Skocz do zawartości

Legacy IV ćwierkanie na postoju


Mandzor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , przy zakupie nie zauważyłem, teraz się nasiliło, strasznie piszczy mi samochód gdy stoi odpalony na luzie. Temat już był poruszany , jednak nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi i chciałabym upewnić się,  czy sprzęgło i dwumas nadają się do wymiany. Piski nasilają się gdy ruszam samym sprzęgłem oraz przy gaszeniu silnika ( ze sprzeglem i bez) dodam że przy ruszaniu nic nie szarpie , a sprzęgło łapie bardzo nisko (żeby zmienić bieg trzeba wcisnąć go w podłogę) Dzięki słychać z okolic skrzyni, mam też czasem problem wrzucić 1 bieg , wchodzi ciężko,  czasem trzeba wysprzeglic 2 raz. Poprzedni właściciel twierdzi że wymieniał sprzęgło docisk dwumas 1.5 roku temu.  Poniżej foto i filmy. Pacjent legacy iv kombi 2.0 benz. 165km, silnik 204.

 

 

 

received_535385447316797.jpeg

Edytowane przez Mandzor
Dokładny model
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszczy dwumasa na 100% miałem to samo.

Póki sprzęgło się nie ślizga to możesz jeździć.

 

Ja wymieniłem na sztywne koło bo denerwował mnie ten dźwięk.

 

Od ponad roku w aucie panuje cisza

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sprzęgło nisko łapiące to oznaka że się wykańcza? Czy da się to wyregulować? Dwumas nie szarpie tylko piszczy , padły w nim te sprężynki ? można go zregenerować?

Edytowane przez Mandzor
Sprężynki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Mandzor napisał:

To sprzęgło nisko łapiące to oznaka że się wykańcza? Czy da się to wyregulować? Dwumas nie szarpie tylko piszczy , padły w nim te sprężynki ? można go zregenerować?

Nie oplaca sie regenerowac. Jak zalezy ci na komforcie montuj dwumas

Jak  nie to montuj sztywne koło.

Roznixa jest tylko taka ze podczas jazdy na niskich obrotach na wysokim biegu  pojawiaja sie wibracje.

Sprzęgło raczej Ci się konczy.

Regulacji tam nie ma.

 

 

Edytowane przez niebieskiultras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo ćwierkanie nie groźne jak nie trzepie budą, u mnie ponad 50kkm przejechało z ćwierkaniem i w sumie dalej mogło by jeździć.

Jak sprzęgło ma 1,5roku nie powinno się tam nic dziać niepokojącego nawet jak ktoś tak nie za dobrze się z nim obchodził. Doprecyzuj że sprzęgło bierze bardzo nisko zaraz po wciśnięciu pedału sprzęgła następuje wysprzęglenie czy trzeba wcisnąć do końca żeby wysprzęglić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba wcisnąć do końca żeby wysprzęglić, od końca jak lekko odejmiesz nogę już bieg nie wejdzie. Odnośnie Ćwierkania,  dwumas 100% ? Czyli odpada łożysko oporowe , ewentualnie pompka wspomagania. Wymieniając dwumas na nowy nie mam pewności czy po 10k km znowu nie zacznie posłać? 

Edytowane przez Mandzor
.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Mandzor napisał:

Trzeba wcisnąć do końca żeby wysprzęglić, od końca jak lekko odejmiesz nogę już bieg nie wejdzie. Odnośnie Ćwierkania,  dwumas 100% ? Czyli odpada łożysko oporowe , ewentualnie pompka wspomagania. Wymieniając dwumas na nowy nie mam pewności czy po 10k km znowu nie zacznie posłać? 

Zależy jak jeździsz.

Znam osoby które dwumas co dwa lata wymieniają bo dla nich jazda to od razu do najwyzszego biegu i zamulanie na poziomie 1000-1300 rpm przez  cały czas bo na kompie pokazuje małe spalanie. A tu co chwilę jak nie dpf do czyszczenia do wtryski to dwumas itd.

 

Łożysko oporowe halasowałoby gdy wcisniety jest pedał sprzęgła.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Szymon Koronkiewicz napisał:

U mnie też ćwierka dokładnie tak samo, ale mówią, że nie mam dwu-masy. Co wy na to? Twierdzą, że to łożysko jakieś tam. Też od sprzęgła.

 

tak się składa że u mnie od 2 dni to samo. Nie mam dwumasy bo była 150tyś temu konwersja na zwykłe zamachowe.

 

Napisz tylko Szymon czy to ćwierkanie masz na wciśniętym pedale sprzęgła ? Jesli tak to to łożysko oporowe - chociaż sam dzwoniłem do mechanika wczoraj żeby się umówić na diagnozę to twierdził że właśnie jest odwrotnie przy wciśnięciu sprzęgła powinna być cisza :blink: bądź tu mądry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, maskun napisał:

 

tak się składa że u mnie od 2 dni to samo. Nie mam dwumasy bo była 150tyś temu konwersja na zwykłe zamachowe.

 

Napisz tylko Szymon czy to ćwierkanie masz na wciśniętym pedale sprzęgła ? Jesli tak to to łożysko oporowe - chociaż sam dzwoniłem do mechanika wczoraj żeby się umówić na diagnozę to twierdził że właśnie jest odwrotnie przy wciśnięciu sprzęgła powinna być cisza :blink: bądź tu mądry.

