AntoniForekS Posted January 25, 2020 Posted January 25, 2020 Witam jestem nowy na forum jak i tez świeżo upieczonym kierowcą subaru fforestera s turbo z 2001 auto jest super ale męczy mnie jego wada, bardzo słabe hamulce i mam ochotę wymienić mu na cztero tłoczek od subaru imprezy i tarcze 293mm. Pewnie ten temat był poruszany ale nie wiem do końca czego potrzebuję do takiego swapa na 4 tłoczek na przód jak a na tył 2 tłoczek i czy też będę musiał wymienić felgi z 16 na 17? Z góry dziękuje za odpowiedź PS: Zamieszczam zdjęcie swojego forka
pablonas Posted January 25, 2020 Posted January 25, 2020 Zaciski + jarzma z dawcy + felgi 16 ale dedykowane do czterotłoczka (czyli GT/WRX) no i większe oczywiście. Generalnie zabawa plug&play tylko trzeba pamiętać, że taka zmiana to zmiana konstrukcyjna i w zasadzie takim autem nie można się poruszać po drogach publicznych. Sam tak jeździłem i nie traktuj mojego wpisu, że się czepiam czy coś. Mówię jak to wygląda jeśli chodzi o przepisy. W razie wypadku będzie z tego tytułu duuuży problem (tak wiem, auto hamuje lepiej ale przepis choć durny to przepis).
AntoniForekS Posted January 25, 2020 Author Posted January 25, 2020 1 minutę temu, pablonas napisał: Zaciski + jarzma z dawcy + felgi 16 ale dedykowane do czterotłoczka (czyli GT/WRX) no i większe oczywiście. Generalnie zabawa plug&play tylko trzeba pamiętać, że taka zmiana to zmiana konstrukcyjna i w zasadzie takim autem nie można się poruszać po drogach publicznych. Sam tak jeździłem i nie traktuj mojego wpisu, że się czepiam czy coś. Mówię jak to wygląda jeśli chodzi o przepisy. W razie wypadku będzie z tego tytułu duuuży problem (tak wiem, auto hamuje lepiej ale przepis choć durny to przepis). W holandii nie ma problemu z tym tylko wole sie do informować jak i co jest mi potrzebne z gory dzieki za odp ☺️
klev Posted January 25, 2020 Posted January 25, 2020 Sa gotowe swapy na portalach jak i na tym forum w dziale sprzedam. Ewentualnie mozna kupic o wieeele tansze dwutloczki z xt (sg) na ta wieksza tarcze + oczywiscie tarcze i tez bedzie o niebo lepiej i falg nie musisz zmieniac oczywiscie plyn hamulcowy jakis racing i bedzie pan zadowolony.
pablonas Posted January 25, 2020 Posted January 25, 2020 Z tym płynem bym uważał bo układ w Subaru jest przystosowany do płynu DOT3(!). Żeby później nie było niespodzianek że gumki płyną w hamulcach i pompkach sprzęgła i hamulcowej.
skwaro Posted January 25, 2020 Posted January 25, 2020 3 minuty temu, pablonas napisał: Z tym płynem bym uważał bo układ w Subaru jest przystosowany do płynu DOT3(!). Żeby później nie było niespodzianek że gumki płyną w hamulcach i pompkach sprzęgła i hamulcowej. DOT3, 4 i 5.1 mogą być stosowane zamiennie. Problem dotyczy tylko DOT5.
pablonas Posted January 25, 2020 Posted January 25, 2020 Niby tak. Ale byłem na kilku szkoleniach z układów hamulcowych i szkoleniowcy zawsze podkreślali, że jesli na korku nie masz info, że można lać zarówno 3 i 4 to trzeba lać konkretnie to co jest napisane. Prosta zasada i warto się jej trzymać. Tak już mam, że się słucham mądrzejszych
skwaro Posted January 25, 2020 Posted January 25, 2020 Niby tak. Ale byłem na kilku szkoleniach z układów hamulcowych i szkoleniowcy zawsze podkreślali, że jesli na korku nie masz info, że można lać zarówno 3 i 4 to trzeba lać konkretnie to co jest napisane. Prosta zasada i warto się jej trzymać. Tak już mam, że się słucham mądrzejszych Mało które auto nie ma na korku DOT5.1; a praktycznie każdy topowy płyn jest tej kategorii. Albo nie dosłyszałeś, albo nie dopowiedzieli czemu leje się słabsze DOT4 czy nawet 3. Generalnie im lepszy płyn tym bardziej higroskopijny i żeby zachował właściwości trzeba go częściej wymieniać. Te najlepsze do sportu nawet co pół roku. Dlatego polecają lać słabsze żeby nie musieli ich wymieniać częściej niż w książce serwisowej. Jeśli chodzi o szczelność układu i wpływ na gumki to nie ma znaczenia czy zalejesz 3, 4 czy 5.1. Uszczelnienia się rozpuszczą tylko jak nalejesz płynu DOT5, który jest na bazie silikonu nie eteru glikolu jak DOT3, 4 i 5.1.
