OA77 Opublikowano 11 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2020 Czy ktos z Was ma doswiadczenie z olejami firmy Mannol 5w30 w innych samochodach niz Subaru? Jesli tak to napiszcie czy przy silnikach z turbo sa porownywalne np z Castrol czy Liqui Moly. Z gory dziekuje za opinie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek1 Opublikowano 11 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2020 Jest to mało popularny olej a jest kilka marek sprawdzonych przez wiele lat i przez wielu użytkowników. Wszystkie samochody Turbo stawiają wysokie wymagania przed olejami więc po co ryzykować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 12 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2020 urban legend glosi, ze zalozycielem firmy byl Niemiec, repatriant z Kazachstanu... firma powstala przede wszystkich na potrzeby "rozwijajacych sie rynkow", oleje produkowano u nas na Litwie, nie wiem jak teraz przez jakis czas zalewalem Mannol'a (5W40 Elite i Extreme) do swych zaturbionych Subarakow (GT i FXT) i nic sie zlego nie dzialo, ale zmienialem olej dosc czesto, co 5-6 tys km osobiscie nie mam paranoji olejowej, w Subarakach testowalem rozne oleje - Kroon-Oil, Mannol, Total, Lukoil, ostatnio przerzucilem sie na finski olej Neste... i powiem szczerze, ze jakiejs dramatycznej roznicy nie zauwazylem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ura_bus Opublikowano 12 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2020 56 minut temu, eddie_gt4 napisał: i powiem szczerze, ze jakiejs dramatycznej roznicy nie zauwazylem Też mam takie doświadczenia. Przy w miarę zdrowym silniku zmiana oleju jest raczej niezauważalna dla kierownika. Żeby stwierdzić różnicę trzeba by porównywać wpływ oleju na zużycie silnika i zmianę parametrów samego oleju w czasie eksploatacji. Nie da się tego zmierzyć inaczej niż przez laboratoryjne oznaczanie zmian odpowiednich parametrów oleju. Raz zdarzyło mi się "odczuć" wpływ zmiany oleju ale dotyczyło to silnika bardzo wyeksploatowanego. Mannol (nie pamiętam dokładnej nazwy i specyfikacji ale na pewno był to wg. producenta full syntetyk oparty o ile pamiętam na estrach) używałem przed wymianą aktualnego silnika jako tańszą alternatywę "markowych" syntetyków. Poprzedni silnik brał już ponad 1,5 litra na 1 kkm (nie dało się już tego powtarzalnie zmierzyć ) na Motulu xcess 5W40 a gdy zmieniłem na Valvoline VR1 10W60 zużycie zauważalnie spadło a i silnik "się wyciszył". Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 13 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2020 W transporcie często się to leje. Osobiście używam takich wynalazków przy płukankach, bo tanie nauczyłem się przy motocyklach, że jak olej nie kosztuje 40zł+ za litr to nie nadaje się do szybszej jazdy a już na pewno nie do turbo silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się