rekosiek Posted September 18, 2020 Share Posted September 18, 2020 (edited) Cześć wszystkim. Podczas parkowania i przełączania biegu z D na R w automacie słyszę głośne stuknięcie tak jak by ktoś młotkiem walnął w mechanizm. Nie zawsze i nie za każdym razem tak się dzieje ale dość często taki niepokojący odgłos się wydobywa. Czasem nawet pasażerowie odwracają się do tyłu bo myślą, że w coś walnąłem:). Dodam tylko, że poza tym nie ma żadnych problemów. Piszę tylko bo wydaje się to dość agresywna hmm anomalia i trochę się niepokoję czy powoli nie zmierza to ku jakiejś zagładzie. Tak jakby mechanizm się zazębiał ale w dość hardkorowy sposób. Wiecie może co to może być i czy to coś złego? Forek SG XTurbo. Pozdrawiam! Edited September 29, 2020 by rekosiek Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted September 18, 2020 Share Posted September 18, 2020 Sprawdź poduszki dyfra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThatSubiBoy Posted September 19, 2020 Share Posted September 19, 2020 Za duza moc w potworze drzemie i cos sie urwalo LOL i tak jak kolega wyzej napisal sprawdzi poduszki dyfra i skrzyni biegow. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rekosiek Posted September 29, 2020 Author Share Posted September 29, 2020 Dziękuję koledzy za radę. Sprawdzę to. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rosaskc Posted September 29, 2020 Share Posted September 29, 2020 Masz pierwszą generację czy drugą? Napisałeś, że SG Sturbo. Z tymże SG to druga generacja (uturbione nazywały się XT), a Sturbo to uturbiona pierwsza generacja (SF). Chyba że było jakieś zamieszanie z oznaczeniami na innych rynkach... Link to comment Share on other sites More sharing options...
rekosiek Posted September 29, 2020 Author Share Posted September 29, 2020 (edited) Oczywiście, że XT. Nie wiem dlaczego tak wpisałem? Dzięki za korektę. Edited September 29, 2020 by rekosiek Link to comment Share on other sites More sharing options...
dommarc Posted October 4, 2020 Share Posted October 4, 2020 Zakładam że zmieniasz biegi z D na R na zatrzymanym aucie Zmieniasz jednym ruchem z D na R ? Jeżeli tak to spróbuj w ten sposób : zatrzymaj auto do zera, hamulec w podłogę, zmień z D na N , poczekaj 2-3 sekundy i dopiero zmień na R. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubaruLPG Posted October 4, 2020 Share Posted October 4, 2020 w przypadku skrzyni AT poduszki silnika idzie sprawdzić w ten sposób. Wbijamy D a potem R jeśli silnik ma spore wychylenie to jest to sygnał niepokojący... czasem jednak w niektórych samochodach na sprawnych poduchach silnik ma ogromne wychylenie. Jeśli silnik po wbiciu biegu przeskakuje a nie wykonuje płynnego ruchu to poduszki są zerwane. najczęściej uszkodzeniu ulegają poduszki reakcyjne czyli tył i przód. poduszka jeśli się "trochę oberwała" to ciężko jest to zbadać bez demontażu poduszki i oględzinach na stole...(chyba że mamy punkt referencyjny drugi taki sam samochód ze sprawnymi poduchami) Piszę o tym dlatego że już nieraz łyżką do opon czy innymi narzędziami wydałem złą diagnozę. mocowania dyfra tylnego sprawdzić oraz podporę wału napędowego luz na wale napędowym Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now