Skocz do zawartości

mocny hatch - czyli kupno prawie hot hatch'a


kubanow

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 12.07.2019 o 10:46, GREGG napisał:

Pewnie to "nieuwzględnianie" to założenia projektantów a w razie potrzeby jakieś tam dodatkowe sprzęgło do 4x4 się da upchnąć  

Niestety ze względów handlowych / kosztowych pewnie nie doczekamy a szkoda bo ten xceed fajnie się prezentuje :(

Od początku było wiadomo, że RS powstanie i że będzie to AWD. :) Szczęśliwie długo udało się to utrzymać w tajemnicy. 

Podobnie jest z obecną generacją Focusa. Niektórzy wybrańcy widzieli prototyp wersji RS, z przeszczepionym napędem z poprzedniego RS'a. Szansa na RS'a pojawi się przy najbliższym faceliftingu aczkolwiek obecna sytuacja eko-finansowa mocno ogranicza możliwość wprowadzenia takiej wersji. Już wersja ST jest bardzo mocno ograniczona ilościowo co w zasadzie nie miało wcześniej miejsca. Ford bardzo mocno idzie w napęd hybrydowy i dalszy rozwój diesla. Jest to jedyna droga by utrzymać modele nie-eko z Mustangiem na czele. Ciężkie czasy dla fajnej motoryzacji. :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.06.2019 o 18:25, kubanow napisał:

na ten moment jestem lekko zawiedziony skrzynią biegów

 Jeżeli to jest ta sama dwusprzęgłówka co w Optimie to uważam że ta skrzynia jest zwyczajnie słaba. 

Zrobiłem okolo 1000 km Optimą w dieslu z 7 biegowym DCT (samochód najachane miał około 50 tys. km) i jedynie w trasie ta skrzynia działała znośnie. W ruchu miejskim największe wady jakie mnie denerwowały:

- przy dynamicznym włączaniu się do ruchu, czuć zwłokę zanim samochód ruszy

- czuć jak na 1 i 2 biegu ślizga się sprzęgło

- przy wyprzedzaniu z gazem w podłodze poza hałasem rosnących obrotów długo nic się nie dzieje

 

Generalnie skrzynia przy stosunkowo małym przebiegu sprawiała wrażenie jakby 100k km miała nie dojechać. 

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój RS palił 12 litrów i nie było szans zejść poniżej tego spalania co i tak na forum Forda było jednym z najniższych. Szkoda ze pewnie jeśli już nowy RS powstanie to jego cena będzie mocno nie akceptowalna. MK3 cenowo wypadał.na tle konkurencji jak okazja. Za 160k zł można było mieć 350km i napęd na 4 kola. Honda przypomnę kosztuje około 155k zł. Ale widząc co się dzieje z rynkiem sportowych samochodów to cena nowego. Edzie powyżej 200k zl

Edytowane przez iktorn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, matros1 napisał:

 Jeżeli to jest ta sama dwusprzęgłówka co w Optimie to uważam że ta skrzynia jest zwyczajnie słaba. 

Zrobiłem okolo 1000 km Optimą w dieslu z 7 biegowym DCT (samochód najachane miał około 50 tys. km) i jedynie w trasie ta skrzynia działała znośnie. W ruchu miejskim największe wady jakie mnie denerwowały:

- przy dynamicznym włączaniu się do ruchu, czuć zwłokę zanim samochód ruszy

- czuć jak na 1 i 2 biegu ślizga się sprzęgło

- przy wyprzedzaniu z gazem w podłodze poza hałasem rosnących obrotów długo nic się nie dzieje

 

Generalnie skrzynia przy stosunkowo małym przebiegu sprawiała wrażenie jakby 100k km miała nie dojechać. 

 

ja mam bardzo małe / praktycznie zerowe doświadczenie jeśli chodzi o automaty, całe życie manualną jeździłem, dlatego ciężko mi odnieść się do innych automatów, przez co moje wnioski są niemiarodajne

przed zakupem jeździłem nową corolką 180KM, tutaj ciągnie pięknie równiutko, no ale to wiadomo CVT, przy czym ewidentnie mocno czuć było że corolka jest słabsza od kia

jeździłem też peugeotem 308 GT, 225KM z nowym automatem 8 biegowym, no i tutaj mimo że moc wyższa to wrażenia miałem takie że słabiej się to zbiera niż kia, a odczucia z pracy skrzyni bardzo podobne, ale byłem pierwszą osobą która jeździła tą demówką więc auto też mogło wymagać lekkiego dotarcia żeby pokazało pełnię możliwości

w kia mam łopatki i nimi będę starał się nadrabiać brak manualu

 

co do samej kia'nki

na ten moment mam nalatane 400km i jeszcze poznaję auto, jeżdżę ostrożnie jeszcze bez przełączania na tryb sport, w którym wydech zaczyna ładnie mruczeć i podobno praca skrzyni jest szybsza, więc pewnie będzie lepiej

mimo że auto ma twardy zawias i 18"koła to komfort jest zadowalający, układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny

zegary są czytelne

generalnie jeszcze się poznajemy z autem, ale z zakupu jestem bardzo mocno zadwolony

auto mocno zwraca uwagę innych (obu płci)

