von Grosheck Opublikowano 22 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2020 (edytowane) 44 minuty temu, olo11 napisał: Nie widzę żadnych racjonalnych powodów dla których nie można zamontować bagażnika,adaptery mają holologacje,jedyne co może stanowić problem to wysokość kuli w adapterze np. dla bagaznika Thule i tylko dla tej firmy,inne bagażniki podobno zakłada się bez problemu jak twierdził sprzedawca adapterow, jak wyżej,przestrzegać max. obciążeń kuli z homologacji i jeżeli można bezpiecznie zamontować bagażnik to jest ok. Wszystko fajnie, ale patrząc sposób mocowania adaptera do jarzma - obie części złączone jest jednym sworzniem w całość po wsunięciu adaptera w jarzmo. To mocowanie nie może być spasowane "na wcisk" i jakiś luz musi być ponieważ wg założeń jesteś w stanie wyciągnąć adapter jak i sworzeń łączący ręką. Luz plus drgania podczas jazdy z w pełni zapakowanym bagażnikiem rowerowym to nie jest dobre połączenie i dlatego ja osobiście nie jestem fanem powyższego rozwiązania i być może jest to jeden z powodów że tego typu haka nie rekomenduje się do platform rowerowych. Przy ciągnięciu przyczepy na taki adapterze też są drgania, lecz nie ma takiego łamania na boki/przód-tył jak przy platformie rowerowej. Można użyć argumentu, że haki wypinane używane w EU też mogą łapać luzy, ale te mają w konstrukcji zamka automatyczny system kasowania luzu po wpięciu w jarzmo i po zamontowaniu zachowuje się jak stały hak. Amerykański system tego nie ma. Pomijam kulę mocowaną na stałe na śrubach bo tam o luzie nie ma już w ogóle mowy. A sprzedawca powie wszystko aby tylko sprzedać. Może się czepiam, ale osobiście wolałbym hak wg standardów EU Edytowane 22 Maja 2020 przez von Grosheck Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo11 Opublikowano 22 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2020 Godzinę temu, von Grosheck napisał: Wszystko fajnie, ale patrząc sposób mocowania adaptera do jarzma - obie części złączone jest jednym sworzniem w całość po wsunięciu adaptera w jarzmo. To mocowanie nie może być spasowane "na wcisk" i jakiś luz musi być ponieważ wg założeń jesteś w stanie wyciągnąć adapter jak i sworzeń łączący ręką. Luz plus drgania podczas jazdy z w pełni zapakowanym bagażnikiem rowerowym to nie jest dobre połączenie i dlatego ja osobiście nie jestem fanem powyższego rozwiązania i być może jest to jeden z powodów że tego typu haka nie rekomenduje się do platform rowerowych. Przy ciągnięciu przyczepy na taki adapterze też są drgania, lecz nie ma takiego łamania na boki/przód-tył jak przy platformie rowerowej. Można użyć argumentu, że haki wypinane używane w EU też mogą łapać luzy, ale te mają w konstrukcji zamka automatyczny system kasowania luzu po wpięciu w jarzmo i po zamontowaniu zachowuje się jak stały hak. Amerykański system tego nie ma. Pomijam kulę mocowaną na stałe na śrubach bo tam o luzie nie ma już w ogóle mowy. A sprzedawca powie wszystko aby tylko sprzedać. Może się czepiam, ale osobiście wolałbym hak wg standardów EU Zgadzam się co do luzu w jarzmie,też mi się to nie podoba,z tym głupim pinem z zaleczką i wszystko "dzwoni" na nierównościach, jedyne rozwiązanie to adapter z kompensacją luzu w jarzmie albo skręcamy na śrubę bo takie też są. Minus tego rozwiązania to montaż na stałe ale ciasno i sztywno. Też był wolał hak w wersji EU, firmy zakładające haki nie chcą wydziwiać i kombinpwac z hakami do wersji EU,można próbować założyć samemu,jak kto woli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 22 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2020 2 godziny temu, von Grosheck napisał: Wszystko fajnie, ale patrząc sposób mocowania adaptera do jarzma - obie części złączone jest jednym sworzniem w całość po wsunięciu adaptera w jarzmo. To mocowanie nie może być spasowane "na wcisk" i jakiś luz musi być ponieważ wg założeń jesteś w stanie wyciągnąć adapter jak i sworzeń łączący ręką. Luz plus drgania podczas jazdy z w pełni zapakowanym bagażnikiem rowerowym to nie jest dobre połączenie i dlatego ja osobiście nie jestem fanem powyższego