Skocz do zawartości

OBK 2018 poliftowy z USA


gmk12

Rekomendowane odpowiedzi

Każdy hak ma tabliczkę z homologacją 

może to sprawdzić diagnosta na corocznym przeglądzie lub podczas kontroli drogowej jak będziesz miał podpiętą np przyczepę ( podobno sprawdza to też inspekcja) a pomyśl też że możesz mieć kolizję z udziałem haka i co wtedy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy - to jak w końcu jest z tym hakiem do OBK 2018 zza oceanu. Da się zamontować hak dostępny na rynku europejskim czy się nie da w końcu ?

w moim OBK 2010 - wersja EU hak zamontowany jest w podłużnice i skręcony na 4 śrubach - jak pisał kolega car1961. Z opisu wynika, że sam masz OBK z USA tyle, że rocznik 2015, a z tego co przeszukiwałem dane to wersja 2015 - 2018 to to samo. Czy masz zamontowany hak ? a jak tak to jaki - US czy EU ?

Pytam, bo zaczynam się zastanawiać nad zmianą auta na wersję 2018, a wersja z silnikiem 3.6 to tylko z USA lub Kanady. Nie ukrywam, że posiadania haka w nowym samochodzie jest dla mnie sprawą istotną ponieważ muszę na czymś zapiąć bagażnik na rowery. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z legalizacją amerykańskiego haka nie przewiduje większych problemów, o ile sam pojazd jest do ciągnięcia przyczepy  przystosowany. Tu bardziej polecam forum diagnostów samochodowych https://forum.norcom.pl/index.php?/forum/97-hak/ można poczytać (tak, diagności, to inna nacja ;) ) i zapytać. Co do haka w wersji EU, to od razu podjechałbym do większego warsztatu specjalizującego się w hakach i tam sprawdził możliwości. Są też firmy specjalizujące się w hakach do pojazdów z US, więc też można tam skrobnąć, acz przymiarka „na żywo” jest wg mnie najlepszą opcją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgoda jak masz zamontowany hak amerykański .

A moje pytanie dotyczy samachodu ze stanów i montażu haka europejskiego (nie mam haka ze stanów)

Chcę zamontować hak europejski nachętniej wypinany i zamykany na kluczyk i każdy mówi że nie pasuję

Ale co nie pasje ( podobno jest inny roztaw otworów w podłużnicy ale nie wiem na pewno 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.01.2020 o 12:53, gmk12 napisał:

Zgoda jak masz zamontowany hak amerykański .

A moje pytanie dotyczy samachodu ze stanów i montażu haka europejskiego (nie mam haka ze stanów)

Chcę zamontować hak europejski nachętniej wypinany i zamykany na kluczyk i każdy mówi że nie pasuję

Ale co nie pasje ( podobno jest inny roztaw otworów w podłużnicy ale nie wiem na pewno 

Poprostu kup hak do wersji EU przez internet i przymierz czy pasuje.Instrukcja montażu też powinna być załączona.Jezeli nie pasuje to masz 2 tygodnie na zwrot towaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha Ha
To było pierwsze co zrobiłem. 
Niestety nie było mnie przy próbie montażu
To było jeszcze przed odbiorem samochodu i było za daleko. 
Nie wiem co nie pasuje i  właśnie tutaj próbuję się tego dowiedzieć
Jak ktoś będzie wiedział na pewno jaka jest różnica  to niech napisze może
ta wiedza przyda się i innym
Tak na marginesie producentów haków jest kilku i nawet oni do końca nie wiedzą i
mówią żeby hak kupić i przymierzyć. 
Tylko każda przymiarka wiąże się z demontażem zderzaka, jest
pracochłonna (nie wpomnę o kosztach)a poza tym każdorazowe wypinanie zderzaka wiąże się z
ryzykiem pourywania zaczepów więc lepiej tego nie robić bez potrzeby bo dojdzie do tego jeszcze jego wymiana 
I to by było na tyle
Czekam czego jeszcze się dowiem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Faktycznie jest problem z montażem haków EU do wersji US,przynajmniej tych poliftowych.Generalnie hak pasuje i nie pasuje,dodatkowe wsporniki mocowane w podłużnicach mają inne otwory, ( poziome vs pionowe ), w związku z czym instalator odmówił montażu,co mnie nie dziwi,druciarstwo w stylu wiercimy nie fabryczne otwory też odpada z oczywistych względów.

 

Wkurzyłem się i zamówiłem dedykowany hak pod zderzak z US, wszystko pasuje idealnie,mocowanie tylko pod belkę zderzaka i tyle wystarcza bo tak przewidział producent więc trochę nie zrozumiałe są te różnice montażowe.

