Jump to content
gmk12

OBK 2018 poliftowy z USA

Recommended Posts

Dzień dobry 

Czy ktoś ma wiedzę na temat montazu haka holowniczego do OBK 2018 poliftowego z USA 

Podobno od wersji europejskiej nie pasuje .Niby taki sam samochód a jednak inny

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, gmk12 napisał:

OBK 2018 poliftowego z USA

pochwal się zdjęciami OBK :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oryginalny montują na cztery śruby przykręcone w podłużnicach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko oryginał z USA nie ma homologacji europejskiej

Share this post


Link to post
Share on other sites

A gdzie i kiedy to sprawdzają? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Każdy hak ma tabliczkę z homologacją 

może to sprawdzić diagnosta na corocznym przeglądzie lub podczas kontroli drogowej jak będziesz miał podpiętą np przyczepę ( podobno sprawdza to też inspekcja) a pomyśl też że możesz mieć kolizję z udziałem haka i co wtedy??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy - to jak w końcu jest z tym hakiem do OBK 2018 zza oceanu. Da się zamontować hak dostępny na rynku europejskim czy się nie da w końcu ?

w moim OBK 2010 - wersja EU hak zamontowany jest w podłużnice i skręcony na 4 śrubach - jak pisał kolega car1961. Z opisu wynika, że sam masz OBK z USA tyle, że rocznik 2015, a z tego co przeszukiwałem dane to wersja 2015 - 2018 to to samo. Czy masz zamontowany hak ? a jak tak to jaki - US czy EU ?

Pytam, bo zaczynam się zastanawiać nad zmianą auta na wersję 2018, a wersja z silnikiem 3.6 to tylko z USA lub Kanady. Nie ukrywam, że posiadania haka w nowym samochodzie jest dla mnie sprawą istotną ponieważ muszę na czymś zapiąć bagażnik na rowery. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam hak do sprzedania z wiązką z wersji usa 2015.u siebie nie mam haka ,a jak jest z homologacją nie mam wiedzy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mam pojęcia jaka jest różnica między hakiem do OBK z USA  do 2018 r a hakiem po lifcie w 2018 r

Może ktoś wie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie ma różnicy ,przecież to ta sama karoseria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok-ta sama karoseria, ale jak się to ma do haka w wersji EU vs USA. Czy hak EU da się do amerykańskiej/kanadyjskiej wersji zamontować? Czy ktoś wie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z legalizacją amerykańskiego haka nie przewiduje większych problemów, o ile sam pojazd jest do ciągnięcia przyczepy  przystosowany. Tu bardziej polecam forum diagnostów samochodowych https://forum.norcom.pl/index.php?/forum/97-hak/ można poczytać (tak, diagności, to inna nacja ;) ) i zapytać. Co do haka w wersji EU, to od razu podjechałbym do większego warsztatu specjalizującego się w hakach i tam sprawdził możliwości. Są też firmy specjalizujące się w hakach do pojazdów z US, więc też można tam skrobnąć, acz przymiarka „na żywo” jest wg mnie najlepszą opcją.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgoda jak masz zamontowany hak amerykański .

A moje pytanie dotyczy samachodu ze stanów i montażu haka europejskiego (nie mam haka ze stanów)

Chcę zamontować hak europejski nachętniej wypinany i zamykany na kluczyk i każdy mówi że nie pasuję

Ale co nie pasje ( podobno jest inny roztaw otworów w podłużnicy ale nie wiem na pewno 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 23.01.2020 o 12:53, gmk12 napisał:

Zgoda jak masz zamontowany hak amerykański .

