Skocz do zawartości

FXT18 - gwarancja na przetarte nadkole


Lisek

Rekomendowane odpowiedzi

Z przykrością muszę stwierdzić ze SIP leci sobie w kulki z gwarancją coraz bardziej. Przytoczę mój przykład.

Forester XT MY18 przebieg 4500 km nadkole wytarło się od środka i powstała dziura. Wynika to z faktu że przy wysokich predkosciach powietrze napiera nadkole ktore dotyka opony i sie przeciera i powstaje dziura.

Mialem taka sama sytuacje w poprzednim XT MY14 i wtedy podobno byla "akcja na nadkola" i zrobiono to na gwarancji.

Dzis takiej akcji nie ma i musze za to zaplacic sam ok 400 PLN.

Pytanie dlaczego cos co bylo robione na gwarancji i nie jest w zaden sposob wina uzytkownika nagle jej juz nie podlega?

IMG_5484.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem z jakiego powodu "to" powstało ale jeśli od przetarcia to dosyć oryginalne.

Powiększyłem sobie i bardziej wygląda na uderzenie i wyrwanie. 

A jak kwalifikuje to serwis, że odmówili likwidacji z gwarancji

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale co przy jednym kole się "przetarło/spaliło/zniszczyło" a przy drugim nie?

mi też MY14 mienili w ramach gwarancji, więc jakiś problem musi(ał) być

Edytowane przez Tiger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Ojciec Założyciel
W dniu 18.06.2018 o 11:11, Lisek napisał:

Pytanie dlaczego cos co bylo robione na gwarancji i nie jest w zaden sposob wina uzytkownika nagle jej juz nie podlega?

Zmieniona została konstrukcja i takie rzeczy nie powinny się już zdarzać.

Niestety wyjeżdżam i dopiero w  poniedziałek będę mógł skonsultować temat z DT.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Dyrekcja napisał:

Zmieniona została konstrukcja i takie rzeczy nie powinny się już zdarzać.

Niestety wyjeżdżam i dopiero w  poniedziałek będę mógł skonsultować temat z DT.

 

Pozdrowienia

Niestety ale nadkole przeciera się nadal. Zmiana konstrukcji nie pomaga. :mellow:

Zgłosiłem w ASO Subaru przetarcie z prośbą o wymianę. 

Załączam fotkę 

DSC_1836.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez lewa strona wiec  cos musi byc na rzeczy. Wg mnie konstrukcja wogole nie zostala zmiemionia. W XT 14 nadkole ktore przed wymiana uleglo uszkodzeniu jest z takiego samego materialu jak to dzis XT 18. W XT 14 po wymianie plastik byl ewidentnie mocniejszy i ciemniejszy i po wymianie problemow nie bylo przez prawie 3 lata do sprzedazy auta. 

Przykro to stwierdzic ale wychodza kolejne oszczednosci...

Dodam jeszcze ze odmowiono mi naprawy gwarancyjnej bo „kiedys byla akcja na te nadkola a teraz nie bylo takich przypadkow”. Wiekszosc przypadkow przypadala na modele MY 13/14 kiedy masa XT-kow wyjechala na drogi i ludzie testowali auta na zarowno na przyspieszenie jak i na predkosc maksymalna. 

Po 5 latach od premiery auto i jego i mozliwosci sa juz znane uzytkownikom wiec malo kto cisnie ile sie da dlatego problem teoretycznie nie wystepuje.Praktyka pokazuje jednak co innego...

Edytowane przez Lisek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.06.2018 o 23:51, Lisek napisał:

Wiekszosc przypadkow przypadala na modele MY 13/14 kiedy masa XT-kow wyjechala na drogi i ludzie testowali auta na zarowno na przyspieszenie jak i na predkosc maksymalna. 

Po 5 latach od premiery auto i jego i mozliwosci sa juz znane uzytkownikom wiec malo kto cisnie ile sie da dlatego problem teoretycznie nie wystepuje.Praktyka pokazuje jednak co innego...

No chyba coś w tym jest... Przy okazji jutro też spojrze na swoje nadkole w garażu...;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 27.06.2018 o 23:51, Lisek napisał:

W XT 14 nadkole ktore przed wymiana uleglo uszkodzeniu jest z takiego samego materialu jak to dzis XT 18.

 

Chyba problem nie leży w rodzaju materiału, tylko w tym, aby w ogóle nie tarło o oponę ... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest rozwiązanie tego "problemu", i to raz na zawsze co prawda dosyć drastyczne ale jednak. Każdy użytkownik Forka wie ,że nadkole wystaje m/w 4-5 cm , widać to gdy pochylimy się od frontu samochodu . Można podciąć nadkole i wtedy opór powietrza przy szybkiej jeżdzie nie będzie już napierał na w/w cześć .Wg mnie jest to spowodowane wiotkością plastiku . Nie liczyłbym na to ,że producent nagle zmieni rodzaj plastiku, lub grubość nadkola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Kukson napisał:

Aż poszedłem zobaczyć nadkola i nie ma ani śladu jakiś przetarć więc nie u wszystkich to występuje.

Może to zależy od tego, jaki opór powietrza na nadkole wywołuje użytkownik ;)

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Lisek napisał:

Nadkole zostało wymienione na gwarancji mimo braku tzw akcji na nadkola która była w 2015. Zadecydował niski przebieg pojazdu i gest dobrej woli importera.

Gratuluję pozytywnej finalizacji.

Jednakże nie bardzo rozumiem co ma do tego przebieg... O ile pamiętam podstawa gwarancja jest na rok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do tych nadkoli, to muszę przyznać, że te wymienione na gwarancji w ramach tej akcji, była ze znacznie lepszego materiału (wizualnie i palpacyjnie) niż te, które dostałem z nowym FXT MY18....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...