lightkefir Opublikowano 16 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2019 Witam, W moim Foresterze aluminiowe felgi tracą lakier. Czy znacie jakieś efektywne i efektowne sposoby uporania się z tym problemem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim71 Opublikowano 16 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2019 Piaskowanie i ponowne lakierowanie. PJ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lightkefir Opublikowano 16 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2019 Z czego to się robi? W innych samochodach nigdy mi się takie coś nie zdarzyło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lightkefir Opublikowano 16 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2019 4 godziny temu, Jakim71 napisał: Piaskowanie i ponowne lakierowanie. PJ Dzięki. Znasz warsztat, który może to zrobić w Wawie? Najlepiej porządnie i tanio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mio1 Opublikowano 16 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2019 Odradzam piaskowanie:-) nawet o tym nie myśl . Aluminium jest miękkie i narobisz sobie bałaganu jak wezmie to w łapy niedouczony pracownik bez praktyki. To są bardzo proste felgi do renowacji, szlifierka oscylacyjno-rotacyjna w rękę odpowiedniej gradacji papiery ścierne ,pózniej grunt epoksydowy .następnie podkład wypełniajacy , srebrny lakier bazowy i na koniec lakier bezbarwny . Lub lakierowanie proszkowe ale bez piaskowania a jedynie z rozszlifowaniem wżerów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anakinsky Opublikowano 17 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2019 (edytowane) 14 godzin temu, lightkefir napisał: Znasz warsztat, który może to zrobić w Wawie? renowacjafelg.pl 14 godzin temu, lightkefir napisał: Najlepiej porządnie i tanio. jedno wyklucza drugie 12 godzin temu, mio1 napisał: Odradzam piaskowanie:-) nawet o tym nie myśl . Aluminium jest miękkie i narobisz sobie bałaganu jak wezmie to w łapy niedouczony pracownik bez praktyki. Jak weźmie niedouczony, to i ze szlifierką sobie nie poradzi. Piaskowałem i lakierowałem felgi w podobnym stanie w serwisie, który podałem wyżej. Wyszły lepiej niż nowe. Nie wiem, co może być złego w piaskowaniu i lakierowaniu proszkowym. Być może masz złe doświadczenia wynikające z niedouczonego pracownika, ale u mnie efekt przerósł oczekiwania. Poniżej efekty: Edytowane 17 Września 2019 przez anakinsky 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 17 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2019 3 minuty temu, anakinsky napisał: Nie wiem, co może być złego w piaskowaniu i lakierowaniu proszkowym. slyszalem taka opinie, ze lakierowanie proszkowe nie jest zalecane do starszych felg (szczegolnie tych z cienszymi ramionami), bo felga poddawana jest wysokiej temperaturze i uwzgledniajac "zmeczenie materialu" w perspektywie moze dojsc do nieciekawych skutkow... dlatego niektore zaklady w takich przypadkach zalecaja malowanie tradycyjnym sposobem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anakinsky Opublikowano 17 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2019 (edytowane) 7 minut temu, eddie_gt4 napisał: slyszalem taka opinie, ze lakierowanie proszkowe nie jest zalecane do starszych felg (szczegolnie tych z cienszymi ramionami), bo felga poddawana jest wysokiej temperaturze i uwzgledniajac "zmeczenie materialu" w perspektywie moze dojsc do nieciekawych skutkow... dlatego niektore zaklady w takich przypadkach zalecaja malowanie tradycyjnym sposobem Eddie, tradycyjny sposób na felgi się nie sprawdzi, ze względu m.in. na mocne zasolenie podczas zimy, zwykły lakier jest po prostu za delikatny. Renowacjafelg ogarnia takie tematy, jak widzisz u mnie cieńsze ramiona nie stanowiły problemu. Tymi felgami cieszy się obecny właściciel i nie narzeka. Jedna ważna kwestia: po lakierowaniu trzeba wypiaskować ten element felgi, który styka się z piastą. Chodzi o to, żeby między obręczą a piasta nie było lakieru. Felga musi ściśle przylegać do piasty. Edytowane 17 Września 2019 przez anakinsky Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 17 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2019 (edytowane) te felgi zostaly pomalowane tradycyjnym sposobem, zobaczymy jak beda sie sprawialy (na razie przejezdzony 1 miesiac na wiosne) co do piasty, to bardzo sluszna uwaga Edytowane 17 Września 2019 przez eddie_gt4 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mio1 Opublikowano 17 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2019 Czyli w temacie felg są dwie szkoły...falenicka i otwocka :-)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 17 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2019 slyszalem taka opinie, ze lakierowanie proszkowe nie jest zalecane do starszych felg (szczegolnie tych z cienszymi ramionami), bo felga poddawana jest wysokiej temperaturze i uwzgledniajac "zmeczenie materialu" w perspektywie moze dojsc do nieciekawych skutkow... dlatego niektore zaklady w takich przypadkach zalecaja malowanie tradycyjnym sposobem Malowanie proszkowe robi się w temperaturze 150-200 