Skocz do zawartości

Legacy 97 AT jedzie tylko na przód


_-_Wojtek_-_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Latem pojawił mi się problem - skrzynia siadła auto szło tylko na 3 biegu.

Ta skrzynia (rozdzielcza) została naprawiona i jakiś czas po tym ok 2m-ce auta zaczęło popiskiwać przy ruszaniu przednimi kołami bo tył nie ciągnął.

Tak jest do teraz - znajomy mechanik sprawdzał i wymieniał prawie wszystko ( sterownik skrzyni + elektrozawory, tylne sprzęgiełko lepkościowe przy moście 2x na inne) i nic.

Dzisiaj rozmawiałem z tym znajomym, On twierdził że w samej skrzyni jest zwarty napęd tylnego wału z przednim napędem na stałe, ale z kolei pod maską jest zwora FWD, która pozwala odłączyć tył więc chyba tak nie jest do końca.

 

Może ktoś ma jakieś pomysły i może coś poradzić.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

_-_Wojtek_-_, o ile mnie pamięć nie myli to zwora FWD powinna być obecna tylko do celów diagnostycznych czy jakichś innych opisanych w instrukcji, normalnie nic tam nie powinno być i wtedy napęd powinien biegać na wszystkie koła. Jeszcze tak na wszelki wypadek, to ta zwora to zdaje się zwykły bezpiecznik :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Tak wiem ja zwory nie zakładałem ( a i tak śmiga tylko na przód) ale jej istnienie świadczy o rozdzielności napędu na przód i tył w samej skrzyni (czyli nie jest zwarty na sztywno).

Do tej chwili mechanik po wielokrotnych zabiegach przy samej skrzyni podejrzewał sprzęgło lepkościowe przy wale, ale wielokrotnie wymieniane nie przynosi poprawy.

Pytam bo może ktoś wie czy jest tam ( w samej skrzyni) może jakieś sprzęgło elektryczne lub inny wynalazek który powoduje że auto jedzie na przód pomimo wielomiesięcznej walki mechaników.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napęd nie jest spięty na sztywno w skrzyni. Skrzynia 4EAT ma dwa czyjniki prędkości: przodu i tyłu. Podczas normalnej jazdy moment jest przekazywany na koła w stosunku 80:20 (lub 90:10 nie pamiętam :mrgreen:). Jeśli przednie koła będą się kręcić szybciej od tylnych to sprzęgło wielopłytkowe zwiększa moment obrotowy na tył aż do 50:50. Tak więc tylne koła w AT nie są napędzane tylko dopędzane :lol:.

U mnie walka z niesforną skrzynią skończyła się na swapie :mrgreen:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

O którym sprzęgle wielopłytkowym piszesz przy tylnim dyferencjale?

Jeśli tak to ono jest czysto mechaniczne i właśnie dołącza tył w różnym procencie, natomiast u mnie 2X wymiana i dalej mam GOLFIKA a nie SUBARU :mrgreen: .

Szukam więc innej przyczyny w samej skrzyni bo coś chyba się tam rozłącza choćby dlatego, że mamy pod maską zworkę do FWD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co to jest za sprzęgło u mnie przy tylnym dyferku - LEPKOŚCIOWE, WYPEŁNIONE OLEJEM I WIELOPŁYTKOWE.

Jak podnosi się całe auto to przód jedzie a tył kręci się bezwładnie, tzn. można rękoma przytrzymać oba tylne kola i stoją a wał dalej się kręci .Tak samo jest jak się lekko da gazu i przyhamuje (czyli z obciążeniem). Zastanawiam się natomiast czy moment jaki skrzynia przenosi na wał jest wystarczający do poprawnej pracy tego sprzęgła lepkościowego przy tylnym dyferku.

 

Natomiast może w (dupce) jest faktycznie coś dołączane ale chyba nie jest to nic wielopłytkowego??????. Wracając do dupki wiem że jest tam jakiś elektrozawór który steruje dołączaniem tyłu.

