Skocz do zawartości

Outback III kilka pytań


192837365

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Jest to mój pierwszy post na tym forum. Zastanawiałem sie czy nie umieścić go w dziale kupujemy ale chyba nie . Jeżeli jest w nieodpowiednim proszę o jego przeniesienie.

 

Wiec tak. Praktycznie "od urodzenia" jeździłem Audikami ale o krótkiej historii dlaczego Subaru zapraszam do działu  Witamy. Zanim kupie outbacka mam kilka pytań. autko z silnikiem benzynowym najlepiej 2.5 z opcją zagazowania.

 

1. Czy w modelu III serii montowano silniki SOHC jeżeli tak to możecie mi podać kody oznaczeń tych silników. 

 

2.0 AWD

EJ202

 

2003.09 - 2005.10

1994

101

137

2.0 D AWD

EE20Z

 

2008.09 - 2009.09

1998

110

150

2.5 AWD

EJ251

 

2003.09 - 2010.06

2457

114

155

2.5 AWD

EJ25D

 

2003.11 - 2009.09

2457

121

165

2.5 AWD

EJ251

 

2008.09 - 2009.09

2457

127

173

2.5 AWD

EJ253

 

2003.09 - 2009.09

2458

123

167

2.5 AWD

EJ255

 

2006.09 - 2009.09

2458

171

233

2.5 AWD

EJ255

 

2005.01 - 2009.12

2457

186

253

3.0 AWD

EZ30D

 

2003.09 - 2004.12

3000

161

219

5

 

Dużo jeżdżę po europie z racji wykonywanej pracy i hobby dlatego będę rozważał dołożenie instalacji gazowej. Wychodzę z założenie kupić auto pośmigać 2-3 miesiące wykryć sprawdzić dostroić auto ma beznynie i dopiero wrzucić pod maskę dobre graty LPG. Wiem że to skraca czas regulacji zaworów ale w moim przypadku to co zaoszczędzę będzie 1/3 kosztów wydanych na regulacje zaworów. Roczne przebiegi głownie autostradowe w granicach 50/60000 km

 

2. Kolejna sprawa czy to prawda że silniki SOHC bezkolizyjne - tak z ciekawości pytam.

 

3. Dalej według katalogów  model wychodził w latach 2005-2009 a można znaleźć OTK III w roczniku 2004 ?

 

4. Jak to jest z skrzyniami. Jedni piszą że automaty czterobiegowe montowane były tylko w 2.0 inni że w 2.5 też a jeszcze inni że do 2007 roku i teraz sam już nie wiem. Jeszcze pytanko o skrzynie manualną wychodziła  5 i 6 biegowa w tym modelu ?

 

5. Diagnostyka. Nie mogę znaleźć opisu grup dla danych silników montowanych w OTK. Chodzi mi o dane czasu wtrysków, pracy sond , etc...  Pytam bo przy Audi diagnostykę, kodowania , wszystkie prace mechaniczne łącznie z wymiana rozrządu robiłem sam. I przy Subaru w miare możliwości też będę sam ogarniał tematy. No może nie od początku ale krok z  krokiem.

 

To chyba tak po krotce na początek. Na pewno o czymś zapomniałem ale jak mi sie przypomni to będę dopisywał.

Szukam autka na minimum pięć lat i odrazu pisze że podoba mi się tylko Outback w III generacji chociaż budżet pozwala na dużo więcej więc proszę z góry nie pisać żebym poszukał nowszej generacji - Dziękuję :)

No poszukiwania mam zaplanowany 1 miesiąc od połowy września do połowy listopada i mam nadzieję że uda się coś znaleźć.

Edytowane przez 192837365
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, 192837365 napisał:

Cześć.

Jest to mój pierwszy post na tym forum. Zastanawiałem sie czy nie umieścić go w dziale kupujemy ale chyba nie . Jeżeli jest w nieodpowiednim proszę o jego przeniesienie.

 

Wiec tak. Praktycznie "od urodzenia" jeździłem Audikami ale o krótkiej historii dlaczego Subaru zapraszam do działu  Witamy. Zanim kupie outbacka mam kilka pytań. autko z silnikiem benzynowym najlepiej 2.5 z opcją zagazowania.

