klev Opublikowano 15 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2019 Witam Zastanawiam się jaka jest zasada działania tego restryktora, wiem, że zmienia charakterystykę pracy turbiny, ale nie bardzo rozumiem zasady. Może ktoś mi wyjaśnić łopatologicznie o co w tym biega ? W starej turbinie TF035 miałem restryktor 0,8mm, teraz wymieniłem turbo na TD04L i wydaje mi się że ten 0,8 może być za mały ? Mam racje ? (na wszelki mam już kupione 1,0 i 1,2 mm) Z góry dzięki za naświetlenie tematu, na forum znalazłem tylko info ze źle dobrany restryktor często powoduje falowanie doładowania (a co za tym idzie mocy przy przyśpieszaniu) pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 15 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2019 https://cobbtuning.atlassian.net/wiki/spaces/PRS/pages/615088215/How+Subaru+s+Factory+Boost+Control+System+Works Rozdział 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 15 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2019 (edytowane) Skwaro - jak zawsze na ciebie można liczyć niestety, powiedzmy że angielski "kumam podstawowy", ale specjalistyczny to już za wysokie progi na me lisie nogi. Może coś po polsku ? Edytowane 15 Marca 2019 przez klev Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diuk Opublikowano 15 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2019 (edytowane) im mniejsza średnica restryktora tym bardziej opóźnione/mniejsze jest otwarcie wastegate'a turbiny -> tym większe doładowanie. n.p. - bez restryktora - doładowanie 0.6 bara, z restryktorem 1.2mm - doładowanie 0.9 bara (przykład dla mojego TD04L) Edytowane 15 Marca 2019 przez diuk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 15 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2019 ahaaaa no to następujące pytanie: - skoro miałem TF035 ustawioną fabrycznie na ładowanie 0,58bara to po co wstawiali tam restryktor 0,8mm ? - na TD04L planuje doładowanie rzędu 1.0bar to restryktor 1,2mm będzie za mały ? czy w ogóle dobrze to rozumuję? bez restryktora turbina ładuje 0,6b i sama sobie ciśnieniem otwiera wastegate'a żeby nie przeładować? a jak jest restryktor to turbina przez tą dziurkę dłużej sobie "przepcha ciśnienie" i otwiera wastegate'a z opóźnieniem ? Czyli czym mniejsza dziurka tym większe i dłużej można osiągnąć ciśnienie ? Kurcze właśnie ciężko mi to skumać - dlatego założyłem ten temat..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diuk Opublikowano 15 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2019 2 minuty temu, klev napisał: Czyli czym mniejsza dziurka tym większe i dłużej można osiągnąć ciśnienie ? tak 2 minuty temu, klev napisał: Kurcze właśnie ciężko mi to skumać - dlatego założyłem ten temat..... to może lepiej sam nie eksperymentuj - szkoda by było silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 15 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2019 nie nie, nic sam nie robię, będzie to ustawiał wszystko stroiciel a ja chcę tylko załapać zasadę działania. Czyli tuningując auto, zwiększając moc itp powinno się zmniejszać otwór w restryktorze a nie zwiększać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diuk Opublikowano 15 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2019 teoretycznie restryktor pełni rolę dławika w układzie sprzężenia zwrotnego sterowania ciśnieniem. im bardziej "zdławi" tym szybciej układ osiągnie zadane ciśnienie, ale też będą się pojawiały boost peaki - czyli przeładowania - niebezpieczne dla silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 15 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2019 (edytowane) aha - zaczynam coś tu rozumować jeżeli turbina naładuje zadane programowo powiedzmy 1bar to czujnik ciśnienia otwiera solenoid i on puszcza ciśnienie na gruszkę które otwiera wastegate'a. Restryktor na bieżąco puszcza ciśnienie na gruszkę i jak te 1.0 bara się przeciśnie przez otworek (większy szybciej, mniejszy wolniej) to też otwiera wastegate'a....... jest to takie dodatkowe "odcięcie turbiny" jak by solenoid miał zadane za wysokie