 

Ale i tak już nic nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź po kabelkach od bezpiecznika do skrzyni, czy nie masz gdzieś zwarcia - to na początek (jak włożysz bezpiecznik to kontrolka sie świeci, czy nie :?: ) Gdyby okazało się, że jest OK, to później w samej skrzyni sprawdź elektrozawór :idea: Inne pomysły najwyżej powiem po zapoznaniu się instrukcją - dawno jej nie przeglądałem :roll: Pewnie wyjdzie na to, że nie prędzej to uczynię jak po urlopie, czyli w drugiej połowie kwietnia :grin: Powodzenia życzę :!:

 

Pozdro!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

1. Kontrolka po wciśnięciu bezpiecznika świeci, tak bez niego to nie - czylo OK.

2. Zwarcia na kabelkach nie ma - sprawdzone.

3. Kontrola na komputerze w ASO - błędy skasowane, nie wyskakują ponownie ale poprawy brak.

4. Elektrozawór i sterownik w skrzyni sprawdzane, wymieniane na inne i tak w nie..................skończoność.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co to jest za sprzęgło u mnie przy tylnym dyferku - LEPKOŚCIOWE, WYPEŁNIONE OLEJEM I WIELOPŁYTKOWE.

Jak podnosi się całe auto to przód jedzie a tył kręci się bezwładnie, tzn. można rękoma przytrzymać oba tylne kola i stoją a wał dalej się kręci .Tak samo jest jak się lekko da gazu i przyhamuje (czyli z obciążeniem). Zastanawiam się natomiast czy moment jaki skrzynia przenosi na wał jest wystarczający do poprawnej pracy tego sprzęgła lepkościowego przy tylnym dyferku.

 

Natomiast może w (dupce) jest faktycznie coś dołączane ale chyba nie jest to nic wielopłytkowego??????. Wracając do dupki wiem że jest tam jakiś elektrozawór który steruje dołączaniem tyłu.

 

Ale i tak już nic nie wiem.

 

Przy dyferencjale tylnej osi nie ma zadnego sprzegla, jesli wal sie kreci a kola mozna zatrzymac to uszkodzony jest dyferencjal lub ew. przegub wewnetrzny polsi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Nie wiem co z przegubami - czy faktycznie coś mogło się tam stać (nie znam się aby stwierdzić jednoznacznie) zapytam się dzisiaj mechanika.

Co do dyfra to on sprawdzał i wie że pracuje poprawnie i zupełnie nic mu nie dolega.

 

Co do tego sprzęgiełka, które jest poza skrzynią przy tylnym dyferencjale to powiem tak, że sam to ani go nie wyciągałem ani nie dociekałem podstaw jego istnienia. To co tutaj opisałem jest oparte na słowach dwóch mechaników, którzy z tym walczyli.

Powiedz czy twierdzisz, że go nie ma na podstawie swojego identycznego auta, czy jakiegoś innego.

Ja zanim nie miałem tych problemów sam nie wiedziałem o jego istnieniu i pewnie dalej bym nie wiedział. Jestem nawet skłonny dzisiaj podjechać do mechanika i niech mi je pokaże - wtedy będę mógł jednoznacznie powiedzieć, że ono istnieje i jest tam gdzie pisałem lub mechanik wprowadził mnie w błąd i naprawia coś czego nie ma :?: :?: :?:

Także w tej kwestji jeszcze dziś coś wyjaśnię i napiszę tutaj.

Dziękuję i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wciśnij HOLDa i wrzuć 1. Powinno zapiąć napęd 50:50.

Jak masz chwilę to będę w okolicach ARENY kole 18.

Będzie tam takie samo autko jak Twoje i możemy porównać.

Jak coś to tel: 602757338

 

Witaj.

Niestety auto mam w warsztacie, a po południu nie mogłem wejść na forum więc się nie odezwałem - pozwolę sobie przedzwonić do Ciebie dzisiaj.

Pozdrawiam

 

P.S.

wydaje mi się, że HOLD jak sprawdzałem jeszcze jak popadał śnieg to nic nie zmieniał, po dodaniu dużej ilości gazu zrywał przód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płytki w tylnym moście wskazywałyby na szperę... dziwne w tej wersji silnikowej.

