Jump to content

FXT18 - gwarancja na przetarte nadkole


Lisek
 Share

Recommended Posts

Z przykrością muszę stwierdzić ze SIP leci sobie w kulki z gwarancją coraz bardziej. Przytoczę mój przykład.

Forester XT MY18 przebieg 4500 km nadkole wytarło się od środka i powstała dziura. Wynika to z faktu że przy wysokich predkosciach powietrze napiera nadkole ktore dotyka opony i sie przeciera i powstaje dziura.

Mialem taka sama sytuacje w poprzednim XT MY14 i wtedy podobno byla "akcja na nadkola" i zrobiono to na gwarancji.

Dzis takiej akcji nie ma i musze za to zaplacic sam ok 400 PLN.

Pytanie dlaczego cos co bylo robione na gwarancji i nie jest w zaden sposob wina uzytkownika nagle jej juz nie podlega?

IMG_5484.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem z jakiego powodu "to" powstało ale jeśli od przetarcia to dosyć oryginalne.

Powiększyłem sobie i bardziej wygląda na uderzenie i wyrwanie. 

A jak kwalifikuje to serwis, że odmówili likwidacji z gwarancji

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ta dziura n a poczatku byla mala a potem sie powiekszała. Plastik na rogach jest ewidentnie powiedzmy "nadpalony" lub tez inaczej mowiac widac slady działania temperatury.

Edited by Lisek
Link to comment
Share on other sites

ale co przy jednym kole się "przetarło/spaliło/zniszczyło" a przy drugim nie?

mi też MY14 mienili w ramach gwarancji, więc jakiś problem musi(ał) być

Edited by Tiger
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Dyrekcja SIP
W dniu 18.06.2018 o 11:11, Lisek napisał:

Pytanie dlaczego cos co bylo robione na gwarancji i nie jest w zaden sposob wina uzytkownika nagle jej juz nie podlega?

Zmieniona została konstrukcja i takie rzeczy nie powinny się już zdarzać.

Niestety wyjeżdżam i dopiero w  poniedziałek będę mógł skonsultować temat z DT.

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Dyrekcja napisał:

Zmieniona została konstrukcja i takie rzeczy nie powinny się już zdarzać.

Niestety wyjeżdżam i dopiero w  poniedziałek będę mógł skonsultować temat z DT.

 

Pozdrowienia

Niestety ale nadkole przeciera się nadal. Zmiana konstrukcji nie pomaga. :mellow:

Zgłosiłem w ASO Subaru przetarcie z prośbą o wymianę. 

Załączam fotkę 

DSC_1836.JPG

Link to comment
Share on other sites

Tez lewa strona wiec  cos musi byc na rzeczy. Wg mnie konstrukcja wogole nie zostala zmiemionia. W XT 14 nadkole ktore przed wymiana uleglo uszkodzeniu jest z takiego samego materialu jak to dzis XT 18. W XT 14 po wymianie plastik byl ewidentnie mocniejszy i ciemniejszy i po wymianie problemow nie bylo przez prawie 3 lata do sprzedazy auta. 

Przykro to stwierdzic ale wychodza kolejne oszczednosci...

Dodam jeszcze ze odmowiono mi naprawy gwarancyjnej bo „kiedys byla akcja na te nadkola a teraz nie bylo takich przypadkow”. Wiekszosc przypadkow przypadala na modele MY 13/14 kiedy masa XT-kow wyjechala na drogi i ludzie testowali auta na zarowno na przyspieszenie jak i na predkosc maksymalna. 

Po 5 latach od premiery auto i jego i mozliwosci sa juz znane uzytkownikom wiec malo kto cisnie ile sie da dlatego problem teoretycznie nie wystepuje.Praktyka pokazuje jednak co innego...

Edited by Lisek
Link to comment
Share on other sites

W dniu 27.06.2018 o 23:51, Lisek napisał:

Wiekszosc przypadkow przypadala na modele MY 13/14 kiedy masa XT-kow wyjechala na drogi i ludzie testowali auta na zarowno na przyspieszenie jak i na predkosc maksymalna. 

Po 5 latach od premiery auto i jego i mozliwosci sa juz znane uzytkownikom wiec malo kto cisnie ile sie da dlatego problem teoretycznie nie wystepuje.Praktyka pokazuje jednak co innego...

No chyba coś w tym jest... Przy okazji jutro też spojrze na swoje nadkole w garażu...;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
W dniu 27.06.2018 o 23:51, Lisek napisał:

W XT 14 nadkole ktore przed wymiana uleglo uszkodzeniu jest z takiego samego materialu jak to dzis XT 18.

 

Chyba problem nie leży w rodzaju materiału, tylko w tym, aby w ogóle nie tarło o oponę ... ?

Link to comment
Share on other sites

W dniu 18.06.2018 o 11:11, Lisek napisał:

byla "akcja na nadkola" i zrobiono to na gwarancji

To była akcja serwisowa, czy indywidualne zgłoszenie reklamacyjne?

 

Link to comment
Share on other sites

Jest rozwiązanie tego "problemu", i to raz na zawsze co prawda dosyć drastyczne ale jednak. Każdy użytkownik Forka wie ,że nadkole wystaje m/w 4-5 cm , widać to gdy pochylimy się od frontu samochodu . Można podciąć nadkole i wtedy opór powietrza przy szybkiej jeżdzie nie będzie już napierał na w/w cześć .Wg mnie jest to spowodowane wiotkością plastiku . Nie liczyłbym na to ,że producent nagle zmieni rodzaj plastiku, lub grubość nadkola.

Link to comment
Share on other sites

18 minut temu, Kukson napisał:

Aż poszedłem zobaczyć nadkola i nie ma ani śladu jakiś przetarć więc nie u wszystkich to występuje.

Może to zależy od tego, jaki opór powietrza na nadkole wywołuje użytkownik ;)

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

Nadkole zostało wymienione na gwarancji mimo braku tzw akcji na nadkola która była w 2015. Zadecydował niski przebieg pojazdu i gest dobrej woli importera.

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, Lisek napisał:

Nadkole zostało wymienione na gwarancji mimo braku tzw akcji na nadkola która była w 2015. Zadecydował niski przebieg pojazdu i gest dobrej woli importera.

Gratuluję pozytywnej finalizacji.

Jednakże nie bardzo rozumiem co ma do tego przebieg... O ile pamiętam podstawa gwarancja jest na rok. 

Link to comment
Share on other sites

co do tych nadkoli, to muszę przyznać, że te wymienione na gwarancji w ramach tej akcji, była ze znacznie lepszego materiału (wizualnie i palpacyjnie) niż te, które dostałem z nowym FXT MY18....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...