Skocz do zawartości

von Grosheck

Użytkownik
  • Postów

    105
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O von Grosheck

  • Urodziny 25 Sierpnia

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    KGR/SB
  • Auto
    Subaru OBK 2010 3.6

Ostatnie wizyty

1464 wyświetleń profilu

Osiągnięcia von Grosheck

..:: Bywalec :..

..:: Bywalec :.. (3/13)

6

Reputacja

  1. Około 5k. Tyle że to była naprawa wiązana z demontażem, regeneracją i montażem maglownicy. Rachunek nie był rozbity na poszczególne naprawy. Naprawa była robiona jakieś 3 lata temu przy około 130k km. Teraz jest trochę ponad 168k km i jak dotąd nic się nie dzieje Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  2. Ten sam model i rocznik co mój. Również model EU. Miałem podobny przypadek aczkolwiek zdarzało się to przy wyższych prędkościach. Po diagnozie okazało się że przypalona była tarczka 4go biegu, coś nie halo z lock-up’em i regeneracja sprzęgła hydrokinetycznego. Po tych zabiegach minęło wszystko. A potrafiło zatrząść autem tak, robiło się naprawdę nieprzyjemnie Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  3. Szukam-chyba coś z tego będzie
  4. Niestety ten argument jakoś na mnie nie działa [emoji851]. Jakieś takie wątłe są [emoji33] Nie można na nich zamontować nic co jest mocowane na T-bolt. Wszystko trzeba by przezbrajać na obejmy o ile dane akcesorium dachowe jest przystosowane do opcji T-bolt lub obejma
  5. Przymierzam się powoli do wymiany samochodu i szukam w ogłoszeniach. Problemem jest to, że szukam OBK z rocznika 2018 z silnikiem 3.6 a te tylko zza oceanu są dostępne. I tu jest zong ponieważ znakomita większość ogłoszeń to modele w wersji Limited z wielkimi czarnymi relingami: Wersji Touring z relingami zintegrowanymi jak w wersji EU jest jak na lekarstwo lub wcale. I tutaj pojawia się pytanie-czy ktoś ma wiedzę, doświadczenie itp czy jest możliwość wymiany relingów "wielkich" na zintegrowane? Czy jedne i drugie montowane są w tych samych punktach montażowych? Co do dostępności samych relingów zintegrowanych to jest kilka ogłoszeń na portalach aukcyjnych więc problemu nie ma. Dlaczego chciałbym zmienić relingi- bo te "hamerykańskie" mi się strasznie nie podobają.
  6. Z całym szacunkiem do powyższego ale nigdzie w instrukcji bagażnika nie ma wzmianki o dodatkowym zabezpieczeniu czymkolwiek. Sam używam od kilku lat i tys km platformę rowerową Thule jeżdżąc po drogach różnych i nie zdarzyło mi się zgubić roweru ani razu. Kwestia wprawy i odpowiedniego podejścia do zabezpieczenia rowerów Fabrycznymi obejmami, paskami itp i sprawdzenia ich co jakiś czas na postoju. Co do bujania - fakt, buja. Ale trzeba też wiedzieć że ludziska sami robią sobie "ziazi" i przeladowywuja hak. Ten ma swoje parametry i nacisk na kule. Jeżeli się tego nie sprawdzi można łatwo przeładować i będzie bujać a potem to już cudeńka pod postacią latających rowerów. To samo tyczy się uchwytów rowerowych na dach. Nie raz widać jak ludziska jadą po 130-140 i więcej z rowerami na dachu - czy to bezpieczne-raczej nie w szczególności że producent znakomitej większości uchwytów dachowych zaleca max 120. I tutaj przewagę mają bagażniki montowane na hak bo nie ograniczają prędkości. Powody latających rowerów mogą być różne-od źle zabezpieczonych rowerów po kiepskie wykonanie samych bagażników Wysłane z mojego JKM-LX1 przy użyciu Tapatalka
  7. Ja pytałem. Dzięki za fotkę. Z rysunku wnioskuję, że belka haka jest montowana na 8 śrubach w miejsce gdzie normalnie jest montowana belka zderzaka. Czy dodatkowo są jakieś wzmocnienia montowane do środka podłużnic, tak jak jest to robione w hakach do auta z tego samego rocznika tyle że na rynek EU? Jaki jest dopuszczalny nacisk pionowy ma kulę wg dokumentacji? Dzięki z góry za info. A tak przy okazji - bo z tego co pisałeś to próbowałeś montować w tym aucie hak w wersji europejskiej. Jak duże i gdzie ewentualnie są różnice w wymiarach punktów mocowań.
  8. Wszystko rozumiem, ale znowu adaptery, przejściówki itd. Celem powinna być unifikacja a nie kombinowanie.mieszkam w PL i EU - kupuję bagażnik Thule lub np Westfalie na kulę haka i robię ostateczną regulację pokrętłem wbudowanym w bagażnik a nie zastanawiam się czy muszę mieć jakiś dodatkowy adapater. Patrzę na to z punktu widzenia użytkownika zamieszkałego na terenie EU a nie USA/CAN. Mając platformę na rowery w posiadaniu obawiam się zamontowania jej na patent amerykański, a nie mam ochoty wydawać kolejnych pieniędzy na bagażnik dedykowany tylko i wyłącznie do systemu US
