Cancer Posted November 27, 2018 Share Posted November 27, 2018 Witajcie. Mam problem z odpalaniem forestera 2,5xt 2007r. Chodzi o to, że jak auto postoi choćby przez noc lub dłużej to ma problem z odpaleniem, mimo że rozrusznik kręci całkiem sprawnie. Myślałem, że może to problem z zapowietrzaniem się układu paliwowego bo czasem czuć mi benzyną po odpaleniu ale wyeliminowałem ten trop bo po podłączeniu kabli rozruchowych odpala od strzału. Akumulator wymieniony na nowy miesiąc temu bo on był pierwszym ale błędnym tropem. Alternator sprawdzony podaje 14,1v. Pobór prądu instalacji też w normie. Jest to bardzo nieregularne bo czasem odpali od strzału, a czasem trzeba go kręcić kilka/kilkanaście razy po 6-10 sekund. Zdarza się też tak, że w ogóle nie odpali i trzeba go na kablach odpalać (wtedy łapie od strzału). Mechanik sprawdzał połączenia masowe i wygląda wszystko ok. Nie mam za bardzo pomysłu co to może być bo objawy są bardzo nietypowe (szczególnie to odpalanie od strzału po podłączeniu kabli rozruchowych). Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i wszelką pomoc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
klev Posted November 27, 2018 Share Posted November 27, 2018 świece kończące żywot ? źle dobrany akumulator ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cancer Posted November 27, 2018 Author Share Posted November 27, 2018 niestety nie, świece mają może z 5/6kkm i akumulator też jest taki jak powinien być- zresztą na poprzednim też się to działo i z tego względu został on wymieniony więc ten trop odpada. Link to comment Share on other sites More sharing options...
klev Posted November 27, 2018 Share Posted November 27, 2018 pompa paliwa niedomaga ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cancer Posted November 27, 2018 Author Share Posted November 27, 2018 Też właśnie myślałem o tym. Pytanie czy taka niedomagająca pompa dawałaby objawy podczas normalnej jazdy tzn. brak mocy na wyższych obrotach czy jakieś szarpania bo nic takiego się nie dzieje póki co. Link to comment Share on other sites More sharing options...
klev Posted November 27, 2018 Share Posted November 27, 2018 samochód jak już odpali ma wyższe napięcie ze względu ze pracuje juz alternator itp. może padająca pompa nie ma siły pchnąć paliwa do silnika z samego aku, a potem jak dostanie dodatkowy prąd (czy to z alternatora czy z kabli) to jakoś daje rade. ps. padająca pompa to bardzo niebezpieczna sprawa - można zatrzeć silnik..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
antikos Posted November 27, 2018 Share Posted November 27, 2018 Masz gaz ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cancer Posted November 27, 2018 Author Share Posted November 27, 2018 Auto jest wyposażone w LPG więc na benzynie stosunkowo mało jeździ. Tak czy inaczej dzięki za pewny trop- postaram się go sprawdzić jak najszybciej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
klev Posted November 27, 2018 Share Posted November 27, 2018 najprościej to sprawdź rano czy odpala na gazie (można włączyć tryb awaryjny gazu żeby na nim odpalił) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted November 27, 2018 Share Posted November 27, 2018 Raczej odwrotnie, odepnij wieczorem kostkę od zaworu LPG przy reduktorze i wypal gaz do końca aż auto zgaśnie. Rano spróbuj odpalić normalnie na beznynie. Jak odpali poprawnie to przyczyną są cieknące wtryski LPG. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cancer Posted November 27, 2018 Author Share Posted November 27, 2018 wtryski gazowe też były sprawdzane przez gazownika przy okazji sprawdzania połączeń masowych i niby wszystko z nimi ok ale jeszcze dopytam. Wczoraj jeździłem cały dzień na benzynie żeby wyeliminować LPG i rano dzisiaj też nie chciał odpalić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted November 27, 2018 Share Posted November 27, 2018 4 minuty temu, Cancer napisał: wtryski gazowe też były sprawdzane przez gazownika przy okazji sprawdzania połączeń masowych i niby wszystko z nimi ok ale jeszcze dopytam. Wczoraj jeździłem cały dzień na benzynie żeby wyeliminować LPG i rano dzisiaj też nie chciał odpalić. Żeby wyeliminować LPG musisz całkowicie odpiąć zasilanie gazem, dlatego pisałem o kostce zaworu przy reduktorze i wypaleniu LPG. Inaczej jeśli jest problem z wtryskiwaczami gaz będzie nadal dostawał się do cylindrów. Sama jazda na PB nic nie da. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cancer Posted November 27, 2018 Author Share Posted November 27, 2018 Teraz, skwaro napisał: Żeby wyeliminować LPG musisz całkowicie odpiąć zasilanie gazem, dlatego pisałem o kostce zaworu przy reduktorze i wypaleniu LPG. Inaczej jeśli jest problem z wtryskiwaczami gaz będzie nadal dostawał się do cylindrów. Sama jazda na PB nic nie da. Ok dzisiaj to sprawdzę w takim razie. Dzięki za kolejną konstruktywną odpowiedź Link to comment Share on other sites More sharing options...
