Skocz do zawartości

Hamulce od Subaru gc lub gd do forestera sf


AntoniForekS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem nowy na forum jak i tez świeżo upieczonym kierowcą subaru fforestera s turbo z 2001 auto jest super ale męczy mnie jego wada, bardzo słabe hamulce i mam ochotę wymienić mu na cztero tłoczek od subaru imprezy i tarcze 293mm. Pewnie ten temat był poruszany ale nie wiem do końca czego potrzebuję do takiego swapa na 4 tłoczek na przód jak a na tył 2 tłoczek i czy też będę musiał wymienić felgi z 16 na 17? Z góry dziękuje za odpowiedź :)

PS: Zamieszczam zdjęcie swojego forka

81728560_2469582986633767_8601327538213486592_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaciski + jarzma z dawcy + felgi 16 ale dedykowane do czterotłoczka (czyli GT/WRX) no i większe oczywiście.

 

Generalnie zabawa plug&play tylko trzeba pamiętać, że taka zmiana to zmiana konstrukcyjna i w zasadzie takim autem nie można się poruszać po drogach publicznych.

 

Sam tak jeździłem i nie traktuj mojego wpisu, że się czepiam czy coś. Mówię jak to wygląda jeśli chodzi o przepisy. W razie wypadku będzie z tego tytułu duuuży problem (tak wiem, auto hamuje lepiej ale przepis choć durny to przepis).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, pablonas napisał:

Zaciski + jarzma z dawcy + felgi 16 ale dedykowane do czterotłoczka (czyli GT/WRX) no i większe oczywiście.

 

Generalnie zabawa plug&play tylko trzeba pamiętać, że taka zmiana to zmiana konstrukcyjna i w zasadzie takim autem nie można się poruszać po drogach publicznych.

 

Sam tak jeździłem i nie traktuj mojego wpisu, że się czepiam czy coś. Mówię jak to wygląda jeśli chodzi o przepisy. W razie wypadku będzie z tego tytułu duuuży problem (tak wiem, auto hamuje lepiej ale przepis choć durny to przepis).

W holandii nie ma problemu z tym tylko wole sie do informować jak i co jest mi potrzebne z gory dzieki za odp ☺️

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sa gotowe swapy na portalach jak i na tym forum w dziale sprzedam. 

Ewentualnie mozna kupic o wieeele tansze dwutloczki z xt (sg) na ta wieksza tarcze + oczywiscie tarcze i tez bedzie o niebo lepiej i falg nie musisz zmieniac :)

oczywiscie plyn hamulcowy jakis racing i bedzie pan zadowolony.

Edytowane przez klev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, pablonas napisał:

Z tym płynem bym uważał bo układ w Subaru jest przystosowany do płynu DOT3(!). Żeby później nie było niespodzianek że gumki płyną w hamulcach i pompkach sprzęgła i hamulcowej.

DOT3, 4 i 5.1 mogą być stosowane zamiennie. Problem dotyczy tylko DOT5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby tak. Ale byłem na kilku szkoleniach z układów hamulcowych i szkoleniowcy zawsze podkreślali, że jesli na korku nie masz info, że można lać zarówno 3 i 4 to trzeba lać konkretnie to co jest napisane.
Prosta zasada i warto się jej trzymać.

Tak już mam, że się słucham mądrzejszych ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby tak. Ale byłem na kilku szkoleniach z układów hamulcowych i szkoleniowcy zawsze podkreślali, że jesli na korku nie masz info, że można lać zarówno 3 i 4 to trzeba lać konkretnie to co jest napisane.

Prosta zasada i warto się jej trzymać.

 

Tak już mam, że się słucham mądrzejszych

Mało które auto nie ma na korku DOT5.1; a praktycznie każdy topowy płyn jest  tej kategorii. Albo nie dosłyszałeś, albo nie dopowiedzieli czemu leje się słabsze DOT4 czy nawet 3. Generalnie im lepszy płyn tym bardziej higroskopijny i żeby zachował właściwości trzeba go częściej wymieniać. Te najlepsze do sportu nawet co pół roku. Dlatego polecają lać słabsze żeby nie musieli ich wymieniać częściej niż w książce serwisowej. Jeśli chodzi o szczelność układu  i wpływ na gumki to nie ma znaczenia czy zalejesz 3, 4 czy 5.1. Uszczelnienia się rozpuszczą tylko jak nalejesz płynu DOT5, który jest na bazie silikonu nie eteru glikolu jak DOT3, 4 i 5.1.

 

 

Edytowane przez skwaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, klev napisał:

Sa gotowe swapy na portalach jak i na tym forum w dziale sprzedam. 

Ewentualnie mozna kupic o wieeele tansze dwutloczki z xt (sg) na ta wieksza tarcze + oczywiscie tarcze i tez bedzie o niebo lepiej i falg nie musisz zmieniac :)

oczywiscie plyn hamulcowy jakis racing i bedzie pan zadowolony.

Felgi dla mnie nie problem bo i tak mam ochotę później przejść na 17inch ale po zimie kiedy bede sie brał za hamulce :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, skwaro napisał:

Mało które auto nie ma na korku DOT5.1; a praktycznie każdy topowy płyn jest  tej kategorii. Albo nie dosłyszałeś, albo nie dopowiedzieli czemu leje się słabsze DOT4 czy nawet 3. Generalnie im lepszy płyn tym bardziej higroskopijny i żeby zachował właściwości trzeba go częściej wymieniać. Te najlepsze do sportu nawet co pół roku. Dlatego polecają lać słabsze żeby nie musieli ich wymieniać częściej niż w książce serwisowej. Jeśli chodzi o szczelność układu  i wpływ na gumki to nie ma znaczenia czy zalejesz 3, 4 czy 5.1. Uszczelnienia się rozpuszczą tylko jak nalejesz płynu DOT5, który jest na bazie silikonu nie eteru glikolu jak DOT3, 4 i 5.1.

 

 

Ja będę też wymieniał przewody miękkie jak i płyn i właśnie mam dylemat :/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wlasnie zalalem dot3 bo tak bylo na korku (only dot3) i jak raz konkretnie schamuje z 200 do zera (strojenie wymagalo wyciskania 4ki) i hamulce mam zagotowane..... do ostygniecia traca 80% skutecznosci. Teraz mam dot4 racing i jest niebo a ziemia.

Z czasem mam plan zmienic wlasnie jak pisal skwaro na dwutloczek z xt i wieksza tarcze na przod. Na 4tloczek niestety mnie nie stac hehe a i nie smigam po torze. I nie bede mial problemu z ori 16" bo mam dwa komplety takie jak na fotce z 1 posta.

Edytowane przez klev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przykładzie rowerów. Heble w rowerze mam zalane dot 5. Powinien mieć 4 ale na tym się też z nimi nic nie dzieje z uszczelnieniami. A przynajmniej przy zjeździe nie puchną. Zmiana dużo na plus. Przy DOT 4 w połowie zjazdu czułem że miękną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ewemarkam napisał:

Na przykładzie rowerów. Heble w rowerze mam zalane dot 5. Powinien mieć 4 ale na tym się też z nimi nic nie dzieje z uszczelnieniami. A przynajmniej przy zjeździe nie puchną. Zmiana dużo na plus. Przy DOT 4 w połowie zjazdu czułem że miękną.

Z czystej ciekawości, na pewno dot 5 a nie 5.1? Pytam bo nie wolno ich mylić;)

 

offtop:

p.s. jakie masz hamulce w rowerze?:thumbup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z czystej ciekawości, na pewno dot 5 a nie 5.1? Pytam bo nie wolno ich mylić

 

offtop:

p.s. jakie masz hamulce w rowerze?

Teraz nie powiem Ci dokładnie który. Bo brałem od kolegi i mam go w osobnym słoiku bez etykiety. A heble to stare Avid'y elixir, tarcza z przodu 203 z tyłu 180. Rower też nie młody bo reign z 2011 roku. W każdym razie od 4 lat jak go mam co sezon zmieniam płyn. Za pierwszym razem dot 4 a później przelałem już za każdym razem ta 5.