 

Ale żeby nie było tak kolorowo teraz jest "zonk" z dobraniem adaptera kuli, bo o ile przyczepę można bez problemu spiąć,to z bagżnikiem rowerowym Thule jest problem, te kule są bardzo krótkie i uchwyt(zapięcie na kuli) bagażnika opiera się o masywny płaskownik do którego przykrecają kule i nie można zapiąć bagażnika.

 

Będzie zabawa dobrać coś żeby pasowało.

Swoją drogą Stainhof albo Auto Hak Słupsk mogli by się trochę wysilić i zrobić adapter z kulą "łabędzia szyja" Wszystko by pasowało,zresztą zrobienie kompletnego haka pod wersję US też nie jest "rocket science" a trochę tych aut jeździ po drogach.

Cóż, zachciało się hamerykańskich wynalazków;)

Edytowane przez olo11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, olo11 napisał:

Faktycznie jest problem z montażem haków EU do wersji US,przynajmniej tych poliftowych.Generalnie hak pasuje i nie pasuje,dodatkowe wsporniki mocowane w podłużnicach mają inne otwory, ( poziome vs pionowe ), w związku z czym instalator odmówił montażu,co mnie nie dziwi,druciarstwo w stylu wiercimy nie fabryczne otwory też odpada z oczywistych względów.

 

Wkurzyłem się i zamówiłem dedykowany hak pod zderzak z US, wszystko pasuje idealnie,mocowanie tylko pod belkę zderzaka i tyle wystarcza bo tak przewidział producent więc trochę nie zrozumiałe są te różnice montażowe.

 

Ale żeby nie było tak kolorowo teraz jest "zonk" z dobraniem adaptera kuli, bo o ile przyczepę można bez problemu spiąć,to z bagżnikiem rowerowym Thule jest problem, te kule są bardzo krótkie i uchwyt(zapięcie na kuli) bagażnika opiera się o masywny płaskownik do którego przykrecają kule i nie można zapiąć bagażnika.

 

Będzie zabawa dobrać coś żeby pasowało.

Swoją drogą Stainhof albo Auto Hak Słupsk mogli by się trochę wysilić i zrobić adapter z kulą "łabędzia szyja" Wszystko by pasowało,zresztą zrobienie kompletnego haka pod wersję US też nie jest "rocket science" a trochę tych aut jeździ po drogach.

Cóż, zachciało się hamerykańskich wynalazków;)

Takie cudko by pomoglo?

https://www.northerntool.com/shop/tools/product_200617246_200617246?cm_mmc=Google-pla&utm_source=Google_PLA&utm_medium=Trailers %2B Towing > Hitch Balls&utm_campaign=Ultra-Tow&utm_content=32790&&lid=92700053606955661&ds_s_kwgid=58700005861905672&ds_e_product_group_id=662721873779&ds_e_product_store_id=&ds_e_ad_type=pla&ds_s_inventory_feed_id=97700000001662305&gclid=EAIaIQobChMIwNm7iNPF6QIVi-DICh1g4w6UEAQYASABEgL0ZvD_BwE

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


 
Wkurzyłem się i zamówiłem dedykowany hak pod zderzak z US, wszystko pasuje idealnie,mocowanie tylko pod belkę zderzaka i tyle wystarcza bo tak przewidział producent więc trochę nie zrozumiałe są te różnice ...


... Wszystko by pasowało,zresztą zrobienie kompletnego haka pod wersję US też nie jest "rocket science" a trochę tych aut jeździ po drogach.
Cóż, zachciało się hamerykańskich wynalazków



- Mógłbyś wyjaśnić jak montowany jest ten nieszczęsny hak z USA?
Czy też jest montowany w podłużnice i zastępuję się belkę zderzaka belką haka czy jakoś inaczej jest to tam skonstruowane?
Dodatkowo-kula na płaskowniku-widziałem ten patent i pytanie dodatkowe-czy po wsunięciu i zablokowaniu kuli w gniazdo czy jest ona na tyle stabilna i nieruchoma aby bezpiecznie zamontować bagażnik rowerowy.
Rozmawiałem z człowiekiem który ma auto z USA z ichniejszym hakiem i wg papierów producent nie rekomenduje zakładania bagażnika na hak.
Coś w tym jest, ponieważ patrząc na zdjęcia lub filmy reklamowe Subaru USA nigdzie noe widziałem żeby rowery były zamontowane na haku- tylko i wyłącznie na dachu-aczkolwiek mogę się mylić.
Temat dla mnie istotny ponieważ sam rozważam wymianę mojego OBK na nowszy model z silnikiem 3.6 a te tylko ze Stanów lub Kanady, a hak jest mi potrzebny właśnie do zamontowania platformy na rower.

