192837365 Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2018 (edytowane) Cześć. Jest to mój pierwszy post na tym forum. Zastanawiałem sie czy nie umieścić go w dziale kupujemy ale chyba nie . Jeżeli jest w nieodpowiednim proszę o jego przeniesienie. Wiec tak. Praktycznie "od urodzenia" jeździłem Audikami ale o krótkiej historii dlaczego Subaru zapraszam do działu Witamy. Zanim kupie outbacka mam kilka pytań. autko z silnikiem benzynowym najlepiej 2.5 z opcją zagazowania. 1. Czy w modelu III serii montowano silniki SOHC jeżeli tak to możecie mi podać kody oznaczeń tych silników. 2.0 AWD EJ202 2003.09 - 2005.10 1994 101 137 2.0 D AWD EE20Z 2008.09 - 2009.09 1998 110 150 2.5 AWD EJ251 2003.09 - 2010.06 2457 114 155 2.5 AWD EJ25D 2003.11 - 2009.09 2457 121 165 2.5 AWD EJ251 2008.09 - 2009.09 2457 127 173 2.5 AWD EJ253 2003.09 - 2009.09 2458 123 167 2.5 AWD EJ255 2006.09 - 2009.09 2458 171 233 2.5 AWD EJ255 2005.01 - 2009.12 2457 186 253 3.0 AWD EZ30D 2003.09 - 2004.12 3000 161 219 5 Dużo jeżdżę po europie z racji wykonywanej pracy i hobby dlatego będę rozważał dołożenie instalacji gazowej. Wychodzę z założenie kupić auto pośmigać 2-3 miesiące wykryć sprawdzić dostroić auto ma beznynie i dopiero wrzucić pod maskę dobre graty LPG. Wiem że to skraca czas regulacji zaworów ale w moim przypadku to co zaoszczędzę będzie 1/3 kosztów wydanych na regulacje zaworów. Roczne przebiegi głownie autostradowe w granicach 50/60000 km 2. Kolejna sprawa czy to prawda że silniki SOHC bezkolizyjne - tak z ciekawości pytam. 3. Dalej według katalogów model wychodził w latach 2005-2009 a można znaleźć OTK III w roczniku 2004 ? 4. Jak to jest z skrzyniami. Jedni piszą że automaty czterobiegowe montowane były tylko w 2.0 inni że w 2.5 też a jeszcze inni że do 2007 roku i teraz sam już nie wiem. Jeszcze pytanko o skrzynie manualną wychodziła 5 i 6 biegowa w tym modelu ? 5. Diagnostyka. Nie mogę znaleźć opisu grup dla danych silników montowanych w OTK. Chodzi mi o dane czasu wtrysków, pracy sond , etc... Pytam bo przy Audi diagnostykę, kodowania , wszystkie prace mechaniczne łącznie z wymiana rozrządu robiłem sam. I przy Subaru w miare możliwości też będę sam ogarniał tematy. No może nie od początku ale krok z krokiem. To chyba tak po krotce na początek. Na pewno o czymś zapomniałem ale jak mi sie przypomni to będę dopisywał. Szukam autka na minimum pięć lat i odrazu pisze że podoba mi się tylko Outback w III generacji chociaż budżet pozwala na dużo więcej więc proszę z góry nie pisać żebym poszukał nowszej generacji - Dziękuję No poszukiwania mam zaplanowany 1 miesiąc od połowy września do połowy listopada i mam nadzieję że uda się coś znaleźć. Edytowane 12 Sierpnia 2018 przez 192837365 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Godzinę temu, 192837365 napisał: Cześć. Jest to mój pierwszy post na tym forum. Zastanawiałem sie czy nie umieścić go w dziale kupujemy ale chyba nie . Jeżeli jest w nieodpowiednim proszę o jego przeniesienie. Wiec tak. Praktycznie "od urodzenia" jeździłem Audikami ale o krótkiej historii dlaczego Subaru zapraszam do działu Witamy. Zanim kupie outbacka mam kilka pytań. autko z silnikiem benzynowym najlepiej 2.5 z opcją zagazowania. 1. Czy w modelu III serii montowano silniki SOHC jeżeli tak to możecie mi podać kody oznaczeń tych silników. 2.0 AWD EJ202 2003.09 - 2005.10 1994 101 137 2.0 D AWD EE20Z 2008.09 - 2009.09 1998 110 150 2.5 AWD EJ251 2003.09 - 2010.06 2457 114 155 2.5 AWD EJ25D 2003.11 - 2009.09 2457 121 165 2.5 AWD EJ251 2008.09 - 2009.09 2457 127 173 2.5 AWD EJ253 2003.09 - 2009.09 2458 123 167 2.5 AWD EJ255 2006.09 - 2009.09 2458 171 233 2.5 AWD EJ255 2005.01 - 2009.12 2457 186 253 3.0 AWD EZ30D 2003.09 - 2004.12 3000 161 219 5 Dużo jeżdżę po europie z racji wykonywanej pracy i hobby dlatego będę rozważał dołożenie instalacji gazowej. Wychodzę z założenie kupić auto pośmigać 2-3 miesiące wykryć sprawdzić dostroić auto ma beznynie i dopiero wrzucić pod maskę dobre graty LPG. Wiem że to skraca czas regulacji zaworów ale w moim przypadku to co zaoszczędzę będzie 1/3 kosztów wydanych na regulacje zaworów. Roczne przebiegi głownie autostradowe w granicach 50/60000 km 2. Kolejna sprawa czy to prawda że silniki SOHC bezkolizyjne - tak z ciekawości pytam. 