antikos Posted November 27, 2018 Share Posted November 27, 2018 Samochód też ciężko odpala jak jest ciasno na zaworach, tak było u mnie ale może się mylę. Kiedy zawory regulowałeś ? Jak się rozgrzeje to juz lepiej pali ? Rano jak zimno to zwyczajnie jest mu ciasno i ciężko zakręcić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cancer Posted November 27, 2018 Author Share Posted November 27, 2018 zawory były regulowane ok 17/20kkm temu więc raczej też nie to-pozatym nie ma innych objawów ciasnyh zaworów. Na ciepłym dobrze pali. Wyeliminuję dzisiaj te wtryski LPG i jak to nie pomoże to biorę się za pompę:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
antikos Posted November 27, 2018 Share Posted November 27, 2018 Jak dobrze pali na ciepłym, to mogą być zawory, 20 tyś, to już powinieneś sprawdzić kolejny raz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bio Posted November 27, 2018 Share Posted November 27, 2018 3 godziny temu, antikos napisał: Jak dobrze pali na ciepłym, to mogą być zawory, 20 tyś, to już powinieneś sprawdzić kolejny raz. A nie jest przypadkiem odwrotnie? Kibicuję, bo mam identyczny problem. Początek problemu zaczął się jesienią rok temu. Potem przyszło wiosna, lato i było oki. Do jesieni. I tak sobie myślę, że jeżeli problem tkwiłby w pompie, to chyba nie wytrzymałaby całego sezonu. Tym bardziej, że pokonuję długie trasy, często na autostradzie daję porządnie po garach i żadnych negatywnych objawów. PS. Dziwna sprawa. Przy +10st.C i więcej rano pali b. dobrze. Jak temperatura spadnie o 2-3 stopnie, to zaczynają się problemy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
klev Posted November 27, 2018 Share Posted November 27, 2018 3 godziny temu, antikos napisał: Jak dobrze pali na ciepłym, to mogą być zawory, 20 tyś, to już powinieneś sprawdzić kolejny raz. oj 20 tysięcy to trochę przesada - normą jest przy gazie regulacja zaworów co 50 tysięcy..... nadgorliwi robią co 40..... pomijając, że 95% zakładów chce wyciągać silnik do zaworów Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bio Posted November 27, 2018 Share Posted November 27, 2018 Czy mógłby mnie ktoś oświecić jakie zadanie spełnia ten zawór? Link to comment Share on other sites More sharing options...
klev Posted November 27, 2018 Share Posted November 27, 2018 to jest zawór sterujący turbiną tzw. solenoid - takie pytania to do działu "szybkie pytania i odpowiedzi" a nie śmiecisz w temacie o ciężkim odpalaniu.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bio Posted November 27, 2018 Share Posted November 27, 2018 (edited) 4 godziny temu, klev napisał: to jest zawór sterujący turbiną tzw. solenoid - takie pytania to do działu "szybkie pytania i odpowiedzi" a nie śmiecisz w temacie o ciężkim odpalaniu.... Mógłbyś być milszy. Śmiecisz właśnie Ty. Szukam przyczyny ciężkiego odpalania. Sprawdzam wszystko po kolei. Dziwne rzeczy wypisujesz, bo w moim Subaru jest ten zawór, ale brak niestety turbiny. Edited November 27, 2018 by Bio Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted November 27, 2018 Share Posted November 27, 2018 2 godziny temu, Bio napisał: Czy mógłby mnie ktoś oświecić jakie zadanie spełnia ten zawór? Solenoid EVAP Purge Control czyli oparów paliwa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bio Posted November 27, 2018 Share Posted November 27, 2018 No to dowiedziałem się Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted November 27, 2018 Share Posted November 27, 2018 9 minut temu, Bio napisał: No to dowiedziałem się O losie... http://lmgtfy.com/?q=Solenoid+EVAP+Purge+Control+subaru Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bio Posted November 27, 2018 Share Posted November 27, 2018 (edited) To zadam pytanie inaczej. Bardziej precyzyjnie. Jaka jest rola tego zaworu ze zdjęcia w moim wolnossaku. Nr katalogowy zaworu K5T48479 Silnik 2,5 EJ253i 121Kw Możliwe, że takie zawory występują w silnikach z turbo. Ale na litość. W moim aucie również jest. Czy ten zawór ma coś wspólnego z odpalanie samochodu w niskich temperaturach? Edited November 27, 2018 by Bio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now