 

jeśli chodzi o systemy to:

tempomat aktywny - super sprawa, z asystentem pasa ruchu w korkach robi się praktycznie autonomiczne auto

asystent pasa ruchu - denerwuje mocno przy najeżdżaniu na linie przy jakimś omijaniu czy z lewej czy z prawej

ostrzeganie o ruchu poprzecznym przy cofaniu bardzo pomaga bo widoczność do tyłu jest słaba

autonomiczne hamowanie - tutaj parę razy system mnie zaskoczył bo zaczął drzeć ryja, a trzeba uważać bo jeśli nie zareaguję i nie nacisnę hamulca to sam zacznie hamować awaryjnie i łatwo ktoś nam może wjechać w tył

automatyczne parkowanie - jeszcze nie sprawdzałem jak to działa, ale raczej rzadko będę z tego korzystał

nawigacja - wolę tą wbudowaną w auto, tutaj jest bardzo dobrze, fajna opcja to to że jednym pokrętłem można przybliżać/oddalać perspektywę

kamera - wiadomo, pomaga

sygnalizacja z czujników parkowania - tutaj na minus bo wyświetla się to między zegarami przez co momentami nie widać przy kręceniu kierownicą

 

nie jest to idealny samochód ma kilka wad, które denerwują, ale da się żyć

najgorszą jest to że nie mogę znaleźć sobie optymalnej pozycji za kierownicą, jest dobrze, ale mogło by być lepiej, siedzi się kapkę za wysoko, ale fotele są wygodne (mimo że u mnie duża dupa)

poza tym reszta to jakieś pierdoły

przy wysiadaniu fotel za głęboko się cofa, co moim zdaniem zamiast ułatwiać to trochę utrudnia wsiadanie/wysiadanie (można to wyłączyć, ale nie można ustawić ile ma się cofać)

czujniki parkowania z przodu wyłączają się przy jakiejś prędkości, można je ponownie włączyć ręcznie, ale wolałbym żeby się włączały same przy niskich prędkościach

po wyłączeniu zapłonu rozłącza mi komunikację bluetooth i ucina rozmowę tel.

już widzę że będzie spore spalanie, ale ja nie robię dużo kilometrów więc na to nie patrzyłem za mocno  przy wyborze auta

muszę zmeinieć żarówkę oświetlenia bagażnika na ledowe bo to co jest to ledwo świeci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, iktorn napisał:

Ale widząc co się dzieje z rynkiem sportowych samochodów to cena nowego. Edzie powyżej 200k zl

 

tak się dzieje z całym rynkiem aut, nie tylko sportowe

 

nowy peugeot 208 z silnikiem 130KM najbogatsza wersja katalogowo 95kpln + wyposażenie dodatkowe, czyli jak dodasz lakier, navi i inne pierdoły to cena będzie na poziomie ~110kpln

nawet jak dardzą 20% rabatu to cena ~90kpln za 130KM auto segmentu B to jakiś żart

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwszy bak przejeżdżony, na razie delikatnie przy czym większość w mieście

w przyszłym tygodniu mam dłuższą trasę, po wymiana oleju no i koniec delikatności

spalanie jak nic będzie powyżej dychy (i to sporo)

 

20190715_145613[1].jpg

20190717_150449.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
W dniu 19.07.2019 o 13:23, kubanow napisał:

(...) spalanie jak nic będzie powyżej dychy (i to sporo)

 

i jak tam Kijanka? jak sie ksztaltuje spalanie w roznych warunkach?

czy jestes zadowolony ze skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, eddie_gt4 napisał:

 

i jak tam Kijanka? jak sie ksztaltuje spalanie w roznych warunkach?

czy jestes zadowolony ze skrzyni?

