g-seven Opublikowano 15 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 Witam. Jak rozpoznać, czy mam quickshiftera czy nie? Kilka osób zapewniało mnie, że jest (m.in. Azrael). Porównałem z innym GT-kiem i chodzi u mnie inaczej, ale czy to aż taka różnica, to nie wiem. Porównałem zdjęcia z kitem quickshift by Prodrive (WR Sport) i wygląda identycznie. Jakieś alternatywne metody? Mogę podesłać zdjęcia na dniach, bo mam na wierzchu bebechy :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 15 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 Jak rozpoznać, czy mam quickshiftera czy nie? Może umów się z nim na poważną rozmowę? Albo sprawdź, czy biegi shiftują się "quick", czy "not so quick". PS. Żeby było on-top: jeśli Azrael tak mówi, że to jest QS, to tak jest - jemu akurat można w tej dziedzinie zaufać :cool:. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
g-seven Opublikowano 15 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 Jak rozpoznać, czy mam quickshiftera czy nie? Może umów się z nim na poważną rozmowę? Albo sprawdź, czy biegi shiftują się "quick", czy "not so quick". PS. Żeby było on-top: jeśli Azrael tak mówi, że to jest QS, to tak jest - jemu akurat można w tej dziedzinie zaufać :cool:. Hehe, ale mam słabe porównanie. Wchodzą quick, ale czy aż tak quick? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 15 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 Masz. Chyba że już zepsułeś ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
g-seven Opublikowano 16 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2007 Masz. Chyba że już zepsułeś ;P Hyhy, staram się nie psuć auta, chociaż moja mama ma odrębne zdanie ;D Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STACHU Opublikowano 15 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2007 Mam pytanko w temacie a nie chce otwierac nowego watku. Powiedzcie proszę, czy montaż quick (czy short) shifta można zrobić bez ruszania skrzyni? Czy po krotce ktos byłby mi w stanie opisać na czym polega jego zamontowanie i czy wiąże sie to z jakimiś karkołomnymi operacjami? Z góry dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 15 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2007 mozna bez ruszenia skrzyni, zmieniajac sama dzwignie lewarka (od gory, rzecz jasna), lub zmieniajac caly mechanizm zmiany biegow (z kanalu). wystraczy kilka podstawowych narzedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STACHU Opublikowano 15 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2007 mozna bez ruszenia skrzyni, zmieniajac sama dzwignie lewarka (od gory, rzecz jasna),lub zmieniajac caly mechanizm zmiany biegow (z kanalu). wystraczy kilka podstawowych narzedzi. Chce opcje z calym mechanizmem. Poszukam, moze ktos bedzie sprzedawal Dziękuje za informacje :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 15 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2007 nic sie nie ma prawa tluc, nawet puszczaja szybko sprzeglo przy 6k rpm - w moim GT MY95 (seria) zawsze bylo cicho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STACHU Opublikowano 15 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2007 Co myslicie o takim wynalazku: http://www.allegro.pl/item240328779_sho ... sklep.html ?? Cena co najmniej atrakcyjna, pytanie czy warto ryzykowac czy nabyc cos bardziej markowego...?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 15 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2007 quick/short/ shifter przyspiesza zuzycie synchronizatorow w skrzyni - wg mnie nie warto tego montowac bo zawsze mozna reka szybciej ruszyc no chyba ze ktos jest leniwy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STACHU Opublikowano 15 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2007 quick/short/ shifter przyspiesza zuzycie synchronizatorow w skrzyni I to jest w zasadzie jedyny argument ktory daje mi do myslenia, szczegolnie ze wlasnie wpakowałem w skrzynie ladnych parę tysiecy... Z drugiej strony mialem okazje pojezdzic STI z pakietem PPP i nie da sie ukryc ze krotki skok lewarka to super sprawa :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 15 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2007 STACHU, STi ma kompletnie inną skrzynię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STACHU Opublikowano 15 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2007 STACHU, STi ma kompletnie inną skrzynię. Sorry za laickie pytania, ale rozumiem, ze nawet s.s do skrzyni GT bedzie sie mial nijak do skokow lewarka w STI PPP? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 15 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2007 quick/short/ shifter przyspiesza zuzycie synchronizatorow w skrzyni Niby z jakiego powodu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 15 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2007 STACHU, nie po prostu skryznia w STI jets dużo nowocześniejsza i i inaczej chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STACHU Opublikowano 16 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2007 quick/short/ shifter przyspiesza zuzycie synchronizatorow w skrzyni Niby z jakiego powodu? Podejzewam ze z takiego, ze zmiana biegu nastepuje szybciej i synchronizatory nie maja dostatecznej ilosci czasu na spelnienie swoich funkcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 16 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2007 Z shortshifterem mozna zmieniac biegi po malu, jak i z normalnym lewarkiem szybko. Ja mam od poczatku zamontowany opcjonalny ss STI przez dealera (nie trace gwarancji) i po 70kkm nie ma zadnych problemow ze skrzynia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STACHU Opublikowano 16 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2007 Z shortshifterem mozna zmieniac biegi po malu, jak i z normalnym lewarkiem szybko. Ja mam od poczatku zamontowany opcjonalny ss STI przez dealera (nie trace gwarancji) i po 70kkm nie ma zadnych problemow ze skrzynia. I to dowodzi rowniez tego, ze wszystko uzytkowane z glowa i pojeciem ma szanse sluzyc spooro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 16 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2007 Jak potrzebuje, to zmieniam biegi bardzo szybko, ale w czasie spokojnjej jazdy zmieniam bez sprzegla i wtedy synchronizatory nie maja za duzo pracy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 16 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2007 ale w czasie spokojnjej jazdy zmieniam bez sprzegla i wtedy synchronizatory nie maja za duzo pracy. Przyznam sie szczerze, że od czasów 126p nic takiego nie robiłem. Bałbym sie teraz. Piszę calkiem serio!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 16 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2007 Nie ma czego sie obawiac, robie tak w praktycznie kazdym aucie, ktorym jezdze. W samochodach ze skrzynia w tunelu, jest najlatwiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 16 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2007 A możesz naświetlić nieco bliżej tą technikę zmiany biegów? Zawsze wydawało mi się że zmienianie biegów bez sprzęgła to masakra dla skrzyni - naucz mnie proszę :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 17 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2007 Udalo Ci sie kiedys przelaczyc skrzynie na luz bez wlaczania sprzegla? Jesli tak to jest to juz polowa sukcesu. Musisz wyczuc moment kiedy zdejmujac noge z gazu samochod przestaje byc rozpedzany silnikiem, ale jeszcze nie hamujesz silnikiem. Wtedy mozesz wrzucic na luz, jednak nie zatrzymujesz tam reki, tylko od razu kierujesz lewarek w pozycje nastepnego biegu i stanowczo, ale nie za silno naciskasz na niego i jak obroty spadna do odpowiedniego poziomu to bieg sam wskoczy. Jak sie spoznisz to nie wrzucisz biegu i wtedy musisz juz sobie pomoc sprzeglem. Najlatwiej jest zaczac probowac przy zmianach 2-3 bo roznica obrotow miedzy tymi biegami jest wieksza i dluzej one soadaja, co daje ci wiecej czasu na zmiane. Przy 3-4 i 4-5 trzeba juz szybciej machac lewrkiem. Pamietaj ze przy zmianie biegow skrzynia nie moze przenosic zadnych obciazen. Przy redukcji jak dasz na luz, to lekko podnosisz obroty do poziomu (lub troche wyzej) odpowiedniego do predkosci z jaka jedziesz i biegu jaki chcesz wrzucic. To jest troche trudniejsze i wymaga wiecej praktyki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 17 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2007 Rozumiem,że przy tych próbach nic nie powinno zgrzytać? Nie chciałbym ogolić zębów Całość ma na celu oszczędzanie synchronizatorów,tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi