Jump to content

Hamulce od Subaru gc lub gd do forestera sf


AntoniForekS

Recommended Posts

Posted

Witam jestem nowy na forum jak i tez świeżo upieczonym kierowcą subaru fforestera s turbo z 2001 auto jest super ale męczy mnie jego wada, bardzo słabe hamulce i mam ochotę wymienić mu na cztero tłoczek od subaru imprezy i tarcze 293mm. Pewnie ten temat był poruszany ale nie wiem do końca czego potrzebuję do takiego swapa na 4 tłoczek na przód jak a na tył 2 tłoczek i czy też będę musiał wymienić felgi z 16 na 17? Z góry dziękuje za odpowiedź :)

PS: Zamieszczam zdjęcie swojego forka

81728560_2469582986633767_8601327538213486592_n.jpg

Posted

Zaciski + jarzma z dawcy + felgi 16 ale dedykowane do czterotłoczka (czyli GT/WRX) no i większe oczywiście.

 

Generalnie zabawa plug&play tylko trzeba pamiętać, że taka zmiana to zmiana konstrukcyjna i w zasadzie takim autem nie można się poruszać po drogach publicznych.

 

Sam tak jeździłem i nie traktuj mojego wpisu, że się czepiam czy coś. Mówię jak to wygląda jeśli chodzi o przepisy. W razie wypadku będzie z tego tytułu duuuży problem (tak wiem, auto hamuje lepiej ale przepis choć durny to przepis).

Posted
1 minutę temu, pablonas napisał:

Zaciski + jarzma z dawcy + felgi 16 ale dedykowane do czterotłoczka (czyli GT/WRX) no i większe oczywiście.

 

Generalnie zabawa plug&play tylko trzeba pamiętać, że taka zmiana to zmiana konstrukcyjna i w zasadzie takim autem nie można się poruszać po drogach publicznych.

 

Sam tak jeździłem i nie traktuj mojego wpisu, że się czepiam czy coś. Mówię jak to wygląda jeśli chodzi o przepisy. W razie wypadku będzie z tego tytułu duuuży problem (tak wiem, auto hamuje lepiej ale przepis choć durny to przepis).

W holandii nie ma problemu z tym tylko wole sie do informować jak i co jest mi potrzebne z gory dzieki za odp ☺️

Posted

Sa gotowe swapy na portalach jak i na tym forum w dziale sprzedam. 

Ewentualnie mozna kupic o wieeele tansze dwutloczki z xt (sg) na ta wieksza tarcze + oczywiscie tarcze i tez bedzie o niebo lepiej i falg nie musisz zmieniac :)

oczywiscie plyn hamulcowy jakis racing i bedzie pan zadowolony.

Posted

Z tym płynem bym uważał bo układ w Subaru jest przystosowany do płynu DOT3(!). Żeby później nie było niespodzianek że gumki płyną w hamulcach i pompkach sprzęgła i hamulcowej.

Posted
3 minuty temu, pablonas napisał:

Z tym płynem bym uważał bo układ w Subaru jest przystosowany do płynu DOT3(!). Żeby później nie było niespodzianek że gumki płyną w hamulcach i pompkach sprzęgła i hamulcowej.

DOT3, 4 i 5.1 mogą być stosowane zamiennie. Problem dotyczy tylko DOT5.

Posted

Niby tak. Ale byłem na kilku szkoleniach z układów hamulcowych i szkoleniowcy zawsze podkreślali, że jesli na korku nie masz info, że można lać zarówno 3 i 4 to trzeba lać konkretnie to co jest napisane.
Prosta zasada i warto się jej trzymać.

Tak już mam, że się słucham mądrzejszych ;)

Posted
Niby tak. Ale byłem na kilku szkoleniach z układów hamulcowych i szkoleniowcy zawsze podkreślali, że jesli na korku nie masz info, że można lać zarówno 3 i 4 to trzeba lać konkretnie to co jest napisane.

Prosta zasada i warto się jej trzymać.

 

Tak już mam, że się słucham mądrzejszych

Mało które auto nie ma na korku DOT5.1; a praktycznie każdy topowy płyn jest  tej kategorii. Albo nie dosłyszałeś, albo nie dopowiedzieli czemu leje się słabsze DOT4 czy nawet 3. Generalnie im lepszy płyn tym bardziej higroskopijny i żeby zachował właściwości trzeba go częściej wymieniać. Te najlepsze do sportu nawet co pół roku. Dlatego polecają lać słabsze żeby nie musieli ich wymieniać częściej niż w książce serwisowej. Jeśli chodzi o szczelność układu  i wpływ na gumki to nie ma znaczenia czy zalejesz 3, 4 czy 5.1. Uszczelnienia się rozpuszczą tylko jak nalejesz płynu DOT5, który jest na bazie silikonu nie eteru glikolu jak DOT3, 4 i 5.1.

 

 

Posted
1 godzinę temu, klev napisał:

Sa gotowe swapy na portalach jak i na tym forum w dziale sprzedam. 

Ewentualnie mozna kupic o wieeele tansze dwutloczki z xt (sg) na ta wieksza tarcze + oczywiscie tarcze i tez bedzie o niebo lepiej i falg nie musisz zmieniac :)

oczywiscie plyn hamulcowy jakis racing i bedzie pan zadowolony.

Felgi dla mnie nie problem bo i tak mam ochotę później przejść na 17inch ale po zimie kiedy bede sie brał za hamulce :D 

Posted
29 minut temu, skwaro napisał:

Mało które auto nie ma na korku DOT5.1; a praktycznie każdy topowy płyn jest  tej kategorii. Albo nie dosłyszałeś, albo nie dopowiedzieli czemu leje się słabsze DOT4 czy nawet 3. Generalnie im lepszy płyn tym bardziej higroskopijny i żeby zachował właściwości trzeba go częściej wymieniać. Te najlepsze do sportu nawet co pół roku. Dlatego polecają lać słabsze żeby nie musieli ich wymieniać częściej niż w książce serwisowej. Jeśli chodzi o szczelność układu  i wpływ na gumki to nie ma znaczenia czy zalejesz 3, 4 czy 5.1. Uszczelnienia się rozpuszczą tylko jak nalejesz płynu DOT5, który jest na bazie silikonu nie eteru glikolu jak DOT3, 4 i 5.1.

 

 

Ja będę też wymieniał przewody miękkie jak i płyn i właśnie mam dylemat :/

 

Posted

Ja wlasnie zalalem dot3 bo tak bylo na korku (only dot3) i jak raz konkretnie schamuje z 200 do zera (strojenie wymagalo wyciskania 4ki) i hamulce mam zagotowane..... do ostygniecia traca 80% skutecznosci. Teraz mam dot4 racing i jest niebo a ziemia.

Z czasem mam plan zmienic wlasnie jak pisal skwaro na dwutloczek z xt i wieksza tarcze na przod. Na 4tloczek niestety mnie nie stac hehe a i nie smigam po torze. I nie bede mial problemu z ori 16" bo mam dwa komplety takie jak na fotce z 1 posta.

Posted

Na przykładzie rowerów. Heble w rowerze mam zalane dot 5. Powinien mieć 4 ale na tym się też z nimi nic nie dzieje z uszczelnieniami. A przynajmniej przy zjeździe nie puchną. Zmiana dużo na plus. Przy DOT 4 w połowie zjazdu czułem że miękną.

Posted
1 minutę temu, ewemarkam napisał:

Na przykładzie rowerów. Heble w rowerze mam zalane dot 5. Powinien mieć 4 ale na tym się też z nimi nic nie dzieje z uszczelnieniami. A przynajmniej przy zjeździe nie puchną. Zmiana dużo na plus. Przy DOT 4 w połowie zjazdu czułem że miękną.

Z czystej ciekawości, na pewno dot 5 a nie 5.1? Pytam bo nie wolno ich mylić;)

 

offtop:

p.s. jakie masz hamulce w rowerze?:thumbup:

Posted
Z czystej ciekawości, na pewno dot 5 a nie 5.1? Pytam bo nie wolno ich mylić

 

offtop:

p.s. jakie masz hamulce w rowerze?

Teraz nie powiem Ci dokładnie który. Bo brałem od kolegi i mam go w osobnym słoiku bez etykiety. A heble to stare Avid'y elixir, tarcza z przodu 203 z tyłu 180. Rower też nie młody bo reign z 2011 roku. W każdym razie od 4 lat jak go mam co sezon zmieniam płyn. Za pierwszym razem dot 4 a później przelałem już za każdym razem ta 5.