rozwiązania i być może jest to jeden z powodów że tego typu haka nie rekomenduje się do platform rowerowych. Przy ciągnięciu przyczepy na taki adapterze też są drgania, lecz nie ma takiego łamania na boki/przód-tył jak przy platformie rowerowej. Można użyć argumentu, że haki wypinane używane w EU też mogą łapać luzy, ale te mają w konstrukcji zamka automatyczny system kasowania luzu po wpięciu w jarzmo i po zamontowaniu zachowuje się jak stały hak. Amerykański system tego nie ma. Pomijam kulę mocowaną na stałe na śrubach bo tam o luzie nie ma już w ogóle mowy. A sprzedawca powie wszystko aby tylko sprzedać. Może się czepiam, ale osobiście wolałbym hak wg standardów EU Jak kto chce... u siebie mam bagaznik rockymounts i zamek jest wkrecony w czesc ktora wchodzi w jarzmo i to eliminuje luzy... jak holuje przyczepke to mimo ze sa luzy, nie powoduje to jakichs problemow, bo wszystkie czesci sa robione z dobrej jakosciowo stali. Jest troche sprzetu do eliminowania luzow na tej stronie: https://www.etrailer.com/dept-pg-Hitch_Anti~Rattle.aspx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
von Grosheck Opublikowano 22 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2020 Jak kto chce... u siebie mam bagaznik rockymounts i zamek jest wkrecony w czesc ktora wchodzi w jarzmo i to eliminuje luzy... jak holuje przyczepke to mimo ze sa luzy, nie powoduje to jakichs problemow, bo wszystkie czesci sa robione z dobrej jakosciowo stali. Jest troche sprzetu do eliminowania luzow na tej stronie:https://www.etrailer.com/dept-pg-Hitch_Anti~Rattle.aspx Wszystko rozumiem, ale znowu adaptery, przejściówki itd. Celem powinna być unifikacja a nie kombinowanie.mieszkam w PL i EU - kupuję bagażnik Thule lub np Westfalie na kulę haka i robię ostateczną regulację pokrętłem wbudowanym w bagażnik a nie zastanawiam się czy muszę mieć jakiś dodatkowy adapater. Patrzę na to z punktu widzenia użytkownika zamieszkałego na terenie EU a nie USA/CAN. Mając platformę na rowery w posiadaniu obawiam się zamontowania jej na patent amerykański, a nie mam ochoty wydawać kolejnych pieniędzy na bagażnik dedykowany tylko i wyłącznie do systemu US Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 22 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2020 22 minuty temu, von Grosheck napisał: Wszystko rozumiem, ale znowu adaptery, przejściówki itd. Celem powinna być unifikacja a nie kombinowanie.mieszkam w PL i EU - kupuję bagażnik Thule lub np Westfalie na kulę haka i robię ostateczną regulację pokrętłem wbudowanym w bagażnik a nie zastanawiam się czy muszę mieć jakiś dodatkowy adapater. Patrzę na to z punktu widzenia użytkownika zamieszkałego na terenie EU a nie USA/CAN. Mając platformę na rowery w posiadaniu obawiam się zamontowania jej na patent amerykański, a nie mam ochoty wydawać kolejnych pieniędzy na bagażnik dedykowany tylko i wyłącznie do systemu US Jesli masz OBK EU - to jak najbardziej polecam wselkie haki EU... Jesli masz wersje USDM to do niej pasuja roziazania z US... takie sa fakty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 22 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2020 Nie widzę wielu minusów w rozwiązaniu USDM. Jeden otwór w belce i kilka akcesoriów do zamontowania. Na plus ciągłość - haki holownicze i ramię do przewozu rowerów kupione jeszcze w XX wieku obsłużyło m.in. Forysia SG i SJ USDM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo11 Opublikowano 22 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2020 (edytowane) 57 minut temu, von Grosheck napisał: 4 godziny temu, Eryk napisał: Wszystko rozumiem, ale znowu adaptery, przejściówki itd. Celem powinna być unifikacja a nie kombinowanie.mieszkam w PL i EU - kupuję bagażnik Thule lub np Westfalie na kulę haka i robię ostateczną regulację pokrętłem wbudowanym w bagażnik a nie zastanawiam się czy muszę mieć jakiś dodatkowy adapater. Wszystko fajnie,tylko takie wnioski to do producentów haków w EU,żeby wyprodukowali hak dedykowany do wersji US/CAN. Właściciele w/w wersji starają się znaleźć sensowne rozwiązanie do mocowania np.platform rowerowych na hak, a że jest to upierdliwe,podnosi koszty itd to już inna inszość.Trzeba się z tym pogodzić póki co,albo przerzucić się z rowerami na dach. Ktoś wcześniej pytał o hak USDM,taki założyłem Edytowane 22 Maja 2020 przez olo11 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
