Damiano87 Opublikowano 6 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2020 Uszanowanie! Koledzy, mam mały problem z końcowym tłumikiem. Od początku jak załącza się kompresor klimy obroty silnika lekko spadają (a może i nie) i z końcówki tłumika dobiega taki bulgot przez chwilę. Od pewnego czasu natomiast doszło takie walenie blachy o blachę. Okazało się, że tłumik ma podwójne poszycie i na dole blacha zewnętrzna wpadała w wibracje i uderzała o wewnętrzna. Zrobiłem kilka otworów, zanitowałem i na chwilę był spokój. Teraz chciałbym to wymienić ale nigdzie do legacy V nie widzę tłumików. Czy od legacy IV będą pasować i nie wpłynie to na pracę/dźwięk silnika? I jak wygląda dołożenie drugiej puszki żeby mieć podwójny wydech? Znalazłem takie puszki z legacy IV kombi. Zastanawiam się nad ucięciem ich w zaznaczonym miejscu i wstawieniem do mnie. Nurtuje mnie tylko kwestia rozmiarów bo jak najmniej chciałbym rzeźbić i jak najmniej chciałbym wpłynąć na dźwięk (to na być kombi rodzinne a nie wyścigówka - nad czym ubolewam) Macie koledzy jakieś doświadczenia z tym albo namiary na jakieś tłumiki typowo pod legacy V z FB25? Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 6 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2020 A masz wieszaki na drugi tłumik i podcięcie w zderzaku? U mnie właśnie kończę przeszczep tłumików od 2.0D do H6. Są identyczne poza końcówkami, przespawałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano87 Opublikowano 6 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2020 A masz wieszaki na drugi tłumik i podcięcie w zderzaku? U mnie właśnie kończę przeszczep tłumików od 2.0D do H6. Są identyczne poza końcówkami, przespawałem. Na pewno mam zaślepkę w zderzaku którą mogę ściągnąć. Z tymi wieszakami racja - muszę sprawdzić czy są! Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 6 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2020 Pokaż fotkę tłumika jaki masz. Od Dołu, od wlotu i od wylotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano87 Opublikowano 6 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2020 Niestety, mimo zaślepki po prawej stronie brak jest wieszaków ale z drugiej strony to nie jest jakiś duży problem... Musiałbym znaleźć używaną osłonę termiczną. Poniżej fotoWysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 6 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2020 A masz wieszaki na drugi tłumik i podcięcie w zderzaku? U mnie właśnie kończę przeszczep tłumików od 2.0D do H6. Są identyczne poza końcówkami, przespawałem. Identyczne na zewnątrz. W środku na pewno inne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano87 Opublikowano 6 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2020 Identyczne na zewnątrz. W środku na pewno inne.Tu się zgodzę, nie wierzę, że tłumik od 2,0D jest identyczny w środku co 2,0i. Dlatego ja chciałbym przeszczepić od 2,5 tylko z legacy IV więc pewnie z EJ25 czy jakoś tak Już nawet pal licho podwójny wydech, ale nie znalazłem nigdzie puszki końcowej do FB25... Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 6 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2020 Czym niby w środku ma się różnić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano87 Opublikowano 6 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2020 Wydaje mi się, że różnica między dieslem a benzyna jest nawet przy tej samej pojemności skokowej (ilość gazów, ciśnienie, przepływ) i są inaczej policzone i zaprojektowane. Nie myślę żeby było to szkodliwe dla silnika się wydaje mi się, że może zmienić przebieg krzywych momentu. Tłumik to jednak nie tylko wyciszenie silnika ale także ma wpływ na jego parametryWysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 6 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2020 (edytowane) W silniku wolnossącym układ wydechowy jest i musi być policzony tak aby dawał pozytywne efekty. Tutaj budowa musi zagwarantować występowanie zjawisk falowych przy silniku wolnossącym. Jak dobrze poszukasz to końcowy z Legacy 2.0 i Forestera 2.0 z tymi samymi silnikami z podobnych roczników, mają inną budowę wewnętrzną tłumika. Nie są to jakieś spektakularne zmiany. Ale komory mają delikatnie inne wymiary, jedna jest większa o tej samej w drugim tłumiku. Długości rurek w tych komorach itp. A wynika to tylko z długości samego układu wydechowego. W legasiu jest po prostu dłuższy. Natomiast przy silniku z turbiną możesz mieć przelot i to pozytywnie wpłynie na moc silnika. Ale gdy w wolnossącym zrobisz tak samo to stracisz na mocy i to nawet parę ładnych koników przy większych silnikach. Czasem wstawienie przelotowego końcowego zamiast fabrycznego pogarsza sprawę. U siebie przerabiałem tłumik ale w nosie miałem osiągi, chodziło mi o dźwięk. Edytowane 6 Kwietnia 2020 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 6 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2020 Mam rozcięty od benzyny pod ręką, widać co tam siedzi. Dizlowego nie mam rozciętego ale waga praktycznie taka sama. Jak by go miał gruz od dizla to poproszę o sekcję foty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 6 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2020 Teraz, olej napisał: Mam rozcięty od benzyny pod ręką, widać co tam siedzi. Dizlowego nie mam rozciętego ale waga praktycznie taka sama. Jak by go miał gruz od dizla to poproszę o sekcję foty Mam dwie paczki w jednej radio bo otwarłem, w drugiej będzie to samo, bo waży tyle samo. A się okazuje że po otwarciu są w niej ziemniaki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 6 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2020 Od czegoś trzeba zacząć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawson89 Opublikowano 20 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2021 Witam Forumowiczów, podepnę się pod ten wątek, żeby nie zakładać nowego. Jestem w trakcie wymiany układu wydechowego i mam pytanie związane z tłumikiem końcowym. Czy taki, jak na zdjęciu to oryginalny wydech? Czy zamawiając pod model będzie tak sam, czy tutaj było coś dokładane? Bardzo mi się podobały te, które miałem do tej pory i zależy mi, żeby były identyczne. Może ktoś u siebie miał takie albo wymieniał i coś więcej jest w stanie napisać. Dziękuję za pomoc i pozdrawiam. Paweł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danko Opublikowano 22 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2021 W dniu 20.02.2021 o 19:09, pawson89 napisał: Witam Forumowiczów, podepnę się pod ten wątek, żeby nie zakładać nowego. Jestem w trakcie wymiany układu wydechowego i mam pytanie związane z tłumikiem końcowym. Czy taki, jak na zdjęciu to oryginalny wydech? Czy zamawiając pod model będzie tak sam, czy tutaj było coś dokładane? Bardzo mi się podobały te, które miałem do tej pory i zależy mi, żeby były identyczne. Może ktoś u siebie miał takie albo wymieniał i coś więcej jest w stanie napisać. Dziękuję za pomoc i pozdrawiam. Paweł Tak wygląda oryginalny wydech w Legacy IV. Bardzo możliwe jednak, że jak kupisz nowy, to nie będzie miał tych ozdobnych końcowek - dobrze je więc zdjąć ze starych tłumików Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawson89 Opublikowano 22 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2021 @Danko Dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawson89 Opublikowano 23 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2021 (edytowane) A orientujecie się może, czy końcowe tłumiki z kombi, będą pasować do sedana? Nawet na stronie Polmostrowa nie ma sedana do wyboru,tylko do kombi, z oznaczeniami jak na zdjęciu. Edytowane 23 Lutego 2021 przez pawson89 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się