ciśnienie przez za długi czas. Czy w miarę dobrze to zrozumiałem ? Proszę się nie gniewać, próbuję to ogarnąć swym wątłym umysłem hehe Edytowane 15 Marca 2019 przez klev Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diuk Opublikowano 15 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2019 restryktor spowalnia otwarcie wastegate'a. restryktor też spowoduje, że solenoid otwierając się - szybciej domknie wastegate'a -> utrzymując zadane ciśnienie na bardziej stabilnym poziomie. oś X - czas oś Y - doładowanie zielona linia pozioma - wymagany poziom doładowania wykresy: niebieski - wężyk z turbiny wpięty bezpośrednio i bez restryktora do wastegate - ciśnienie nie dochodzi do wymaganego zielony - restryktor większej średnicy - wolniej dochodzi do wymaganego żółty - restryktor mniejszej średnicy - szybciej buduje ciśnienie, mały boost peak czerwony - restryktor o zbyt małej średnicy - duży boost peak fioletowy - wężyk z turbiny uszkodzony/wypięty z układu sterowania - turbina ładuje ile może 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 15 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2019 Dziekuje bardzo ! Zalapalem !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DON Pietro Opublikowano 15 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2019 to jeszcze ja się podepnę takim o to pytaniem. jeśli mi przeładowuje i to sporo bo wali 1.5 bara czy jeśli wyciągne restryktor nie będzie przeładowań?? strojenie planuje za jakiegoś miecha może góra dwa ale do tego czasu niechcę żeby było kaboooommm a trzeba czymś jeździć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 15 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2019 (edytowane) Ja po zmianie turbo zatkalem kulka stalowa wezyk od trojnika do solenoidu i laduje 0,5 bara. Tak jezdze do czasu stronia. Edytowane 15 Marca 2019 przez klev Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diuk Opublikowano 15 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2019 (edytowane) 18 minut temu, DON Pietro napisał: to jeszcze ja się podepnę takim o to pytaniem. jeśli mi przeładowuje i to sporo bo wali 1.5 bara czy jeśli wyciągne restryktor nie będzie przeładowań?? strojenie planuje za jakiegoś miecha może góra dwa ale do tego czasu niechcę żeby było kaboooommm a trzeba czymś jeździć to zależy jeśli problemem jest restryktor to tak - pójdziesz w niebieską linię i będzie bezpiecznie jeśli natomiast co innego jest problemem - na przykład zapieczony, nie otwierający się wastegate - no to wyjęcie restryktora oczywiście niczego nie zmieni powyższe wykresy zakładają poprawne działanie innych elementów układu sterowania ciśnieniem doładowania, jedynie jest zobrazowany jaki wpływ ma restryktor na to działanie oczywiście, warto sprawdzić - spiąć bezpośrednio wężykiem turbo z wastegate - tak jest najbezpieczniej, tylko trzeba będzie się odpychać lewą nogą od asfaltu na początku Edytowane 15 Marca 2019 przez diuk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 15 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2019 To teraz ja dodam pytanie: miałem w GT jakiś akcesoryjny blow off, który zresztą wydawał ciekawe dźwięki po odpuszczeniu gazu. Czy BOV zastępuje któryś z wymienionych w tym wątku elementów, czy dodaje się go całkiem niezależnie? Sens stosowania BOV zostawmy na boku. Nie o to mi chodzi w pytaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diuk Opublikowano 15 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2019 Teraz, rydzada napisał: To teraz ja dodam pytanie: miałem w GT jakiś akcesoryjny blow off, który zresztą wydawał ciekawe dźwięki po odpuszczeniu gazu. Czy BOV zastępuje któryś z wymienionych w tym wątku elementów, czy dodaje się go całkiem niezależnie? Sens stosowania BOV zostawmy na boku. Nie o to mi chodzi w pytaniu. BOV/DV są niezależne od układu sterowania ciśnieniem doładowania, ale mogą mieć wpływ, jako że potrafią zmniejszyć ciśnienie w kolektorze dolotowym, a to właśnie ciśnienie w kolektorze jest "wejściem" do układu sterowania BOV/DV montuje się do IC, a wężyk do