Skocz do zawartości

Sprzęgło EXEDY


arecki74s

Rekomendowane odpowiedzi

tez mam zamiar zabrac sie na dnich za sprzeglo poniewaz bierze juz dosc wysoko i strasznie to denerwuje i zaczyna sie coraz gorzej plynnie ruszac.

raczej nie chcialbym OEM ze wzgledu na cene jak za polowe mniej wyjdzie pewnie exedy ale ze duzo ludzi pisze ze szarpie przy ruszaniu to mi sie robi metlik w glowie, wiec jak to jest?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chudy. Ja mam dokładnie to samo. Myślę, że Exedy FJK 2037 to nie to samo 1:1 co OEM. Podobno australijskie sprzęgła Clutch Pro dobrze się sprawdzają w tych autach. Może ktoś ma okazję testować? Aisin jak zauważyłem ma zupełnie odmienną konstrukcję tarczy mimo to jest także typowany. Może nie bez powodu większość uważa, że jeżeli chodzi o sprzęgło do Subaru to minimum OEM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przed wymianą jeździłem na zamienniku exedy i nie miałem żadnych zastrzeżeń. 

 

Wymieniłem komplet na OEM razem z nowym kołem zamachowym (1100 sprzęgło + 1000 koło :cry:). Jest tak jak pisałem wyżej. Przy puszczaniu sprzęgła na 2 potrafi raz  mocno szarpnąć. Ale możliwe że to jest wina poduszki pod skrzynią (włożyłem zamiennik febesta).

 

Jeżeli chodzi o wykonanie to w pewnym momencie miałem w domu 2 komplety sprzęgła Exedy OEM i zamiennik Exedy. 

Komplety różnią się tylko tarczą sprzęgła. Docisk i łożysko są identyczne. Gdybym miał wcześniej taką wiedzę to brałbym zamiennik (500 zł w kieszeni).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Exedy za 450 zł?. To chyba musi być FJK2018 z pojedynczymi sprężynami w tarczy. To chyba nie jest dobry pomysł. Narrator na czym polegała różnica tarczy sprzęgła między OEM a Exedy i czy był to zestaw FJK2037? Wg mnie oba powinny posiadać 2 podwójne sprężyny + 2 sprężyny/dwie tulekji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien czy to dokładnie FJK2018. Mój mechanik znalazł Exedy w tej cenie (Sprawdził w swoim katalogu że SH tam widniało) i założył, tak więc musiałbym się go zapytać jaki to dokładnie model sprzęgła. Tak czy inaczej kosztowało właśnie w granicach 420-450 pln (dokładnie nie pamiętam, było to w Maju) i z tego co widziałem wyglądało praktycznie identycznie jak to, które wyciągnęli mi z auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, arecki74s napisał:

Narrator na czym polegała różnica tarczy sprzęgła między OEM a Exedy

 

Po lewej OEM 2x podwójna sprężyna, 2x sprężyna z tuleją. Po prawej zamiennik 4x pojedyncza sprężyna.

 

IMG_20180428_185134.jpg.f39c457a1bffa6d7baca3c094ac7cd1a.jpg

 

PS. jakby co to mam na sprzedaż tą po lewej :)

 

Edytowane przez Narrator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polasilem sie na exedy za 450zl i to kibel... Montowalem w subaru w Jozefowie (koszt wymiany 800zl). Po wymianie pedal sprzegla nie odbijal od podlogi. Wiec pan majster wymienil mi do tego wysprzeglik za 350zl z wymiana. Nic nie pomoglo.zrobilem 15tysiecy km. I p. sprzegla zaczal dopiero odbijac a szarpanie jak bylo tak jest i ruszam z 1700 obrotow.Tak wiec jak bym mogl cofnac czas to po pierwsze nie wstawil bym do tego slynnego warsztatu z forum bo na moje pytanie przed montazem o sprawdzenie czy wlasciwe kupilem? padlo stwierdzenie ze to dobre exedy...... Takze z tym sprzeglem gleboko sie zastanowcie...  Napewno nic bym sam juz nie kupil i zlecil calosc wymiany warsztatowi....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mariosol napisał:

Ja polasilem sie na exedy za 450zl i to kibel... Montowalem w subaru w Jozefowie (koszt wymiany 800zl). Po wymianie pedal sprzegla nie odbijal od podlogi. Wiec pan majster wymienil mi do tego wysprzeglik za 350zl z wymiana. Nic nie pomoglo.zrobilem 15tysiecy km. I p. sprzegla zaczal dopiero odbijac a szarpanie jak bylo tak jest i ruszam z 1700 obrotow.Tak wiec jak bym mogl cofnac czas to po pierwsze nie wstawil bym do tego slynnego warsztatu z forum bo na moje pytanie przed montazem o sprawdzenie czy wlasciwe kupilem? padlo stwierdzenie ze to dobre exedy...... Takze z tym sprzeglem gleboko sie zastanowcie...  Napewno nic bym sam juz nie kupil i zlecil calosc wymiany warsztatowi....

