Skocz do zawartości

GH 1.5 vs 2.0


-=nikon=-

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas szukam Legacy IV i przyszedł czas zwątpienia. I dziś obejrzałem N14 w okolicy i teraz pytanie do was L szukałem 2.0 minimum w N14 większość jest z 1.5. Jak to jest z tymi silnikami 1.5 martwi mnie mała mocą przy masie 13xx KG. 
Szukam typowych opinij o 1.5 vs 2.0 .

 

ps. wiem że temat był x razy 

Edytowane przez -=nikon=-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przykładzie GC powiem, że da się tym na spokojnie jeździć. Jeśli się nie wariuje po mieście albo w ogóle - jeździ typowo miastowo, bez wyprzedzania, to nie jest to zły silnik. To tak w porównaniu do 1.8 - który na papierze osiąga bardzo zbliżone parametry do tego 1.5. Z tymże, GC jest lżejsza znacznie od GH ale - GH przy 1.5 ma chyba krótszą skrzynie. 

Potem krócej- ludzie jeżdżą Foresterami (1400+) z 2 litrówką 125km i nikt tam specjalnie nie narzeka więc w teorii nawet i to 1.5 (które na papierze wcale nie odbiega jakoś temu 2.0) przy ciut niższej masie będzie śmigać bezproblemowo. Jak znajdziesz zadbaną sztukę to myślę, że warto takową rozważyć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.05.2019 o 18:02, -=nikon=- napisał:

Jakiś czas szukam Legacy IV i przyszedł czas zwątpienia. I dziś obejrzałem N14 w okolicy i teraz pytanie do was L szukałem 2.0 minimum w N14 większość jest z 1.5. Jak to jest z tymi silnikami 1.5 martwi mnie mała mocą przy masie 13xx KG. 
Szukam typowych opinij o 1.5 vs 2.0 .

 

ps. wiem że temat był x razy 

 

W opisie masz Suzuki Swift Sport które od 0-100 km/h rozpędza się po niżej 9 sekund natomiast Subaru Impreza 1.5 według tego co piszą w autocentrum ma aż 14 sekund . 

 

Wyżej porównanie forumowicza @133699 Subaru Forester 2.0 z Lanosa 1.5  to bardzo zły pomysł te 0.5 litra robi ogromną różnicę (inna charakterystyka momentu obrotowego) a różnica między przyśpieszeniem od 0-100 km/h to aż 3 sekundy. 

 

Tutaj podaję dane techniczne:

 

https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/subaru/impreza/iii/hatchback/silnik-benzynowy-1.5-i-107km-2007-2013/

 

https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/subaru/forester/i/silnik-benzynowy-2.0-122km-1997-2000/

 

https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/subaru/forester/i/silnik-benzynowy-2.0-125km-1998-2002/

 

https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/subaru/forester/ii/silnik-benzynowy-2.0-x-125km-2002-2008/

 

 

Jeżdżę Blobem 2.5 który ma około 160 koni i mocy brakuje. Jeżeli o mnie chodzi wybrałbym 2.0 nawet kosztem kilku miesięcy szukania.   

 

Przejedź się Imprezą 1.5 i zobacz czy te osiągi Tobie odpowiadają.

 

Pozdrawiam

 

Kuba

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczął bym od tego, że 1.5 to chyba najbardziej awaryjny wolnossący silnik w newage czyli po 2001. Poza tym nie jedzie, pali dużo, w zasadzie tyle samo co 2.0, jak przyjdzie kupić cały używany silnik - a to się często zdarza, to ma stosunkowo chore ceny, bo jak wiadomo wysoki popyt - wysokie ceny. Ogólnie bez sensu takiego szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...