3. Dalej według katalogów model wychodził w latach 2005-2009 a można znaleźć OTK III w roczniku 2004 ? 4. Jak to jest z skrzyniami. Jedni piszą że automaty czterobiegowe montowane były tylko w 2.0 inni że w 2.5 też a jeszcze inni że do 2007 roku i teraz sam już nie wiem. Jeszcze pytanko o skrzynie manualną wychodziła 5 i 6 biegowa w tym modelu ? 5. Diagnostyka. Nie mogę znaleźć opisu grup dla danych silników montowanych w OTK. Chodzi mi o dane czasu wtrysków, pracy sond , etc... Pytam bo przy Audi diagnostykę, kodowania , wszystkie prace mechaniczne łącznie z wymiana rozrządu robiłem sam. I przy Subaru w miare możliwości też będę sam ogarniał tematy. No może nie od początku ale krok z krokiem. To chyba tak po krotce na początek. Na pewno o czymś zapomniałem ale jak mi sie przypomni to będę dopisywał. Szukam autka na minimum pięć lat i odrazu pisze że podoba mi się tylko Outback w III generacji chociaż budżet pozwala na dużo więcej więc proszę z góry nie pisać żebym poszukał nowszej generacji - Dziękuję No poszukiwania mam zaplanowany 1 miesiąc od połowy września do połowy listopada i mam nadzieję że uda się coś znaleźć. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Subaru_engineshttps://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_EJ_engine 2.0 AWD EJ202 2003.09 - 2005.10 1994 101 137 SOHC 2.0 D AWD EE20Z 2008.09 - 2009.09 1998 110 150 DOHC DIESEL! 2.5 AWD EJ251 2003.09 - 2010.06 2457 114 155 SOHC 2.5 AWD EJ25D 2003.11 - 2009.09 2457 121 165 DOHC 2.5 AWD EJ251 2008.09 - 2009.09 2457 127 173 SOHC 2.5 AWD EJ253 2003.09 - 2009.09 2458 123 167 SOHC 2.5 AWD EJ255 2006.09 - 2009.09 2458 171 233 DOHC 2.5 AWD EJ255 2005.01 - 2009.12 2457 186 253 DOHC 3.0 AWD EZ30D 2003.09 - 2004.12 3000 161 219 DOHC Zacznij od poznania tego: http://download888.mediafire.com/1wp6uc1hu4og/yri3ij7o3p9xi3t/GenMarket+Legacy+FSM+2005+(BP-BL).zip http://download1510.mediafire.com/9hadzdccyyrg/in4uq1mvt38ao8g/GenMarket+Legacy+FSM+2008+(BP-BL+HTML+version).zip Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oczkoo15 Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2018 (edytowane) 12 godzin temu, 192837365 napisał: 3. Dalej według katalogów model wychodził w latach 2005-2009 a można znaleźć OTK III w roczniku 2004 ? W Europie OBK III był dostępny od 2003 do 2009 W USA od 2005 do 2009 12 godzin temu, 192837365 napisał: 4. Jak to jest z skrzyniami. Jedni piszą że automaty czterobiegowe montowane były tylko w 2.0 inni że w 2.5 też a jeszcze inni że do 2007 roku i teraz sam już nie wiem. Jeszcze pytanko o skrzynie manualną wychodziła 5 i 6 biegowa w tym modelu ? 4EAT - przez cały okres produkcji z wolnossącym silnikiem 2.5 5EAT - przez cały okres produkcji z 3.0 H6 i 2.5 XT (2.5 XT dostępne tylko na USA ) 5 M/T - OBK 2.5 6 M/T - Legacy IV Spec B 12 godzin temu, 192837365 napisał: Wiec tak. Praktycznie "od urodzenia" jeździłem Audikami ale o krótkiej historii dlaczego Subaru zapraszam do działu Witamy. Moim zdaniem mając poprzednie samochody takie jak Audi 2.7 Biturbo, to w Subaru OBK 2.5 będziesz miał niedosyt . H6 i 2.5 XT będzie co prawda droższe w zakupie, ale da Ci więcej frajdy z jazdy . Edytowane 12 Sierpnia 2018 przez Oczkoo15 Pomyłka z silnikiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BiP Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Nie było nigdy benzynowego OBK 2,0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oczkoo15 Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2018 5 godzin temu, BiP napisał: Nie było nigdy benzynowego OBK 2,0. Faktycznie, przepraszam za pomyłkę. Pomyliło mi się z Legacy Już poprawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
