Skocz do zawartości

Alufelgi Forester


lightkefir

Rekomendowane odpowiedzi

Odradzam piaskowanie:-) nawet o tym nie myśl . Aluminium jest miękkie i narobisz sobie bałaganu jak wezmie to w łapy niedouczony pracownik bez praktyki.

To są bardzo proste felgi do renowacji, szlifierka  oscylacyjno-rotacyjna w rękę odpowiedniej gradacji papiery ścierne ,pózniej grunt epoksydowy .następnie podkład wypełniajacy , srebrny lakier bazowy i na koniec lakier bezbarwny . Lub lakierowanie proszkowe ale bez piaskowania a jedynie z rozszlifowaniem wżerów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, lightkefir napisał:

Znasz warsztat, który może to zrobić w Wawie?

renowacjafelg.pl 

 

14 godzin temu, lightkefir napisał:

Najlepiej porządnie i tanio.

jedno wyklucza drugie

 

12 godzin temu, mio1 napisał:

Odradzam piaskowanie:-) nawet o tym nie myśl . Aluminium jest miękkie i narobisz sobie bałaganu jak wezmie to w łapy niedouczony pracownik bez praktyki.

Jak weźmie niedouczony, to i ze szlifierką sobie nie poradzi. Piaskowałem i lakierowałem felgi w podobnym stanie w serwisie, który podałem wyżej. Wyszły lepiej niż nowe. Nie wiem, co może być złego w piaskowaniu i lakierowaniu proszkowym. Być może masz złe doświadczenia wynikające z niedouczonego pracownika, ale u mnie efekt przerósł oczekiwania. Poniżej efekty:

 

_MG_9208.jpg

_MG_9267.jpg

_MG_9277.jpg

_MG_9279.jpg

Edytowane przez anakinsky
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, anakinsky napisał:

 Nie wiem, co może być złego w piaskowaniu i lakierowaniu proszkowym.

 

slyszalem taka opinie, ze lakierowanie proszkowe nie jest zalecane do starszych felg (szczegolnie tych z cienszymi ramionami), bo felga poddawana jest wysokiej temperaturze i uwzgledniajac "zmeczenie materialu" w perspektywie moze dojsc do nieciekawych skutkow... dlatego niektore zaklady w takich przypadkach zalecaja malowanie tradycyjnym sposobem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, eddie_gt4 napisał:

 

slyszalem taka opinie, ze lakierowanie proszkowe nie jest zalecane do starszych felg (szczegolnie tych z cienszymi ramionami), bo felga poddawana jest wysokiej temperaturze i uwzgledniajac "zmeczenie materialu" w perspektywie moze dojsc do nieciekawych skutkow... dlatego niektore zaklady w takich przypadkach zalecaja malowanie tradycyjnym sposobem

Eddie, tradycyjny sposób na felgi się nie sprawdzi, ze względu m.in. na mocne zasolenie podczas zimy, zwykły lakier jest po prostu za delikatny. Renowacjafelg ogarnia takie tematy, jak widzisz u mnie cieńsze ramiona nie stanowiły problemu. Tymi felgami cieszy się obecny właściciel i nie narzeka. 

 

Jedna ważna kwestia: po lakierowaniu trzeba wypiaskować ten element felgi, który styka się z piastą. Chodzi o to, żeby między obręczą a piasta nie było lakieru. Felga musi ściśle przylegać do piasty. 

Edytowane przez anakinsky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te felgi zostaly pomalowane tradycyjnym sposobem, zobaczymy jak beda sie sprawialy (na razie przejezdzony 1 miesiac na wiosne)

 

co do piasty, to bardzo sluszna uwaga

 

 

 

20161224_142329.jpg

Edytowane przez eddie_gt4
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



 
slyszalem taka opinie, ze lakierowanie proszkowe nie jest zalecane do starszych felg (szczegolnie tych z cienszymi ramionami), bo felga poddawana jest wysokiej temperaturze i uwzgledniajac "zmeczenie materialu" w perspektywie moze dojsc do nieciekawych skutkow... dlatego niektore zaklady w takich przypadkach zalecaja malowanie tradycyjnym sposobem


Malowanie proszkowe robi się w temperaturze 150-200 stopni. Proces trwa ok. 20min. Jak utlenianie w takich warunkach miałoby uszkodzić felgę, to na niej już teraz by było strach jeździć.

A jak felga ma być odporna na pył z klocków i ew. kapnięcie płynu hamulcowego czy drobne zarysowania to tylko proszek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, skwaro napisał:

(...) jak felga ma być odporna na pył z klocków i ew. kapnięcie płynu hamulcowego czy drobne zarysowania to tylko proszek.

 

 

Jaka metoda sa malowane OEM felgi?

I nie mowie o Subaru, a tak ogolnie

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Jakim71 napisał:

Wydaję mi się, że na warstwę farby proszkowej przychodzi jeszcze bezbarwny lakier ochronny.

 

Bezbarwny też się kładzie proszkowo, mam tak zrobione jedne felgi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, skwaro napisał:


 

 


Malowanie proszkowe robi się w temperaturze 150-200 stopni. Proces trwa ok. 20min. Jak utlenianie w takich warunkach miałoby uszkodzić felgę, to na niej już teraz by było strach jeździć.

A jak felga ma być odporna na pył z klocków i ew. kapnięcie płynu hamulcowego czy drobne zarysowania to tylko proszek.

 

 

Edytowane przez abecer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.09.2019 o 19:20, mio1 napisał:

Odradzam piaskowanie:-) nawet o tym nie myśl . Aluminium jest miękkie i narobisz sobie bałaganu jak wezmie to w łapy niedouczony pracownik bez praktyki.

To są bardzo proste felgi do renowacji, szlifierka  oscylacyjno-rotacyjna w rękę odpowiedniej gradacji papiery ścierne ,pózniej grunt epoksydowy .następnie podkład wypełniajacy , srebrny lakier bazowy i na koniec lakier bezbarwny . Lub lakierowanie proszkowe ale bez piaskowania a jedynie z rozszlifowaniem wżerów.

Czyli prace ręczne? Fajne zajęcie na długie jesienne wieczory.
Dzięki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Gacu Gac napisał:

Ciekawe... jeden komplet felg miałem robiony przez piaskowanie, a drugi chemicznie. Szczerze - nie ma różnicy.

Zależy od rodzaju felgi, jak masz dużo drobnych detali typu wytłoczone napisy na feldze to piasek ma na to spory wpływ.

Edytowane przez skwaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, skwaro napisał:

Zależy od rodzaju felgi, jak masz dużo drobnych detali typu wytłoczone napisy na feldze to piasek ma na to spory wpływ.

Zależy jakim piaskiem to robimy, jak będzie drobny to nie ma prawa zniszczyć powierzchni felgi,  napisów itp. Piaskowanie bryłami to już co innego. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...