Skocz do zawartości

Tłumik końcowy - wymiana


Damiano87

Rekomendowane odpowiedzi

Uszanowanie!

Koledzy, mam mały problem z końcowym tłumikiem. Od początku jak załącza się kompresor klimy obroty silnika lekko spadają (a może i nie) i z końcówki tłumika dobiega taki bulgot przez chwilę. Od pewnego czasu natomiast doszło takie walenie blachy o blachę. Okazało się, że tłumik ma podwójne poszycie i na dole blacha zewnętrzna wpadała w wibracje i uderzała o wewnętrzna. Zrobiłem kilka otworów, zanitowałem i na chwilę był spokój.

Teraz chciałbym to wymienić ale nigdzie do legacy V nie widzę tłumików. Czy od legacy IV będą pasować i nie wpłynie to na pracę/dźwięk silnika? I jak wygląda dołożenie drugiej puszki żeby mieć podwójny wydech?

 

Znalazłem takie puszki z legacy IV kombi. Zastanawiam się nad ucięciem ich w zaznaczonym miejscu i wstawieniem do mnie. Nurtuje mnie tylko kwestia rozmiarów bo jak najmniej chciałbym rzeźbić i jak najmniej chciałbym wpłynąć na dźwięk (to na być kombi rodzinne a nie wyścigówka - nad czym ubolewam)

 

Macie koledzy jakieś doświadczenia z tym albo namiary na jakieś tłumiki typowo pod legacy V z FB25? 9904b5383db3162ede3f17bd295dd9ce.jpg

 

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz wieszaki na drugi tłumik i podcięcie w zderzaku? U mnie właśnie kończę przeszczep tłumików od 2.0D do H6. Są identyczne poza końcówkami, przespawałem.
Na pewno mam zaślepkę w zderzaku którą mogę ściągnąć. Z tymi wieszakami racja - muszę sprawdzić czy są!

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, mimo zaślepki po prawej stronie brak jest wieszaków ale z drugiej strony to nie jest jakiś duży problem... Musiałbym znaleźć używaną osłonę termiczną. Poniżej fotoeb01c652dccf618c70357fc6dc4d8aa2.jpg1e2a55dbe492956b5b87fa9eb1180d11.jpg25a45e326db918dadafdc5aed29a297f.jpg38d16d19fabc797eada0669a62fda4fb.jpg

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Identyczne na zewnątrz. W środku na pewno inne.
Tu się zgodzę, nie wierzę, że tłumik od 2,0D jest identyczny w środku co 2,0i. Dlatego ja chciałbym przeszczepić od 2,5 tylko z legacy IV więc pewnie z EJ25 czy jakoś tak
Już nawet pal licho podwójny wydech, ale nie znalazłem nigdzie puszki końcowej do FB25...

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że różnica między dieslem a benzyna jest nawet przy tej samej pojemności skokowej (ilość gazów, ciśnienie, przepływ) i są inaczej policzone i zaprojektowane. Nie myślę żeby było to szkodliwe dla silnika się wydaje mi się, że może zmienić przebieg krzywych momentu. Tłumik to jednak nie tylko wyciszenie silnika ale także ma wpływ na jego parametry

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silniku wolnossącym układ wydechowy jest i musi być policzony tak aby dawał pozytywne efekty. Tutaj budowa musi zagwarantować występowanie zjawisk falowych przy silniku wolnossącym. Jak dobrze poszukasz to końcowy z Legacy 2.0 i Forestera 2.0 z tymi samymi silnikami z podobnych roczników, mają inną budowę wewnętrzną tłumika. Nie są to jakieś spektakularne zmiany. Ale komory mają delikatnie inne wymiary, jedna jest większa o tej samej w drugim tłumiku. Długości rurek w tych komorach itp. A wynika to tylko z długości samego układu wydechowego. W legasiu jest po prostu dłuższy.

Natomiast przy silniku z turbiną możesz mieć przelot i to pozytywnie wpłynie na moc silnika. Ale gdy w wolnossącym zrobisz tak samo to stracisz na mocy i to nawet parę ładnych koników przy większych silnikach. Czasem wstawienie przelotowego końcowego zamiast fabrycznego pogarsza sprawę.

 

U siebie przerabiałem tłumik ale w nosie miałem osiągi, chodziło mi o dźwięk.

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, olej napisał:

Mam rozcięty od benzyny pod ręką, widać co tam siedzi. Dizlowego nie mam rozciętego ale waga praktycznie taka sama. Jak by go miał gruz od dizla to poproszę o sekcję foty :)

Mam dwie paczki w jednej radio bo otwarłem, w drugiej będzie to samo, bo waży tyle samo. A się okazuje że po otwarciu są w niej ziemniaki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam Forumowiczów, podepnę się pod ten wątek, żeby nie zakładać nowego. Jestem w trakcie wymiany układu wydechowego i mam pytanie związane z tłumikiem końcowym. Czy taki, jak na zdjęciu to oryginalny wydech? Czy zamawiając pod model będzie tak sam, czy tutaj było coś dokładane? Bardzo mi się podobały te, które miałem do tej pory i zależy mi, żeby były identyczne. Może ktoś u siebie miał takie albo wymieniał i coś więcej jest w stanie napisać. Dziękuję za pomoc i pozdrawiam. Paweł 

DSC_0759.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.02.2021 o 19:09, pawson89 napisał:

Witam Forumowiczów, podepnę się pod ten wątek, żeby nie zakładać nowego. Jestem w trakcie wymiany układu wydechowego i mam pytanie związane z tłumikiem końcowym. Czy taki, jak na zdjęciu to oryginalny wydech? Czy zamawiając pod model będzie tak sam, czy tutaj było coś dokładane? Bardzo mi się podobały te, które miałem do tej pory i zależy mi, żeby były identyczne. Może ktoś u siebie miał takie albo wymieniał i coś więcej jest w stanie napisać. Dziękuję za pomoc i pozdrawiam. Paweł 

DSC_0759.JPG

Tak wygląda oryginalny wydech w Legacy IV. Bardzo możliwe jednak, że jak kupisz nowy, to nie będzie miał tych ozdobnych końcowek - dobrze je więc zdjąć ze starych tłumików ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...