 

1. Czy w modelu III serii montowano silniki SOHC jeżeli tak to możecie mi podać kody oznaczeń tych silników. 

 

2.0 AWD

EJ202

 

2003.09 - 2005.10

1994

101

137

2.0 D AWD

EE20Z

 

2008.09 - 2009.09

1998

110

150

2.5 AWD

EJ251

 

2003.09 - 2010.06

2457

114

155

2.5 AWD

EJ25D

 

2003.11 - 2009.09

2457

121

165

2.5 AWD

EJ251

 

2008.09 - 2009.09

2457

127

173

2.5 AWD

EJ253

 

2003.09 - 2009.09

2458

123

167

2.5 AWD

EJ255

 

2006.09 - 2009.09

2458

171

233

2.5 AWD

EJ255

 

2005.01 - 2009.12

2457

186

253

3.0 AWD

EZ30D

 

2003.09 - 2004.12

3000

161

219

5

 

Dużo jeżdżę po europie z racji wykonywanej pracy i hobby dlatego będę rozważał dołożenie instalacji gazowej. Wychodzę z założenie kupić auto pośmigać 2-3 miesiące wykryć sprawdzić dostroić auto ma beznynie i dopiero wrzucić pod maskę dobre graty LPG. Wiem że to skraca czas regulacji zaworów ale w moim przypadku to co zaoszczędzę będzie 1/3 kosztów wydanych na regulacje zaworów. Roczne przebiegi głownie autostradowe w granicach 50/60000 km

 

2. Kolejna sprawa czy to prawda że silniki SOHC bezkolizyjne - tak z ciekawości pytam.

 

3. Dalej według katalogów  model wychodził w latach 2005-2009 a można znaleźć OTK III w roczniku 2004 ?

 

4. Jak to jest z skrzyniami. Jedni piszą że automaty czterobiegowe montowane były tylko w 2.0 inni że w 2.5 też a jeszcze inni że do 2007 roku i teraz sam już nie wiem. Jeszcze pytanko o skrzynie manualną wychodziła  5 i 6 biegowa w tym modelu ?

 

5. Diagnostyka. Nie mogę znaleźć opisu grup dla danych silników montowanych w OTK. Chodzi mi o dane czasu wtrysków, pracy sond , etc...  Pytam bo przy Audi diagnostykę, kodowania , wszystkie prace mechaniczne łącznie z wymiana rozrządu robiłem sam. I przy Subaru w miare możliwości też będę sam ogarniał tematy. No może nie od początku ale krok z  krokiem.

 

To chyba tak po krotce na początek. Na pewno o czymś zapomniałem ale jak mi sie przypomni to będę dopisywał.

Szukam autka na minimum pięć lat i odrazu pisze że podoba mi się tylko Outback w III generacji chociaż budżet pozwala na dużo więcej więc proszę z góry nie pisać żebym poszukał nowszej generacji - Dziękuję :)

No poszukiwania mam zaplanowany 1 miesiąc od połowy września do połowy listopada i mam nadzieję że uda się coś znaleźć.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Subaru_engines
https://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_EJ_engine

2.0 AWD    EJ202           2003.09 - 2005.10     1994     101     137 SOHC
2.0 D AWD  EE20Z           2008.09 - 2009.09     1998     110     150 DOHC DIESEL!
2.5 AWD    EJ251           2003.09 - 2010.06     2457     114     155 SOHC
2.5 AWD    EJ25D           2003.11 - 2009.09     2457     121     165 DOHC
2.5 AWD    EJ251           2008.09 - 2009.09     2457     127     173 SOHC
2.5 AWD    EJ253           2003.09 - 2009.09     2458     123     167 SOHC
2.5 AWD    EJ255           2006.09 - 2009.09     2458     171     233 DOHC
2.5 AWD    EJ255           2005.01 - 2009.12     2457     186     253 DOHC

3.0 AWD    EZ30D           2003.09 - 2004.12     3000     161     219 DOHC


Zacznij od poznania tego:

http://download888.mediafire.com/1wp6uc1hu4og/yri3ij7o3p9xi3t/GenMarket+Legacy+FSM+2005+(BP-BL).zip

http://download1510.mediafire.com/9hadzdccyyrg/in4uq1mvt38ao8g/GenMarket+Legacy+FSM+2008+(BP-BL+HTML+version).zip

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, 192837365 napisał:

3. Dalej według katalogów  model wychodził w latach 2005-2009 a można znaleźć OTK III w roczniku 2004 ?

W Europie OBK III był dostępny od 2003 do 2009

W USA od 2005 do 2009

12 godzin temu, 192837365 napisał:

4. Jak to jest z skrzyniami. Jedni piszą że automaty czterobiegowe montowane były tylko w 2.0 inni że w 2.5 też a jeszcze inni że do 2007 roku i teraz sam już nie wiem. Jeszcze pytanko o skrzynie manualną wychodziła  5 i 6 biegowa w tym modelu ?

