SiGenter Opublikowano 19 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2018 Witam Od około 3. tygodni prędkościomierz nie pokazuje prędkości i nie liczy kilometrów, przestawał działać stopniowo. Najpierw wskazówka prędkościomierza skakała przy faktycznej prędkości z jaką się poruszałem, potem gdy przekraczałem ok. 100km/h wskazówka skakała od 20 do 140km/h, potem dochodziła tylko do 60km/h i skakała przy tej wartości a na sam koniec gdy dochodziła do 20km/h opadała do zera i przestawała się ruszać. Aktualnie prędkościomierz nie żyje i nie liczy kilometrów. Dodatkowo autko zaczęło strzelać z tłumika od 3000 obrotów w dół gdy puszczam gaz, odkąd prędkościomierz przechodził przez ostatnią fazę zgonu. Przeszukałem forum od deski do deski , i ktoś miał tu podobny problem ale nie do końca taki jak ja. Zegary są w 100% sprawne, wyciągałem je, sprawdziłem przejścia, czy są zimne luty , lub jakieś uszkodzenia. Nic takiego nie zauważyłem. Czujnik prędkości również jest w 100% sprawny. Kręcąc nim przy pomocy wkrętarki ożywia prędkościomierz , który zaczyna dokładnie pokazywać prędkość i liczyć przejechane kilometry. Wszystkie styki i przewody przy czujniku wyglądają na nowe, nie ma nigdzie przetarć albo uszkodzeń. W miejscu gdzie zamontowany jest licznik , to co nim kręci stawia opór i to taki że nie da się tego zatrzymać(sprawdzane śrubokrętem ) , nie ma tam również żadnych luzów ani uszkodzeń. Wszystko wygląda na idealnie sprawne , a mimo to prędkościomierz milczy. Oczywiście pojawił mi się Check Engine, sprawdziłem kody łącząc kabelki i pokazało mi dwa błędy. Najpierw pokazało błąd 24 a potem 33, z tego co wyczytałem jest to odpowiednio Czujnik powietrza biegu jałowego , oraz oczywiście Czujnik prędkości. Pacjent to Impreza GC 1998r. 115km Czujnik prędkości ma dwa kable , a Prędkościomierz jest elektryczny ( nie na linke) Spróbowałem już wszystkiego , przeszukałem całe forum i chyba cały internet. Nie wiem co może być problemem. Pomocy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farmer Opublikowano 19 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2018 Skoro wkrętarka napędza czujnik, a prędkościomierz ożywa i działa stabilnie względem obrotów wkrętarki. To znaczy, że od czujnika do licznika wszystko działa. Sprawdź napęd czujnika w skrzyni. Może zmielił się plastikowy trybik w skrzyni. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SiGenter Opublikowano 20 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2018 Napęd czujnika się kręci , stawia opór i nie ma luzów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farmer Opublikowano 20 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2018 Kręci się jak kręcą się koła, czy kręci się śrubokrętem ? Jeśli śrubokrętem się nie kręci, a kręci się podczas kręcenia kołami. To raczej jest ok. Skoro masz dwu pinowy czujnik to warto podmienić na inny. Ale to dziwne, że napędzany wkrętarką działa stabilnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherman Opublikowano 21 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2018 Strzały z wydechu zniknął gdy prędkościomierz zacznie działać. U mnie w SI tyle, że z 96 roku też się pojawiły, powodem była zerwana krótka linka prędkościomierza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SiGenter Opublikowano 21 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2018 Napęd czujnika właśnie kręci się razem z kołami, czyli jest sprawny. Ogólnie wszystko jest sprawne , ale nie chce pokazywać prędkości ,czyli gdzie leży problem? A co do strzałów z tłumika , dzisiaj przejechałem jakieś 10km i nie strzelał, również zniknął mi check engine, i zapalił sie tylko na chwilę gdy wróciłem ze sklepu, ale prędkościomierz nadal milczał i milczy. Nikt nie ma pomysłu gdzie szukać przyczyny? Jest możliwe że ECU zwariowało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farmer Opublikowano 21 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2018 Układ jest bardzo prosty. ECU nie wpływa na sygnał