Wszystko co piszę to na podstawie stardzej wersjii, którą przebudowałem. W nowszej napęd jest tak samo rozwiązany. Tył jest dołączany przez komputer, a do dyfra chyba nie dochodzą Ci jakieś kabelki? Rozdział napędu odbywa się w skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Nie wiem co z przegubami - czy faktycznie coś mogło się tam stać (nie znam się aby stwierdzić jednoznacznie) zapytam się dzisiaj mechanika.

Co do dyfra to on sprawdzał i wie że pracuje poprawnie i zupełnie nic mu nie dolega.

 

Co do tego sprzęgiełka, które jest poza skrzynią przy tylnym dyferencjale to powiem tak, że sam to ani go nie wyciągałem ani nie dociekałem podstaw jego istnienia. To co tutaj opisałem jest oparte na słowach dwóch mechaników, którzy z tym walczyli.

Powiedz czy twierdzisz, że go nie ma na podstawie swojego identycznego auta, czy jakiegoś innego.

Ja zanim nie miałem tych problemów sam nie wiedziałem o jego istnieniu i pewnie dalej bym nie wiedział. Jestem nawet skłonny dzisiaj podjechać do mechanika i niech mi je pokaże - wtedy będę mógł jednoznacznie powiedzieć, że ono istnieje i jest tam gdzie pisałem lub mechanik wprowadził mnie w błąd i naprawia coś czego nie ma :?: :?: :?:

Także w tej kwestji jeszcze dziś coś wyjaśnię i napiszę tutaj.

Dziękuję i pozdrawiam

 

Mialem kilka lat Legacy MY96 2,2 AT. Pisze z doswiadczenia, mam tez troche materialow serwisowych. W automacie Subaru sprzeglo 4WD znajduje sie z tylu skrzyni, przy dyferencjale nie ma zadnego sprzegla. Jedynie Outback, Forester i Impreza turbo maja blokade tylnego dyfra. W Legacy blokada byly tylko w polaczeniu z silnikiem turbo.

Tak wiec na 100 % z tylu przy dyfrze nie masz zadnego sprzegla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w ogóle, to piszesz, że cała moc silnika przekazywana jest tylko na przednie koła, hm :cool: Czy dostrzegana jest różnica przy włożonym i wyjętym bezpieczniku z gniazda FWD :?: Jeżeli nie, to faktycznie upatrywałbym podstaw niedomagania na tylnej osi skoro wspomniane wcześniej przeze mnie elementy były już sprawdzone, a błędy z kompa zostały skasowane i nie pojawiły się ponownie :idea:

Na początek kolejnych moich wskazówek zapytam jeszcze o - jak podniesiesz tył i obracasz jedno koło np. zgodnie ze wskazówkami zegara, to drugie kręci się w przeciwną stronę :?:

Kolejne pytanie - czy przy gwałtownym (energicznym) ruszaniu każdym z tylnych kół w lewo i prawo nie słychać stukania :?:

Ponadto, czy podczas jazdy na wprost i po osiągnięciu przynajmniej 50km/h, a następnie przesunięciu dźwigni biegów w pozycję N nie dochodzą do kabiny intensywne (głośne) szumy z tylnego mostu :?:

 

Pozdro!!!

 

 

P.S.

Jak znajdę dzisiaj chwilkę to przestudiuję całą dokumentację układu napędowego i może w końcu coś zaradzimy temu :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem po rozmowie z mechanikiem i wiem tyle:

1) do dyfra jest dobudowane sprzęgiełko wielopłytkowe, które jest wypełnione olejem przekładniowym (to na bank nie jest szpera tylko dołączanie napędu).

2) dzisiaj zostanie rozebrana skrzynia a dokładnie jej (słynna dupka ) bo tam faktycznie jest podział napędu 4WD.

3) dyfer jest sprawdzony bardzo dokładnie - brak najmniejszych uszkodzeń, przeguby tylne również ok.

 

A teraz wątpliwości:

1) jeśli wał się kręci a oba koła jednocześnie można zatrzymać to znaczy że sprzęgiełko przy dyferencjale tylnym przepuszcza ???? . Nie wiem czy tak ma być ale na 3 sztukach sprawdzanych jest tak samo.

