Skocz do zawartości

Awaria hamulca postojowego - wybita dziura w bębnie


Docent

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś z Szanownych spotkał się z taką awarią: w czasie jazdy z umiarkowaną prędkością (ok. 80 km/h) rozlega się łomot, samochodem zaczyna szarpać i z tylnego koła dochodzą bardzo głośne zgrzyty. Po holowaniu do warsztatu okazuje się, że mechanizm hamulca postojowego w kole rozleciał się w czasie jazdy, pogiął szczękę, a w bębnie wybił dziurę wielkości pięciozłotówki!

A może ktoś wie, jaka mogła być przyczyna takiej awarii?
Dodam, że samochód był "serwisowany" 3 tygodnie przed tym zdarzeniem, więc przyczyną nie jest zaniedbanie ze strony właściciela...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Docent napisał:

Dodam, że samochód był "serwisowany" 3 tygodnie przed tym zdarzeniem, więc przyczyną nie jest zaniedbanie ze strony właściciela...

Gdzie serwisowany i co obejmowało wspomniany serwis ?

To ze auto jest w serwisie nie znaczy, że przegląda się wszystkie elementy, a nawet jeśli by tak było , to pewnych rzeczy nie zawsze da się wyłapać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie w Subaru jest akcja serwisowa na hamulec postojowy, który ponoć może się sam uruchomić w czasie jazdy ale nie było takiego przypadku w Polsce.

Sprawdź swój nr vin na stronach subaru. Napisz jaki masz model i rocznik.

 

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwis autoryzowany, przegląd jeden z tych "dużych". Koło na pewno było rozbierane, bo wymieniano w nim piastę.

Forester rocznik 2011, więc hamulec ręczny jest faktycznie ręczny, zatem sam uruchomić się chyba nie może.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Docent napisał:

Serwis autoryzowany, przegląd jeden z tych "dużych". Koło na pewno było rozbierane, bo wymieniano w nim piastę.

Forester rocznik 2011, więc hamulec ręczny jest faktycznie ręczny, zatem sam uruchomić się chyba nie może.

 

Akcja dotyczyła automatycznego. Faktycznie raczej nie to ale sprawdzić po vin nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Docent napisał:

Serwis autoryzowany, przegląd jeden z tych "dużych". Koło na pewno było rozbierane, bo wymieniano w nim piastę.

Forester rocznik 2011, więc hamulec ręczny jest faktycznie ręczny, zatem sam uruchomić się chyba nie może.

Jedź na serwis i reklamuj jakość wykonania usługi.Jeżeli dane koło było rozbierane, ewentualnie skorodowane części powinny zostać wymienione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile wiem, to szczęki się na swoich miejscach trzymały, tyle że były pogięte. Ale inne "kawałki" (rozpieracz?) latały po całym bębnie.

Tak czy siak reklamować trzeba, ale pewnie mi powiedzą, że mój samochód, to i mój problem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko na to wskazuje, że coś sobie "pykło" albo nie było tam gdzie trzeba. Reklamację złożę, zobaczymy co będzie.

------>

Serwis zachował się nadzwyczaj przyzwoicie: naprawili wszystko za darmo, do tego na własny koszt wymienili tarczobęben po drugiej stronie, a i samochód zastępczy na czas naprawy dali. Czyli warto jeździć Subaru! :)

Edytowane przez Docent
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...