z czujnika tylko z niego korzysta. Sygnał z czujnika jest równolegle wysyłany do ECU i licznika. Skoro działa napęd w skrzyni to albo czujnik nie generuje właściwego sygnału albo problem w kabelkach. Można podłączyć komp i sprawdzić czy ECU pokazuje prędkość. Jeżeli widzi to uszkodzone połączenie do licznika lub licznik. Skoro strzelanie pojawiło się po zaniku prędkości na liczniku to stawiam, że ECU też nie widzi sygnału. To znaczy czujnik lub kabelki. Podejrzewam jednak czujnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 21 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2018 Nie wiem, czy dobrze widzę to na zdjęciach. Wygląda, jakby czujnik ślizgał się po napędzie. Jak wkładasz czujnik, tak aby trafił w rowek ? Jeżeli się poluzował, to objawy jak najbardziej prawidłowe. Teraz sztuka, aby trafić i dokręcić prawidłowo. Tam nie ma sprężyny. Jak wypust stoi bokiem do wpustu, to po dokręceniu, jedno się ślizga po drugim. Ma wejść głębiej.l Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SiGenter Opublikowano 21 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2018 6 minut temu, mz56 napisał: Nie wiem, czy dobrze widzę to na zdjęciach. Wygląda, jakby czujnik ślizgał się po napędzie. Jak wkładasz czujnik, tak aby trafił w rowek ? Jeżeli się poluzował, to objawy jak najbardziej prawidłowe. Teraz sztuka, aby trafić i dokręcić prawidłowo. Tam nie ma sprężyny. Jak wypust stoi bokiem do wpustu, to po dokręceniu, jedno się ślizga po drugim. Ma wejść głębiej.l Czujnik wchodzi głęboko , nie ma widocznego gwintu gdy jest zamontowany. Ale czy czujnik mógł wypaść ze swojego miejsca pracy (tego rowka) tak sam z siebie( bo wcześniej zanim cokolwiek zaczęło sie dziać nikt go nie ruszał) i psuć pokazywaną prędkość stopniowo? Objawy wyglądają na coś w stylu tego że czujnik ślizga się w napędzie , tylko był wykręcany i wkręcany tyle razy że to nie możliwe żeby nie trafił na swoje miejsce, pozatym myślę że czujnik trafi sam do tego rowka po którymś obrocie napędu. 3 godziny temu, Farmer napisał: Układ jest bardzo prosty. ECU nie wpływa na sygnał z czujnika tylko z niego korzysta. Sygnał z czujnika jest równolegle wysyłany do ECU i licznika. Skoro działa napęd w skrzyni to albo czujnik nie generuje właściwego sygnału albo problem w kabelkach. Można podłączyć komp i sprawdzić czy ECU pokazuje prędkość. Jeżeli widzi to uszkodzone połączenie do licznika lub licznik. Skoro strzelanie pojawiło się po zaniku prędkości na liczniku to stawiam, że ECU też nie widzi sygnału. To znaczy czujnik lub kabelki. Podejrzewam jednak czujnik. Tylko dlaczego prędkościomierz pokazuje prędkość gdy czujnik jest napędzany wkrętarką? Rezultat jest taki sam na zapłonie i odpalonym silniku. Myślałem też czy inne czujniki w skrzyni nie mają jakieś wpływu na obecną sytuacje, i będąc dzisiaj na podnośniku zauważyłem dwa dodatkowe czujniki , z czego jeden to napewno czujnik cofania, tylko do czego może być ten drugi? Może mieć on jakiś wpływ na to co się dzieje? Znajdują sie one mniej więcej tak jak siedzi kierowca tylko oczywiście w skrzyni od spodu samochodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 21 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2018 Jeden jest od cofania a drugi od biegu jałowego. Czasem jeszcze jest trzeci od reduktora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 24 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2018 (edytowane) Jak naciskasz na wypust czujnika lub na wpust napędu, to nie mają tendencji do cofania się ? Może jakieś podkładki się wytarły ? I zrób dokładne pomiary wszystkich elementów, tak aby być pewnym, że po wkręceniu na pewno następuje pewne połączenie tych elementów. Ostatnia myśl, to wredne pęknięcie kabelka. Jak wyjmujesz do próby to kontaktuje, jak wkręcasz na miejsce to ma przerwę. Edytowane 24 Czerwca 2018 przez mz56 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SiGenter Opublikowano 24 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2018 (edytowane) 