Skocz do zawartości

reset panelu klimatyzacji


hjubson

Rekomendowane odpowiedzi

On się przecież resetuje przy włączeniu zasilania! Jak pluje błędami to znaczy że znowu je łapie. Jak chcesz bardzo go wrócić do stanu fabrycznego to odłącz aku na 15 min.

melduje ze nic nie musze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, owad napisał:

A co tam chcesz zresetowac?

Jak odpale auto na zimnym i dam na powiedzmy 25 stopni to daje cieplym po nagrzaniu silnika ale jak przelacze z zimnego na cieple na rozgrzanym aucie to cieple zaczyna lecieć dopiero jak dam na max czyli 30 stopni.. Mechanik powiedzial ze ten panel mozna zresetować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź poziom płynu chłodzącego. Zrobione UPG nie ma nic do rzeczy. Jak układ się gdzieś rozszczelnił to gubisz płyn, poziom spada i może być tak, że jest słaby przepływ przez nagrzewnicę. Jak ustawiasz na grzanie i leci zimne powietrze to spróbuj podnieść gazem obroty - jeżeli powietrze będzie ciepłe to może właśnie wskazywać niski poziom płynu chłodzącego lub zapowietrzony układ. Układ odpowietrza się sam pod warunkiem, że poziom płynu jest prawidłowy.

Te panele klimy w zasadzie się nie psują. Nie tędy droga. 

Możesz zweryfikować też poprawność działania siłowników sterujących mieszalnikiem powietrza. Włącz wentylator na małe obroty i zmieniaj temperaturę z min na maks płynnie. Powinieneś usłyszeć jak pod deską zmienia się położenie klapki odpowiedzialnej za temp. powietrza. Tak samo kierunek nawiewu. Zmiana położenia na pokrętle i słychać jak siłownik zmienia położenie klapek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie będzie to wina czujnika temperatury wewn. ? A właściwie jego niefortunnego położenia? W subaru układ ma bardzo duża bezwładność właśnie z powodu położenia czujnika! A jak dajesz grzanie na maks to nie patrzy na odczyt z czujnika tylko ładuje na maksa. Jak przelaczysz z zimnego na te powiedzmy 25 st to zaczekaj kilka, kilkanaście minut i zobacz czy wtedy nie grzeje!

melduje ze nic nie musze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim Forku 2006 grzanie i chłodzenie działało bez żadnej zwłoki, prawidłowo. Nawet po zmianie na panelu o 0,5 C od razu układ pięknie reagował. Do sprawdzenia czujnik temperatury wewnętrznej, ale szczerze wątpię. Bardziej układ chłodzenia. Może się zapowietrza przez minimalną nieszczelność chłodnicy lub węży. Przy awarii UPG często rozszczelnia się chłodnica. Wymieniałeś już ją? To typowa przypadłość Forka SG. Ja miałem takie objawy, jak u Ciebie, kiedy dmuchało spalinami do układu chłodzenia. U Ciebie zapewne tak nie będzie, ale wykluczyć nic nie można. Zrobione UPG nie wyklucza jej ponownej awarii albo, jak u mnie, awarii bloku silnika i nieszczelności na UPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Chlodnica tez byla wymieniana..nie czepial bym sie ukladu chlodzenia bo gdyby sie zapowietrzal to by wywalalo plyn i pewnie w koncu cisnienie jakie sie wtedy wytwarza rozwaliloby mi ktorys z wezy..bardziej wlasnie obstawialbym albo ten panel albo któryś z czujnikow..gdyby uklad byl zapowietrzony to czy bym mial temperature ustawiona na 25stopni czy na maxa to i tak by nie grzalo przeciez.. 

Dodam ze plyn jest na max i byla robiona plukanka ukladu..wydaje mi sie ze stalo sie to po tym jak mechanik przy wymianie rozrzadu wyjmowal chlodnice zeby miec wiecej miejsca ale co by to mialo do rzeczy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...