Jump to content

Impreza GH WRX mrugające ESP podczas gwałtownych ruchów kierownicą


Dawid Żołędzki
 Share

Recommended Posts

Witam , pacjent to Impreza WRX GH SEDAN 2013 rok.

 Chciałbym przedstawić mój problem do którego już nie mam sił i planu działania co jest grane być może jestem przewrażliwiony lecz już znam trochę swój samochód i wiem jak prowadził i zachowywał sie wczesniej zaobserwowałem drobne zmiany i mam do was kilka pytań.

 

Zauważyłem że samochód zaczął mi tak jakby myszkować podczas delikatnych nierówności kierownica ucieka muszę podczas jazdy prosto nią delikatnie kontrować , po drugie wcześniej potrafiłem dany zakręt obrać z prędkością 150km/h bez mniejszego problemu i spuszczania się a w tej chwili to jest 140 i czuję się nie pewnie . 

Z głębszych diagnoz podczas ruszania i hamowania (na wyprostowanych kołach) do postoju słyszę z prawej strony takich kilka tyknięć ( z dwa czasem trzy). Podczas pełnego skrętu i ruszania zero jakichkolwiek stuków czy tykań.

A także gdy jadę z prędkością nawet od 50 km/h wzwyż i gwałtownie ruszam kierownicą lewo-prawo to mruga kontrolka kontroli trakcji .Czy jest to normalne że gubi trakcje w taki sposób ? Troche nie wydaje mi się 

 

Uprzedzając podstawowe pytania to :

- wiskoza zregenerowana i zmodyfikowana do 10 kg

- stabilizatory grubsze z firmy WHITELINE

- geometria była robiona wszystko jest dobrze ustawione

- brak jakichkolwiek luzów (sprawdzane recznie na kanale jak i podnosniku brechą) na szarpakach jeszcze nie byłem.

- ciśnienie w oponach jak i same opony w dobrej kondycji 

- jezdżone było z komputerem zero jakich kolwiek błedów i złych pomiarów 

 

Pozdrawiam Serdecznie i prosze o odpowiedzi gdzie szukać i co dalej działać :D

 

Link to comment
Share on other sites

Czujniki abs odpowiadja rowniez za esp wiec moze przy gwaltownych ruchach jeden jakis nie laczy.

A czy sprawdzales przednie polosie moze maja delikatny luz i powoduje ten klik a przy wiekszych predkosciach dzialaja tam duzo wieksze sily i auto moze zachowywac sie nie pewnie.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

To wersja amerykańska czy europejska ? Ja miałem podobne objawy wersja amerykańska następca GJ sedan, miększe zawieszenie  po zakupie przedniej rozpórki wszystko ustąpiło kierownica sztywna nie myszkuje. Koszt u producenta 200 zł. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Może być pęknięty pierścień ABS. Zwykle to jest nawet niewidoczne gołym okiem, ale minimalnie większy odstęp między ząbkami i już czujnik wykrywa i masz "wibrowanie" pedału hamulca nawet przy delikatnym hamowaniu, ESP też z tego korzysta więc objawy, które opisujesz także pasują.

Edited by Kambol
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
W dniu 26.09.2020 o 16:00, fphwaldi napisał:

To wersja amerykańska czy europejska ? Ja miałem podobne objawy wersja amerykańska następca GJ sedan, miększe zawieszenie  po zakupie przedniej rozpórki wszystko ustąpiło kierownica sztywna nie myszkuje. Koszt u producenta 200 zł. Pozdrawiam

Wersja Amerykańska. Ale na początku też prowadził Ci się pewnie i z czasem zaczął myszkowac? 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...