Jump to content

Słaby hamulec


damiano16
 Share

Recommended Posts

Cześć! Mam problem z hamulcem w imprezie 99r. Tarcze 294mm przod 4tlok. Gdy są całkiem zimne hamulce skuteczność hamulca jest slaba ale jakas jest, gdy już zahamuje i później przez całą drogę jak jadę hamulec jest o wiele słabszy niż za pierwszym razem gdy hamowałem. Zblokować koła to niemalże niemożliwe, trzeba bardzo mocno docisnąć pedał zapierajac się o kierownice. W Legacy cięższym od imprezy i mniejsze hamulce a zblokowanie hamulca bylo żadnym wyczynem. Trochę docisnąć i od razu abs dzialal. W imprezie mam wrażenie że zamiast klocków są drewna wsadzone. Twardy jest niesamowicie hamulec. Odczucie jak w zwykłym aucie ale im mocniej dociskam to nic się praktycznie nie dzieje. Możliwe że tak słabej jakości są klocki? Jak kupiłem auto były wymienione przod tyl ale nie wiem na jakie. Dodam ze tyl hamuje bardzo dobrze, lekko zaciagne ręczny i od razu czuje jak łapie tył. Klocki raczej luźno chodzą w zacisku bo jak ruszę auto minimalnie to toczy się bardzo luźno. 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, damiano16 napisał:

Zblokować koła to niemalże niemożliwe, trzeba bardzo mocno docisnąć pedał zapierajac się o kierownice.

wspomaganie hamulca działa?

 

2 godziny temu, damiano16 napisał:

Dodam ze tyl hamuje bardzo dobrze, lekko zaciagne ręczny i od razu czuje jak łapie tył.

na tyle masz bębny czy tarczo bębny?

Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, damiano16 napisał:

Z tyłu mam tarcze coś koło 266mm chyba

 

13 godzin temu, damiano16 napisał:

Dodam ze tyl hamuje bardzo dobrze, lekko zaciagne ręczny i od razu czuje jak łapie tył.

ręczny jest realizowany przez hamulec bębnowy i nie ma nic wspólnego z pracą tylnego zacisku.

 

Na wyłączonym silniku, pedał hamulca jest tak samo twardy jak w momencie kiedy silnik pracuje?

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, damiano16 napisał:

Cały czas jest bardzo twardy i max gdzieś do połowy mogę go wcisnąć. Dzięki za pdf ale nie mam manometru :/ jakieś podstawowe klucze tak ale nic więcej:/

Musisz znaleźć warsztat który Ci to sprawdzi. W ASO powinni mieć. 

 

Gdy trzymasz hamulec, i odpalisz silnik to pedał leci w dół?

 

Jeszcze można sprawdzić serwo pompką podciśnieniową. Podpinasz ja zamiast podciśnienia z kolektora, budujesz jakieś tam podciśnienie. Powinno względnie stać w miejscu, ale nie lecieć od razu w dół.

Edited by ewemarkam
Link to comment
Share on other sites

Dzięki takiej odpowiedzi oczekiwałem. Genialny pomysł. Sprawdzę pierwsze z odpaleniem na hamulcu a jak wymyślę jak zrobić podciśnienie to tez  sprawdzę. Ciśnienie było by łatwo sprawdzić. Pompka nożna plus przejscowka do serwa i da rade. Ale podciśnienie to gdzieś na warsztacie musze. Dziękuję za pomysł:)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sprawdziłem na zimnym silniku i pedal hamulca wpada w podłogę przy odpaleniu jak w każdym innym aucie. Przejechałem kawałek i auto zostawiłem na godzinę czasu i spróbowałem jeszcze raz. Pedal niemalże się nie ruszyl przy ponownym odpaleniu, może tak z pol cm wpadł jakby od niechcenia. Także mam wątpliwości ale jutro sprawdzę w accordzie chodz myślę że tam raz po raz schodzi niżej. Ale dam znać jutro.

Link to comment
Share on other sites

Sprawdziłem na zimnym silniku i pedal hamulca wpada w podłogę przy odpaleniu jak w każdym innym aucie. Przejechałem kawałek i auto zostawiłem na godzinę czasu i spróbowałem jeszcze raz. Pedal niemalże się nie ruszyl przy ponownym odpaleniu, może tak z pol cm wpadł jakby od niechcenia. Także mam wątpliwości ale jutro sprawdzę w accordzie chodz myślę że tam raz po raz schodzi niżej. Ale dam znać jutro.

 

Edit

 

Sprawdziłem w accordzie i za każdym razem pedal po odpaleniu schodzi znacznie w dół. W subaru za pierwszym razem schodzi, auto postoi z godzinę nie ruszane a potem tak z pół centa pedal opada jak odpalę, można powiedzieć że praktycznie wcale. Muszę się bardziej zakręcić koło tego tematu bo mam wątpliwości co do serwa właśnie..

Link to comment
Share on other sites

Slychac tez syczenie ciągle z auta niezależnie czy zagrzany czy nie. Ale zanim było je słychać hamulec dzialal tak samo. Nie mogę tego zlokalizować spod maski bo tylko z kabiny słychać:/ nie wiem czy to może mieć związek z hamulcem 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...