Jump to content

Dym pod maską przy dużym nagrzaniu.


archi_voo

Recommended Posts

Witam

W ostatnim czasie odnotowałem dziwny zapach w aucie. Zauważyłem, że po po mocniejszej jeździe podczas postoju spod maski wydobywa się dym. Dym zawsze po chwili znika i ciężko zlokalizować jego źródło.

Płyny są w normie. Silnik wydaje się być cieplejszy niż zwykle ale wskazanie temperatury jest niższe niż połowa wskaźnika.

Wygląda to zawsze tak samo, muszę szybko otworzyć maskę po zatrzymaniu by coś zobaczyć, później już w ogóle nie widać dymu.

Obstawiam, że coś leci na wydech ale muszę czekać na dostęp do kanału. Może olej - niedawno wymieniałem, aby sprawdzić poziom muszę poczekać do rana...

Spotkaliście się z takimi objawami?

Link to comment
Share on other sites

Jak będziesz na kanale to wszystko się wyjaśni. Albo tak jak Ci Koledzy pisali ,albo moja wersja to ,że kapie z uszczelki dekla zaworów , a i w świecach może być pełno oleju.

Link to comment
Share on other sites

Uszczelniacz półosi też może dawać taki objaw. Mechanik kiedyś założył mi jakiś dopasowany z innego auta i właśnie podczas mocniejszej jazdy śmierdziało w samochodzie. Po wymianie na OEM wróciło do normy.

 

poszło z fona

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Moja wina, dałem sobie w twarz i postawiłem się do kąta. Otóż przy wymianie oleju nie chciało mi się zdejmować dolnej pokrywy silnika i przez to nie dokręciłem dobrze filtra oleju... Uciekło mi 1,5 litra motula. 

Nawet jeżeli się wydaje, że przez otwór w osłonie dokręci się go dobrze to teraz mogę zdementować - nie da się ;) pozdrawiam i dzięki za pomoc

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, archi_voo napisał:

Otóż przy wymianie oleju nie chciało mi się zdejmować dolnej pokrywy silnika i przez to nie dokręciłem dobrze filtra oleju... Uciekło mi 1,5 litra motula. 

Nawet jeżeli się wydaje, że przez otwór w osłonie dokręci się go dobrze to teraz mogę zdementować - nie da się ;)

Ciekawe... U mnie nie widać nawet filtra przez te otwory w osłonie. Nawet zaryzykowałem stwierdzenie, że są u mnie bezużyteczne. 

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, Pan Dziedzic napisał:

1,5 litra ....to bagnet powinien być suchy + lampa Alladyna = zatarty silnik.

1,5 litra ubytku nie zapali lampy alladyna. W silniku jest czujnik ciśnienia, nie poziomu. O ile smok bez przerwy jest w stanie pobrać olej to nie ma problemu. I tak - miarka rano była sucha. 

Kiedyś w Lancerze zorientowałem się dopiero, że nie mam oleju gdy na zakrętach zapalała się kontrolka. Wtedy okazało się, że silnik spalił olej na autostradzie Rzeszów - Wrocław. Do dziś auto jeździ w rodzinie i nie bierze ani grama oleju. Widocznie brał tylko przy takich przeciążeniach. 

 

2 godziny temu, Orear napisał:

Ciekawe... U mnie nie widać nawet filtra przez te otwory w osłonie. Nawet zaryzykowałem stwierdzenie, że są u mnie bezużyteczne. 

 

U mnie widać prawie cały filtr. Ale teraz otwór radzę traktować tylko jako rewizyjny. 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...