To co piszesz-polscy producenci mogliby wyjść na przeciw i zmajstrować hak do wersji zza oceanu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, von Grosheck napisał:

Rozmawiałem z człowiekiem który ma auto z USA z ichniejszym hakiem i wg papierów producent nie rekomenduje zakładania bagażnika na hak.
Coś w tym jest, ponieważ patrząc na zdjęcia lub filmy reklamowe Subaru USA nigdzie noe widziałem żeby rowery były zamontowane na haku- tylko i wyłącznie na dachu-aczkolwiek mogę się mylić.
Temat dla mnie istotny ponieważ sam rozważam wymianę mojego OBK na nowszy model z silnikiem 3.6 a te tylko ze Stanów lub Kanady, a hak jest mi potrzebny właśnie do zamontowania platformy na rower.

To co piszesz-polscy producenci mogliby wyjść na przeciw i zmajstrować hak do wersji zza oceanu

Jako uzytkownik OBK 3.6 USDM z 2015 z fabrycznym mocowaniem na hak, moge zdementowac pogloski jakoby na haku nie mozna bylo wozic rowerow.  Fabryczne mocowanie do haka my otwor na 1 1/4 cala, i w US bagazniki rowerowe wklada sie wlasnie w ten otwor, a nie mocuje na haku.  Sa jeszcze mocowania na hak o rozmiarze 2 cali ktore pozwalaja na przewozenie wiekszej ilosci rowerow.  Na moim mocowaniu na hak moge przewozic 3 rowery (bo na tyle pozwalaja modele pasujace do mojego auta), ale moj bagaznik ma miejsce tylko na 2 rowery.  Gdybym mial jechac gdziekolwiek z 4 lub 5 roweami to 2-3 ida na dach a 2 na hak.  Ostatni wypad na kemping odbyl sie z udzialem przyczepy - 3 rowery na dachu, kanu, 1 rower, pudlo dachowe i 2 pudla ze sprzetem na przyczepce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako uzytkownik OBK 3.6 USDM z 2015 z fabrycznym mocowaniem na hak, moge zdementowac pogloski jakoby na haku nie mozna bylo wozic rowerow.  Fabryczne mocowanie do haka my otwor na 1 1/4 cala, i w US bagazniki rowerowe wklada sie wlasnie w ten otwor, a nie mocuje na haku.  Sa jeszcze mocowania na hak o rozmiarze 2 cali ktore pozwalaja na przewozenie wiekszej ilosci rowerow.  Na moim mocowaniu na hak moge przewozic 3 rowery (bo na tyle pozwalaja modele pasujace do mojego auta), ale moj bagaznik ma miejsce tylko na 2 rowery.  Gdybym mial jechac gdziekolwiek z 4 lub 5 roweami to 2-3 ida na dach a 2 na hak.  Ostatni wypad na kemping odbyl sie z udzialem przyczepy - 3 rowery na dachu, kanu, 1 rower, pudlo dachowe i 2 pudla ze sprzetem na przyczepce.

Nie zrozum mnie źle ale chyba jednak mam rację. Chodziło mocowanie bagażnika „na hak” a nie do mocowania haka jak to jest w standarcie US. Z tego wychodzi, że standard US nie przewiduje mocowania bagażnika bezpośrednio na kuli, a tak są montowane w większości dostępne na naszym rynku platformy na rowery.

W chwili obecnej posiadam platformę Thule G6 na 4 rowery mocowaną na kulę.

Zmieniając auto na model OBK US jest zagwozdka czy będę mógł ją dalej używać mając hak w standarcie US zamiast EU, a nie uśmiecha mi się szukać nowej platformy, która by pasowała tylko i jedynie do amerykańskich wydumek, szczególnie że obecną platformę użytkuję na zmianę przy dwóch samochodach.

Dodatkowo- potrzebuje przewieźć 4 rowery i właśnie zakup platformy był tym motywowany aby pozbyć się rowerów z dachu bo tam mam miejsce np na box

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, von Grosheck napisał:


Nie zrozum mnie źle ale chyba jednak mam rację. Chodziło mocowanie bagażnika „na hak” a nie do mocowania haka jak to jest w standarcie US. Z tego wychodzi, że standard US nie przewiduje mocowania bagażnika bezpośrednio na kuli, a tak są montowane w większości dostępne na naszym rynku platformy na rowery.
W chwili obecnej posiadam platformę Thule G6 na 4 rowery mocowaną na kulę.
Zmieniając auto na model OBK US jest zagwozdka czy będę mógł ją dalej używać mając hak w standarcie US zamiast EU, a nie uśmiecha mi się szukać nowej platformy, która by pasowała tylko i jedynie do amerykańskich wydumek, szczególnie że obecną platformę użytkuję na zmianę przy dwóch samochodach.