4EAT - przez cały okres produkcji z wolnossącym silnikiem 2.5

5EAT - przez cały okres produkcji z 3.0 H6 i 2.5 XT (2.5 XT dostępne tylko na USA )

5 M/T - OBK 2.5

6 M/T - Legacy IV Spec B

12 godzin temu, 192837365 napisał:

Wiec tak. Praktycznie "od urodzenia" jeździłem Audikami ale o krótkiej historii dlaczego Subaru zapraszam do działu  Witamy.

Moim zdaniem mając poprzednie samochody takie jak Audi 2.7 Biturbo, to w Subaru OBK 2.5 będziesz miał niedosyt :unsure:. H6 i 2.5 XT będzie co prawda droższe w zakupie, ale da Ci więcej frajdy z jazdy ;).

Edytowane przez Oczkoo15
Pomyłka z silnikiem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie. Dziękuję Panowie. Za duzo wiedzy w krótkim czasie ale będę ogarniał. 

To z tego wychodzi że 2.5 m 4 cylindry a myślałem że 6 a tu masz. :blink:. Dla mnie też może być 3.0 nie ma problemu. W sumie po europie to nie ma gdzie przycisnąć jedynie Niemcy i to już nie wszędzie bo reszta to 120, 130 a bywa że 100 u Norków. A tak serio to czasy szaleństwa mam już za sobą ale zdążają się sytuacje gdzie trzeba depnąć. dostałem trochę wiedzy do przyswojenia powyżej będziemy .

wchłaniać

Kolejne pytanko. Jak to jest w zimę z tymi szybami bezbramkowymi. Mailem swojego czasu (żona) minicoopera (za przeproszeniem spierdolina jak nic) i tam też były szyby bezramkowe . Jak się zamknęło drzwi to szyba się dosuwała do góry. W zime kiedy auto stało w garażu to nie było problemu ale jak zostało na dworze popadał śnieg z deszczem i wszystko przymarzło nie można było otworzyć drzwi bo szyba nie chciała iść na dół. Trzeba było obstukać dokładnie cały lód. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimą nie stwierdziłem nigdy większgo problemu niż w pojazdach z ramkami. Jak jest pogoda na przymarzanie drzwi, to przymarzają tak jak innym, jak nie, to nie.

Warto przed zimą zabezpieczyć uszczelki smarem silikonowym i problemu nie będzie.

Co do "przyciskania", to 3,0 H6 zdecydowanie nie jest do długotrwałego jeżdżenia z "niemieckimi" prędkościami przelotowymi, za to daje możliwość bezpiecznego i cieszącego za każdym razem przyśpieszania... ;)

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możecie mi powiedzieć jak jest różnica pomiędzy Outbackem a Legacy Outback. Prześwit ? ,inne zawieszenie, wyposażenie ?

Przepraszam za tak prozaiczne pytania ale akurat mam taki okres, że naprawdę mam mało czasu na zgłębianie wiedzy i szukanie wątków na forum. 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, 192837365 napisał:

Możecie mi powiedzieć jak jest różnica pomiędzy Outbackem a Legacy Outback

Outback, a Legacy Outback to jest identycznie to samo ;).

3 godziny temu, 192837365 napisał:

Prześwit ? ,inne zawieszenie, wyposażenie ?

Natomiast różnice pomiędzy Outbackiem, a Legacy to:

  • Outback ma większy prześwit i inne zawieszenie 
  • Outback ma dodatkowe plastiki na zewnątrz, inny grill i maska

Więcej znam różnic pomiędzy Legacy 3.0, a Outbackiem 3.0. A mianowicie:

  • Legacy ma większe tarcze hamulcowe (294mm vs 316mm)
  • Legacy ma perforowaną tapicerkę, a Outback gładką. Dodatkowo fotel w Legacy lepiej podpiera łopatki.
  • Legacy ma inne zegary. W Outbacku są wyskalowane do 240km/h, a w Legacy do 260 km/h :D
  • Inna przekładnia kierownicza (Legacy ma krótszą)
2 godziny temu, Jo_gurt napisał:

opcje silnikowe

Silniki dostępne w Legacy: (tylko na EU)

  • 2.0 137 
  • 2.0 150
  • 2.0 150 Diesel
  • 2.0 165
  • 2.5 173
  • 3.0 245

Silniki dostępne w Outback : (również tylko na EU)

  • 2.5 173
  • 3.0 245

 

Edytowane przez Oczkoo15
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...