lightkefir Posted September 16, 2019 Share Posted September 16, 2019 Witam, W moim Foresterze aluminiowe felgi tracą lakier. Czy znacie jakieś efektywne i efektowne sposoby uporania się z tym problemem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jakim71 Posted September 16, 2019 Share Posted September 16, 2019 Piaskowanie i ponowne lakierowanie. PJ Link to comment Share on other sites More sharing options...
lightkefir Posted September 16, 2019 Author Share Posted September 16, 2019 Z czego to się robi? W innych samochodach nigdy mi się takie coś nie zdarzyło. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lightkefir Posted September 16, 2019 Author Share Posted September 16, 2019 4 godziny temu, Jakim71 napisał: Piaskowanie i ponowne lakierowanie. PJ Dzięki. Znasz warsztat, który może to zrobić w Wawie? Najlepiej porządnie i tanio. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mio1 Posted September 16, 2019 Share Posted September 16, 2019 Odradzam piaskowanie:-) nawet o tym nie myśl . Aluminium jest miękkie i narobisz sobie bałaganu jak wezmie to w łapy niedouczony pracownik bez praktyki. To są bardzo proste felgi do renowacji, szlifierka oscylacyjno-rotacyjna w rękę odpowiedniej gradacji papiery ścierne ,pózniej grunt epoksydowy .następnie podkład wypełniajacy , srebrny lakier bazowy i na koniec lakier bezbarwny . Lub lakierowanie proszkowe ale bez piaskowania a jedynie z rozszlifowaniem wżerów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
anakinsky Posted September 17, 2019 Share Posted September 17, 2019 (edited) 14 godzin temu, lightkefir napisał: Znasz warsztat, który może to zrobić w Wawie? renowacjafelg.pl 14 godzin temu, lightkefir napisał: Najlepiej porządnie i tanio. jedno wyklucza drugie 12 godzin temu, mio1 napisał: Odradzam piaskowanie:-) nawet o tym nie myśl . Aluminium jest miękkie i narobisz sobie bałaganu jak wezmie to w łapy niedouczony pracownik bez praktyki. Jak weźmie niedouczony, to i ze szlifierką sobie nie poradzi. Piaskowałem i lakierowałem felgi w podobnym stanie w serwisie, który podałem wyżej. Wyszły lepiej niż nowe. Nie wiem, co może być złego w piaskowaniu i lakierowaniu proszkowym. Być może masz złe doświadczenia wynikające z niedouczonego pracownika, ale u mnie efekt przerósł oczekiwania. Poniżej efekty: Edited September 17, 2019 by anakinsky 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted September 17, 2019 Share Posted September 17, 2019 3 minuty temu, anakinsky napisał: Nie wiem, co może być złego w piaskowaniu i lakierowaniu proszkowym. slyszalem taka opinie, ze lakierowanie proszkowe nie jest zalecane do starszych felg (szczegolnie tych z cienszymi ramionami), bo felga poddawana jest wysokiej temperaturze i uwzgledniajac "zmeczenie materialu" w perspektywie moze dojsc do nieciekawych skutkow... dlatego niektore zaklady w takich przypadkach zalecaja malowanie tradycyjnym sposobem Link to comment Share on other sites More sharing options...
anakinsky Posted September 17, 2019 Share Posted September 17, 2019 (edited) 7 minut temu, eddie_gt4 napisał: slyszalem taka opinie, ze lakierowanie proszkowe nie jest zalecane do starszych felg (szczegolnie tych z cienszymi ramionami), bo felga poddawana jest wysokiej temperaturze i uwzgledniajac "zmeczenie materialu" w perspektywie moze dojsc do nieciekawych skutkow... dlatego niektore zaklady w takich przypadkach zalecaja malowanie tradycyjnym sposobem Eddie, tradycyjny sposób na felgi się nie sprawdzi, ze względu m.in. na mocne zasolenie podczas zimy, zwykły lakier jest po prostu za delikatny. Renowacjafelg ogarnia takie tematy, jak widzisz u mnie cieńsze ramiona nie stanowiły problemu. Tymi felgami cieszy się obecny właściciel i nie narzeka. Jedna ważna kwestia: po lakierowaniu trzeba wypiaskować ten element felgi, który styka się z piastą. Chodzi o to, żeby między obręczą a piasta nie było lakieru. Felga musi ściśle przylegać do piasty. Edited September 17, 2019 by anakinsky Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted September 17, 2019 Share Posted September 17, 2019 (edited) te felgi zostaly pomalowane tradycyjnym sposobem, zobaczymy jak beda sie sprawialy (na razie przejezdzony 1 miesiac na wiosne) co do piasty, to bardzo sluszna uwaga Edited September 17, 2019 by eddie_gt4 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mio1 Posted September 17, 2019 Share Posted September 17, 2019 Czyli w temacie felg są dwie szkoły...falenicka i otwocka :-)) Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted September 17, 2019 Share Posted September 17, 2019 slyszalem taka opinie, ze lakierowanie proszkowe nie jest zalecane do starszych felg (szczegolnie tych z cienszymi ramionami), bo felga poddawana jest wysokiej temperaturze i uwzgledniajac "zmeczenie materialu" w perspektywie moze dojsc do nieciekawych skutkow... dlatego niektore zaklady w takich przypadkach zalecaja malowanie tradycyjnym sposobem Malowanie proszkowe robi się w temperaturze 150-200 stopni. Proces