Jump to content

Sprzęgło EXEDY


arecki74s

Recommended Posts

Proszę o informację użytkowników na temat eksploatacji sprzęgła Exedy FJK 2037 z podwójnymi sprężynami w tarczy - FORESTER/IMPREZA. Czy sprzęgło działa komfortowo? Czy w trakcie ruszania z miejsca nie ma szarpnięć itp.

Link to comment
Share on other sites

tez mam zamiar zabrac sie na dnich za sprzeglo poniewaz bierze juz dosc wysoko i strasznie to denerwuje i zaczyna sie coraz gorzej plynnie ruszac.

raczej nie chcialbym OEM ze wzgledu na cene jak za polowe mniej wyjdzie pewnie exedy ale ze duzo ludzi pisze ze szarpie przy ruszaniu to mi sie robi metlik w glowie, wiec jak to jest?

 

Link to comment
Share on other sites

Chudy. Ja mam dokładnie to samo. Myślę, że Exedy FJK 2037 to nie to samo 1:1 co OEM. Podobno australijskie sprzęgła Clutch Pro dobrze się sprawdzają w tych autach. Może ktoś ma okazję testować? Aisin jak zauważyłem ma zupełnie odmienną konstrukcję tarczy mimo to jest także typowany. Może nie bez powodu większość uważa, że jeżeli chodzi o sprzęgło do Subaru to minimum OEM.

Link to comment
Share on other sites

Ja przed wymianą jeździłem na zamienniku exedy i nie miałem żadnych zastrzeżeń. 

 

Wymieniłem komplet na OEM razem z nowym kołem zamachowym (1100 sprzęgło + 1000 koło :cry:). Jest tak jak pisałem wyżej. Przy puszczaniu sprzęgła na 2 potrafi raz  mocno szarpnąć. Ale możliwe że to jest wina poduszki pod skrzynią (włożyłem zamiennik febesta).

 

Jeżeli chodzi o wykonanie to w pewnym momencie miałem w domu 2 komplety sprzęgła Exedy OEM i zamiennik Exedy. 

Komplety różnią się tylko tarczą sprzęgła. Docisk i łożysko są identyczne. Gdybym miał wcześniej taką wiedzę to brałbym zamiennik (500 zł w kieszeni).

Link to comment
Share on other sites

Exedy za 450 zł?. To chyba musi być FJK2018 z pojedynczymi sprężynami w tarczy. To chyba nie jest dobry pomysł. Narrator na czym polegała różnica tarczy sprzęgła między OEM a Exedy i czy był to zestaw FJK2037? Wg mnie oba powinny posiadać 2 podwójne sprężyny + 2 sprężyny/dwie tulekji.

Link to comment
Share on other sites

Nie jestem pewien czy to dokładnie FJK2018. Mój mechanik znalazł Exedy w tej cenie (Sprawdził w swoim katalogu że SH tam widniało) i założył, tak więc musiałbym się go zapytać jaki to dokładnie model sprzęgła. Tak czy inaczej kosztowało właśnie w granicach 420-450 pln (dokładnie nie pamiętam, było to w Maju) i z tego co widziałem wyglądało praktycznie identycznie jak to, które wyciągnęli mi z auta.

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, arecki74s napisał:

Narrator na czym polegała różnica tarczy sprzęgła między OEM a Exedy

 

Po lewej OEM 2x podwójna sprężyna, 2x sprężyna z tuleją. Po prawej zamiennik 4x pojedyncza sprężyna.

 

IMG_20180428_185134.jpg.f39c457a1bffa6d7baca3c094ac7cd1a.jpg

 

PS. jakby co to mam na sprzedaż tą po lewej :)

 

Edited by Narrator
Link to comment
Share on other sites

Ja polasilem sie na exedy za 450zl i to kibel... Montowalem w subaru w Jozefowie (koszt wymiany 800zl). Po wymianie pedal sprzegla nie odbijal od podlogi. Wiec pan majster wymienil mi do tego wysprzeglik za 350zl z wymiana. Nic nie pomoglo.zrobilem 15tysiecy km. I p. sprzegla zaczal dopiero odbijac a szarpanie jak bylo tak jest i ruszam z 1700 obrotow.Tak wiec jak bym mogl cofnac czas to po pierwsze nie wstawil bym do tego slynnego warsztatu z forum bo na moje pytanie przed montazem o sprawdzenie czy wlasciwe kupilem? padlo stwierdzenie ze to dobre exedy...... Takze z tym sprzeglem gleboko sie zastanowcie...  Napewno nic bym sam juz nie kupil i zlecil calosc wymiany warsztatowi....

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, mariosol napisał:

Ja polasilem sie na exedy za 450zl i to kibel... Montowalem w subaru w Jozefowie (koszt wymiany 800zl). Po wymianie pedal sprzegla nie odbijal od podlogi. Wiec pan majster wymienil mi do tego wysprzeglik za 350zl z wymiana. Nic nie pomoglo.zrobilem 15tysiecy km. I p. sprzegla zaczal dopiero odbijac a szarpanie jak bylo tak jest i ruszam z 1700 obrotow.Tak wiec jak bym mogl cofnac czas to po pierwsze nie wstawil bym do tego slynnego warsztatu z forum bo na moje pytanie przed montazem o sprawdzenie czy wlasciwe kupilem? padlo stwierdzenie ze to dobre exedy...... Takze z tym sprzeglem gleboko sie zastanowcie...  Napewno nic bym sam juz nie kupil i zlecil calosc wymiany warsztatowi....