A moje pytanie dotyczy samachodu ze stanów i montażu haka europejskiego (nie mam haka ze stanów)

Chcę zamontować hak europejski nachętniej wypinany i zamykany na kluczyk i każdy mówi że nie pasuję

Ale co nie pasje ( podobno jest inny roztaw otworów w podłużnicy ale nie wiem na pewno 

Poprostu kup hak do wersji EU przez internet i przymierz czy pasuje.Instrukcja montażu też powinna być załączona.Jezeli nie pasuje to masz 2 tygodnie na zwrot towaru.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ha Ha
To było pierwsze co zrobiłem. 
Niestety nie było mnie przy próbie montażu
To było jeszcze przed odbiorem samochodu i było za daleko. 
Nie wiem co nie pasuje i  właśnie tutaj próbuję się tego dowiedzieć
Jak ktoś będzie wiedział na pewno jaka jest różnica  to niech napisze może
ta wiedza przyda się i innym
Tak na marginesie producentów haków jest kilku i nawet oni do końca nie wiedzą i
mówią żeby hak kupić i przymierzyć. 
Tylko każda przymiarka wiąże się z demontażem zderzaka, jest
pracochłonna (nie wpomnę o kosztach)a poza tym każdorazowe wypinanie zderzaka wiąże się z
ryzykiem pourywania zaczepów więc lepiej tego nie robić bez potrzeby bo dojdzie do tego jeszcze jego wymiana 
I to by było na tyle
Czekam czego jeszcze się dowiem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Faktycznie jest problem z montażem haków EU do wersji US,przynajmniej tych poliftowych.Generalnie hak pasuje i nie pasuje,dodatkowe wsporniki mocowane w podłużnicach mają inne otwory, ( poziome vs pionowe ), w związku z czym instalator odmówił montażu,co mnie nie dziwi,druciarstwo w stylu wiercimy nie fabryczne otwory też odpada z oczywistych względów.

 

Wkurzyłem się i zamówiłem dedykowany hak pod zderzak z US, wszystko pasuje idealnie,mocowanie tylko pod belkę zderzaka i tyle wystarcza bo tak przewidział producent więc trochę nie zrozumiałe są te różnice montażowe.

 

Ale żeby nie było tak kolorowo teraz jest "zonk" z dobraniem adaptera kuli, bo o ile przyczepę można bez problemu spiąć,to z bagżnikiem rowerowym Thule jest problem, te kule są bardzo krótkie i uchwyt(zapięcie na kuli) bagażnika opiera się o masywny płaskownik do którego przykrecają kule i nie można zapiąć bagażnika.

 

Będzie zabawa dobrać coś żeby pasowało.

Swoją drogą Stainhof albo Auto Hak Słupsk mogli by się trochę wysilić i zrobić adapter z kulą "łabędzia szyja" Wszystko by pasowało,zresztą zrobienie kompletnego haka pod wersję US też nie jest "rocket science" a trochę tych aut jeździ po drogach.

Cóż, zachciało się hamerykańskich wynalazków;)

Edited by olo11

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, olo11 napisał:

Faktycznie jest problem z montażem haków EU do wersji US,przynajmniej tych poliftowych.Generalnie hak pasuje i nie pasuje,dodatkowe wsporniki mocowane w podłużnicach mają inne otwory, ( poziome vs pionowe ), w związku z czym instalator odmówił montażu,co mnie nie dziwi,druciarstwo w stylu wiercimy nie fabryczne otwory też odpada z oczywistych względów.

 

Wkurzyłem się i zamówiłem dedykowany hak pod zderzak z US, wszystko pasuje idealnie,mocowanie tylko pod belkę zderzaka i tyle wystarcza bo tak przewidział producent więc trochę nie zrozumiałe są te różnice montażowe.

 

Ale żeby nie było tak kolorowo teraz jest "zonk" z dobraniem adaptera kuli, bo o ile przyczepę można bez problemu spiąć,to z bagżnikiem rowerowym Thule jest problem, te kule są bardzo krótkie i uchwyt(zapięcie na kuli) bagażnika opiera się o masywny płaskownik do którego przykrecają kule i nie można zapiąć bagażnika.

 

Będzie zabawa dobrać coś żeby pasowało.

