Skocz do zawartości

Ksenon czasem zgaśnie


kamul

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj podczas trasy (a właściwie dwóch) zdarzyło mi się, że jeden ksenon zgasł, zgasiłem całkiem światła  i odpaliłem i wszystko działa. Zdarzyło mi się to dwukrotnie na dwóch różnych trasach, między nimi było parę godzin przerwy. Ksenon nie zmienia barwy światła, nie miga, po odpaleniu wygląda normalnie jak ten, który nie gaśnie.

 

Jak to do tej pory sprawdziłem (jak jeden zgasł):

- silnik odpalony, zgasiłem światła całkowicie, włączyłem spowrotem na mijania (oba ksenony świecą)

- silnik odpalony, zgasiłem światła o jedną pozycję (tak, że świecą postojówki), włączyłem spowrotem na mijania (ksenon się nie odpalił), dopiero jak zrobiłem jw. to oba świecą.

- silnik na zimno, odpalam, oba świecą

- odpalenie z od razu ustawionymi światłami na ON, oba świecą

 

Nie za bardzo zauważyłem w jakich warunkach gaśnie (w sensie czy po najechaniu na dołek etc. , ale to raczej nie to, bo uliczka dojazdowa do garażu jest dość dziurawa a ksenon dalej świecił i nie mrugał).

 

Ktoś ma jakieś sugestie cóż to może być za bolączka?

Oczywiście mogę wymienić sobie oba żarniki, ale czy to to?

Edytowane przez kamul
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, recki napisał:

Raczej przetwornica. Zamien żarniki miejscami- znajdziesz winowajce

melduje ze nic nie musze
 

Tak będzie sprawdzane, ale jakby coś jeszcze przyszło do głowy to chętnie się dowiem ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, adammy napisał:

Sprawdź jeszcze styki wtyczka/żarnik czy nie zaśniedziały, dla pewności psiknij i przeczyść preparatem do styków elektrycznych...

A może ktoś poratować instrukcją, bo to dość zabudowane jest jak widzę, a wolałbym nie po rozłączać "na ślepo".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręcasz dekiel z tyłu lampy i pod nim jest już wtyczka palnika - montowana ba bagnet. Masz tam napis "LOCK" ze strzałką - przekręć w drugą stronę i pociągnij ;)

Pod wtyczką palnik jest przyciskany do odbłyśnika przez dwa druciki zaczepione na górze.

IMG093240.thumb.jpg.fe9b3b662049088d153392cd347495ab.jpg

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Kambol napisał:

Odkręcasz dekiel z tyłu lampy i pod nim jest już wtyczka palnika - montowana ba bagnet. Masz tam napis "LOCK" ze strzałką - przekręć w drugą stronę i pociągnij ;)

Pod wtyczką palnik jest przyciskany do odbłyśnika przez dwa druciki zaczepione na górze.

IMG093240.thumb.jpg.fe9b3b662049088d153392cd347495ab.jpg

 

15 godzin temu, Perun napisał:

Miałem podobnie, póki nie wymieniłem żarówek na nowe.

 

Tak na wszelki wypadek, w jakie żarniki się zaopatrzyć? W sensie d2s pasują?

Edytowane przez kamul
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kamul napisał:

 

 

Tak na wszelki wypadek, w jakie żarniki się zaopatrzyć? W sensie d2s pasują? 

Ja zakupiłem D2S GE Żarnik Xenon Xensation White 5500K GH53760 - do mojego OBK pasują ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy D2S będzie pasował, pytanie jak będzie świecił. Parę dni zjarał mi się Osram Xenarc, przyżydziłem i kupiłem Bosme. No taka kaszana w porównaniu do wyświeconych już standardowych osramów... że idę kupić coś markowego.

 

Ale! Żeby było w temacie - po zmianie na te Bosmy, też przyuważyłem że trzy razy nie zaświeciła mi się jedna lampa, operacja włącz wyłącz pomaga. Co ciekawe przy tych Osramach które miałem, na początku też były tego typu problemy, później przestałem wyłączać światła na manetkach i jak ręką odjął. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, palmall napisał:

później przestałem wyłączać światła na manetkach i jak ręką odjął. 

gdzieś już ten trik wyczytałem - u mnie nie zadziałał. Co do żarników myślałem nad Osram Nightbreaker Ultimate i jeśli winny okaże się żarnik to pewnie na nich stanie, niemniej dzięki za opinię ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, kamul napisał:

Tak na wszelki wypadek, w jakie żarniki się zaopatrzyć? W sensie d2s pasują?

Dobranie się do lewego reflektora i sprawdzenie jaka tam jest lampa zajmie Ci ok. 60 sekund, do prawego niewiele więcej - wystarczy odpiąć dwie spinki i zdjąć rurę dolotu (przynajmniej w H6). ;)

Przy okazji sprawdzisz w jakim stanie są styki we wtyczkach ksenonów. U mnie jeden zaczął czasem migać przy zapłonie - okazało się, że mocowanie środkowych blaszek lekko się nadkruszyło od temperatury i był słaby styk (po zbliżeniu się do lampy było słychać, że tworzy się tam łuk elektryczny). Po oczyszczeniu i delikatnym przygięciu blaszek problem zniknął, ale docelowo zabezpieczę to jeszcze jakimś klejem odpornym na temperaturę.

U mnie są lampy D2S - Osram Xenarc 66240 (z pierwszego montażu?).

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...