192837365 Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Fajnie. Dziękuję Panowie. Za duzo wiedzy w krótkim czasie ale będę ogarniał. To z tego wychodzi że 2.5 m 4 cylindry a myślałem że 6 a tu masz. . Dla mnie też może być 3.0 nie ma problemu. W sumie po europie to nie ma gdzie przycisnąć jedynie Niemcy i to już nie wszędzie bo reszta to 120, 130 a bywa że 100 u Norków. A tak serio to czasy szaleństwa mam już za sobą ale zdążają się sytuacje gdzie trzeba depnąć. dostałem trochę wiedzy do przyswojenia powyżej będziemy . wchłaniać Kolejne pytanko. Jak to jest w zimę z tymi szybami bezbramkowymi. Mailem swojego czasu (żona) minicoopera (za przeproszeniem spierdolina jak nic) i tam też były szyby bezramkowe . Jak się zamknęło drzwi to szyba się dosuwała do góry. W zime kiedy auto stało w garażu to nie było problemu ale jak zostało na dworze popadał śnieg z deszczem i wszystko przymarzło nie można było otworzyć drzwi bo szyba nie chciała iść na dół. Trzeba było obstukać dokładnie cały lód. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2018 (edytowane) Zimą nie stwierdziłem nigdy większgo problemu niż w pojazdach z ramkami. Jak jest pogoda na przymarzanie drzwi, to przymarzają tak jak innym, jak nie, to nie. Warto przed zimą zabezpieczyć uszczelki smarem silikonowym i problemu nie będzie. Co do "przyciskania", to 3,0 H6 zdecydowanie nie jest do długotrwałego jeżdżenia z "niemieckimi" prędkościami przelotowymi, za to daje możliwość bezpiecznego i cieszącego za każdym razem przyśpieszania... Edytowane 12 Sierpnia 2018 przez Kambol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jo_gurt Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Też nigdy nie uświadczyłem problemów z brakiem ramek. Szkoda, że OBK IV i V już są ramkowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
192837365 Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Możecie mi powiedzieć jak jest różnica pomiędzy Outbackem a Legacy Outback. Prześwit ? ,inne zawieszenie, wyposażenie ? Przepraszam za tak prozaiczne pytania ale akurat mam taki okres, że naprawdę mam mało czasu na zgłębianie wiedzy i szukanie wątków na forum. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jo_gurt Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Głównie prześwit, opcje silnikowe, kształt nadkoli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oczkoo15 Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2018 (edytowane) 3 godziny temu, 192837365 napisał: Możecie mi powiedzieć jak jest różnica pomiędzy Outbackem a Legacy Outback Outback, a Legacy Outback to jest identycznie to samo . 3 godziny temu, 192837365 napisał: Prześwit ? ,inne zawieszenie, wyposażenie ? Natomiast różnice pomiędzy Outbackiem, a Legacy to: Outback ma większy prześwit i inne zawieszenie Outback ma dodatkowe plastiki na zewnątrz, inny grill i maska Więcej znam różnic pomiędzy Legacy 3.0, a Outbackiem 3.0. A mianowicie: Legacy ma większe tarcze hamulcowe (294mm vs 316mm) Legacy ma perforowaną tapicerkę, a Outback gładką. Dodatkowo fotel w Legacy lepiej podpiera łopatki. Legacy ma inne zegary. W Outbacku są wyskalowane do 240km/h, a w Legacy do 260 km/h Inna przekładnia kierownicza (Legacy ma krótszą) 2 godziny temu, Jo_gurt napisał: opcje silnikowe Silniki dostępne w Legacy: (tylko na EU) 2.0 137 2.0 150 2.0 150 Diesel 2.0 165 2.5 173 3.0 245 Silniki dostępne w Outback : (również tylko na EU) 2.5 173 3.0 245 Edytowane 14 Sierpnia 2018 przez Oczkoo15 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kvgth Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Panowie, jadę jutro oglądać Outbacka 05 z U.S. sprzedawca twierdzi, ze ten 2.5xt ma seryjnie moc 256km (podobno gdzieś to potwierdzał). Ja nie słyszałem, żeby taka wersja w US istniała. Ktoś coś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oczkoo15 Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Godzinę temu, kvgth napisał: sprzedawca twierdzi, ze ten 2.5xt ma seryjnie moc 256km (podobno gdzieś to potwierdzał). Ja nie słyszałem, żeby taka wersja w US istniała. Ktoś coś? Był taki silnik montowany tylko na USA. Katalogowo 2.5XT 250km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kvgth Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2018 7 godzin temu, Oczkoo15 napisał: Był taki silnik montowany tylko na USA. Katalogowo 2.5XT 250km No proszę. Różni się jakoś od Europejczyków, jest problem z częściami? Na coś powinienem zwrócić uwagę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oczkoo15 Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2018 15 godzin temu, kvgth napisał: jest problem z częściami? Raczej nie 15 godzin temu, kvgth napisał: Na coś powinienem zwrócić uwagę? Niech się ktoś wypowie z użytkowników 2.5 XT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się