Jump to content

von Grosheck

Użytkownik
  • Content Count

    103
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

6 Neutralny

About von Grosheck

  • Rank
    ..:: Bywalec :..
  • Birthday August 25

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    KGR/SB
  • Auto
    Subaru OBK 2010 3.6

Recent Profile Visitors

517 profile views
  1. Szukam-chyba coś z tego będzie
  2. Niestety ten argument jakoś na mnie nie działa [emoji851]. Jakieś takie wątłe są [emoji33] Nie można na nich zamontować nic co jest mocowane na T-bolt. Wszystko trzeba by przezbrajać na obejmy o ile dane akcesorium dachowe jest przystosowane do opcji T-bolt lub obejma
  3. Przymierzam się powoli do wymiany samochodu i szukam w ogłoszeniach. Problemem jest to, że szukam OBK z rocznika 2018 z silnikiem 3.6 a te tylko zza oceanu są dostępne. I tu jest zong ponieważ znakomita większość ogłoszeń to modele w wersji Limited z wielkimi czarnymi relingami: Wersji Touring z relingami zintegrowanymi jak w wersji EU jest jak na lekarstwo lub wcale. I tutaj pojawia się pytanie-czy ktoś ma wiedzę, doświadczenie itp czy jest możliwość wymiany relingów "wielkich" na zintegrowane? Czy jedne i drugie montowane są w tych samych punktach montażowych? Co do dostę
  4. Z całym szacunkiem do powyższego ale nigdzie w instrukcji bagażnika nie ma wzmianki o dodatkowym zabezpieczeniu czymkolwiek. Sam używam od kilku lat i tys km platformę rowerową Thule jeżdżąc po drogach różnych i nie zdarzyło mi się zgubić roweru ani razu. Kwestia wprawy i odpowiedniego podejścia do zabezpieczenia rowerów Fabrycznymi obejmami, paskami itp i sprawdzenia ich co jakiś czas na postoju. Co do bujania - fakt, buja. Ale trzeba też wiedzieć że ludziska sami robią sobie "ziazi" i przeladowywuja hak. Ten ma swoje parametry i nacisk na kule. Jeżeli się tego nie sprawdzi można łatwo przeła
  5. Ja pytałem. Dzięki za fotkę. Z rysunku wnioskuję, że belka haka jest montowana na 8 śrubach w miejsce gdzie normalnie jest montowana belka zderzaka. Czy dodatkowo są jakieś wzmocnienia montowane do środka podłużnic, tak jak jest to robione w hakach do auta z tego samego rocznika tyle że na rynek EU? Jaki jest dopuszczalny nacisk pionowy ma kulę wg dokumentacji? Dzięki z góry za info. A tak przy okazji - bo z tego co pisałeś to próbowałeś montować w tym aucie hak w wersji europejskiej. Jak duże i gdzie ewentualnie są różnice w wymiarach punktów mocowań.
  6. Wszystko rozumiem, ale znowu adaptery, przejściówki itd. Celem powinna być unifikacja a nie kombinowanie.mieszkam w PL i EU - kupuję bagażnik Thule lub np Westfalie na kulę haka i robię ostateczną regulację pokrętłem wbudowanym w bagażnik a nie zastanawiam się czy muszę mieć jakiś dodatkowy adapater. Patrzę na to z punktu widzenia użytkownika zamieszkałego na terenie EU a nie USA/CAN. Mając platformę na rowery w posiadaniu obawiam się zamontowania jej na patent amerykański, a nie mam ochoty wydawać kolejnych pieniędzy na bagażnik dedykowany tylko i wyłącznie do systemu US
  7. Wszystko fajnie, ale patrząc sposób mocowania adaptera do jarzma - obie części złączone jest jednym sworzniem w całość po wsunięciu adaptera w jarzmo. To mocowanie nie może być spasowane "na wcisk" i jakiś luz musi być ponieważ wg założeń jesteś w stanie wyciągnąć adapter jak i sworzeń łączący ręką. Luz plus drgania podczas jazdy z w pełni zapakowanym bagażnikiem rowerowym to nie jest dobre połączenie i dlatego ja osobiście nie jestem fanem powyższego rozwiązania i być może jest to jeden z powodów że tego typu haka nie rekomenduje się do platform rowerowych. Przy ciągnięciu przyczepy na