2) jeśli faktycznie problem leży w rozdziale w samej skrzyni to czemu później po naprawie sprzęgiełko przy dyferencjale ma przestać przepuszczać i zacząć napędzać (brak połączeń elektrycznych, no chyba że mechanicznie duży moment spowoduje zmianę jego pracy????

3) może to sprzęgiełko, które jest przy dyferencjale jest konieczne żeby nie zniszczyć skrzyni poprzez spięcie na sztywno tyłu z przodem. One na pewno nie jest fikcyjne, a znajomy załatwił już do tej pory 2 inne na próby co by oznaczało, że gdzieś na świecie jeździły co najmniej dwa takie auta jak moje.

 

Oczywiście jak się czegoś dowiem lub naprawa się powiedzie to dam znać.

W dalszym ciągu chętnie czekam na wszelkie rady i będę za nie bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po rozmowie z mechanikiem i wiem tyle:

1) do dyfra jest dobudowane sprzęgiełko wielopłytkowe, które jest wypełnione olejem przekładniowym (to na bank nie jest szpera tylko dołączanie napędu).

2) dzisiaj zostanie rozebrana skrzynia a dokładnie jej (słynna dupka ) bo tam faktycznie jest podział napędu 4WD.

:shock: :?: ja myślałem, że wielopłytkowe sprzęgło załączające tył jest właśnie w tej "dupce" skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w ogóle, to piszesz, że cała moc silnika przekazywana jest tylko na przednie koła, hm :cool: Czy dostrzegana jest różnica przy włożonym i wyjętym bezpieczniku z gniazda FWD :?: Jeżeli nie, to faktycznie upatrywałbym podstaw niedomagania na tylnej osi skoro wspomniane wcześniej przeze mnie elementy były już sprawdzone, a błędy z kompa zostały skasowane i nie pojawiły się ponownie :idea:

Na początek kolejnych moich wskazówek zapytam jeszcze o - jak podniesiesz tył i obracasz jedno koło np. zgodnie ze wskazówkami zegara, to drugie kręci się w przeciwną stronę :?:

Kolejne pytanie - czy przy gwałtownym (energicznym) ruszaniu każdym z tylnych kół w lewo i prawo nie słychać stukania :?:

Ponadto, czy podczas jazdy na wprost i po osiągnięciu przynajmniej 50km/h, a następnie przesunięciu dźwigni biegów w pozycję N nie dochodzą do kabiny intensywne (głośne) szumy z tylnego mostu :?:

 

Pozdro!!!

 

 

P.S.

Jak znajdę dzisiaj chwilkę to przestudiuję całą dokumentację układu napędowego i może w końcu coś zaradzimy temu :cool:

 

Witam

niestety wpięcie bezpiecznika nic nie zmienia.

auto ewidentnie tylko jedzie na przód

nie sprawdzałem czy krącąc jednym kołem drugie się kręci odwrotnie ale mechanik sprawdził dyfer i całe półosie - wszystko ok i zawsze cichutko bez niepokojących odgłosów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po rozmowie z mechanikiem i wiem tyle:

1) do dyfra jest dobudowane sprzęgiełko wielopłytkowe, które jest wypełnione olejem przekładniowym (to na bank nie jest szpera tylko dołączanie napędu).

2) dzisiaj zostanie rozebrana skrzynia a dokładnie jej (słynna dupka ) bo tam faktycznie jest podział napędu 4WD.

:shock: :?: ja myślałem, że wielopłytkowe sprzęgło załączające tył jest właśnie w tej "dupce" skrzyni

 

Ja nie twierdzę że tam go nie ma ale przy dyferku jest na pewno.

Mechanik rozbierając wcześniej dupkę skrzyni widział dwie zębatki załączane (sprzęgane) siłownikiem. Nie wyklucza że wyżej nie ma jakiegoś sprzęgła ale może tutaj to jest to przy dyferencjale i wtedy w skrzyni jest zbędne.

 

Jak całość roznierze dzisiaj i jutro to może się wyjaśni.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...