Może to sporadyczne przypadek.

 

Idzie oglupiec z tymi sprzeglami..

Do innych aut kupowałem Luka i nie było problemów 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 13.09.2018 o 08:20, klev napisał:

ja wsadziłem tydzień temu zamiennik LUK do s-turbo za 900zł - jestem bardzo zadowolony. jakoś tak "łagodniej" chodzi niż poprzednie exedy

Mi LUK dziala pieknie :)

Link to comment
Share on other sites

On 9/14/2018 at 8:30 AM, mariosol said:

Ja polasilem sie na exedy za 450zl i to kibel... Montowalem w subaru w Jozefowie (koszt wymiany 800zl). Po wymianie pedal sprzegla nie odbijal od podlogi. Wiec pan majster wymienil mi do tego wysprzeglik za 350zl z wymiana. Nic nie pomoglo.zrobilem 15tysiecy km. I p. sprzegla zaczal dopiero odbijac a szarpanie jak bylo tak jest i ruszam z 1700 obrotow.Tak wiec jak bym mogl cofnac czas to po pierwsze nie wstawil bym do tego slynnego warsztatu z forum bo na moje pytanie przed montazem o sprawdzenie czy wlasciwe kupilem? padlo stwierdzenie ze to dobre exedy...... Takze z tym sprzeglem gleboko sie zastanowcie...  Napewno nic bym sam juz nie kupil i zlecil calosc wymiany warsztatowi....

 

Śmiem twierdzić, że coś ten warsztat spartolił. U mnie ten "kibel" już od kilku dobrych tysięcy kilometrów spisuje się bez żadnych problemów.

Link to comment
Share on other sites

A takie szarpanie przy ruszaniu może też być przez zużyty cały napęd i poduszki.

Jakies luzy na krzyzakach, na przegubach, na dyfra, wywalone  zawieszenie tylne.

Według mnie nie ma co też obwiniać sprzęgła.

Edited by chudy__
Link to comment
Share on other sites

Jezeli szarpania nie bylo przed wymiana sprzegla ,to chyba nie powinno byc po wymianie. Przed zakupem upewnialem sie tez telefonicznie od sprzedawcy z alledrogo czy pasuje do mojego silnika. Po drugie jezeli pedal sprzegla na luzie, z wlaczonym silnikiem nie odbija to swiadczy albo spartolonej robocie albo o sprzegle. Czyli to nie sa krzyzaki,poduszki,itd... Ja zmienialem biegi przyciskajac na czuja sprzeglo tylko do polowy i wchodzily bez problemu. Noga tylko bolala. Takze przestrzegam przed doborem i zakupem samemu sprzegla. Po drugie jakbym wiedzial ze forkiem bede jezdzil przez 100000km to bym wsadzal ori i wolal nie bawic sie z doborem uda sie nie uda. A tak wydalem 450sprzeglo+wymiana 800+ 350wysprzeglik+dojazdy 2krotne. 150zl. Czyli poswiecilem 1800zl.  a ta zabawa zeby przywrocic dzialanie prawidlowe , kosztowalaby mnie prawie 4000zl.... 

Link to comment
Share on other sites

Mariosol chyba masz rację. Też dochodzę do wniosku, że taniej będzie zamontować oryginał z dwóch przyczyn: 

- uniknięcie powtórnych napraw

- pozorna oszczędność

Klev zamontował LUK-a i jest zadowolony ale ma inny silnik. Jeżeli którykolwiek z zamienników się nie sprawdzi to pozostaje nam polubić to co mamy czyli ,,lipę" lub ponownie szarpać skrzynię i montować kolejne - tylko jakie???

poświęcamy czas , ponowny postój auta i koszty rosną do nieplanowanych.

Link to comment
Share on other sites

Niespełna rok temu wymieniłem w moim Forku SG 2.0  komplet sprzęgła na właśnie taki FJK 2037. Był to zestaw zalecany przez mojego mechanika, specjalisty od Subaru. Sprzęgło spisuje się dobrze. Co prawda bierze nieco za wysoko ale to podobno jest w naszych autkach możliwe do wyregulowania. Więc to pewnie kwestia ustawienia. Tak mi powiedział mechanik. Ja sie przyzwyczaiłem. Żadnych szarpnięć czy innych niepokojących objawów nie wyczuwam. A i zdarzyło mi się dwa razy przypalić sprzęgło na reduktorze i wstecznym biegu w kopnym śniegu. Tzn. nie ślizgałem sprzęgłem a śmierdziało zgniłą kapustą:D Ale to chyba inna bajka.

IMGP2211.JPG

Link to comment
Share on other sites

Daniel. Większość uważa, że FJK2037 i OEM ASO to totalnie to samo. Identyczna budowa, ale czy tak jest naprawdę. Czy jakość wykonania jest 1:1 ??? Z drugiej strony chyba Exedy nie może sobie pozwolić na spadek formy. 

Wielu użytkowników twierdzi, że Exedy potrafi nieco szarpać. Tylko nikt nie pisze jaka to konstrukcja FJK2037, FJK2018 czy jeszcze inny model. Jeszcze jedno czy na tarczy i docisku było- Made in Japan? Bo widzę, że na pudle jest Europe.

Powinno być Japan.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...