sterowania WG wychodzi bezpośrednio z turbiny - jak widać na obrazkach w linku z pierwszej odpowiedzi w tym wątku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DON Pietro Opublikowano 15 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2019 (edytowane) kontynuując o BoVie u mnie zaczeło się od jakiegoś ustrojstwa, nie zabardzo to jeszcze ogarniam co to robiło mianowicie stara DVka miała wgniecioną chyba sprężyne i upuszczała powietrze w atmosfere. nowa zamontowana spowodowała że ciśnienie wyskoczyło na poziomie 1.5 bara. przeładowuje od cholery. wyjęcie restryktora skończy z przeładowaniem?? Edytowane 15 Marca 2019 przez DON Pietro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diuk Opublikowano 15 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2019 8 minut temu, DON Pietro napisał: wyjęcie restryktora skończy z przeładowaniem?? musisz przeczytać jeszcze parę razy ten wątek od początku do końca, bo ja już nie wiem jak inaczej to wytłumaczyć :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DON Pietro Opublikowano 15 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2019 (edytowane) już 3 razy czytałem ale juz trafia Edytowane 15 Marca 2019 przez DON Pietro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRYSZTAŁ Opublikowano 18 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2019 To i ja się podpytam. Kupuję Forka i ponoć jest restryktor wywalony/ albo zwiększony i stroili Forka 2.0 xt na ok 200kM. Pytanie czy mapa polegała na zwiększeniu doładowania i czy jeżeli było to z głową zrobione jest szansa że to nie kaputnie zaraz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 18 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2019 10 minut temu, KRYSZTAŁ napisał: To i ja się podpytam. Kupuję Forka i ponoć jest restryktor wywalony/ albo zwiększony i stroili Forka 2.0 xt na ok 200kM. Pytanie czy mapa polegała na zwiększeniu doładowania i czy jeżeli było to z głową zrobione jest szansa że to nie kaputnie zaraz... Są tylko dwie opcje: padnie albo nie padnie Nikt nie wywróży. Jak jest z głową zrobiony, to te 200KM nie jest dużo dla tego silnika. Jak zadbany, będzie żył. Ale nawet jak zadbany, może przekręcić panewkę. Nic na to nie poradzisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRYSZTAŁ Opublikowano 18 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2019 6 minut temu, rydzada napisał: Są tylko dwie opcje: padnie albo nie padnie Nikt nie wywróży. Jak jest z głową zrobiony, to te 200KM nie jest dużo dla tego silnika. Jak zadbany, będzie żył. Ale nawet jak zadbany, może przekręcić panewkę. Nic na to nie poradzisz. Panewkę to i na seryjnym obrócić może. Takie ryzyko przy tych Subarynach. Posłucham go na zimno czy tam się nic nie dzieje i zobaczymy bo Forek fajny i zadbany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diuk Opublikowano 18 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2019 2 godziny temu, KRYSZTAŁ napisał: restryktor wywalony/ albo zwiększony i stroili Forka 2.0 xt na ok 200kM. Czyli zmniejszyli doladowanie i uzyskali przy tym więcej mocy??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 19 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2019 Samo osluchanie na zimnym nic ci nie powie. Jak bedzie troche klekotal na zimnym to albo zawory (tak bylo w moim przypadku) albo piston slap. Jak by klekotal dalej na cieplym to mozna wrozyc panewki. Itp itd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRYSZTAŁ Opublikowano 19 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2019 (edytowane) 16 godzin temu, diuk napisał: Czyli zmniejszyli doladowanie i uzyskali przy tym więcej mocy??? Właśnie jestem w trakcie wywiadu jak on tą mapę zmodyfikował. Niejaki Grzegorz z Krakowa znajomej Kubicy co ogarnia Subaraki. Zna ktoś? Dobra edit... Restryktor ma zmniejszoną średnicę jednak, więc nabiera to sensu. Mapa robiona z głową tylko do 200kM. Wszystko seria. Motor ma 100 000 km więc jest szansa że pożyje. Edytowane 19 Marca 2019 przez KRYSZTAŁ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się