Skocz do zawartości

OBK 2018 poliftowy z USA


gmk12

Rekomendowane odpowiedzi

44 minuty temu, olo11 napisał:

Nie widzę żadnych racjonalnych powodów dla których nie można zamontować bagażnika,adaptery mają holologacje,jedyne co może stanowić problem to wysokość kuli w adapterze np. dla bagaznika Thule i tylko dla tej firmy,inne bagażniki podobno zakłada się bez problemu jak twierdził sprzedawca adapterow, jak wyżej,przestrzegać max. obciążeń kuli z homologacji i jeżeli można bezpiecznie zamontować bagażnik to jest ok.

 

Wszystko fajnie, ale patrząc sposób mocowania adaptera do jarzma - obie części złączone jest jednym sworzniem w całość po wsunięciu adaptera w jarzmo. To mocowanie nie może być spasowane "na wcisk" i jakiś luz musi być ponieważ wg założeń jesteś w stanie wyciągnąć adapter jak i sworzeń łączący ręką. 

Luz plus drgania podczas jazdy z w pełni zapakowanym bagażnikiem rowerowym to nie jest dobre połączenie i dlatego ja osobiście nie jestem fanem powyższego rozwiązania i być może jest to jeden z powodów że tego typu haka nie rekomenduje się do platform rowerowych. Przy ciągnięciu przyczepy na taki adapterze też są drgania, lecz nie ma takiego łamania na boki/przód-tył jak przy platformie rowerowej.

Można użyć argumentu, że haki wypinane używane w EU też mogą łapać luzy, ale te mają w konstrukcji zamka automatyczny system kasowania luzu po wpięciu w jarzmo i po zamontowaniu zachowuje się jak stały hak. Amerykański system tego nie ma.

Pomijam kulę mocowaną na stałe na śrubach bo tam o luzie nie ma już w ogóle mowy. 

A sprzedawca powie wszystko aby tylko sprzedać. 

Może się czepiam, ale osobiście wolałbym hak wg standardów EU 

 

 

Edytowane przez von Grosheck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, von Grosheck napisał:

Wszystko fajnie, ale patrząc sposób mocowania adaptera do jarzma - obie części złączone jest jednym sworzniem w całość po wsunięciu adaptera w jarzmo. To mocowanie nie może być spasowane "na wcisk" i jakiś luz musi być ponieważ wg założeń jesteś w stanie wyciągnąć adapter jak i sworzeń łączący ręką. 

Luz plus drgania podczas jazdy z w pełni zapakowanym bagażnikiem rowerowym to nie jest dobre połączenie i dlatego ja osobiście nie jestem fanem powyższego rozwiązania i być może jest to jeden z powodów że tego typu haka nie rekomenduje się do platform rowerowych. Przy ciągnięciu przyczepy na taki adapterze też są drgania, lecz nie ma takiego łamania na boki/przód-tył jak przy platformie rowerowej.

Można użyć argumentu, że haki wypinane używane w EU też mogą łapać luzy, ale te mają w konstrukcji zamka automatyczny system kasowania luzu po wpięciu w jarzmo i po zamontowaniu zachowuje się jak stały hak. Amerykański system tego nie ma.

Pomijam kulę mocowaną na stałe na śrubach bo tam o luzie nie ma już w ogóle mowy. 

A sprzedawca powie wszystko aby tylko sprzedać. 

Może się czepiam, ale osobiście wolałbym hak wg standardów EU 

 

 

Zgadzam się co do luzu w jarzmie,też mi się to nie podoba,z tym głupim pinem z zaleczką i wszystko "dzwoni" na nierównościach, jedyne rozwiązanie to adapter z kompensacją luzu w jarzmie albo skręcamy na śrubę bo takie też są.

Minus tego rozwiązania to montaż na stałe ale ciasno i sztywno.

Też był wolał hak w wersji EU, firmy zakładające haki nie chcą wydziwiać i kombinpwac z hakami do wersji EU,można próbować założyć samemu,jak kto woli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, von Grosheck napisał:

Wszystko fajnie, ale patrząc sposób mocowania adaptera do jarzma - obie części złączone jest jednym sworzniem w całość po wsunięciu adaptera w jarzmo. To mocowanie nie może być spasowane "na wcisk" i jakiś luz musi być ponieważ wg założeń jesteś w stanie wyciągnąć adapter jak i sworzeń łączący ręką. 