Swoją drogą Stainhof albo Auto Hak Słupsk mogli by się trochę wysilić i zrobić adapter z kulą "łabędzia szyja" Wszystko by pasowało,zresztą zrobienie kompletnego haka pod wersję US też nie jest "rocket science" a trochę tych aut jeździ po drogach.

Cóż, zachciało się hamerykańskich wynalazków;)

Takie cudko by pomoglo?

https://www.northerntool.com/shop/tools/product_200617246_200617246?cm_mmc=Google-pla&utm_source=Google_PLA&utm_medium=Trailers %2B Towing > Hitch Balls&utm_campaign=Ultra-Tow&utm_content=32790&&lid=92700053606955661&ds_s_kwgid=58700005861905672&ds_e_product_group_id=662721873779&ds_e_product_store_id=&ds_e_ad_type=pla&ds_s_inventory_feed_id=97700000001662305&gclid=EAIaIQobChMIwNm7iNPF6QIVi-DICh1g4w6UEAQYASABEgL0ZvD_BwE

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 
Wkurzyłem się i zamówiłem dedykowany hak pod zderzak z US, wszystko pasuje idealnie,mocowanie tylko pod belkę zderzaka i tyle wystarcza bo tak przewidział producent więc trochę nie zrozumiałe są te różnice ...


... Wszystko by pasowało,zresztą zrobienie kompletnego haka pod wersję US też nie jest "rocket science" a trochę tych aut jeździ po drogach.
Cóż, zachciało się hamerykańskich wynalazków



- Mógłbyś wyjaśnić jak montowany jest ten nieszczęsny hak z USA?
Czy też jest montowany w podłużnice i zastępuję się belkę zderzaka belką haka czy jakoś inaczej jest to tam skonstruowane?
Dodatkowo-kula na płaskowniku-widziałem ten patent i pytanie dodatkowe-czy po wsunięciu i zablokowaniu kuli w gniazdo czy jest ona na tyle stabilna i nieruchoma aby bezpiecznie zamontować bagażnik rowerowy.
Rozmawiałem z człowiekiem który ma auto z USA z ichniejszym hakiem i wg papierów producent nie rekomenduje zakładania bagażnika na hak.
Coś w tym jest, ponieważ patrząc na zdjęcia lub filmy reklamowe Subaru USA nigdzie noe widziałem żeby rowery były zamontowane na haku- tylko i wyłącznie na dachu-aczkolwiek mogę się mylić.
Temat dla mnie istotny ponieważ sam rozważam wymianę mojego OBK na nowszy model z silnikiem 3.6 a te tylko ze Stanów lub Kanady, a hak jest mi potrzebny właśnie do zamontowania platformy na rower.

To co piszesz-polscy producenci mogliby wyjść na przeciw i zmajstrować hak do wersji zza oceanu

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, von Grosheck napisał:

Rozmawiałem z człowiekiem który ma auto z USA z ichniejszym hakiem i wg papierów producent nie rekomenduje zakładania bagażnika na hak.
Coś w tym jest, ponieważ patrząc na zdjęcia lub filmy reklamowe Subaru USA nigdzie noe widziałem żeby rowery były zamontowane na haku- tylko i wyłącznie na dachu-aczkolwiek mogę się mylić.
Temat dla mnie istotny ponieważ sam rozważam wymianę mojego OBK na nowszy model z silnikiem 3.6 a te tylko ze Stanów lub Kanady, a hak jest mi potrzebny właśnie do zamontowania platformy na rower.