Może to sporadyczne przypadek.

 

Idzie oglupiec z tymi sprzeglami..

Do innych aut kupowałem Luka i nie było problemów 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 9/14/2018 at 8:30 AM, mariosol said:

Ja polasilem sie na exedy za 450zl i to kibel... Montowalem w subaru w Jozefowie (koszt wymiany 800zl). Po wymianie pedal sprzegla nie odbijal od podlogi. Wiec pan majster wymienil mi do tego wysprzeglik za 350zl z wymiana. Nic nie pomoglo.zrobilem 15tysiecy km. I p. sprzegla zaczal dopiero odbijac a szarpanie jak bylo tak jest i ruszam z 1700 obrotow.Tak wiec jak bym mogl cofnac czas to po pierwsze nie wstawil bym do tego slynnego warsztatu z forum bo na moje pytanie przed montazem o sprawdzenie czy wlasciwe kupilem? padlo stwierdzenie ze to dobre exedy...... Takze z tym sprzeglem gleboko sie zastanowcie...  Napewno nic bym sam juz nie kupil i zlecil calosc wymiany warsztatowi....

 

Śmiem twierdzić, że coś ten warsztat spartolił. U mnie ten "kibel" już od kilku dobrych tysięcy kilometrów spisuje się bez żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli szarpania nie bylo przed wymiana sprzegla ,to chyba nie powinno byc po wymianie. Przed zakupem upewnialem sie tez telefonicznie od sprzedawcy z alledrogo czy pasuje do mojego silnika. Po drugie jezeli pedal sprzegla na luzie, z wlaczonym silnikiem nie odbija to swiadczy albo spartolonej robocie albo o sprzegle. Czyli to nie sa krzyzaki,poduszki,itd... Ja zmienialem biegi przyciskajac na czuja sprzeglo tylko do polowy i wchodzily bez problemu. Noga tylko bolala. Takze przestrzegam przed doborem i zakupem samemu sprzegla. Po drugie jakbym wiedzial ze forkiem bede jezdzil przez 100000km to bym wsadzal ori i wolal nie bawic sie z doborem uda sie nie uda. A tak wydalem 450sprzeglo+wymiana 800+ 350wysprzeglik+dojazdy 2krotne. 150zl. Czyli poswiecilem 1800zl.  a ta zabawa zeby przywrocic dzialanie prawidlowe , kosztowalaby mnie prawie 4000zl.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mariosol chyba masz rację. Też dochodzę do wniosku, że taniej będzie zamontować oryginał z dwóch przyczyn: 

- uniknięcie powtórnych napraw

- pozorna oszczędność

Klev zamontował LUK-a i jest zadowolony ale ma inny silnik. Jeżeli którykolwiek z zamienników się nie sprawdzi to pozostaje nam polubić to co mamy czyli ,,lipę" lub ponownie szarpać skrzynię i montować kolejne - tylko jakie???

poświęcamy czas , ponowny postój auta i koszty rosną do nieplanowanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niespełna rok temu wymieniłem w moim Forku SG 2.0  komplet sprzęgła na właśnie taki FJK 2037. Był to zestaw zalecany przez mojego mechanika, specjalisty od Subaru. Sprzęgło spisuje się dobrze. Co prawda bierze nieco za wysoko ale to podobno jest w naszych autkach możliwe do wyregulowania. Więc to pewnie kwestia ustawienia. Tak mi powiedział mechanik. Ja sie przyzwyczaiłem. Żadnych szarpnięć czy innych niepokojących objawów nie wyczuwam. A i zdarzyło mi się dwa razy przypalić sprzęgło na reduktorze i wstecznym biegu w kopnym śniegu. Tzn. nie ślizgałem sprzęgłem a śmierdziało zgniłą kapustą:D Ale to chyba inna bajka.

IMGP2211.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daniel. Większość uważa, że FJK2037 i OEM ASO to totalnie to samo. Identyczna budowa, ale czy tak jest naprawdę. Czy jakość wykonania jest 1:1 ??? Z drugiej strony chyba Exedy nie może sobie pozwolić na spadek formy. 

Wielu użytkowników twierdzi, że Exedy potrafi nieco szarpać. Tylko nikt nie pisze jaka to konstrukcja FJK2037, FJK2018 czy jeszcze inny model. Jeszcze jedno czy na tarczy i docisku było- Made in Japan? Bo widzę, że na pudle jest Europe.

Powinno być Japan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...