Luz plus drgania podczas jazdy z w pełni zapakowanym bagażnikiem rowerowym to nie jest dobre połączenie i dlatego ja osobiście nie jestem fanem powyższego rozwiązania i być może jest to jeden z powodów że tego typu haka nie rekomenduje się do platform rowerowych. Przy ciągnięciu przyczepy na taki adapterze też są drgania, lecz nie ma takiego łamania na boki/przód-tył jak przy platformie rowerowej.

Można użyć argumentu, że haki wypinane używane w EU też mogą łapać luzy, ale te mają w konstrukcji zamka automatyczny system kasowania luzu po wpięciu w jarzmo i po zamontowaniu zachowuje się jak stały hak. Amerykański system tego nie ma.

Pomijam kulę mocowaną na stałe na śrubach bo tam o luzie nie ma już w ogóle mowy. 

A sprzedawca powie wszystko aby tylko sprzedać. 

Może się czepiam, ale osobiście wolałbym hak wg standardów EU

Jak kto chce... u siebie mam bagaznik rockymounts i zamek jest wkrecony w czesc ktora wchodzi w jarzmo i to eliminuje luzy... jak holuje przyczepke to mimo ze sa luzy, nie powoduje to jakichs problemow, bo wszystkie czesci sa robione z dobrej jakosciowo stali.  Jest troche sprzetu do eliminowania luzow na tej stronie:

https://www.etrailer.com/dept-pg-Hitch_Anti~Rattle.aspx

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kto chce... u siebie mam bagaznik rockymounts i zamek jest wkrecony w czesc ktora wchodzi w jarzmo i to eliminuje luzy... jak holuje przyczepke to mimo ze sa luzy, nie powoduje to jakichs problemow, bo wszystkie czesci sa robione z dobrej jakosciowo stali.  Jest troche sprzetu do eliminowania luzow na tej stronie:https://www.etrailer.com/dept-pg-Hitch_Anti~Rattle.aspx

 

 

 

Wszystko rozumiem, ale znowu adaptery, przejściówki itd.

Celem powinna być unifikacja a nie kombinowanie.mieszkam w PL i EU - kupuję bagażnik Thule lub np Westfalie na kulę haka i robię ostateczną regulację pokrętłem wbudowanym w bagażnik a nie zastanawiam się czy muszę mieć jakiś dodatkowy adapater. Patrzę na to z punktu widzenia użytkownika zamieszkałego na terenie EU a nie USA/CAN. Mając platformę na rowery w posiadaniu obawiam się zamontowania jej na patent amerykański, a nie mam ochoty wydawać kolejnych pieniędzy na bagażnik dedykowany tylko i wyłącznie do systemu US

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, von Grosheck napisał:

Wszystko rozumiem, ale znowu adaptery, przejściówki itd.

Celem powinna być unifikacja a nie kombinowanie.mieszkam w PL i EU - kupuję bagażnik Thule lub np Westfalie na kulę haka i robię ostateczną regulację pokrętłem wbudowanym w bagażnik a nie zastanawiam się czy muszę mieć jakiś dodatkowy adapater. Patrzę na to z punktu widzenia użytkownika zamieszkałego na terenie EU a nie USA/CAN. Mając platformę na rowery w posiadaniu obawiam się zamontowania jej na patent amerykański, a nie mam ochoty wydawać kolejnych pieniędzy na bagażnik dedykowany tylko i wyłącznie do systemu US

Jesli masz OBK EU - to jak najbardziej polecam wselkie haki EU... Jesli masz wersje USDM to do niej pasuja roziazania z US... takie sa fakty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę wielu minusów w rozwiązaniu USDM. Jeden otwór w belce i kilka akcesoriów do zamontowania. Na plus ciągłość - haki holownicze i ramię do przewozu rowerów kupione jeszcze w XX wieku obsłużyło m.in. Forysia SG i SJ USDM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, von Grosheck napisał:
4 godziny temu, Eryk napisał:

 

 

Wszystko rozumiem, ale znowu adaptery, przejściówki itd.

