Skocz do zawartości

Prośba o ocenę stanu panewek


Narrator

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jako że nie mam zielonego pojęcia o remontowaniu silników, postanowiłem jeden wyremontować

Niestety nie jest to żaden bokser tylko rzędowa 4 z Mini Coppera w którym popękały zawory. W oczekiwaniu na regeneracje głowicy i w ramach walki z codzienną nudą w czasach pandemii (i oczywiście w imię nauki) rozebrałem dół silnika. 

Wymieniłem pierścienie i panewki korbowodowe ale nie wiem czy ruszać panewki główne. Nie wiem jak powinny wyglądać takie panewki żeby kwalifikowały się do wymiany. Załączam zdjęcia, może jakaś dobra dusza podpowie czy mogą zostać czy powinny wylecieć. 

 

20210228_144940.thumb.jpg.b6145f4c566d026271024125580077dd.jpg20210228_145000.thumb.jpg.ad6f124902d45864d5fbcfb9477158ad.jpg

 

20210228_144942.thumb.jpg.179013ddc3998ad4a255386668d5cb8f.jpg20210228_145004.thumb.jpg.405ee228f2ebc73db9d07ab18a2b0eec.jpg

 

20210228_144945.thumb.jpg.ce30dadc4600022f04656aa31c67afc3.jpg20210228_145007.thumb.jpg.fdd0cd9bfcd918c173933a3e441f5471.jpg

 

20210228_144947.thumb.jpg.8cba18c21e2dfad3cb376e7e65b05f3c.jpg20210228_145010.thumb.jpg.4d96791cfb076ab4af551278d9fb77a8.jpg

 

20210228_144950.thumb.jpg.d8359fadd9690a6cea48d265de58bdd4.jpg20210228_145013.thumb.jpg.b7082181ec4fc33cea2ca2132a31a2b6.jpg

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz jak już rozebrałeś to musisz sprawdzić pasowanie, bo z wyglądu to jeszcze się trochę pokręcą. A jak wyglądają czopy wału, sposoby na sprawdzenie pasowania znajdziesz w internetach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@STRAZAK dzisiaj odebrałem wał z pomiaru i każdy czop trzyma nominał. Czy w takim wypadku też należy sprawdzać pasowanie panewek? Teoretycznie jeżeli czopy mają fabryczy wymiar i panewki będą standardowe to wszystko powinno pasować. Chodzi mi o korbowe bo główne raczej zostawię stare i będę sprawdzał pasowanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Narrator napisał:

@STRAZAK dzisiaj odebrałem wał z pomiaru i każdy czop trzyma nominał. Czy w takim wypadku też należy sprawdzać pasowanie panewek? Teoretycznie jeżeli czopy mają fabryczy wymiar i panewki będą standardowe to wszystko powinno pasować. Chodzi mi o korbowe bo główne raczej zostawię stare i będę sprawdzał pasowanie. 

Jak masz już rozebrany motor - sprawdzałbym wszystko jak leci ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecałbym specjalne pręciki/paski do pomiaru luzów. Wkładasz, skręcasz i na podstawie "stopnia rozgniecenia" tegoż plastiku określasz luzy. Czym szersza tasiemka wychodzi, tym luz mniejszy. Chyba mało znana metoda, ale nawet dokładniejsza od średnicówki. Do pasków masz dołączoną tabelkę. Np. pasek po zgnieceniu ma 3 mm szerokości to oznacza, że luz ma 0,07 mm :D. To był tylko przykład. Zależy od kupionych pasków. Pewnie taniej niż inwestowanie w średnicówkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.03.2021 o 15:32, Narrator napisał:

@STRAZAK dzisiaj odebrałem wał z pomiaru i każdy czop trzyma nominał. Czy w takim wypadku też należy sprawdzać pasowanie panewek? Teoretycznie jeżeli czopy mają fabryczy wymiar i panewki będą standardowe to wszystko powinno pasować. Chodzi mi o korbowe bo główne raczej zostawię stare i będę sprawdzał pasowanie. 

jeśli zostawiasz stare części i skręcisz całość w identyczny sposób jak było to nie musisz sprawdzać ale jeśli masz zamiar cokolwiek zmienić zamienić czy też podmienić to już bez pomiaru się nie obędzie.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...