trwa ok. 20min. Jak utlenianie w takich warunkach miałoby uszkodzić felgę, to na niej już teraz by było strach jeździć.A jak felga ma być odporna na pył z klocków i ew. kapnięcie płynu hamulcowego czy drobne zarysowania to tylko proszek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jakim71 Posted September 17, 2019 Share Posted September 17, 2019 Nie ma się co bać utwardzania w wysokiej temp. Tam z tego co pamiętam jest max 200 stopni. Prawdę mówiąc to poszukałbym używanych felg w lepszym stanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted September 17, 2019 Share Posted September 17, 2019 2 minuty temu, skwaro napisał: (...) jak felga ma być odporna na pył z klocków i ew. kapnięcie płynu hamulcowego czy drobne zarysowania to tylko proszek. Jaka metoda sa malowane OEM felgi? I nie mowie o Subaru, a tak ogolnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted September 17, 2019 Share Posted September 17, 2019 12 minut temu, eddie_gt4 napisał: Jaka metoda sa malowane OEM felgi? I nie mowie o Subaru, a tak ogolnie Nie wiem czy wszyscy, ale duża część producentów felg maluje je proszkowo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FOR CVT Posted September 17, 2019 Share Posted September 17, 2019 53 minuty temu, eddie_gt4 napisał: Jaka metoda sa malowane OEM felgi? bbs dla bmw malowal/maluje felgi proszkowo podklad pod chrom tez jest nakladany proszkowo tapatalked Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jakim71 Posted September 17, 2019 Share Posted September 17, 2019 Wydaję mi się, że na warstwę farby proszkowej przychodzi jeszcze bezbarwny lakier ochronny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted September 17, 2019 Share Posted September 17, 2019 2 minuty temu, Jakim71 napisał: Wydaję mi się, że na warstwę farby proszkowej przychodzi jeszcze bezbarwny lakier ochronny. Bezbarwny też się kładzie proszkowo, mam tak zrobione jedne felgi Link to comment Share on other sites More sharing options...
abecer Posted September 17, 2019 Share Posted September 17, 2019 (edited) 7 godzin temu, skwaro napisał: Malowanie proszkowe robi się w temperaturze 150-200 stopni. Proces trwa ok. 20min. Jak utlenianie w takich warunkach miałoby uszkodzić felgę, to na niej już teraz by było strach jeździć. A jak felga ma być odporna na pył z klocków i ew. kapnięcie płynu hamulcowego czy drobne zarysowania to tylko proszek. Edited September 17, 2019 by abecer Link to comment Share on other sites More sharing options...
abecer Posted September 17, 2019 Share Posted September 17, 2019 . Link to comment Share on other sites More sharing options...
lightkefir Posted September 17, 2019 Author Share Posted September 17, 2019 W dniu 16.09.2019 o 19:20, mio1 napisał: Odradzam piaskowanie:-) nawet o tym nie myśl . Aluminium jest miękkie i narobisz sobie bałaganu jak wezmie to w łapy niedouczony pracownik bez praktyki. To są bardzo proste felgi do renowacji, szlifierka oscylacyjno-rotacyjna w rękę odpowiedniej gradacji papiery ścierne ,pózniej grunt epoksydowy .następnie podkład wypełniajacy , srebrny lakier bazowy i na koniec lakier bezbarwny . Lub lakierowanie proszkowe ale bez piaskowania a jedynie z rozszlifowaniem wżerów. Czyli prace ręczne? Fajne zajęcie na długie jesienne wieczory. Dzięki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lightkefir Posted September 17, 2019 Author Share Posted September 17, 2019 To teraz wiem więcej niż na początku dyskusji ale nadal nie wiem co robić. Chyba pomaluję każdą felgę inaczej. Dzięki za porady. Pomaluję proszkowo u fachowców. Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted September 17, 2019 Share Posted September 17, 2019 Dobre zakłady starą farbę zdejmują chemicznie, bo piasek niszczy felgi. Malowanie za to robią proszkowo bo jest najtrwalsze. I tyle w temacie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gacu Gac Posted September 18, 2019 Share Posted September 18, 2019 (edited) Ciekawe... jeden komplet felg miałem robiony przez piaskowanie, a drugi chemicznie. Szczerze - nie ma różnicy. Edited September 18, 2019 by Gacu Gac Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted September 18, 2019 Share Posted September 18, 2019 (edited) 15 minut temu, Gacu Gac napisał: Ciekawe... jeden komplet felg miałem robiony przez piaskowanie, a drugi chemicznie. Szczerze - nie ma różnicy. Zależy od rodzaju felgi, jak masz dużo drobnych detali typu wytłoczone napisy na feldze to piasek ma na to spory wpływ. Edited September 18, 2019 by skwaro Link to comment Share on other sites More sharing options...
abecer Posted September 18, 2019 Share Posted September 18, 2019 4 godziny temu, skwaro napisał: Zależy od rodzaju felgi, jak masz dużo drobnych detali typu wytłoczone napisy na feldze to piasek ma na to spory wpływ. Zależy jakim piaskiem to robimy, jak będzie drobny to nie ma prawa zniszczyć powierzchni felgi, napisów itp. Piaskowanie bryłami to już co innego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now