Celem powinna być unifikacja a nie kombinowanie.mieszkam w PL i EU - kupuję bagażnik Thule lub np Westfalie na kulę haka i robię ostateczną regulację pokrętłem wbudowanym w bagażnik a nie zastanawiam się czy muszę mieć jakiś dodatkowy adapater.

Wszystko fajnie,tylko takie wnioski to do producentów haków w EU,żeby wyprodukowali hak dedykowany do wersji US/CAN. 

Właściciele w/w wersji starają się znaleźć sensowne rozwiązanie do mocowania np.platform rowerowych na hak, a że jest to upierdliwe,podnosi koszty itd to już inna inszość.Trzeba się z tym pogodzić póki co,albo przerzucić się z rowerami na dach.

 

Ktoś wcześniej pytał o hak USDM,taki założyłem

 

 

20200522_210056.jpg

Edytowane przez olo11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie,tylko takie wnioski to do producentów haków w EU,żeby wyprodukowali hak dedykowany do wersji US/CAN. 
Właściciele w/w wersji starają się znaleźć sensowne rozwiązanie do mocowania np.platform rowerowych na hak, a że jest to upierdliwe,podnosi koszty itd to już inna inszość.Trzeba się z tym pogodzić póki co,albo przerzucić się z rowerami na dach.
 
Ktoś wcześniej pytał o hak USDM,taki założyłem
 


Ja pytałem. Dzięki za fotkę.
Z rysunku wnioskuję, że belka haka jest montowana na 8 śrubach w miejsce gdzie normalnie jest montowana belka zderzaka.
Czy dodatkowo są jakieś wzmocnienia montowane do środka podłużnic, tak jak jest to robione w hakach do auta z tego samego rocznika tyle że na rynek EU?
Jaki jest dopuszczalny nacisk pionowy ma kulę wg dokumentacji?
Dzięki z góry za info.

A tak przy okazji - bo z tego co pisałeś to próbowałeś montować w tym aucie hak w wersji europejskiej. Jak duże i gdzie ewentualnie są różnice w wymiarach punktów mocowań.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, von Grosheck napisał:

 


Ja pytałem. Dzięki za fotkę.
Z rysunku wnioskuję, że belka haka jest montowana na 8 śrubach w miejsce gdzie normalnie jest montowana belka zderzaka.
Czy dodatkowo są jakieś wzmocnienia montowane do środka podłużnic, tak jak jest to robione w hakach do auta z tego samego rocznika tyle że na rynek EU?
Jaki jest dopuszczalny nacisk pionowy ma kulę wg dokumentacji?
Dzięki z góry za info.

A tak przy okazji - bo z tego co pisałeś to próbowałeś montować w tym aucie hak w wersji europejskiej. Jak duże i gdzie ewentualnie są różnice w wymiarach punktów mocowań.

 

Tak,mocowanie jest tylko pod belkę zderzaka, różnica do wersji EU to podłużne wzmocnienia (płaskowniki) wchodzące w podłużnice.

W USDM otwory w podłużnicach są pionowo, a EU poprzecznie jeżeli dobrze pamiętam,dlatego nie można niby takiego haka zamontować,bo nie da się założyć tych wzmocnień zgodnie z intrukcja....Ale...

Są haki USDM montowane tylko na 4 śruby w tych właśnie podłużnicach!

Producent to dopuszcza taki montaż.

Poszukaj takich haków na ebay-u, są też filmy na YT z montażu i czym się różnią te pod zderzak od tych montowanych na podłużnicach( wiszące za/pod zderzakiem)

Nie mam pod ręką instrukcji od tego haka ale w opisie na aukcji znajdziesz parametry typu uciąg i dopuszczalny nacisk na kulę,trzeba tylko sobie jednostki na "nasze" SI zmienić;)

Edytowane przez olo11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Mały update i zakończenie tematu haka.

Temat został w końcu ogarnięty.

Pozostało badanie techniczne.