  9. Wszystko fajnie, ale patrząc sposób mocowania adaptera do jarzma - obie części złączone jest jednym sworzniem w całość po wsunięciu adaptera w jarzmo. To mocowanie nie może być spasowane "na wcisk" i jakiś luz musi być ponieważ wg założeń jesteś w stanie wyciągnąć adapter jak i sworzeń łączący ręką. Luz plus drgania podczas jazdy z w pełni zapakowanym bagażnikiem rowerowym to nie jest dobre połączenie i dlatego ja osobiście nie jestem fanem powyższego rozwiązania i być może jest to jeden z powodów że tego typu haka nie rekomenduje się do platform rowerowych. Przy ciągnięciu przyczepy na taki adapterze też są drgania, lecz nie ma takiego łamania na boki/przód-tył jak przy platformie rowerowej. Można użyć argumentu, że haki wypinane używane w EU też mogą łapać luzy, ale te mają w konstrukcji zamka automatyczny system kasowania luzu po wpięciu w jarzmo i po zamontowaniu zachowuje się jak stały hak. Amerykański system tego nie ma. Pomijam kulę mocowaną na stałe na śrubach bo tam o luzie nie ma już w ogóle mowy. A sprzedawca powie wszystko aby tylko sprzedać. Może się czepiam, ale osobiście wolałbym hak wg standardów EU
  10. Czołem, I tutaj własnie zaczyna się problem - tak jak pisałem 2 posty wyżej, coś jest nie halo z montowaniem bagażnika "na kuli" w hakach US - producent nie rekomenduje takowego, być może ze względu na to, że u tam stosowane są inne rozwiązania powiązane z "hitch receiver". To tylko moje przypuszczenia. Jak wnioskuję z opisu mieszkasz za oceanem i używasz tego co jest standardem na waszym runku. W UE jest trochę inaczej i kula jest standardem .
  11. Nie zrozum mnie źle ale chyba jednak mam rację. Chodziło mocowanie bagażnika „na hak” a nie do mocowania haka jak to jest w standarcie US. Z tego wychodzi, że standard US nie przewiduje mocowania bagażnika bezpośrednio na kuli, a tak są montowane w większości dostępne na naszym rynku platformy na rowery. W chwili obecnej posiadam platformę Thule G6 na 4 rowery mocowaną na kulę. Zmieniając auto na model OBK US jest zagwozdka czy będę mógł ją dalej używać mając hak w standarcie US zamiast EU, a nie uśmiecha mi się szukać nowej platformy, która by pasowała tylko i jedynie do amerykańskich wydumek, szczególnie że obecną platformę użytkuję na zmianę przy dwóch samochodach. Dodatkowo- potrzebuje przewieźć 4 rowery i właśnie zakup platformy był tym motywowany aby pozbyć się rowerów z dachu bo tam mam miejsce np na box
  12. - Mógłbyś wyjaśnić jak montowany jest ten nieszczęsny hak z USA? Czy też jest montowany w podłużnice i zastępuję się belkę zderzaka belką haka czy jakoś inaczej jest to tam skonstruowane? Dodatkowo-kula na płaskowniku-widziałem ten patent i pytanie dodatkowe-czy po wsunięciu i zablokowaniu kuli w gniazdo czy jest ona na tyle stabilna i nieruchoma aby bezpiecznie zamontować bagażnik rowerowy. Rozmawiałem z człowiekiem który ma auto z USA z ichniejszym hakiem i wg papierów producent nie rekomenduje zakładania bagażnika na hak. Coś w tym jest, ponieważ patrząc na zdjęcia lub filmy reklamowe Subaru USA nigdzie noe widziałem żeby rowery były zamontowane na haku- tylko i wyłącznie na dachu-aczkolwiek mogę się mylić. Temat dla mnie istotny ponieważ sam rozważam wymianę mojego OBK na nowszy model z silnikiem 3.6 a te tylko ze Stanów lub Kanady, a hak jest mi potrzebny właśnie do zamontowania platformy na rower. To co piszesz-polscy producenci mogliby wyjść na przeciw i zmajstrować hak do wersji zza oceanu
  13. Masz swojego kompa z softem do Subaru czy robiłeś u diagnosty? Jeżeli to twoje zabawki to czy mógłbyś podzielić się nazwą softu i ewentualnie modelem kabla/interface’u Z góry dzięki za info
  14. Ok-ta sama karoseria, ale jak się to ma do haka w wersji EU vs USA. Czy hak EU da się do amerykańskiej/kanadyjskiej wersji zamontować? Czy ktoś wie?
  15. Koledzy - to jak w końcu jest z tym hakiem do OBK 2018 zza oceanu. Da się zamontować hak dostępny na rynku europejskim czy się nie da w końcu ? w moim OBK 2010 - wersja EU hak zamontowany jest w podłużnice i skręcony na 4 śrubach - jak pisał kolega car1961. Z opisu wynika, że sam masz OBK z USA tyle, że rocznik 2015, a z tego co przeszukiwałem dane to wersja 2015 - 2018 to to samo. Czy masz zamontowany hak ? a jak tak to jaki - US czy EU ? Pytam, bo zaczynam się zastanawiać nad zmianą auta na wersję 2018, a wersja z silnikiem 3.6 to tylko z USA lub Kanady. Nie ukrywam, że posiadania haka w nowym samochodzie jest dla mnie sprawą istotną ponieważ muszę na czymś zapiąć bagażnik na rowery.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...