Tomasz_555 Opublikowano 13 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2019 W dniu 12.07.2019 o 10:46, GREGG napisał: Pewnie to "nieuwzględnianie" to założenia projektantów a w razie potrzeby jakieś tam dodatkowe sprzęgło do 4x4 się da upchnąć Niestety ze względów handlowych / kosztowych pewnie nie doczekamy a szkoda bo ten xceed fajnie się prezentuje Od początku było wiadomo, że RS powstanie i że będzie to AWD. Szczęśliwie długo udało się to utrzymać w tajemnicy. Podobnie jest z obecną generacją Focusa. Niektórzy wybrańcy widzieli prototyp wersji RS, z przeszczepionym napędem z poprzedniego RS'a. Szansa na RS'a pojawi się przy najbliższym faceliftingu aczkolwiek obecna sytuacja eko-finansowa mocno ogranicza możliwość wprowadzenia takiej wersji. Już wersja ST jest bardzo mocno ograniczona ilościowo co w zasadzie nie miało wcześniej miejsca. Ford bardzo mocno idzie w napęd hybrydowy i dalszy rozwój diesla. Jest to jedyna droga by utrzymać modele nie-eko z Mustangiem na czele. Ciężkie czasy dla fajnej motoryzacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 14 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2019 (edytowane) W dniu 30.06.2019 o 18:25, kubanow napisał: na ten moment jestem lekko zawiedziony skrzynią biegów Jeżeli to jest ta sama dwusprzęgłówka co w Optimie to uważam że ta skrzynia jest zwyczajnie słaba. Zrobiłem okolo 1000 km Optimą w dieslu z 7 biegowym DCT (samochód najachane miał około 50 tys. km) i jedynie w trasie ta skrzynia działała znośnie. W ruchu miejskim największe wady jakie mnie denerwowały: - przy dynamicznym włączaniu się do ruchu, czuć zwłokę zanim samochód ruszy - czuć jak na 1 i 2 biegu ślizga się sprzęgło - przy wyprzedzaniu z gazem w podłodze poza hałasem rosnących obrotów długo nic się nie dzieje Generalnie skrzynia przy stosunkowo małym przebiegu sprawiała wrażenie jakby 100k km miała nie dojechać. Edytowane 14 Lipca 2019 przez matros1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iktorn Opublikowano 14 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2019 (edytowane) Mój RS palił 12 litrów i nie było szans zejść poniżej tego spalania co i tak na forum Forda było jednym z najniższych. Szkoda ze pewnie jeśli już nowy RS powstanie to jego cena będzie mocno nie akceptowalna. MK3 cenowo wypadał.na tle konkurencji jak okazja. Za 160k zł można było mieć 350km i napęd na 4 kola. Honda przypomnę kosztuje około 155k zł. Ale widząc co się dzieje z rynkiem sportowych samochodów to cena nowego. Edzie powyżej 200k zl Edytowane 14 Lipca 2019 przez iktorn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubanow Opublikowano 14 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2019 3 godziny temu, matros1 napisał: Jeżeli to jest ta sama dwusprzęgłówka co w Optimie to uważam że ta skrzynia jest zwyczajnie słaba. Zrobiłem okolo 1000 km Optimą w dieslu z 7 biegowym DCT (samochód najachane miał około 50 tys. km) i jedynie w trasie ta skrzynia działała znośnie. W ruchu miejskim największe wady jakie mnie denerwowały: - przy dynamicznym włączaniu się do ruchu, czuć zwłokę zanim samochód ruszy - czuć jak na 1 i 2 biegu ślizga się sprzęgło - przy wyprzedzaniu z gazem w podłodze poza hałasem rosnących obrotów długo nic się nie dzieje Generalnie skrzynia przy stosunkowo małym przebiegu sprawiała wrażenie jakby 100k km miała nie dojechać. ja mam bardzo małe / praktycznie zerowe doświadczenie jeśli chodzi o automaty, całe życie manualną jeździłem, dlatego ciężko mi odnieść się do innych automatów, przez co moje wnioski są niemiarodajne przed zakupem jeździłem nową corolką 180KM, tutaj ciągnie pięknie równiutko, no ale to wiadomo CVT, przy czym ewidentnie mocno czuć było że corolka jest słabsza od kia jeździłem też peugeotem 308 GT, 225KM z nowym automatem 8 biegowym, no i tutaj mimo że moc wyższa to wrażenia miałem takie że słabiej się to zbiera niż kia, a odczucia z pracy skrzyni bardzo podobne, ale byłem pierwszą osobą która jeździła tą demówką więc auto też mogło wymagać lekkiego dotarcia żeby pokazało pełnię możliwości w kia mam łopatki i nimi będę starał się nadrabiać brak manualu co do samej kia'nki na ten moment mam nalatane 400km i jeszcze poznaję auto, jeżdżę ostrożnie jeszcze bez przełączania na tryb sport, w którym wydech zaczyna ładnie mruczeć i podobno praca skrzyni jest szybsza, więc pewnie będzie lepiej mimo że auto ma twardy zawias i 18"koła to komfort jest zadowalający, układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny zegary są czytelne generalnie jeszcze się poznajemy z autem, ale z zakupu jestem bardzo mocno zadwolony auto mocno zwraca uwagę innych (obu płci) jeśli chodzi o systemy to: tempomat aktywny - super sprawa, z asystentem pasa ruchu w korkach robi się praktycznie autonomiczne auto asystent pasa ruchu - denerwuje mocno przy najeżdżaniu na linie przy jakimś omijaniu czy z lewej czy z prawej ostrzeganie o ruchu poprzecznym przy cofaniu bardzo pomaga bo widoczność do tyłu jest słaba autonomiczne hamowanie - tutaj parę razy system mnie zaskoczył bo zaczął drzeć ryja, a trzeba uważać bo jeśli nie zareaguję i nie nacisnę hamulca to sam zacznie hamować awaryjnie i łatwo ktoś nam może wjechać w tył automatyczne parkowanie - jeszcze nie sprawdzałem jak to działa, ale raczej rzadko będę z tego korzystał nawigacja - wolę tą wbudowaną w auto, tutaj jest bardzo dobrze, fajna opcja to to że jednym pokrętłem można przybliżać/oddalać perspektywę kamera - wiadomo, pomaga sygnalizacja z czujników parkowania - tutaj na minus bo wyświetla się to między zegarami przez co momentami nie widać przy kręceniu kierownicą nie jest to idealny samochód ma kilka wad, które denerwują, ale da się żyć najgorszą jest to że nie mogę znaleźć sobie optymalnej pozycji za kierownicą, jest dobrze, ale mogło by być lepiej, siedzi się kapkę za wysoko, ale fotele są wygodne (mimo że u mnie duża dupa) poza tym reszta to jakieś pierdoły przy wysiadaniu fotel za głęboko się cofa, co moim zdaniem zamiast ułatwiać to trochę utrudnia wsiadanie/wysiadanie (można to wyłączyć, ale nie można ustawić ile ma się cofać) czujniki parkowania z przodu wyłączają się przy jakiejś prędkości, można je ponownie włączyć ręcznie, ale wolałbym żeby się włączały same przy niskich prędkościach po wyłączeniu zapłonu rozłącza mi komunikację bluetooth i ucina rozmowę tel. już widzę że będzie spore spalanie, ale ja nie robię dużo kilometrów więc na to nie patrzyłem za mocno przy wyborze auta muszę zmeinieć żarówkę oświetlenia bagażnika na ledowe bo to co jest to ledwo świeci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubanow Opublikowano 14 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2019 29 minut temu, iktorn napisał: Ale widząc co się dzieje z rynkiem sportowych samochodów to cena nowego. Edzie powyżej 200k zl tak się dzieje z całym rynkiem aut, nie tylko sportowe nowy peugeot 208 z silnikiem 130KM najbogatsza wersja katalogowo 95kpln + wyposażenie dodatkowe, czyli jak dodasz lakier, navi i inne pierdoły to cena będzie na poziomie ~110kpln nawet jak dardzą 20% rabatu to cena ~90kpln za 130KM auto segmentu B to jakiś żart Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 14 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2019 W Brukseli wymyślają też co chwile nowe systemy do aut przez co też nie będą tańsze. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubanow Opublikowano 19 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2019 pierwszy bak przejeżdżony, na razie delikatnie przy czym większość w mieście w przyszłym tygodniu mam dłuższą trasę, po wymiana oleju no i koniec delikatności spalanie jak nic będzie powyżej dychy (i to sporo) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubanow Opublikowano 24 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2019 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 25 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2019 W dniu 19.07.2019 o 13:23, kubanow napisał: (...) spalanie jak nic będzie powyżej dychy (i to sporo) i jak tam Kijanka? jak sie ksztaltuje spalanie w roznych warunkach? czy jestes zadowolony ze skrzyni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubanow Opublikowano 25 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2019 7 godzin temu, eddie_gt4 