To co piszesz-polscy producenci mogliby wyjść na przeciw i zmajstrować hak do wersji zza oceanu

Jako uzytkownik OBK 3.6 USDM z 2015 z fabrycznym mocowaniem na hak, moge zdementowac pogloski jakoby na haku nie mozna bylo wozic rowerow.  Fabryczne mocowanie do haka my otwor na 1 1/4 cala, i w US bagazniki rowerowe wklada sie wlasnie w ten otwor, a nie mocuje na haku.  Sa jeszcze mocowania na hak o rozmiarze 2 cali ktore pozwalaja na przewozenie wiekszej ilosci rowerow.  Na moim mocowaniu na hak moge przewozic 3 rowery (bo na tyle pozwalaja modele pasujace do mojego auta), ale moj bagaznik ma miejsce tylko na 2 rowery.  Gdybym mial jechac gdziekolwiek z 4 lub 5 roweami to 2-3 ida na dach a 2 na hak.  Ostatni wypad na kemping odbyl sie z udzialem przyczepy - 3 rowery na dachu, kanu, 1 rower, pudlo dachowe i 2 pudla ze sprzetem na przyczepce.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jako uzytkownik OBK 3.6 USDM z 2015 z fabrycznym mocowaniem na hak, moge zdementowac pogloski jakoby na haku nie mozna bylo wozic rowerow.  Fabryczne mocowanie do haka my otwor na 1 1/4 cala, i w US bagazniki rowerowe wklada sie wlasnie w ten otwor, a nie mocuje na haku.  Sa jeszcze mocowania na hak o rozmiarze 2 cali ktore pozwalaja na przewozenie wiekszej ilosci rowerow.  Na moim mocowaniu na hak moge przewozic 3 rowery (bo na tyle pozwalaja modele pasujace do mojego auta), ale moj bagaznik ma miejsce tylko na 2 rowery.  Gdybym mial jechac gdziekolwiek z 4 lub 5 roweami to 2-3 ida na dach a 2 na hak.  Ostatni wypad na kemping odbyl sie z udzialem przyczepy - 3 rowery na dachu, kanu, 1 rower, pudlo dachowe i 2 pudla ze sprzetem na przyczepce.

Nie zrozum mnie źle ale chyba jednak mam rację. Chodziło mocowanie bagażnika „na hak” a nie do mocowania haka jak to jest w standarcie US. Z tego wychodzi, że standard US nie przewiduje mocowania bagażnika bezpośrednio na kuli, a tak są montowane w większości dostępne na naszym rynku platformy na rowery.

W chwili obecnej posiadam platformę Thule G6 na 4 rowery mocowaną na kulę.

Zmieniając auto na model OBK US jest zagwozdka czy będę mógł ją dalej używać mając hak w standarcie US zamiast EU, a nie uśmiecha mi się szukać nowej platformy, która by pasowała tylko i jedynie do amerykańskich wydumek, szczególnie że obecną platformę użytkuję na zmianę przy dwóch samochodach.

Dodatkowo- potrzebuje przewieźć 4 rowery i właśnie zakup platformy był tym motywowany aby pozbyć się rowerów z dachu bo tam mam miejsce np na box

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, von Grosheck napisał:


Nie zrozum mnie źle ale chyba jednak mam rację. Chodziło mocowanie bagażnika „na hak” a nie do mocowania haka jak to jest w standarcie US. Z tego wychodzi, że standard US nie przewiduje mocowania bagażnika bezpośrednio na kuli, a tak są montowane w większości dostępne na naszym rynku platformy na rowery.
W chwili obecnej posiadam platformę Thule G6 na 4 rowery mocowaną na kulę.
Zmieniając auto na model OBK US jest zagwozdka czy będę mógł ją dalej używać mając hak w standarcie US zamiast EU, a nie uśmiecha mi się szukać nowej platformy, która by pasowała tylko i jedynie do amerykańskich wydumek, szczególnie że obecną platformę użytkuję na zmianę przy dwóch samochodach.