AntoniForekS Posted January 25, 2020 Author Posted January 25, 2020 1 godzinę temu, klev napisał: Sa gotowe swapy na portalach jak i na tym forum w dziale sprzedam. Ewentualnie mozna kupic o wieeele tansze dwutloczki z xt (sg) na ta wieksza tarcze + oczywiscie tarcze i tez bedzie o niebo lepiej i falg nie musisz zmieniac oczywiscie plyn hamulcowy jakis racing i bedzie pan zadowolony. Felgi dla mnie nie problem bo i tak mam ochotę później przejść na 17inch ale po zimie kiedy bede sie brał za hamulce
AntoniForekS Posted January 25, 2020 Author Posted January 25, 2020 29 minut temu, skwaro napisał: Mało które auto nie ma na korku DOT5.1; a praktycznie każdy topowy płyn jest tej kategorii. Albo nie dosłyszałeś, albo nie dopowiedzieli czemu leje się słabsze DOT4 czy nawet 3. Generalnie im lepszy płyn tym bardziej higroskopijny i żeby zachował właściwości trzeba go częściej wymieniać. Te najlepsze do sportu nawet co pół roku. Dlatego polecają lać słabsze żeby nie musieli ich wymieniać częściej niż w książce serwisowej. Jeśli chodzi o szczelność układu i wpływ na gumki to nie ma znaczenia czy zalejesz 3, 4 czy 5.1. Uszczelnienia się rozpuszczą tylko jak nalejesz płynu DOT5, który jest na bazie silikonu nie eteru glikolu jak DOT3, 4 i 5.1. Ja będę też wymieniał przewody miękkie jak i płyn i właśnie mam dylemat :/
klev Posted January 26, 2020 Posted January 26, 2020 Ja wlasnie zalalem dot3 bo tak bylo na korku (only dot3) i jak raz konkretnie schamuje z 200 do zera (strojenie wymagalo wyciskania 4ki) i hamulce mam zagotowane..... do ostygniecia traca 80% skutecznosci. Teraz mam dot4 racing i jest niebo a ziemia. Z czasem mam plan zmienic wlasnie jak pisal skwaro na dwutloczek z xt i wieksza tarcze na przod. Na 4tloczek niestety mnie nie stac hehe a i nie smigam po torze. I nie bede mial problemu z ori 16" bo mam dwa komplety takie jak na fotce z 1 posta.
ewemarkam Posted January 26, 2020 Posted January 26, 2020 Na przykładzie rowerów. Heble w rowerze mam zalane dot 5. Powinien mieć 4 ale na tym się też z nimi nic nie dzieje z uszczelnieniami. A przynajmniej przy zjeździe nie puchną. Zmiana dużo na plus. Przy DOT 4 w połowie zjazdu czułem że miękną.
aplam13 Posted January 26, 2020 Posted January 26, 2020 1 minutę temu, ewemarkam napisał: Na przykładzie rowerów. Heble w rowerze mam zalane dot 5. Powinien mieć 4 ale na tym się też z nimi nic nie dzieje z uszczelnieniami. A przynajmniej przy zjeździe nie puchną. Zmiana dużo na plus. Przy DOT 4 w połowie zjazdu czułem że miękną. Z czystej ciekawości, na pewno dot 5 a nie 5.1? Pytam bo nie wolno ich mylić offtop: p.s. jakie masz hamulce w rowerze?
ewemarkam Posted January 26, 2020 Posted January 26, 2020 Z czystej ciekawości, na pewno dot 5 a nie 5.1? Pytam bo nie wolno ich mylić offtop: p.s. jakie masz hamulce w rowerze? Teraz nie powiem Ci dokładnie który. Bo brałem od kolegi i mam go w osobnym słoiku bez etykiety. A heble to stare Avid'y elixir, tarcza z przodu 203 z tyłu 180. Rower też nie młody bo reign z 2011 roku. W każdym razie od 4 lat jak go mam co sezon zmieniam płyn. Za pierwszym razem dot 4 a później przelałem już za każdym razem ta 5. Jak teraz czytam o tych płynach to na pewno 5.1 swoją drogą 5 by nie kupił w rowerowym.
