tyboret Opublikowano 24 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2020 Witam wszystkich! Przymierzam się do zakupu Imprezy GH. Będzie to moja pierwsza przygoda z subaru więc chciałbym podpytać o pewne sprawy. Interesuje mnie konkretnie 2.0 benzyna, 150km, automat. Tak, wiele słyszałem o aucie z tym silnikiem, że nie jedzie i w ogóle jestem kompletnie świeży w temacie więc chciałbym się zapytać o pewne tematy: 1. Na co zwracać uwagę przy zakupie samochodu? 2. Orientacyjne koszty napraw i części 3. Czy obawiać się skrzyni automatycznej? 4. Jakiś warsztat / mechanik specjalizujący się w naprawach Subaru na terenie Krakowa? Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję i proszę o wyrozumiałość jeżeli gdzieś popełniłem błąd lub zły dział Pozdrawiam i miłego dnia! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 25 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2020 Obejrzeć najpierw kilka GH proponuje przed zakupem. Poprosić kogoś z forum o sprawdzenie przy zakupie. 2.0 w legacy jest sporo mniej elastyczne od 2.5NA ale do Imprezy wystarczy jeśli chcemy się "normalnie przemieszczać" jeśli samochód ma być do szaleństw to odradzam jednostkę wolnossącą. ceny napraw powinny być jak w każdym innym samochodzie z napędem 4wd. Koszty utrzymania od ośki będą na pewno wyższe, cena części jest różna, tanie zamienniki bywają podłej jakości... Przykład ceny części do legacy mk IV Tarcze przód 310zł klocki 110zl. tuleje przedniego zawieszenia 350zł osłona przegubu wew 65zł świece 70zl uszczelki od pokrywy zaworowej 270zł tuleje tylnego zawieszenia szt 10-40zł i tutaj jeśli chcemy kupić dobrej jakości tuleje wszystkie wydamy ok 800-1200zł. najczęściej jednak naprawa ogranicza się do wymiany 3-4 tulei na stronę. wydech środkowy końcowy 290zł tani zamiennik Zestawy naprawcze zacisków 20-65zł szt filtry ok 80zł większość cen podanych tyczy się niestety zamienników a nie produktów z logiem subaru które są z natury solidne. U mnie aby obniżyć koszty napraw części szły nieraz ze szrotu np chłodnica wody Warsztaty jednak często mają wyższe stawki napraw bo to Subaru - majętny właściciel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tutek Opublikowano 25 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2020 Ad. 1. Jak w każdym japończyku przede wszystkim korozja. Jak buda będzie zdrowa to mechanicznie wszystko jest do ogarnięcia. Ad. 2. Przejrzyj internet. Intercars, Ucando, itp. Tam będziesz miał orientacyjne ceny części. Jeśli jesteś z Krakowa to sprawdź jeszcze Auto Wandę, ja kupuję tam części do GT i nierzadko jest taniej niż w dużych sklepach internetowych. Subaru to nie prom kosmiczny i uczciwy mechanik nie będzie zdzierał za naprawy. Ad. 3. Nie mam doświadczeń z automatem w Subaru więc się nie wypowiem. Ad. 4. To oficjalne forum importera więc można polecać tylko ASO. Jeśli masz jakieś dodatkowe pytania to uderz na PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał_Jaw Opublikowano 25 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2020 Automat to pewnie będzie 4EAT - skrzynia raczej dobra. Mam taką przy 2.5 i nie ma co narzekać , nie za szybka ale nie sprawa problemów (przynajmniej jedno ... odpukać ... nie daje o sobie znać :-) ) W Krakowie masz importera i właściciela tego forum - szukaj ich tak w okolicy Makro :-) A inne warsztaty ... też pewnie są :-) Części eksploatacyjne są na rozsądnym poziomie, przy poważniejszych naprawach potrafi być drogo bo głównie oryginały a serwisy też sobie liczą sporo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel208 Opublikowano 25 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2020 Kolego, jako że sam mam takiego Lanosa tylko bez AT to mogę powiedzieć ze na pewno autko godne polecenia i mega bezawaryjne o ile przeglądy są wykonywane na bieżąco. Na pewno przy kupnie zwróć uwagę na słynne "mulenie" w przedziale 2-2,5 tys. obr. Większość 2.0 się z tym problemem spotkała co skutecznie zabija przyjemność z jazdy ( patent już na to jest ale to koszt dodatkowy okolo 1,5 tys. zł. ). Moja ma juz prawie 200 tys. przejechane ( mam ją od 85 tys. ) i przez ten czas poza regularnymi serwisami i wymianą sprzęgła koło 150 tys. do wymiany extra było łożysko tylnego koła oraz łapa sprzęgła. Jeżeli planujesz wstawienie gazu to warto poszukać silnika wzmocnionego ( sam taki posiadam i regularnie co 50 tys. sprawdzane są luzy na zaworach...jak do tej pory nie wymagały interwencji ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fphwaldi Opublikowano 25 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2020 Witam ! Tak jak napisali koledzy najpierw sprawdzić czy jest rdza, koszty niskie przy serwisie w prywatnych zakładach, ja mam 5 lat GH tylko sinik 1,5 mułowaty jedyne koszty to gumki w zawieszeniu 70 zł , eksploatacja oleje i filtry, hamulce. Drugi to impreza GJ 2,0 w automacie. Skrzynia bezstopniowa rewelacja, silnik już nowego typu zupełnie inny obroty przejazdowe 1500 do 2200 a jak przyciśniesz to się dzieje. Jesteś z Krakowa jak będziesz w okolicy Katowic to możesz się przejechać i porównać. Napędy sprawdzone Szkoła Jazdy Subaru tor Kielce rewelacja. Tel kontaktowy 602 233 544 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 25 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2020 Obejrzeć dokładnie tył progów. U mnie cała buda była zdrowa, a w końcówki progów trzeba było wstawić nowe blachy. Niedużo, bo wyszły jakby trójkąty po 15 - 20 cm. Dodatkowo, najbardziej zardzewiała była rura od wlewu paliwa. Cała czerwona. Obserwacja po gruntownym zabezpieczaniu GH STI 08 w maju ubiegłego roku. Takim konkretnym z rozbiórką zawieszenia i wyjmowaniem baku paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tyboret Opublikowano 25 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2020 Dzięki wielkie za każdą odpowiedź! Tak z czystej ciekawości, opłaca się rozglądać również za 1.5? Widziałem oferty, ale wole zapytać Was o sens brania pod uwagę tego silnika. A co do skrzyni biegów, lepszy jest manual czy automat? Pod względem wygody to wolę automat, ale gdy raczej się zepsuje to obawiam się poważnych kosztów. Może ktoś miał jakieś doświadczenie z naprawą takiej skrzyni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 25 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2020 Będzie wierny i bierny. Jeżeli 4x4, to rozpędzanie będzie trwało wieki. Dodatkowo, być może automat ??? Zachowuje się na drodze dobrze, ale o przyspieszaniu zapomnij. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel208 Opublikowano 26 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2020 Kolego kup 2.0 w manualu. Skrzynia chodzi całkiem przyjemnie, jedynie do sprzęgła trzeba sie trochę przyzwyczaić bo chodzi odrobinę ciężej jak w "normalnym" aucie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 27 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2020 Jakbyś trafił RC 06, Hawka 160 KM w manualu, to polecam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się