Narrator Posted March 1, 2021 Share Posted March 1, 2021 Witam Jako że nie mam zielonego pojęcia o remontowaniu silników, postanowiłem jeden wyremontować Niestety nie jest to żaden bokser tylko rzędowa 4 z Mini Coppera w którym popękały zawory. W oczekiwaniu na regeneracje głowicy i w ramach walki z codzienną nudą w czasach pandemii (i oczywiście w imię nauki) rozebrałem dół silnika. Wymieniłem pierścienie i panewki korbowodowe ale nie wiem czy ruszać panewki główne. Nie wiem jak powinny wyglądać takie panewki żeby kwalifikowały się do wymiany. Załączam zdjęcia, może jakaś dobra dusza podpowie czy mogą zostać czy powinny wylecieć. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
STRAZAK Posted March 1, 2021 Share Posted March 1, 2021 teraz jak już rozebrałeś to musisz sprawdzić pasowanie, bo z wyglądu to jeszcze się trochę pokręcą. A jak wyglądają czopy wału, sposoby na sprawdzenie pasowania znajdziesz w internetach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Narrator Posted March 1, 2021 Author Share Posted March 1, 2021 (edited) Czopy wału na oko wyglądają idealnie. Sprawdzę czy trzymają wymiary jak tylko dorwę średicówkę. Pasowanie panewek? Ok już wiem. Edited March 1, 2021 by Narrator Link to comment Share on other sites More sharing options...
Narrator Posted March 2, 2021 Author Share Posted March 2, 2021 @STRAZAK dzisiaj odebrałem wał z pomiaru i każdy czop trzyma nominał. Czy w takim wypadku też należy sprawdzać pasowanie panewek? Teoretycznie jeżeli czopy mają fabryczy wymiar i panewki będą standardowe to wszystko powinno pasować. Chodzi mi o korbowe bo główne raczej zostawię stare i będę sprawdzał pasowanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danko Posted March 2, 2021 Share Posted March 2, 2021 5 godzin temu, Narrator napisał: @STRAZAK dzisiaj odebrałem wał z pomiaru i każdy czop trzyma nominał. Czy w takim wypadku też należy sprawdzać pasowanie panewek? Teoretycznie jeżeli czopy mają fabryczy wymiar i panewki będą standardowe to wszystko powinno pasować. Chodzi mi o korbowe bo główne raczej zostawię stare i będę sprawdzał pasowanie. Jak masz już rozebrany motor - sprawdzałbym wszystko jak leci Link to comment Share on other sites More sharing options...
mz56 Posted March 3, 2021 Share Posted March 3, 2021 Polecałbym specjalne pręciki/paski do pomiaru luzów. Wkładasz, skręcasz i na podstawie "stopnia rozgniecenia" tegoż plastiku określasz luzy. Czym szersza tasiemka wychodzi, tym luz mniejszy. Chyba mało znana metoda, ale nawet dokładniejsza od średnicówki. Do pasków masz dołączoną tabelkę. Np. pasek po zgnieceniu ma 3 mm szerokości to oznacza, że luz ma 0,07 mm . To był tylko przykład. Zależy od kupionych pasków. Pewnie taniej niż inwestowanie w średnicówkę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
chudy__ Posted March 3, 2021 Share Posted March 3, 2021 To jest panewka która wymontowałem niedawno więc twoimi się nie przejmuj O dziwo nie pukało Link to comment Share on other sites More sharing options...
STRAZAK Posted March 4, 2021 Share Posted March 4, 2021 W dniu 2.03.2021 o 15:32, Narrator napisał: @STRAZAK dzisiaj odebrałem wał z pomiaru i każdy czop trzyma nominał. Czy w takim wypadku też należy sprawdzać pasowanie panewek? Teoretycznie jeżeli czopy mają fabryczy wymiar i panewki będą standardowe to wszystko powinno pasować. Chodzi mi o korbowe bo główne raczej zostawię stare i będę sprawdzał pasowanie. jeśli zostawiasz stare części i skręcisz całość w identyczny sposób jak było to nie musisz sprawdzać ale jeśli masz zamiar cokolwiek zmienić zamienić czy też podmienić to już bez pomiaru się nie obędzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now