Skocz do zawartości

Subaru Tribeca apetyt na olej silnikowy


tomahawk

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy użytkownicy Tribek (3.6 w szczególności), jak u Was wygląda sytuacja z olejem silnikowym pod względem jego "znikania"?

O jakiego rzędu poborach względem przebytych km można mówić? A może silniki Waszych Tribek nie są zainteresowane oliwą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, tomahawk napisał:

Drodzy użytkownicy Tribek (3.6 w szczególności), jak u Was wygląda sytuacja z olejem silnikowym pod względem jego "znikania"?

O jakiego rzędu poborach względem przebytych km można mówić? A może silniki Waszych Tribek nie są zainteresowane oliwą?

 

U mnie tak jak Ci pisałem, od wymiany do wymiany (10kkm) dolewam około 1.5l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie myślałeś lutek34 nad rozwiązaniami typu płukanie silnika a następnie zmiana oleju na któryś o lepszych parametrach w wysokich temperaturach?  

Spotykam się z opiniami, że takie rozwiązanie robi różnicę na plus gdy chodzi o pobór oleju. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, tomahawk napisał:

Spotykam się z opiniami, że takie rozwiązanie robi różnicę na plus gdy chodzi o pobór oleju. 

 

jeśli myślisz, że takie rozwiązanie daje coś na plus, to dlaczego go nie zastosujesz?

Ja zalewam do silników to, co zaleca producent samochodu i nie myślę że zużycie 1.5l oleju na 10kkm jest czymś problematycznym. 

Napisz jakie u Ciebie jest ubytek oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, lutek34 napisał:

 

jeśli myślisz, że takie rozwiązanie daje coś na plus, to dlaczego go nie zastosujesz?

Ja zalewam do silników to, co zaleca producent samochodu i nie myślę że zużycie 1.5l oleju na 10kkm jest czymś problematycznym. 

Napisz jakie u Ciebie jest ubytek oleju?

Może dlatego, że póki co, są to pojedyncze jeszcze opinie.

Może też dlatego, że moja przygoda z t marką i tym motorem dopiero się zaczyna, i w związku z powyższym chcę zebrać jak najwięcej opinii, m.in. od takich użytkowników jak Ty, którzy przerastają mnie doświadczeniem w przedmiotowym temacie.

Od zakupu mam nalatane nieco ponad 4000 km. Celem utrzymania tego samego poziomu na bagnecie dolałem dotychczas ok. 350-400 ml. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

400ml na 4kkm jak na 10 letni samochod to raczej niewielki ubytek. Pamietaj ze kazdy silnik spalinowy jest tak skonstruowany aby jakas niewielka ilosc oleju pobarac i mowa tu o nowkach silnikach. Wiec 400ml to nic wlascicielie niektorych VAGów dolewaja 1l na 600km LOLOL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, tomahawk napisał:

Zastanawiające opinie, że Tribeca może nie brać oleju

 

a gdzie takie opinie wyczytałeś? 

miałem kilka samochodów V6 N/A i każdy pobierał podobne ilości oleju jak moja H6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.06.2020 o 19:50, lutek34 napisał:

U mnie tak jak Ci pisałem, od wymiany do wymiany (10kkm) dolewam około 1.5l

U mnie w 3,0 H6 podobnie i z tego, co dowiadywałem się u fachowców, to raczej standard w tych silnikach z niemałymi już przebiegami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, lutek34 napisał:

 

a gdzie takie opinie wyczytałeś? 

miałem kilka samochodów V6 N/A i każdy pobierał podobne ilości oleju jak moja H6.

Od jednego z użytkowników dowiedziałem się, że "branie oleju" przez silnik w takich ilościach, jakie my tutaj uważamy za normalne, stanowi zabójstwo dla katalizatorów (?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Kambol napisał:

U mnie w 3,0 H6 podobnie i z tego, co dowiadywałem się u fachowców, to raczej standard w tych silnikach z niemałymi już przebiegami.

U mnie niecałe 160.000 czy to dużo? Rzecz względna. Ale z drugiej strony są i takie głosy, że silniki subaru wyjeżdżające z fabryki już biorą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co debatować, jeśli w Twojej opinii takie zużycie jest nie akceptowalne, to czary, wodory i płukanki nie pomogą. Kasa na stół, silnik na stół, potem pierścienie, gładź...

Edytowane przez Kambol
  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Kambol napisał:

Nie ma co debatować, jeśli w Twojej opinii takie zużycie jest nie akceptowalne, to czary, wodory i płukanki nie pomogą. Kasa na stół, silnik na stół, potem pierścienie, gładź...

To nie trak, że nie jest akceptowalne. 

Napisze tak-wcześniej woziłem się innymi samochodami, mniejszymi motorami. Pół roku temu stałem się posiadaczem Tribeki, na którą długo polowałem. Tak więc mój romans z plejadami jest bardzo świeży. Ciągle się jej uczę i stąd właśnie moje zainicjowanie tematu tutaj, na forum. Dzięki Wam dowiaduję się czegoś nowego, oswajam z tematem i.....przestaję panikować:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
7 minut temu, lutek34 napisał:

 

mówisz że chcesz zalać odpowiednią ilość z aptekarską dokładnością i już nie bawić się w sprawdzanie bagnetem?

Mówię, że będę wymieniał niebawem i chcę w związku z powyższym wiedzieć, jaką ilość zakupić.

Biorąc pod uwagę, że z pewnością trzeba nabyć 1 "bankę" 5 L, chciałbym wiedzieć ile "baniek" 1 L dokupić.

Bo, że 6,3 się wlewa to akurat w internetach podają.

Edytowane przez tomahawk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pewnie zależy jaki producent, u mnie leję Eneosa, i ten występuje w bańkach 4l, i 1l,
Co do brania to co zostanie po wymianie +/- 0.5 litra rocznie, a przebieg mam ok 10k / rok, zazwyczaj więcej dolewam po jeździe autostradowej.

Wysłane z mojego G8441 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio w zachwalanym na tym forum warsztacie gość wspomniał, że on do H6 to leje tylko Mobila. Z Castrolem podobno jest tak, że zostawia sporo nagaru- chyba, że stosuje się tylko w żółtych bańkach. Jakie parametry ma ten Eneos? Jakiej jest klasy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Słyszałem o tym gdzieś że 40. Ja grzecznie leje to co zaleca producent :) Bardziej mi chodziło o te klasy olejowe A , A3, C, B... podobno to jest też ważne i mówi o jakości oleju. Ten Eneos widzę że ma ma klasę. C3. 

Edytowane przez Kamis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...