Szczerze powiem,że było z tym trochę zabawy i kombinacji,szczególnie z odpowiedniej długości kulą. Musiałem dwukrotnie wymieniać adaptery. Finalnie AutoHak Słupsk podpasował,kula została dokupiona osobno i zaadoptowana pod adapter,ale bez druciarstwa. Zamontowana identycznie jak ta która była w zestawie adaptera.

Bagażnik Thule można bezpiecznie zamontować i o to chodziło,bo przyczepy holuję sporadycznie.

Nie do końca jestem zadowolony z silencera do eliminacji drgań, ale można to poprawić i zastosować coś innego.Muszę jeszcze zamocować porządniej gniazdo,bo instalator zrobił jak zrobił ;)Zobaczę jak będzie w czasie jazdy z rowerami.

20200921_195936.jpg

20200921_195947.jpg

20200923_194808.jpg

20200923_194907.jpg

20200923_194747.jpg

20200923_194934.jpg

Edytowane przez olo11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
5 godzin temu, bez napisał:

Witam. Co było potrzebne do wpisania haka do dowodu rejestracyjnego? Czy były z tym problemy i co sprawdzał diagnosta podczas przeglądu.

 

Jest takie coś jak Google,strony wydziałów komunikacji,itp,itd...

 

Zaświadczenie z przeglądu,dowód rej.,karta pojazdu jeżeli była wydana,wypełniony wniosek i Twoje id oraz pełnomocnictwo jeżeli auto nie jest twoją własnością.

 

Diagnosta powinien sprawdzić organoleptycznie montaż haka( o ile coś widać ),homologację i podpiąć maszynkę ze swiatełkami do sprawdzenia gniazda zasilania.

Tyle teorii.Praktyka to co innego.

 

Dzięki Davidowi-19 do tej pory nie udało mi się dokonać tej kosmicznie skomplikowanej czynności wpisu do dowodu rej.( Zdalnie nie ma możliwości tego załatwić,musi być osobiście! )

I generalnie mam to w wielkim poważaniu,bo umówienia się na wolny termin do WK to fikcja!

 

 

Edytowane przez olo11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Być może nie sprecyzowałem dokładnie pytania, mam obawy jeśli chodzi o homologacje haka (części konstrukcyjnej montowanej do podwozia) zakupionej w USA lub na eBay, część ta nie będzie posiadała homologacji EU więc diagnosta podczas oględzin nie zweryfikuje homologacji i nie będzie mógł wydać pozytywnego dokumentu z oględzin.      

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bez napisał:

część ta nie będzie posiadała homologacji EU więc diagnosta podczas oględzin nie zweryfikuje homologacji i nie będzie mógł wydać pozytywnego dokumentu z oględzin

Kupujesz adapter(kula) z homologacją EU jakiejkolwiek firmy która takowe produkuje w EU i po problemie,nikt nie będzie się czepiał i wszystko zgodnie z prawem.

Druga opcja to cały hak z homologacją EU ale jak pewnie wyczytaleś są różnice w punktach mocowania i to może stanowić problem,zależy od modelu/rocznika.

Najważniejsze ,żeby hak był zamontowany tak jak przewiduje producent ,nie ważne czy na rynku USDM czy EU. Producent auta projektuje i zatwierdza punkty mocowań i nie szukałbym tu dziury w całym;)

 

Edytowane przez olo11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 21.05.2020 o 00:55, olo11 napisał:

Będzie zabawa dobrać coś żeby pasowało.

Swoją drogą Stainhof albo Auto Hak Słupsk mogli by się trochę wysilić i zrobić adapter z kulą "łabędzia szyja" Wszystko by pasowało,zresztą zrobienie kompletnego haka pod wersję US też nie jest "rocket science" a trochę tych aut jeździ po drogach.

Cóż, zachciało się hamerykańskich wynalazków;)

Napisałem do do Auto Hak Słupsk, czy mogliby hak do wersji US? Chciałem nawet użyczyć im swojego samochodu do zdjęcia wymiarów.

Niestety nie są zainteresowani :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.05.2020 o 00:55, olo11 napisał:

Będzie zabawa dobrać coś żeby pasowało.