  8. Czołem, I tutaj własnie zaczyna się problem - tak jak pisałem 2 posty wyżej, coś jest nie halo z montowaniem bagażnika "na kuli" w hakach US - producent nie rekomenduje takowego, być może ze względu na to, że u tam stosowane są inne rozwiązania powiązane z "hitch receiver". To tylko moje przypuszczenia. Jak wnioskuję z opisu mieszkasz za oceanem i używasz tego co jest standardem na waszym runku. W UE jest trochę inaczej i kula jest standardem .
  9. Nie zrozum mnie źle ale chyba jednak mam rację. Chodziło mocowanie bagażnika „na hak” a nie do mocowania haka jak to jest w standarcie US. Z tego wychodzi, że standard US nie przewiduje mocowania bagażnika bezpośrednio na kuli, a tak są montowane w większości dostępne na naszym rynku platformy na rowery. W chwili obecnej posiadam platformę Thule G6 na 4 rowery mocowaną na kulę. Zmieniając auto na model OBK US jest zagwozdka czy będę mógł ją dalej używać mając hak w standarcie US zamiast EU, a nie uśmiecha mi się szukać nowej platformy, która by pasowała tylko i jedynie do amerykańskich wydumek
  10. - Mógłbyś wyjaśnić jak montowany jest ten nieszczęsny hak z USA? Czy też jest montowany w podłużnice i zastępuję się belkę zderzaka belką haka czy jakoś inaczej jest to tam skonstruowane? Dodatkowo-kula na płaskowniku-widziałem ten patent i pytanie dodatkowe-czy po wsunięciu i zablokowaniu kuli w gniazdo czy jest ona na tyle stabilna i nieruchoma aby bezpiecznie zamontować bagażnik rowerowy. Rozmawiałem z człowiekiem który ma auto z USA z ichniejszym hakiem i wg papierów producent nie rekomenduje zakładania bagażnika na hak. Coś w tym jest, ponieważ patrząc na zdjęcia lub filmy reklamowe Suba
  11. Masz swojego kompa z softem do Subaru czy robiłeś u diagnosty? Jeżeli to twoje zabawki to czy mógłbyś podzielić się nazwą softu i ewentualnie modelem kabla/interface’u Z góry dzięki za info
  12. Ok-ta sama karoseria, ale jak się to ma do haka w wersji EU vs USA. Czy hak EU da się do amerykańskiej/kanadyjskiej wersji zamontować? Czy ktoś wie?
  13. Koledzy - to jak w końcu jest z tym hakiem do OBK 2018 zza oceanu. Da się zamontować hak dostępny na rynku europejskim czy się nie da w końcu ? w moim OBK 2010 - wersja EU hak zamontowany jest w podłużnice i skręcony na 4 śrubach - jak pisał kolega car1961. Z opisu wynika, że sam masz OBK z USA tyle, że rocznik 2015, a z tego co przeszukiwałem dane to wersja 2015 - 2018 to to samo. Czy masz zamontowany hak ? a jak tak to jaki - US czy EU ? Pytam, bo zaczynam się zastanawiać nad zmianą auta na wersję 2018, a wersja z silnikiem 3.6 to tylko z USA lub Kanady. Nie ukrywam, że posiadania
  14. Lemforder nie robi niestety tych tulei do Subaru. Do wyboru zostaje NTY, Febest i OEM - z marek dostępnych na rynku PL. Najprawdopodobniej zdecyduję się na Febest’a - kompletne podporę. Zgodnie z manualem wymiana to odkręcenie i przykręcenie 4 śrub więc powinienem dać radę. Co do jakości Febest’a to mam od nich założone dwie podpory wału w Justy G3X i po dwóch latach używania mają się bardzo dobrze
  15. Dzięki za wszelakie podpowiedzi. Teraz z innej beczki - tak jak pisałem wcześniej - są dostępne na rynku same tuleje jak poniżej: - tuleja metalowo-gumowa 45 - 80zł za sztukę - tuleja "hydropodpora" 55 - 85zł za sztukę ceny zależą od producenta - tańsze to NTY, droższe to FEBEST kompletna podpora z poduszkami od FEBEST jest dostępna za 199zł, a oryginalna SUBARU to koszt 450zł i do tego problem z dostępnością. teraz moje pytanie - czy ktoś miał do czynienia za częściami, w szczególności z tulejami metalowo-gumowymi firmy NTY lub FEBEST?
×
×
  • Create New...