 

Jak teraz czytam o tych płynach to na pewno 5.1 swoją drogą 5 by nie kupił w rowerowym.

 

Posted
8 godzin temu, ewemarkam napisał:

Teraz nie powiem Ci dokładnie który. Bo brałem od kolegi i mam go w osobnym słoiku bez etykiety. A heble to stare Avid'y elixir, tarcza z przodu 203 z tyłu 180. Rower też nie młody bo reign z 2011 roku. W każdym razie od 4 lat jak go mam co sezon zmieniam płyn. Za pierwszym razem dot 4 a później przelałem już za każdym razem ta 5.

 

Jak teraz czytam o tych płynach to na pewno 5.1 swoją drogą 5 by nie kupił w rowerowym.

 

Jedno co mogę Ci coś doradzić i innym to to, że lepiej kupić dota w małym opakowaniu 0,5L częściej niż trzymać już otwierany, bardzo jest higroskopijny niestety i po np roku leżenia już nie będzie miał tych samych właściwości.

 

off:

Ludzie tak narzekają na nie a wg mnie stare jak i nowsze (ja mam Avid X0 trail WC - klamka bez regulacji) bardzo łatwe w przelewaniu itp jak i działaniu nie 0-1;) Ja jeżdżę (dużo powiedziane ostatnio to na nic czasu nie mam) na HT, dartmoor hornet a reginke sam kiedyś chciałem bo bardzo mi odpowiada jego uniwersalność:thumbup:

Jak chcesz to wpisz sobie w google mój nick i hornet, pierwsze grafiki moje zdjęcia:D

Posted
W dniu 25.01.2020 o 17:56, klev napisał:

Sa gotowe swapy na portalach jak i na tym forum w dziale sprzedam. 

Ewentualnie mozna kupic o wieeele tansze dwutloczki z xt (sg) na ta wieksza tarcze + oczywiscie tarcze i tez bedzie o niebo lepiej i falg nie musisz zmieniac :)

oczywiscie plyn hamulcowy jakis racing i bedzie pan zadowolony.

Czyli do forka 2003, 2.0 bez problemu można zaadoptować hamulce przód od 2.0 XT ? tarcza większa (277mm na 294mm) i zaciski dwutłoczkowe.

Poleci ktoś jakiś fajny zestaw?

A może wystarczy wymienić same zaciski na dwutłoczkowe bez zmiany wielkości tarczy? 

Posted

A jeszcze lepsze rozważanie i napewno tańsze są zaciski od diesla pasują bez problemu do Sf bo zakładałem takie ostatnio. Hamuje bardzo dobrze i do tego polecam przewody w oplocie stalowym i spokój na długie lata :)
Ja u siebie mam zestaw cały z Wrx założony przewody w stalowym oplocie i płyn dot4 zalany i wymieniany co 2 lata. I bardzo dobrze hamuje i nawet jeżdżąc agresywnie po górach ich nie zagotowałem.
Wszystko zależy jakie masz fundusze. Pozdrawiam


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Posted
20 godzin temu, Rafaelo napisał:

A jeszcze lepsze rozważanie i napewno tańsze są zaciski od diesla pasują bez problemu do Sf bo zakładałem takie ostatnio. Hamuje bardzo dobrze i do tego polecam przewody w oplocie stalowym i spokój na długie lata :)

 

Zaciski od diesla? podeślesz jakiś przykład?

  • 3 weeks later...
Posted

Cześć, pytanie o hamulce bębnowe do wersji SF:

bardzo słabo hamują, na przeglądzie pomiar wyszedł słabiutko, diagnosta zalecił sprawdzenie regulatora siły hamowania. 

Bębny i szczęki prawie nowe, ręczny łapie od 2 ząbka. Przód hamuje idealnie. W zeszłym roku wymieniałem pompę, były ogromne rozbieżności stron lewa/prawa.

Ten regulator/korektor się wymienia, czyści czy jeszcze coś można z nim zrobić? 

Posted
 
Zaciski od diesla? podeślesz jakiś przykład?

Całe kompletne zaciski od Legacy diesel pasują do Forestera Sf zyskujesz tarcze 294 mm i duży zacisk. Bardzo przyjemnie hamuje


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...