napisał: i jak tam Kijanka? jak sie ksztaltuje spalanie w roznych warunkach? czy jestes zadowolony ze skrzyni? krótko - autko super, jestem mega zadowolony najechane mam dopiero 5kpln, generalnie ja mało jeżdżę spalanie jeśli chodzi o spalanie to lekko nie ma, średnio wychodzi 11,5 przy mojej ciężkiej nodze i małej mieścinie (gdzie robię w większości odcinki ~3-5km, jednego klienta mam kapkę dalej i tam jest z 10km) w mieście wychodzi 12-13l, w trasie w trybie ekonomicznym można zejść w okolice 9, autostrada grubo ~13 auto jest bardzo czułe na ostre deptanie w mieście, średnie spalanie momentalnie leci w górę wrażenia z jazdy są super, moc robi swoje, auto bardzo fajnie "wgryza" się w zakręty mimo braku szpery, nie ma takiego niekontrolowanego plucia przodem bardzo dobrze przyśpiesza z rolki, z zatrzymanego startu jest trochę gorzej, już nie jeden się zdziwił co do automatu to jest OK, działa szybko dobrze dobiera przełożenia, jak chcę nagle przyśpieszyć to wystarczy że depnę do spodu i redukuje bieg tak jak należy (nie trzeba robić jakichś przygazówek), w trybie auto zawsze mogę momentalnie zmienić bieg łopatkami, wtedy skrzynia przełącza się w tryb manualny bez potrzeby przestawiania lewarka ale generalnie rzadko operuję łopatkami (za manualem dalej tęsknię) autko mocno zwraca uwagę i wyglądem i dźwiękiem szczególnie w trybie sport, miałem już sytuacje że jakieś łebki w jakimś audi zawrócili za mną i pytali co i jak bo fajnie tłumik gada ja u siebie odpiąłem głośnik który podbija dźwięk w środku, przez co jest o niebo lepiej, dźwięk idzie z tyłu bardziej naturalnie wcześniej było to bardzo męczące w dłuższej trasie przy wyższych obrotach jest trochę głośno, ale to poprzez słabe wygłuszenie bagażnika, jakby okleić go matami to myślę że było by ok, ale mi to tam strasznie nie przeszkadza niestety lakier jest bardzo cieniutki na aucie, już mam dwie punktowe kropki z obtarć (chyba parkingowych) z minusów to asystent pasa ruchu z aktywnym tempo działa niby fajnie, ale często żyje swoim życiem i ciągnie mnie poza drogę, generalnie aktywny tempomat to jest mega rozwiązanie asystent awaryjnego hamowania też potrafi mocno zaskoczyć, już miałem z 3 sytuacje gdzie auto uznało że przywalę w auto przede mną, przez co samo zahamowało na maxa, a ja zawisłem na pasach, auto wcześniej ostrzega pikaniem i jak nie zdejmiemy nogi z gazu i nie zaczniemy hamować to robi taką akcję, za pierwszym razem to mnie strasznie mocno wystraszyło, bo przy takim mocnym hamowaniu z zaskoczenia nie mamy możliwości za wiele zrobić, a i dla tych co jadą za nami to też może być spore zaskoczenie jest jeszcze parę innych drobnostek do których można by się przyczepić, ale dla mnie mało istotne (np brak funkcji auto na 4 szybach, brak domykania szyb z pilota, podświetlane z zewnatrz przednie klamki a tylne nie) niestety zdarzyła mi się też mała przygoda i przetarłem felge + uszkodziłem delikatnie oponę na takim cudzie jak na foto teraz próbuję coś zdziałać z zarządcą drogi (są jakieś szanse) serwis wycenił felgę na 2kpln + 2 x opona 800pln https://drive.google.com/open?id=1RHWOw0AqKtfyKTydCwKXiDBar8Oq8Byq 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 26 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2019 Spalanie dosc spore, szczegolnie w miescie... ten udawany dzwiek, trafiajacy do kabiny w trybie w trybie "sport" tez mnie mocno wkurzal, dobrze ze jest patent na jego odlaczenie jestem ciekaw, jak jezdzi XCeed z tym silnikiem, bo na zywo autko wyglada ciekawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubanow Opublikowano 26 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2019 no niestety spalanie nie jest mocną stroną tego silnika, ale byłem tego świadomy kupując zresztą ja nie jeżdżę dużo więc jakoś tego nie odczuwam tak strasznie minusem jest jazda w trasach, trzeba dość często tankować xceed to taki hatch na szczudłach, jeździć będzie pewnie podobnie jak mój tylko będzie bardziej się "giął" w zakrętach kia wprowadziła też cyfrowe zegary, które są odwzorowaniem analogów, więc trochę słabo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się