von Grosheck Opublikowano 23 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2020 Wszystko fajnie,tylko takie wnioski to do producentów haków w EU,żeby wyprodukowali hak dedykowany do wersji US/CAN. Właściciele w/w wersji starają się znaleźć sensowne rozwiązanie do mocowania np.platform rowerowych na hak, a że jest to upierdliwe,podnosi koszty itd to już inna inszość.Trzeba się z tym pogodzić póki co,albo przerzucić się z rowerami na dach. Ktoś wcześniej pytał o hak USDM,taki założyłem Ja pytałem. Dzięki za fotkę.Z rysunku wnioskuję, że belka haka jest montowana na 8 śrubach w miejsce gdzie normalnie jest montowana belka zderzaka.Czy dodatkowo są jakieś wzmocnienia montowane do środka podłużnic, tak jak jest to robione w hakach do auta z tego samego rocznika tyle że na rynek EU? Jaki jest dopuszczalny nacisk pionowy ma kulę wg dokumentacji? Dzięki z góry za info.A tak przy okazji - bo z tego co pisałeś to próbowałeś montować w tym aucie hak w wersji europejskiej. Jak duże i gdzie ewentualnie są różnice w wymiarach punktów mocowań. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo11 Opublikowano 23 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2020 (edytowane) Godzinę temu, von Grosheck napisał: Ja pytałem. Dzięki za fotkę. Z rysunku wnioskuję, że belka haka jest montowana na 8 śrubach w miejsce gdzie normalnie jest montowana belka zderzaka. Czy dodatkowo są jakieś wzmocnienia montowane do środka podłużnic, tak jak jest to robione w hakach do auta z tego samego rocznika tyle że na rynek EU? Jaki jest dopuszczalny nacisk pionowy ma kulę wg dokumentacji? Dzięki z góry za info. A tak przy okazji - bo z tego co pisałeś to próbowałeś montować w tym aucie hak w wersji europejskiej. Jak duże i gdzie ewentualnie są różnice w wymiarach punktów mocowań. Tak,mocowanie jest tylko pod belkę zderzaka, różnica do wersji EU to podłużne wzmocnienia (płaskowniki) wchodzące w podłużnice. W USDM otwory w podłużnicach są pionowo, a EU poprzecznie jeżeli dobrze pamiętam,dlatego nie można niby takiego haka zamontować,bo nie da się założyć tych wzmocnień zgodnie z intrukcja....Ale... Są haki USDM montowane tylko na 4 śruby w tych właśnie podłużnicach! Producent to dopuszcza taki montaż. Poszukaj takich haków na ebay-u, są też filmy na YT z montażu i czym się różnią te pod zderzak od tych montowanych na podłużnicach( wiszące za/pod zderzakiem) Nie mam pod ręką instrukcji od tego haka ale w opisie na aukcji znajdziesz parametry typu uciąg i dopuszczalny nacisk na kulę,trzeba tylko sobie jednostki na "nasze" SI zmienić Edytowane 23 Maja 2020 przez olo11 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo11 Opublikowano 23 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2020 (edytowane) Mały update i zakończenie tematu haka. Temat został w końcu ogarnięty. Pozostało badanie techniczne. Szczerze powiem,że było z tym trochę zabawy i kombinacji,szczególnie z odpowiedniej długości kulą. Musiałem dwukrotnie wymieniać adaptery. Finalnie AutoHak Słupsk podpasował,kula została dokupiona osobno i zaadoptowana pod adapter,ale bez druciarstwa. Zamontowana identycznie jak ta która była w zestawie adaptera. Bagażnik Thule można bezpiecznie zamontować i o to chodziło,bo przyczepy holuję sporadycznie. Nie do końca jestem zadowolony z silencera do eliminacji drgań, ale można to poprawić i zastosować coś innego.Muszę jeszcze zamocować porządniej gniazdo,bo instalator zrobił jak zrobił Zobaczę jak będzie w czasie jazdy z rowerami. Edytowane 23 Września 2020 przez olo11 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bez Opublikowano 16 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2021 Witam. Co było potrzebne do wpisania haka do dowodu rejestracyjnego? Czy były z tym problemy i co sprawdzał