stopni. Proces trwa ok. 20min. Jak utlenianie w takich warunkach miałoby uszkodzić felgę, to na niej już teraz by było strach jeździć.A jak felga ma być odporna na pył z klocków i ew. kapnięcie płynu hamulcowego czy drobne zarysowania to tylko proszek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim71 Opublikowano 17 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2019 Nie ma się co bać utwardzania w wysokiej temp. Tam z tego co pamiętam jest max 200 stopni. Prawdę mówiąc to poszukałbym używanych felg w lepszym stanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 17 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2019 2 minuty temu, skwaro napisał: (...) jak felga ma być odporna na pył z klocków i ew. kapnięcie płynu hamulcowego czy drobne zarysowania to tylko proszek. Jaka metoda sa malowane OEM felgi? I nie mowie o Subaru, a tak ogolnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 17 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2019 12 minut temu, eddie_gt4 napisał: Jaka metoda sa malowane OEM felgi? I nie mowie o Subaru, a tak ogolnie Nie wiem czy wszyscy, ale duża część producentów felg maluje je proszkowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 17 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2019 53 minuty temu, eddie_gt4 napisał: Jaka metoda sa malowane OEM felgi? bbs dla bmw malowal/maluje felgi proszkowo podklad pod chrom tez jest nakladany proszkowo tapatalked Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim71 Opublikowano 17 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2019 Wydaję mi się, że na warstwę farby proszkowej przychodzi jeszcze bezbarwny lakier ochronny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 17 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2019 2 minuty temu, Jakim71 napisał: Wydaję mi się, że na warstwę farby proszkowej przychodzi jeszcze bezbarwny lakier ochronny. Bezbarwny też się kładzie proszkowo, mam tak zrobione jedne felgi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abecer Opublikowano 17 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2019 (edytowane) 7 godzin temu, skwaro napisał: Malowanie proszkowe robi się w temperaturze 150-200 stopni. Proces trwa ok. 20min. Jak utlenianie w takich warunkach miałoby uszkodzić felgę, to na niej już teraz by było strach jeździć. A jak felga ma być odporna na pył z klocków i ew. kapnięcie płynu hamulcowego czy drobne zarysowania to tylko proszek. Edytowane 17 Września 2019 przez abecer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abecer Opublikowano 17 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2019 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lightkefir Opublikowano 17 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2019 W dniu 16.09.2019 o 19:20, mio1 napisał: Odradzam piaskowanie:-) nawet o tym nie myśl . Aluminium jest miękkie i narobisz sobie bałaganu jak wezmie to w łapy niedouczony pracownik bez praktyki. To są bardzo proste felgi do renowacji, szlifierka oscylacyjno-rotacyjna w rękę odpowiedniej gradacji papiery ścierne ,pózniej grunt epoksydowy .następnie podkład wypełniajacy , srebrny lakier bazowy i na koniec lakier bezbarwny . Lub lakierowanie proszkowe ale bez piaskowania a jedynie z rozszlifowaniem wżerów. Czyli prace ręczne? Fajne zajęcie na długie jesienne wieczory. Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lightkefir Opublikowano 17 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2019 To teraz wiem więcej niż na początku dyskusji ale nadal nie wiem co robić. Chyba pomaluję każdą felgę inaczej. Dzięki za porady. Pomaluję proszkowo u fachowców. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 17 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2019 Dobre zakłady starą farbę zdejmują chemicznie, bo piasek niszczy felgi. Malowanie za to robią proszkowo bo jest najtrwalsze. I tyle w temacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gacu Gac Opublikowano 18 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2019 (edytowane) Ciekawe... jeden komplet felg miałem robiony przez piaskowanie, a drugi chemicznie. Szczerze - nie ma różnicy. Edytowane 18 Września 2019 przez Gacu Gac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 18 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2019 (edytowane) 15 minut temu, Gacu Gac napisał: Ciekawe... jeden komplet felg miałem robiony przez piaskowanie, a drugi chemicznie. Szczerze - nie ma różnicy. Zależy od rodzaju felgi, jak masz dużo drobnych detali typu wytłoczone napisy na feldze to piasek ma na to spory wpływ. Edytowane 18 Września 2019 przez skwaro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abecer Opublikowano 18 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2019 4 godziny temu, skwaro napisał: Zależy od rodzaju felgi, jak masz dużo drobnych detali typu wytłoczone napisy na feldze to piasek ma na to spory wpływ. Zależy jakim piaskiem to robimy, jak będzie drobny to nie ma prawa zniszczyć powierzchni felgi, napisów itp. Piaskowanie bryłami to już co innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się