe ale nie wiem czy ruszać panewki główne. Nie wiem jak powinny wyglądać takie panewki żeby kwalifikowały się do wymiany. Załączam zdjęcia, może jakaś dobra dusza podpowie czy mogą zostać czy powinny wylecieć. 

 

20210228_144940.thumb.jpg.b6145f4c566d026271024125580077dd.jpg20210228_145000.thumb.jpg.ad6f124902d45864d5fbcfb9477158ad.jpg

 

20210228_144942.thumb.jpg.179013ddc3998ad4a255386668d5cb8f.jpg20210228_145004.thumb.jpg.405ee228f2ebc73db9d07ab18a2b0eec.jpg

 

20210228_144945.thumb.jpg.ce30dadc4600022f04656aa31c67afc3.jpg20210228_145007.thumb.jpg.fdd0cd9bfcd918c173933a3e441f5471.jpg

 

20210228_144947.thumb.jpg.8cba18c21e2dfad3cb376e7e65b05f3c.jpg20210228_145010.thumb.jpg.4d96791cfb076ab4af551278d9fb77a8.jpg

 

20210228_144950.thumb.jpg.d8359fadd9690a6cea48d265de58bdd4.jpg20210228_145013.thumb.jpg.b7082181ec4fc33cea2ca2132a31a2b6.jpg

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

teraz jak już rozebrałeś to musisz sprawdzić pasowanie, bo z wyglądu to jeszcze się trochę pokręcą. A jak wyglądają czopy wału, sposoby na sprawdzenie pasowania znajdziesz w internetach.

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Czopy wału na oko wyglądają idealnie. Sprawdzę czy trzymają wymiary jak tylko dorwę średicówkę. 

Pasowanie panewek?

 

Ok już wiem.

Edited by Narrator
Link to post
Share on other sites

@STRAZAK dzisiaj odebrałem wał z pomiaru i każdy czop trzyma nominał. Czy w takim wypadku też należy sprawdzać pasowanie panewek? Teoretycznie jeżeli czopy mają fabryczy wymiar i panewki będą standardowe to wszystko powinno pasować. Chodzi mi o korbowe bo główne raczej zostawię stare i będę sprawdzał pasowanie. 

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Narrator napisał:

@STRAZAK dzisiaj odebrałem wał z pomiaru i każdy czop trzyma nominał. Czy w takim wypadku też należy sprawdzać pasowanie panewek? Teoretycznie jeżeli czopy mają fabryczy wymiar i panewki będą standardowe to wszystko powinno pasować. Chodzi mi o korbowe bo główne raczej zostawię stare i będę sprawdzał pasowanie. 

Jak masz już rozebrany motor - sprawdzałbym wszystko jak leci ;)

Link to post
Share on other sites

Polecałbym specjalne pręciki/paski do pomiaru luzów. Wkładasz, skręcasz i na podstawie "stopnia rozgniecenia" tegoż plastiku określasz luzy. Czym szersza tasiemka wychodzi, tym luz mniejszy. Chyba mało znana metoda, ale nawet dokładniejsza od średnicówki. Do pasków masz dołączoną tabelkę. Np. pasek po zgnieceniu ma 3 mm szerokości to oznacza, że luz ma 0,07 mm :D. To był tylko przykład. Zależy od kupionych pasków. Pewnie taniej niż inwestowanie w średnicówkę.

Link to post
Share on other sites
W dniu 2.03.2021 o 15:32, Narrator napisał:

@STRAZAK dzisiaj odebrałem wał z pomiaru i każdy czop trzyma nominał. Czy w takim wypadku też należy sprawdzać pasowanie panewek? Teoretycznie jeżeli czopy mają fabryczy wymiar i panewki będą standardowe to wszystko powinno pasować. Chodzi mi o korbowe bo główne raczej zostawię stare i będę sprawdzał pasowanie. 

jeśli zostawiasz stare części i skręcisz całość w identyczny sposób jak było to nie musisz sprawdzać ale jeśli masz zamiar cokolwiek zmienić zamienić czy też podmienić to już bez pomiaru się nie obędzie.   

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...