diagnosta podczas przeglądu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo11 Opublikowano 16 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2021 (edytowane) 5 godzin temu, bez napisał: Witam. Co było potrzebne do wpisania haka do dowodu rejestracyjnego? Czy były z tym problemy i co sprawdzał diagnosta podczas przeglądu. Jest takie coś jak Google,strony wydziałów komunikacji,itp,itd... Zaświadczenie z przeglądu,dowód rej.,karta pojazdu jeżeli była wydana,wypełniony wniosek i Twoje id oraz pełnomocnictwo jeżeli auto nie jest twoją własnością. Diagnosta powinien sprawdzić organoleptycznie montaż haka( o ile coś widać ),homologację i podpiąć maszynkę ze swiatełkami do sprawdzenia gniazda zasilania. Tyle teorii.Praktyka to co innego. Dzięki Davidowi-19 do tej pory nie udało mi się dokonać tej kosmicznie skomplikowanej czynności wpisu do dowodu rej.( Zdalnie nie ma możliwości tego załatwić,musi być osobiście! ) I generalnie mam to w wielkim poważaniu,bo umówienia się na wolny termin do WK to fikcja! Edytowane 16 Maja 2021 przez olo11 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bez Opublikowano 17 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2021 Witam. Być może nie sprecyzowałem dokładnie pytania, mam obawy jeśli chodzi o homologacje haka (części konstrukcyjnej montowanej do podwozia) zakupionej w USA lub na eBay, część ta nie będzie posiadała homologacji EU więc diagnosta podczas oględzin nie zweryfikuje homologacji i nie będzie mógł wydać pozytywnego dokumentu z oględzin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo11 Opublikowano 17 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2021 (edytowane) 1 godzinę temu, bez napisał: część ta nie będzie posiadała homologacji EU więc diagnosta podczas oględzin nie zweryfikuje homologacji i nie będzie mógł wydać pozytywnego dokumentu z oględzin Kupujesz adapter(kula) z homologacją EU jakiejkolwiek firmy która takowe produkuje w EU i po problemie,nikt nie będzie się czepiał i wszystko zgodnie z prawem. Druga opcja to cały hak z homologacją EU ale jak pewnie wyczytaleś są różnice w punktach mocowania i to może stanowić problem,zależy od modelu/rocznika. Najważniejsze ,żeby hak był zamontowany tak jak przewiduje producent ,nie ważne czy na rynku USDM czy EU. Producent auta projektuje i zatwierdza punkty mocowań i nie szukałbym tu dziury w całym Edytowane 17 Maja 2021 przez olo11 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdoon Opublikowano 25 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2021 W dniu 21.05.2020 o 00:55, olo11 napisał: Będzie zabawa dobrać coś żeby pasowało. Swoją drogą Stainhof albo Auto Hak Słupsk mogli by się trochę wysilić i zrobić adapter z kulą "łabędzia szyja" Wszystko by pasowało,zresztą zrobienie kompletnego haka pod wersję US też nie jest "rocket science" a trochę tych aut jeździ po drogach. Cóż, zachciało się hamerykańskich wynalazków Napisałem do do Auto Hak Słupsk, czy mogliby hak do wersji US? Chciałem nawet użyczyć im swojego samochodu do zdjęcia wymiarów. Niestety nie są zainteresowani Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdoon Opublikowano 25 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2021 W dniu 21.05.2020 o 00:55, olo11 napisał: Będzie zabawa dobrać coś żeby pasowało. Swoją drogą Stainhof albo Auto Hak Słupsk mogli by się trochę wysilić i zrobić adapter z kulą "łabędzia szyja" Wszystko by pasowało,zresztą zrobienie kompletnego haka pod wersję US też nie jest "rocket science" a trochę tych aut jeździ po drogach. Cóż, zachciało się hamerykańskich wynalazków Napisałem do do Auto Hak Słupsk, czy mogliby hak do wersji US? Chciałem nawet użyczyć im swojego samochodu do zdjęcia wymiarów. Niestety nie są zainteresowani Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo11 Opublikowano 27 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2021 W dniu 25.05.2021 o 22:05, zdoon napisał: Niestety nie są zainteresowani Nie jestem tym zaskoczony, kompletnie im się to nie opłaca. Zaprojektowanie i badania wytrzymałościowe, testy zmęczeniowe, inne