Jump to content

Wałki rozrządu


Bartolini2721
 Share

Recommended Posts

Czy wałki rozrządu do Subaru Imprezy GD 2,0 N/A są identyczne jak wałki do Imprezy GD 1,6 N/A, czy mają inne kąty i wzniosy krzywek? Ewentualnie jakie wałki można dobrać do 1,6 N/A aby były ostrzejsze od seryjnych?

 

Z góry dziękuje za odpowiedź.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Dzięki wielkie! Możesz mi jeszcze powiedzieć skąd to wziąłeś?
Wydaję mi się że to są tabelki z service manuala. Ale to niech się wypowie autor postu

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Link to comment
Share on other sites

A mógłby ktoś podrzucić? Na szukajce nic nie mogę znaleźć. Ewentualnie jak by ktoś mógł jeszcze spojrzeć jakie są kąty otwarcia zaworów i wymiary zaworów w 1,6 to bym nie musiał już silnika rozbierać. Z wysokości wnioskuje, że wałki od 1,6 są ostrzejsze od 2.0, ale żeby mieć cały wygląd to pasowało by i kąty znać.

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, Bartolini2721 napisał:

Z wysokości wnioskuje, że wałki od 1,6 są ostrzejsze od 2.0, ale żeby mieć cały wygląd to pasowało by i kąty znać.

O ile średnica koła podstawowego (wymiar A na rysunku) jest jednakowa, nie wiem jak to wygląda w tym konkretnym przypadku. Do tego czasy otwarcia i sam kształt krzywek ma znaczenie, ale przy seryjnych wałkach to jakieś kosmetyczne różnice między modelami. W starych Hondach kombinacje z wałkami dawały stosunkowo dobre efekty, zwykle gdzieś na górze kosztem dołu, co w lekkim fwd z przeznaczeniem do kjs było fajne. Jednak Honda to nie Subaru :)

Link to comment
Share on other sites

1.6

Otwarcie zaworu dolotowego 236'

Otwarcie zaworu wydechowego 232'

Kąt współotwarcia 20'

2.0

Otwarcie zaworu dolotowego 232'

Otwarcie zaworu wydechowego 232'

Kąt współotwarcia 8'

2.5

Otwarcie zaworu dolotowego 232'

Otwarcie zaworu wydechowego 236'

Kąt współotwarcia 7'

Jeszcze mam takie pytanie, czy w silniku SOHC wysokość otwarcia zaworów będzie taka sama jak wznios krzywki minus luz zaworowy? Występują w SOHC dźwigienki, które nie wiem jak traktować. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Nie o to chodzi i tego raczej nie znajdziesz w manualu, dźwigienki zaworowe zwykle działają jak mnożnik wzniosu krzywki. Stosunek odległości osi obrotu dźwigienki do trzonka zaworu VS osi obrotu dźwigienki do osi wałka rozrządu, z tego proporcjonalnie wyliczasz wznios zaworu względem wzniosu krzywki. 

Link to comment
Share on other sites

Potrzebuje wysokości otwarcia zaworu ssącego do policzenia kolektora ssącego. Przyjąłem wysokość jako skok krzywki minus luz zaworowy i teraz czy dźwigienka znacznie zmieni mi tą wysokość. Nie uśmiecha mi się zrzucać pokrywy zaworów, żeby to sprawdzić, gdyż resztę danych znalazłem w serwisówce. 

Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, Bartolini2721 napisał:

1.6

Otwarcie zaworu dolotowego 236'

Otwarcie zaworu wydechowego 232'

Kąt współotwarcia 20'

2.0

Otwarcie zaworu dolotowego 232'

Otwarcie zaworu wydechowego 232'

Kąt współotwarcia 8'

Czyli do turbo wg. starej szkoły lepsze wałki z 2.0?
Mowa tu o SOHC, prawda?

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, Bartolini2721 napisał:

Przyjąłem wysokość jako skok krzywki minus luz zaworowy i teraz czy dźwigienka znacznie zmieni mi tą wysokość.

Zmieni znacznie, popatrz na jakieś zdjęcie głowicy sohc, gołym okiem widać że dźwigienka ma przełożenie mniej więcej 1:2 i wznios zaworu = H - A * przełożenie dźwigienki. Luzy zaworowe po rozgrzaniu zmniejszają się, nie wiem czy jest sens brać je pod uwagę.

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, Yoosyn napisał:

Czyli do turbo wg. starej szkoły lepsze wałki z 2.0?
Mowa tu o SOHC, prawda?

Tak wszystkie czasy są dla silników z jednym wałkiem.

 

7 godzin temu, mirasek napisał:

Zmieni znacznie, popatrz na jakieś zdjęcie głowicy sohc, gołym okiem widać że dźwigienka ma przełożenie mniej więcej 1:2 i wznios zaworu = H - A * przełożenie dźwigienki. Luzy zaworowe po rozgrzaniu zmniejszają się, nie wiem czy jest sens brać je pod uwagę.

Wznios krzywki ssącej w tym momencie wychodzi 5,228mm, czy jest możliwe żeby zawór otwierał się aż na 10,456mm?! W tym momencie z obliczeń średnica dolotu dla pojedynczego cylindra wynosi 48,9mm. Jeżeli zwiększę wysokość dwukrotnie wynosi 45,7mm czyli obie średnice są realne.

Link to comment
Share on other sites

Tamtą wartość podałem totalnie na oko ale wystarczyło trochę poszukać i znaleźć informację że głowice sohc phase 2 mają przełożenie dźwigienek zaworów ssących 1,75 a wydechowych 1,5 i masz już wszystko do policzenia wzniosu.

Edited by mirasek
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...