Zdecydowanie w US nikt nie mocuje bagaznikow na kuli, bo poprostu nie ma takiej potrzeby "hitch receiver" pozwala na mocowanie roznych rzeczy w bardzo prosty sposob.  Nie mniej jednak jesli zamocowana jest kula o odpowiedniej wysokosci to nie widze powodu dla ktorego bagaznik rowerowy EU mialby nie pasowac. Bo w sumie by taka kule zamocowac w modelu USDM trzeba miec odpowiedni "wklad" ktory wejdzie do "hitch receiver" trzeba jedynie przestrzegac limitow wagowych ktore sa nalozone na fabryczny zestaw do holowania. Z tego co czytalem jakis czas temu to w wersjach USDM limity sa bardziej konserwatywne niz w EU.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Eryk napisał:

Zdecydowanie w US nikt nie mocuje bagaznikow na kuli, bo poprostu nie ma takiej potrzeby "hitch receiver" pozwala na mocowanie roznych rzeczy w bardzo prosty sposob.  Nie mniej jednak jesli zamocowana jest kula o odpowiedniej wysokosci to nie widze powodu dla ktorego bagaznik rowerowy EU mialby nie pasowac. Bo w sumie by taka kule zamocowac w modelu USDM trzeba miec odpowiedni "wklad" ktory wejdzie do "hitch receiver" trzeba jedynie przestrzegac limitow wagowych ktore sa nalozone na fabryczny zestaw do holowania. Z tego co czytalem jakis czas temu to w wersjach USDM limity sa bardziej konserwatywne niz w EU.

 Czołem, 

I tutaj własnie zaczyna się problem - tak jak pisałem 2 posty wyżej, coś jest nie halo z montowaniem bagażnika "na kuli" w hakach US - producent nie rekomenduje takowego, być może ze względu na to, że u tam stosowane są inne rozwiązania powiązane z "hitch receiver". To tylko moje przypuszczenia. Jak wnioskuję z opisu mieszkasz za oceanem i używasz tego co jest standardem na waszym runku. W UE jest trochę inaczej i kula jest standardem :).

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
12 minut temu, von Grosheck napisał:

 Czołem, 

I tutaj własnie zaczyna się problem - tak jak pisałem 2 posty wyżej, coś jest nie halo z montowaniem bagażnika "na kuli" w hakach US - producent nie rekomenduje takowego, być może ze względu na to, że u tam stosowane są inne rozwiązania powiązane z "hitch receiver". To tylko moje przypuszczenia. Jak wnioskuję z opisu mieszkasz za oceanem i używasz tego co jest standardem na waszym runku. W UE jest trochę inaczej i kula jest standardem :).

 

 

 

Nie widzę żadnych racjonalnych powodów dla których nie można zamontować bagażnika,adaptery mają holologacje,jedyne co może stanowić problem to wysokość kuli w adapterze np. dla bagaznika Thule i tylko dla tej firmy,inne bagażniki podobno zakłada się bez problemu jak twierdził sprzedawca adapterow, jak wyżej,przestrzegać max. obciążeń kuli z homologacji i jeżeli można bezpiecznie zamontować bagażnik to jest ok.

 

Edited by olo11

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, von Grosheck napisał:

 Czołem, 

I tutaj własnie zaczyna się problem - tak jak pisałem 2 posty wyżej, coś jest nie halo z montowaniem bagażnika "na kuli" w hakach US - producent nie rekomenduje takowego, być może ze względu na to, że u tam stosowane są inne rozwiązania powiązane z "hitch receiver". To tylko moje przypuszczenia. Jak wnioskuję z opisu mieszkasz za oceanem i używasz tego co jest standardem na waszym runku. W UE jest trochę inaczej i kula jest standardem :).

Ja to wszystko rozumiem, tylko zastanawia mnie dlaczego Subaru of America mialoby opiniowac na temat mocowania bagaznika na kule, gdy na rynku US nikt tak nie mocuje bagaznikow - i nawet takie nie sa dostepne.  Jedyny powod jaki widzie to taki ze sam wklad z kula nie jest produktem ani Subaru, ani producental bagaznika wiec podejrzewam ze to jest powodem - bo ani Subaru ani producent bagaznika nie moze gwarantowac tej czesci.  Na chlopski rozum, lub myslac logicznie, porzadny wklad do hitch receiver z porzadna kula o odpowiednich rozmiarach nie powinien powodowac problemow...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...