Swoją drogą Stainhof albo Auto Hak Słupsk mogli by się trochę wysilić i zrobić adapter z kulą "łabędzia szyja" Wszystko by pasowało,zresztą zrobienie kompletnego haka pod wersję US też nie jest "rocket science" a trochę tych aut jeździ po drogach.

Cóż, zachciało się hamerykańskich wynalazków;)

Napisałem do do Auto Hak Słupsk, czy mogliby hak do wersji US? Chciałem nawet użyczyć im swojego samochodu do zdjęcia wymiarów.

Niestety nie są zainteresowani :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.05.2021 o 22:05, zdoon napisał:

Niestety nie są zainteresowani :(

Nie jestem tym zaskoczony, kompletnie im się to nie opłaca.

Zaprojektowanie i badania wytrzymałościowe, testy zmęczeniowe, inne pierdoły do homologacji przy niewielkim wolumenie sprzedaży to się nie może udać.

Niestety tych aut jest niewiele w porównaniu z innymi markami więc nic się w tej kwestii nie zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
W dniu 23.05.2020 o 12:05, olo11 napisał:
W dniu 23.05.2020 o 11:17, von Grosheck napisał:

Tak,mocowanie jest tylko pod belkę zderzaka, różnica do wersji EU to podłużne wzmocnienia (płaskowniki) wchodzące w podłużnice.

W USDM otwory w podłużnicach są pionowo, a EU poprzecznie jeżeli dobrze pamiętam,dlatego nie można niby takiego haka zamontować,bo nie da się założyć tych wzmocnień zgodnie z intrukcja....Ale...

Są haki USDM montowane tylko na 4 śruby w tych właśnie podłużnicach

Możemy zrobić małe podsumowanie?

1. Montaż haka tylko z USA, żaden europejski nie pasuje?

2. Kupuję w Polsce kulę z homologacją.

3. W bagażniku jest kostka połączeniowa do instalacji elektrycznej, czy da się podłączyć do niej wiązkę 7 pinową?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, zdoon napisał:

Możemy zrobić małe podsumowanie?

1. Montaż haka tylko z USA, żaden europejski nie pasuje?

2. Kupuję w Polsce kulę z homologacją.

3. W bagażniku jest kostka połączeniowa do instalacji elektrycznej, czy da się podłączyć do niej wiązkę 7 pinową?

Ad1. W większości przypadków nie pasuje, jeżeli ma być zamontowany zgodnie z instrukcją haka wyprodukowanego na rynek EU,są od tego wyjątki,ale nie wiem które roczniki.Trzeba sprawdzić.

Ad2. Pierwszy z brzegu sklep internetowy lub znany i lubiany portal aukcyjny,do wyboru do koloru.

Ad3. Jest wiązka fabryczna w bagażniku z której można skorzystać,trzeba tylko "przedzwonić" kabelki/sprawdzić schemat który do ktorego światła (ewentualnie przeróbki) Można też podpiąć pod tylną lampę.

Edytowane przez olo11
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Bingley napisał:

w ubiegłym roku montowałem do Outbacka 2015 z USA hak z Auto-Haka, nie było większych problemów ani z montażem haka ani z wpięciem wiązki.

załączam instrukcję.

instrukcja_pl1486637793.pdf 786 kB · 3 pobrania

U mnie nie było poziomych otworów do zamocowania płaskowników które w chodzą w podłużnice.

Bez tych wsporników nie będzie odpowiedniej wytrzymałości,więc zgodnie z powyższą instrukcja nie dało się zamontować.

Nie twierdzę ,że nie ma różnic w rocznikach i wersjach US/CA.

Wniosek jest jeden,trzeba sprawdzić czy otwory w podłużnicach są takich miejscach jak na instrukcji montażu.

Tutaj belka zderzaka wylatuje i zastępuje ją belka haka.

 

Edytowane przez olo11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Bingley napisał:

w ubiegłym roku montowałem do Outbacka 2015 z USA hak z Auto-Haka, nie było większych problemów ani z montażem haka ani z wpięciem wiązki.

załączam instrukcję.

instrukcja_pl1486637793.pdf 786 kB · 4 pobrania

Czy możesz wrzucić zdjęcia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...