Bartolini2721 Posted June 4, 2018 Share Posted June 4, 2018 Czy wałki rozrządu do Subaru Imprezy GD 2,0 N/A są identyczne jak wałki do Imprezy GD 1,6 N/A, czy mają inne kąty i wzniosy krzywek? Ewentualnie jakie wałki można dobrać do 1,6 N/A aby były ostrzejsze od seryjnych? Z góry dziękuje za odpowiedź. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartolini2721 Posted January 2, 2019 Author Share Posted January 2, 2019 @UP Jeżeli ktoś będzie robił regulacje zaworów w 2,0N/A 125km lub ma ściągniętą pokrywę zaworów to proszę o wymiar wysokości krzywek. Jeżeli mógłby ktoś wykonać wykres czasów rozrządu to byłbym wdzięczny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Narrator Posted January 3, 2019 Share Posted January 3, 2019 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartolini2721 Posted January 4, 2019 Author Share Posted January 4, 2019 (edited) Dzięki wielkie! Możesz mi jeszcze powiedzieć skąd to wziąłeś? Edited January 4, 2019 by Bartolini2721 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dzixd Posted January 5, 2019 Share Posted January 5, 2019 Dzięki wielkie! Możesz mi jeszcze powiedzieć skąd to wziąłeś? Wydaję mi się że to są tabelki z service manuala. Ale to niech się wypowie autor postu Wysłane z mojego mądrego telefonu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Narrator Posted January 5, 2019 Share Posted January 5, 2019 Dokładnie. Z serwisowki do której link jest gdzieś na forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartolini2721 Posted January 5, 2019 Author Share Posted January 5, 2019 A mógłby ktoś podrzucić? Na szukajce nic nie mogę znaleźć. Ewentualnie jak by ktoś mógł jeszcze spojrzeć jakie są kąty otwarcia zaworów i wymiary zaworów w 1,6 to bym nie musiał już silnika rozbierać. Z wysokości wnioskuje, że wałki od 1,6 są ostrzejsze od 2.0, ale żeby mieć cały wygląd to pasowało by i kąty znać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirasek Posted January 5, 2019 Share Posted January 5, 2019 4 minuty temu, Bartolini2721 napisał: Z wysokości wnioskuje, że wałki od 1,6 są ostrzejsze od 2.0, ale żeby mieć cały wygląd to pasowało by i kąty znać. O ile średnica koła podstawowego (wymiar A na rysunku) jest jednakowa, nie wiem jak to wygląda w tym konkretnym przypadku. Do tego czasy otwarcia i sam kształt krzywek ma znaczenie, ale przy seryjnych wałkach to jakieś kosmetyczne różnice między modelami. W starych Hondach kombinacje z wałkami dawały stosunkowo dobre efekty, zwykle gdzieś na górze kosztem dołu, co w lekkim fwd z przeznaczeniem do kjs było fajne. Jednak Honda to nie Subaru Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartolini2721 Posted January 6, 2019 Author Share Posted January 6, 2019 1.6 Otwarcie zaworu dolotowego 236' Otwarcie zaworu wydechowego 232' Kąt współotwarcia 20' 2.0 Otwarcie zaworu dolotowego 232' Otwarcie zaworu wydechowego 232' Kąt współotwarcia 8' 2.5 Otwarcie zaworu dolotowego 232' Otwarcie zaworu wydechowego 236' Kąt współotwarcia 7' Jeszcze mam takie pytanie, czy w silniku SOHC wysokość otwarcia zaworów będzie taka sama jak wznios krzywki minus luz zaworowy? Występują w SOHC dźwigienki, które nie wiem jak traktować. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirasek Posted January 6, 2019 Share Posted January 6, 2019 Szukaj pod hasłem rocker ratio ale już na pierwszy rzut oka widać że to nie jest 1:1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartolini2721 Posted January 6, 2019 Author Share Posted January 6, 2019 Czy to będzie to? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirasek Posted January 6, 2019 Share Posted January 6, 2019 Nie o to chodzi i tego raczej nie znajdziesz w manualu, dźwigienki zaworowe zwykle działają jak mnożnik wzniosu krzywki. Stosunek odległości osi obrotu dźwigienki do trzonka zaworu VS osi obrotu dźwigienki do osi wałka rozrządu, z tego proporcjonalnie wyliczasz wznios zaworu względem wzniosu krzywki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartolini2721 Posted January 6, 2019 Author Share Posted January 6, 2019 Potrzebuje wysokości otwarcia zaworu ssącego do policzenia kolektora ssącego. Przyjąłem wysokość jako skok krzywki minus luz zaworowy i teraz czy dźwigienka znacznie zmieni mi tą wysokość. Nie uśmiecha mi się zrzucać pokrywy zaworów, żeby to sprawdzić, gdyż resztę danych znalazłem w serwisówce. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yoosyn Posted January 7, 2019 Share Posted January 7, 2019 17 godzin temu, Bartolini2721 napisał: 1.6 Otwarcie zaworu dolotowego 236' Otwarcie zaworu wydechowego 232' Kąt współotwarcia 20' 2.0 Otwarcie zaworu dolotowego 232' Otwarcie zaworu wydechowego 232' Kąt współotwarcia 8' Czyli do turbo wg. starej szkoły lepsze wałki z 2.0? Mowa tu o SOHC, prawda? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirasek Posted January 7, 2019 Share Posted January 7, 2019 12 godzin temu, Bartolini2721 napisał: Przyjąłem wysokość jako skok krzywki minus luz zaworowy i teraz czy dźwigienka znacznie zmieni mi tą wysokość. Zmieni znacznie, popatrz na jakieś zdjęcie głowicy sohc, gołym okiem widać że dźwigienka ma przełożenie mniej więcej 1:2 i wznios zaworu = H - A * przełożenie dźwigienki. Luzy zaworowe po rozgrzaniu zmniejszają się, nie wiem czy jest sens brać je pod uwagę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartolini2721 Posted January 7, 2019 Author Share Posted January 7, 2019 8 godzin temu, Yoosyn napisał: Czyli do turbo wg. starej szkoły lepsze wałki z 2.0? Mowa tu o SOHC, prawda? Tak wszystkie czasy są dla silników z jednym wałkiem. 7 godzin temu, mirasek napisał: Zmieni znacznie, popatrz na jakieś zdjęcie głowicy sohc, gołym okiem widać że dźwigienka ma przełożenie mniej więcej 1:2 i wznios zaworu = H - A * przełożenie dźwigienki. Luzy zaworowe po rozgrzaniu zmniejszają się, nie wiem czy jest sens brać je pod uwagę. Wznios krzywki ssącej w tym momencie wychodzi 5,228mm, czy jest możliwe żeby zawór otwierał się aż na 10,456mm?! W tym momencie z obliczeń średnica dolotu dla pojedynczego cylindra wynosi 48,9mm. Jeżeli zwiększę wysokość dwukrotnie wynosi 45,7mm czyli obie średnice są realne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirasek Posted January 7, 2019 Share Posted January 7, 2019 (edited) Tamtą wartość podałem totalnie na oko ale wystarczyło trochę poszukać i znaleźć informację że głowice sohc phase 2 mają przełożenie dźwigienek zaworów ssących 1,75 a wydechowych 1,5 i masz już wszystko do policzenia wzniosu. Edited January 7, 2019 by mirasek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartolini2721 Posted January 7, 2019 Author Share Posted January 7, 2019 Dziękuje ci bardzo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now