Zdecydowanie w US nikt nie mocuje bagaznikow na kuli, bo poprostu nie ma takiej potrzeby "hitch receiver" pozwala na mocowanie roznych rzeczy w bardzo prosty sposob.  Nie mniej jednak jesli zamocowana jest kula o odpowiedniej wysokosci to nie widze powodu dla ktorego bagaznik rowerowy EU mialby nie pasowac. Bo w sumie by taka kule zamocowac w modelu USDM trzeba miec odpowiedni "wklad" ktory wejdzie do "hitch receiver" trzeba jedynie przestrzegac limitow wagowych ktore sa nalozone na fabryczny zestaw do holowania. Z tego co czytalem jakis czas temu to w wersjach USDM limity sa bardziej konserwatywne niz w EU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Eryk napisał:

Zdecydowanie w US nikt nie mocuje bagaznikow na kuli, bo poprostu nie ma takiej potrzeby "hitch receiver" pozwala na mocowanie roznych rzeczy w bardzo prosty sposob.  Nie mniej jednak jesli zamocowana jest kula o odpowiedniej wysokosci to nie widze powodu dla ktorego bagaznik rowerowy EU mialby nie pasowac. Bo w sumie by taka kule zamocowac w modelu USDM trzeba miec odpowiedni "wklad" ktory wejdzie do "hitch receiver" trzeba jedynie przestrzegac limitow wagowych ktore sa nalozone na fabryczny zestaw do holowania. Z tego co czytalem jakis czas temu to w wersjach USDM limity sa bardziej konserwatywne niz w EU.

 Czołem, 

I tutaj własnie zaczyna się problem - tak jak pisałem 2 posty wyżej, coś jest nie halo z montowaniem bagażnika "na kuli" w hakach US - producent nie rekomenduje takowego, być może ze względu na to, że u tam stosowane są inne rozwiązania powiązane z "hitch receiver". To tylko moje przypuszczenia. Jak wnioskuję z opisu mieszkasz za oceanem i używasz tego co jest standardem na waszym runku. W UE jest trochę inaczej i kula jest standardem :).

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, von Grosheck napisał:

 Czołem, 

I tutaj własnie zaczyna się problem - tak jak pisałem 2 posty wyżej, coś jest nie halo z montowaniem bagażnika "na kuli" w hakach US - producent nie rekomenduje takowego, być może ze względu na to, że u tam stosowane są inne rozwiązania powiązane z "hitch receiver". To tylko moje przypuszczenia. Jak wnioskuję z opisu mieszkasz za oceanem i używasz tego co jest standardem na waszym runku. W UE jest trochę inaczej i kula jest standardem :).

 

 

 

Nie widzę żadnych racjonalnych powodów dla których nie można zamontować bagażnika,adaptery mają holologacje,jedyne co może stanowić problem to wysokość kuli w adapterze np. dla bagaznika Thule i tylko dla tej firmy,inne bagażniki podobno zakłada się bez problemu jak twierdził sprzedawca adapterow, jak wyżej,przestrzegać max. obciążeń kuli z homologacji i jeżeli można bezpiecznie zamontować bagażnik to jest ok.

 

Edytowane przez olo11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, von Grosheck napisał:

 Czołem, 

I tutaj własnie zaczyna się problem - tak jak pisałem 2 posty wyżej, coś jest nie halo z montowaniem bagażnika "na kuli" w hakach US - producent nie rekomenduje takowego, być może ze względu na to, że u tam stosowane są inne rozwiązania powiązane z "hitch receiver". To tylko moje przypuszczenia. Jak wnioskuję z opisu mieszkasz za oceanem i używasz tego co jest standardem na waszym runku. W UE jest trochę inaczej i kula jest standardem :).

Ja to wszystko rozumiem, tylko zastanawia mnie dlaczego Subaru of America mialoby opiniowac na temat mocowania bagaznika na kule, gdy na rynku US nikt tak nie mocuje bagaznikow - i nawet takie nie sa dostepne.  Jedyny powod jaki widzie to taki ze sam wklad z kula nie jest produktem ani Subaru, ani producental bagaznika wiec podejrzewam ze to jest powodem - bo ani Subaru ani producent bagaznika nie moze gwarantowac tej czesci.  Na chlopski rozum, lub myslac logicznie, porzadny wklad do hitch receiver z porzadna kula o odpowiednich rozmiarach nie powinien powodowac problemow...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...