Mój błąd

Faktycznie łożysko powinno cichnać przy wciśnięciu sprzegła.

W głowie miałem dźwięki z golfa którego z kumplem robiliśmy.

Tam łożysko huczało przy wciskaniu sprzegła bardziej niż na luzie.

 

No ale tam było zmielone wszystko.

 

 

 

Kiedyś czytałem że łożysko na kole zamachowym też może byc odpowiedzialne za takie dźwięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, niebieskiultras napisał:

Faktycznie łożysko powinno cichnać przy wciśnięciu sprzegła.

 

najlepsze że sam nie wiem jak powinno być. Może w Subaru jest inaczej ?

 

Łożysko oporowe cały czas pracuje a zaczyna przenosić obciążenie w momencie wciśnięcia sprzęgła. 
Uszkodzone hałasuje raczej mocniej przy wciśniętym pedale sprzęgła i to nawet na jałowym biegu.
Może ktoś jeszcze się wypowiedzieć ?
Sam chciałbym oddać do mechanika ale części kupiłbym wcześniej - co mam kupować komplet sprzęgła z łożyskiem oporowym czy jeszcze koło zamachowe bo może tamto łożysko ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, maskun napisał:

 

najlepsze że sam nie wiem jak powinno być. Może w Subaru jest inaczej ?

 

Łożysko oporowe cały czas pracuje a zaczyna przenosić obciążenie w momencie wciśnięcia sprzęgła. 
Uszkodzone hałasuje raczej mocniej przy wciśniętym pedale sprzęgła i to nawet na jałowym biegu.
Może ktoś jeszcze się wypowiedzieć ?
Sam chciałbym oddać do mechanika ale części kupiłbym wcześniej - co mam kupować komplet sprzęgła z łożyskiem oporowym czy jeszcze koło zamachowe bo może tamto łożysko ?

 

Lozysko w kole zamachowym kosztuje 40zl oem i wymienia sie tak jak zwykłe lozysko w kole

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@maskun przy wciśniętym pedale sprzęgła się wycisza :) Ćwierka na postoju z puszczonym pedałem sprzęgła, czyli wtedy kiedy przenosi obciążenie. Podczas ruszania też potrafi zaćwierkać na samym początku, wraz ze wzrostem obrotów dźwięk znika, ale możliwe że przekształca się w szum, który ginie przy dźwieku silnika :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szymon Koronkiewicz  to ciekawe jeśli nie masz dwumasy. Pewnie dopiero u mechanika na stole bedzie werdykt co nie tak..

 

Ogólnie mój przypadek to chyba musi być łożysko oporowe ? U mnie ten odgłos ćwierkania (jakby uszkodzony napinacz albo pasek) pojawia się tylko po kilku godzinnym postoju auta zaraz po uruchomieniu silnika na sprzęgle przez pierwsze 2-3 minuty aż się lekko zagrzeje. Jak uruchomie silnik bez sprzęgła i przeczekam do ogrzania silnika to nie ma w ogóle żadnego ćwierkania.

Edytowane przez maskun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożysko oporowe czy tam wyciskowe sprzęgła obciąża się przy wciskaniu pedału, cofając sprężynę docisku. Małe łożysko w zamachu zaczyna pracować przy różnicy prędkości obrotowej silnik/skrzynia, czyli w momencie rozłączenia sprzęgła. Dwumas fabrycznie występował już w Legacy III.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Szymon Koronkiewicz napisał:

No ja dzwoniłem do aso podałem VIN mówili że dwumasy nie ma

No niby tak, a jak kiedyś dzwoniłem do jednego mechaniora to się zaśmiał i powiedział panie to subaru tu nigdy nic nie wiadomo co to kto to jak rajdował, przerabiał, swapował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Mandzor napisał:

Trzeba wcisnąć do końca żeby wysprzęglić, od końca jak lekko odejmiesz nogę już bieg nie wejdzie.

Mam tak samo trzeba do samego końca wcisnąć. Siłownik wysprzęglający sam się reguluje. Dojeżdża łożyskiem oporowym do sprzęgła i zostaje. Jeżeli biegi nawet po całkowitym wciśnięciu nie będą chciały wchodzić to trzeba zacząć szukać po pierwsze nieszczelności z zapowietrzenia na linii pompa - siłownik, potem sprawdzić czy miejsce gdzie siłownik naciska na łapę nie jest już mocno podtarte (przeciśnięte) i siłownikowi brakuje zakresu żeby rozłączyć sprzęgło. Jeśli nie to po odchyleniu gumy można endoskopem obejrzeć łapę może się okazać wygięta lub nadpęknięta. Przy wciskaniu sprzęgła wygina się pod naciskiem i brakuje tych paru milimetrów żeby rozłączyć sprzęgło. Jeżeli problem z biegami będzie dotyczył większości biegów (żeby było jasne że problem jest po stronie sprzęgła, a nie synchronizatorów na 1 biegu). No to raczej będzie konieczne wyjęcie silnika. Nie dawno przerabiałem ten temat.

Co do ćwierkania no to tam jest tylko kilka sprężynek łożysko wciskowe i łożysko w kole zamachowym podpierające wałek skrzyni biegów. Jak nie ma dwumasy, a ćwierka jak dwumasa i brak innych objawów to pozostaje na stół operacyjny z nim.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...