2 godziny temu, mz56 napisał: Jak naciskasz na wypust czujnika lub na wpust napędu, to nie mają tendencji do cofania się ? Może jakieś podkładki się wytarły ? I zrób dokładne pomiary wszystkich elementów, tak aby być pewnym, że po wkręceniu na pewno następuje pewne połączenie tych elementów. Ostatnia myśl, to wredne pęknięcie kabelka. Jak wyjmujesz do próby to kontaktuje, jak wkręcasz na miejsce to ma przerwę. Ten wypust czujnika chodzi w górę i w dół bez problemu przy pomocy grawitacji , czyli powinien wpaść do rowka napędu czujnika jak jest zamontowany. Chyba ze nie powinien sie ruszać w tej osi a jedynie sie obracać? Czujnik obojętnie w jakiej pozycji , tzn. wysunięty czy schowany ten wypust daje taki sam odczyt odporności na mierniku, i jest to zawsze 4.11 w każdym położeniu. Sam napęd czujnika nie rusza sie w górę albo w dół , a jedynie kręci sie wraz z kołami. Co do kabelków to wydawało mi sie że przy samym czujniku był uszkodzony ale ostatecznie był to tylko jakiś brud, mimo to ruszałem kabelkami gdy był zamontowany czujnik i nic to nie pomogło. Dorzucam zdjęcia czujnika. Naprawdę nie wiem co mogę jeszcze z tym pocudować... I jeszcze mam pytanie co do czujnika biegu jałowego, mianowicie może być on w jakimś stopniu winny całej sytuacji? Edytowane 24 Czerwca 2018 przez SiGenter Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 25 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2018 (edytowane) No to chyba mamy rozwiązanie. Czujnik powinien mieć sprężynę wypychającą wypust na zewnątrz. Przynajmniej tak miały różne konstrukcje tego typu sprzęgieł, które widywałem. W czasie wkręcania czujnika (w złej pozycji), wielowypust cofa się do tyłu aby niczego nie uszkodzić. Jeżeli wypust natrafi na wpust, sprężyna wpycha wypust na miejsce i nie pozwala na jego "wyskoczenie" w przypadku pojawienia się sił osiowych np. od wstrząsów skrzyni biegów. Jeżeli wypust nie ma tej sprężyny (np. jest pęknięta) to drgania, a nawet minimalne zużycie współpracujących powierzchni powoduje jego wyskakiwanie z rowka. Edytowane 25 Czerwca 2018 przez mz56 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SiGenter Opublikowano 27 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2018 Problem rozwiązany , winny był czujnik, na dobry trop naprowadził mnie kolega wyżej. Otóż rozebraliśmy czujnik , żeby poszukać sprężynki i ją wymienić, okazało sie że te czujniki nie posiadają takowych. Rozebrany już czujnik wkręciliśmy na swoje miejsce , i patrzyliśmy czy sie obraca. Gdy ten wypust wpadnie już do rowka na swoje miejsce, przestaje się tak jakby łączyć z resztą czujnika, znaczy to tyle że na swojej prawidłowej pozycji wyrobił metal w rurce na którym powinien sie zatrzymać i obracać reszte , dlatego gdy kręciliśmy go wkrętarką pokazywał prędkość , bo kręcił sie w innej pozycji niż normalnie jest w napędzie. Więc jeżeli czujnik działał prawidłowo gdy ten wypust był wyżej lub niżej , to zrobiliśmy spaw na końcu tego wypustu żeby był dłuższy. Potem tylko trzeba było skleić czujnik dobrym klejem i go zamontować. Wszystko już działa jak należy , pokazuje prędkość , liczy kilometry , przestał sie świecić check i przestał strzelać z tłumika. Zobaczymy ile podziała , ale wygląda na to że szybko sie nie zepsuje. Dodaje zdjęcia jakby ktoś miał taki sam problem i chciał zaoszczędzić dwie stówy 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 28 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2018 No to gratki ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 29 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2018 Taki mały drucik Ale skoro działa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomjaga1 Opublikowano 31 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2019 Witam na forum, A jak ty przyjacielu wyjąłeś ten czujnik ze skrzyni? Górą, czy dołem? Mam podobny problem i podchodzę do niego, ale tu i tu strasznie mało miejsca. Nie idzie wsadzić klucza.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się