pierdoły do homologacji przy niewielkim wolumenie sprzedaży to się nie może udać. Niestety tych aut jest niewiele w porównaniu z innymi markami więc nic się w tej kwestii nie zmieni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdoon Opublikowano 7 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2022 W dniu 23.05.2020 o 12:05, olo11 napisał: W dniu 23.05.2020 o 11:17, von Grosheck napisał: Tak,mocowanie jest tylko pod belkę zderzaka, różnica do wersji EU to podłużne wzmocnienia (płaskowniki) wchodzące w podłużnice. W USDM otwory w podłużnicach są pionowo, a EU poprzecznie jeżeli dobrze pamiętam,dlatego nie można niby takiego haka zamontować,bo nie da się założyć tych wzmocnień zgodnie z intrukcja....Ale... Są haki USDM montowane tylko na 4 śruby w tych właśnie podłużnicach Możemy zrobić małe podsumowanie? 1. Montaż haka tylko z USA, żaden europejski nie pasuje? 2. Kupuję w Polsce kulę z homologacją. 3. W bagażniku jest kostka połączeniowa do instalacji elektrycznej, czy da się podłączyć do niej wiązkę 7 pinową? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo11 Opublikowano 7 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2022 (edytowane) 6 godzin temu, zdoon napisał: Możemy zrobić małe podsumowanie? 1. Montaż haka tylko z USA, żaden europejski nie pasuje? 2. Kupuję w Polsce kulę z homologacją. 3. W bagażniku jest kostka połączeniowa do instalacji elektrycznej, czy da się podłączyć do niej wiązkę 7 pinową? Ad1. W większości przypadków nie pasuje, jeżeli ma być zamontowany zgodnie z instrukcją haka wyprodukowanego na rynek EU,są od tego wyjątki,ale nie wiem które roczniki.Trzeba sprawdzić. Ad2. Pierwszy z brzegu sklep internetowy lub znany i lubiany portal aukcyjny,do wyboru do koloru. Ad3. Jest wiązka fabryczna w bagażniku z której można skorzystać,trzeba tylko "przedzwonić" kabelki/sprawdzić schemat który do ktorego światła (ewentualnie przeróbki) Można też podpiąć pod tylną lampę. Edytowane 7 Kwietnia 2022 przez olo11 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdoon Opublikowano 8 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2022 Czy jest ktoś na forum, kto ma europejski hak w amerykańskim nadwoziu 2015-2019? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bingley Opublikowano 12 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2022 w ubiegłym roku montowałem do Outbacka 2015 z USA hak z Auto-Haka, nie było większych problemów ani z montażem haka ani z wpięciem wiązki. załączam instrukcję. instrukcja_pl1486637793.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo11 Opublikowano 12 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2022 (edytowane) Godzinę temu, Bingley napisał: w ubiegłym roku montowałem do Outbacka 2015 z USA hak z Auto-Haka, nie było większych problemów ani z montażem haka ani z wpięciem wiązki. załączam instrukcję. instrukcja_pl1486637793.pdf 786 kB · 3 pobrania U mnie nie było poziomych otworów do zamocowania płaskowników które w chodzą w podłużnice. Bez tych wsporników nie będzie odpowiedniej wytrzymałości,więc zgodnie z powyższą instrukcja nie dało się zamontować. Nie twierdzę ,że nie ma różnic w rocznikach i wersjach US/CA. Wniosek jest jeden,trzeba sprawdzić czy otwory w podłużnicach są takich miejscach jak na instrukcji montażu. Tutaj belka zderzaka wylatuje i zastępuje ją belka haka. Edytowane 12 Kwietnia 2022 przez olo11 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdoon Opublikowano 12 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2022 12 godzin temu, Bingley napisał: w ubiegłym roku montowałem do Outbacka 2015 z USA hak z Auto-Haka, nie było większych problemów ani z montażem haka ani z wpięciem wiązki. załączam instrukcję. instrukcja_pl1486637793.pdf 786 kB · 4 pobrania Czy możesz wrzucić zdjęcia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majki222 Opublikowano 13 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2022 Tez szukam do siebie rozwiazania montazu haka, mam OBK 2016 z USA. Ewentualnie ktos ma moze na sprzedaz hak US ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się