 

Jak teraz czytam o tych płynach to na pewno 5.1 swoją drogą 5 by nie kupił w rowerowym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, ewemarkam napisał:

Teraz nie powiem Ci dokładnie który. Bo brałem od kolegi i mam go w osobnym słoiku bez etykiety. A heble to stare Avid'y elixir, tarcza z przodu 203 z tyłu 180. Rower też nie młody bo reign z 2011 roku. W każdym razie od 4 lat jak go mam co sezon zmieniam płyn. Za pierwszym razem dot 4 a później przelałem już za każdym razem ta 5.

 

Jak teraz czytam o tych płynach to na pewno 5.1 swoją drogą 5 by nie kupił w rowerowym.

 

Jedno co mogę Ci coś doradzić i innym to to, że lepiej kupić dota w małym opakowaniu 0,5L częściej niż trzymać już otwierany, bardzo jest higroskopijny niestety i po np roku leżenia już nie będzie miał tych samych właściwości.

 

off:

Ludzie tak narzekają na nie a wg mnie stare jak i nowsze (ja mam Avid X0 trail WC - klamka bez regulacji) bardzo łatwe w przelewaniu itp jak i działaniu nie 0-1;) Ja jeżdżę (dużo powiedziane ostatnio to na nic czasu nie mam) na HT, dartmoor hornet a reginke sam kiedyś chciałem bo bardzo mi odpowiada jego uniwersalność:thumbup:

Jak chcesz to wpisz sobie w google mój nick i hornet, pierwsze grafiki moje zdjęcia:D

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.01.2020 o 17:56, klev napisał:

Sa gotowe swapy na portalach jak i na tym forum w dziale sprzedam. 

Ewentualnie mozna kupic o wieeele tansze dwutloczki z xt (sg) na ta wieksza tarcze + oczywiscie tarcze i tez bedzie o niebo lepiej i falg nie musisz zmieniac :)

oczywiscie plyn hamulcowy jakis racing i bedzie pan zadowolony.

Czyli do forka 2003, 2.0 bez problemu można zaadoptować hamulce przód od 2.0 XT ? tarcza większa (277mm na 294mm) i zaciski dwutłoczkowe.

Poleci ktoś jakiś fajny zestaw?

A może wystarczy wymienić same zaciski na dwutłoczkowe bez zmiany wielkości tarczy? 

Edytowane przez Piotr_ek
rozwinięcie myśli :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze lepsze rozważanie i napewno tańsze są zaciski od diesla pasują bez problemu do Sf bo zakładałem takie ostatnio. Hamuje bardzo dobrze i do tego polecam przewody w oplocie stalowym i spokój na długie lata :)
Ja u siebie mam zestaw cały z Wrx założony przewody w stalowym oplocie i płyn dot4 zalany i wymieniany co 2 lata. I bardzo dobrze hamuje i nawet jeżdżąc agresywnie po górach ich nie zagotowałem.
Wszystko zależy jakie masz fundusze. Pozdrawiam


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Rafaelo napisał:

A jeszcze lepsze rozważanie i napewno tańsze są zaciski od diesla pasują bez problemu do Sf bo zakładałem takie ostatnio. Hamuje bardzo dobrze i do tego polecam przewody w oplocie stalowym i spokój na długie lata :)

 

Zaciski od diesla? podeślesz jakiś przykład?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cześć, pytanie o hamulce bębnowe do wersji SF:

bardzo słabo hamują, na przeglądzie pomiar wyszedł słabiutko, diagnosta zalecił sprawdzenie regulatora siły hamowania. 

Bębny i szczęki prawie nowe, ręczny łapie od 2 ząbka. Przód hamuje idealnie. W zeszłym roku wymieniałem pompę, były ogromne rozbieżności stron lewa/prawa.

Ten regulator/korektor się wymienia, czyści czy jeszcze coś można z nim zrobić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...