aplam13 Posted January 26, 2020 Posted January 26, 2020 8 godzin temu, ewemarkam napisał: Teraz nie powiem Ci dokładnie który. Bo brałem od kolegi i mam go w osobnym słoiku bez etykiety. A heble to stare Avid'y elixir, tarcza z przodu 203 z tyłu 180. Rower też nie młody bo reign z 2011 roku. W każdym razie od 4 lat jak go mam co sezon zmieniam płyn. Za pierwszym razem dot 4 a później przelałem już za każdym razem ta 5. Jak teraz czytam o tych płynach to na pewno 5.1 swoją drogą 5 by nie kupił w rowerowym. Jedno co mogę Ci coś doradzić i innym to to, że lepiej kupić dota w małym opakowaniu 0,5L częściej niż trzymać już otwierany, bardzo jest higroskopijny niestety i po np roku leżenia już nie będzie miał tych samych właściwości. off: Ludzie tak narzekają na nie a wg mnie stare jak i nowsze (ja mam Avid X0 trail WC - klamka bez regulacji) bardzo łatwe w przelewaniu itp jak i działaniu nie 0-1 Ja jeżdżę (dużo powiedziane ostatnio to na nic czasu nie mam) na HT, dartmoor hornet a reginke sam kiedyś chciałem bo bardzo mi odpowiada jego uniwersalność Jak chcesz to wpisz sobie w google mój nick i hornet, pierwsze grafiki moje zdjęcia
Piotr_ek Posted January 29, 2020 Posted January 29, 2020 W dniu 25.01.2020 o 17:56, klev napisał: Sa gotowe swapy na portalach jak i na tym forum w dziale sprzedam. Ewentualnie mozna kupic o wieeele tansze dwutloczki z xt (sg) na ta wieksza tarcze + oczywiscie tarcze i tez bedzie o niebo lepiej i falg nie musisz zmieniac oczywiscie plyn hamulcowy jakis racing i bedzie pan zadowolony. Czyli do forka 2003, 2.0 bez problemu można zaadoptować hamulce przód od 2.0 XT ? tarcza większa (277mm na 294mm) i zaciski dwutłoczkowe. Poleci ktoś jakiś fajny zestaw? A może wystarczy wymienić same zaciski na dwutłoczkowe bez zmiany wielkości tarczy?
Rafaelo Posted January 29, 2020 Posted January 29, 2020 A jeszcze lepsze rozważanie i napewno tańsze są zaciski od diesla pasują bez problemu do Sf bo zakładałem takie ostatnio. Hamuje bardzo dobrze i do tego polecam przewody w oplocie stalowym i spokój na długie lata Ja u siebie mam zestaw cały z Wrx założony przewody w stalowym oplocie i płyn dot4 zalany i wymieniany co 2 lata. I bardzo dobrze hamuje i nawet jeżdżąc agresywnie po górach ich nie zagotowałem. Wszystko zależy jakie masz fundusze. Pozdrawiam Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Piotr_ek Posted January 30, 2020 Posted January 30, 2020 20 godzin temu, Rafaelo napisał: A jeszcze lepsze rozważanie i napewno tańsze są zaciski od diesla pasują bez problemu do Sf bo zakładałem takie ostatnio. Hamuje bardzo dobrze i do tego polecam przewody w oplocie stalowym i spokój na długie lata Zaciski od diesla? podeślesz jakiś przykład?
Ursus_citizen Posted February 20, 2020 Posted February 20, 2020 Cześć, pytanie o hamulce bębnowe do wersji SF: bardzo słabo hamują, na przeglądzie pomiar wyszedł słabiutko, diagnosta zalecił sprawdzenie regulatora siły hamowania. Bębny i szczęki prawie nowe, ręczny łapie od 2 ząbka. Przód hamuje idealnie. W zeszłym roku wymieniałem pompę, były ogromne rozbieżności stron lewa/prawa. Ten regulator/korektor się wymienia, czyści czy jeszcze coś można z nim zrobić?
Rafaelo Posted February 26, 2020 Posted February 26, 2020 Zaciski od diesla? podeślesz jakiś przykład? Całe kompletne zaciski od Legacy diesel pasują do Forestera Sf zyskujesz tarcze 294 mm i duży zacisk. Bardzo przyjemnie hamuje Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.