 

krótko - autko super, jestem mega zadowolony

najechane mam dopiero 5kpln, generalnie ja mało jeżdżę

 

spalanie

jeśli chodzi o spalanie to lekko nie ma, średnio wychodzi 11,5

przy mojej ciężkiej nodze i małej mieścinie (gdzie robię w większości odcinki ~3-5km, jednego klienta mam kapkę dalej i tam jest z 10km) w mieście wychodzi 12-13l, w trasie w trybie ekonomicznym można zejść w okolice 9, autostrada grubo ~13

auto jest bardzo czułe na ostre deptanie w mieście, średnie spalanie momentalnie leci w górę

 

wrażenia z jazdy są super, moc robi swoje, auto bardzo fajnie "wgryza" się w zakręty mimo braku szpery, nie ma takiego niekontrolowanego plucia przodem

bardzo dobrze przyśpiesza z rolki, z zatrzymanego startu jest trochę gorzej, już nie jeden się zdziwił

 

co do automatu to jest OK, działa szybko dobrze dobiera przełożenia, jak chcę nagle przyśpieszyć to wystarczy że depnę do spodu i redukuje bieg tak jak należy (nie trzeba robić jakichś przygazówek), w trybie auto zawsze mogę momentalnie zmienić bieg łopatkami, wtedy skrzynia przełącza się w tryb manualny bez potrzeby przestawiania lewarka

ale generalnie rzadko operuję łopatkami

(za manualem dalej tęsknię)

 

autko mocno zwraca uwagę i wyglądem i dźwiękiem

szczególnie w trybie sport, miałem już sytuacje że jakieś łebki w jakimś audi zawrócili za mną i pytali co i jak bo fajnie tłumik gada

ja u siebie odpiąłem głośnik który podbija dźwięk w środku, przez co jest o niebo lepiej, dźwięk idzie z tyłu bardziej naturalnie

wcześniej było to bardzo męczące w dłuższej trasie

przy wyższych obrotach jest trochę głośno, ale to poprzez słabe wygłuszenie bagażnika, jakby okleić go matami to myślę że było by ok, ale mi to tam strasznie nie przeszkadza

 

niestety lakier jest bardzo cieniutki na aucie, już mam dwie punktowe kropki z obtarć (chyba parkingowych)

 

z minusów to asystent pasa ruchu z aktywnym tempo działa niby fajnie, ale często żyje swoim życiem i ciągnie mnie poza drogę, generalnie aktywny tempomat to jest mega rozwiązanie

asystent awaryjnego hamowania też potrafi mocno zaskoczyć, już miałem z 3 sytuacje gdzie auto uznało że przywalę w auto przede mną, przez co samo zahamowało na maxa, a ja zawisłem na pasach, auto wcześniej ostrzega pikaniem i jak nie zdejmiemy nogi z gazu i nie zaczniemy hamować to robi taką akcję, za pierwszym razem to mnie strasznie mocno wystraszyło, bo przy takim mocnym hamowaniu z zaskoczenia nie mamy możliwości za wiele zrobić, a i dla tych co jadą za nami to też może być spore zaskoczenie

jest jeszcze parę innych drobnostek do których można by się przyczepić, ale dla mnie mało istotne (np brak funkcji auto na 4 szybach, brak domykania szyb z pilota, podświetlane z zewnatrz przednie klamki a tylne nie)

 

image.png.ab3c40b9df538e0a9fdd80444fcb9b2a.png

 

niestety zdarzyła mi się też mała przygoda i przetarłem felge + uszkodziłem delikatnie oponę na takim cudzie jak na foto

teraz próbuję coś zdziałać z zarządcą drogi (są jakieś szanse)

serwis wycenił felgę na 2kpln + 2 x opona 800pln

 

https://drive.google.com/open?id=1RHWOw0AqKtfyKTydCwKXiDBar8Oq8Byq

 

image.png.9d50f4d527ad78fc57f9d74e9e048fa2.png

 

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie dosc spore, szczegolnie w miescie...

ten udawany dzwiek, trafiajacy do kabiny w trybie w trybie "sport" tez mnie mocno wkurzal, dobrze ze jest patent na jego odlaczenie

 

jestem ciekaw, jak jezdzi XCeed z tym silnikiem, bo na zywo autko wyglada ciekawie

 

20191024_123721.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety spalanie nie jest mocną stroną tego silnika, ale byłem tego świadomy kupując

zresztą ja nie jeżdżę dużo więc jakoś tego nie odczuwam tak strasznie

 

minusem jest jazda w trasach, trzeba dość często tankować

 

xceed to taki hatch na szczudłach, jeździć będzie pewnie podobnie jak mój tylko będzie bardziej się "giął" w zakrętach

 

kia wprowadziła też cyfrowe zegary, które są odwzorowaniem analogów, więc trochę słabo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...